idd. Welsh, Duitse rijpony of New Forest denk ik aan..
dancer_
Geplaatst: 14-01-11 09:52
alles wat hierboven gezegt word daar denk ik ook aan.. kwpner(kleine)welsh
xTamay
Geplaatst: 14-01-11 23:37
Ik heb sinds kort een pony en ik (welsh denken we?) weet eigenlijk niet zeker wat hij is. Hij is 4jaar. De kleur is.. Uhh geen idee Bruinbontschimmel (of iets in die richting) staat in zijn paspoort
Even wat kenmerken: - Hij is eigenwijs. - Wel lief, zal niemand kwaad willen doen. - Hij wil wel lopen. - Schrikt wel van sommige dingen. - Leert snel. - En hij is 1,46m
Iemand een idee wat voor een ras dit is? Het is een 2,5 jarige merrie. ong 1.35 hoog. We weten nog niet waar ze goed in is behalve eten wat je ook wel kan zien!! Ze komt voor de kar me zusje heeft er een keer al opgezeten(zonder iets ze weegt niks alleen gezeten!) doet geen vlieg kwaad het is wel echt een rauwdauwer!
xTamay: Ik zie een bonte (bruin) roan denk ik? Ik kan het profiel van het hoofd niet zien, maar de ronde billen en het rond gebouwde lichaam (dwz weinig hoeken) doet mij inderdaad ook denken aan welsh (NWR) bloed. Nu weet ik dat bont echter niet is toegestaan bij het welsh.
snissje: Foto van de moeder vind ik zelf te onduidelijk om er iets uit te halen omdat je de lijnen in het lichaam niet kunt zien. De pony zelf deed mij sterk aan die van een ander denken en dat is een New Forest. Zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=194&t=1410630&hilit=cobe Maar dat zat 'm ook wel in de kleur op de winterfoto dat ik 'hee' dacht. Ik moet zeggen dat z'n achterhand me wel aan het Iberische doet denken. Wellicht ook omdat hij nog niet volgroeid is, maar de billenpartij is niet zo rond als bij bijvoorbeeld de welsh.