Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jaan81 schreef:Ik plaats deze foto even voor iemand anders, met de vraag of jullie misschien in kunnen schatten wat voor kleur dit veulen wordt. Het is dus een 100% trekpaard.
Ik vind hem nu soort koffievos, maar heb nog nooit een trekpaard in die kleur gezien! Bij voskleurige trekpaarden zijn de manen, staart en benen altijd afwijkend van kleur, lichter.
Papa is Baron van 't Zeegat en mama de merrie die ernaast loopt.
De benen van het veulen zijn iets donkerder en hij heeft dus 1 maanoog.
http://img398.imageshack.us/img398/9048/dsc2659iu1.jpg
Bedankt voor de reacties!
Jaan81 schreef:Ik kreeg dit van degene die de foto geplaatst had:
Beide ogen zijn lichtblauw, maanogen. Ik heb er nog niet bij heb gezegd dat zijn oogleden, de mond, het poepgat, de tepeltjes en de binnenkant van de oren rose zijn. De snoet en de oogleden zijn al bijgekleurd en dus donkerder geworden. Maar het rose is nog goed zichtbaar. Hij heeft dus een hele lichte huid.
Bij Haflingerveulens bijv. zie je het wel vaker dat vlak na de geboorte oogleden etc. rose zijn, dat kleurt dan later wel weer bij. Of dat bij deze ook gebeurt, ik weet het niet.
Het is zeker geen vos, want zijn onderbenen (hoefjes niet, die zijn wit!!!) en benen zijn al donkerder, tegen zwart aan.
Een bruine denk ik ook niet, dan blijft over een zwarte. Maar zijn huid is licht!?? Bruin, zwart en vos, meer kleuren zijn er bij trekpaarden niet. Ook heb ik al gelezen over een verdunningsfactor. Dat zou het kunnen zijn maar of dat bij trekpaarden voorkomt. Toch een speling, een foutje, misschien van de natuur.
Benieuwd of jullie ideeen nu anders zijn....
Supertje schreef:Jaan81 schreef:Ik plaats deze foto even voor iemand anders, met de vraag of jullie misschien in kunnen schatten wat voor kleur dit veulen wordt. Het is dus een 100% trekpaard.
Ik vind hem nu soort koffievos, maar heb nog nooit een trekpaard in die kleur gezien! Bij voskleurige trekpaarden zijn de manen, staart en benen altijd afwijkend van kleur, lichter.
Papa is Baron van 't Zeegat en mama de merrie die ernaast loopt.
De benen van het veulen zijn iets donkerder en hij heeft dus 1 maanoog.
http://img398.imageshack.us/img398/9048/dsc2659iu1.jpg
Bedankt voor de reacties!
Wow, die is zeker apart. Ik heb nog nooit een trekpaard gezien zo, uberhaupt al nooit een met een maanoog, maar die kleur is ook erg bijzonder.
Een vos is het 100% zeker weten niet, deze heeft zwart als basis, maar het lijkt wel of hij een verdunning heeft meegekregen, iets wat ik echt nooit heb gezien bij trekpaarden. Ik dacht dat trekpaarden alleen vos, zwart en bruin waren, en de roan-varianten daarvan. Deze lijkt geen 'normaal' kleurtje te hebben.
Dat maanoog zou veroorzaakt moeten worden door Splash, in een minimale vorm. Maar wat is de kleur van zijn andere oog? Echt een normale kleur of is het groenig blauw of amberkleurig? Gezien zijn kleur zou ik denken aan een Pearl verdunning o.i.d., al heb ik nog nooit van verdunningen gehoord bij trekpaarden.
MoonLight01 schreef: