Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:33

Fijn dat ze braaf was!

Osteo gisteren voor Bosco geweest, alleen wat spanning in de bovenlijn, verder weinig op aan te merken. Hij is lekker los en soepel in z'n lichaam!

Eline, hoe ging je wedstrijd gisteravond?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:51

Zhygo heeft vandaag ook weer tandarts controle gehad en was ook superbraaf. Tandarts zei dat hij hem ook heel lief vond, kwam na afloop zelfs weer naar hem toe terwijl er ook paarden waren die hem eerder naar het leven stonden. :D
En ik kreeg op stal zelfs worteltjestaart aangeboden omdat er een paard jarig was! Heb het maar aan Zhygo doorgegeven, die was er blij mee. :P

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:05

Bennie is 18juni de sjaak bij de tandarts. Als hij ergens een hekel aan heeft dan is het wel de tandarts. Hij moet altijd even gesedeerd worden anders is er geen land mee te bezuinen ;( }:)

Allemaal weer heerlijke foto's toch allemaal weer! *D

Marrit: is goed voor je, hoef je ook niet meer naar de sportschool: balken slepen= sporten :P haha

Elysa: wedstrijd is redelijk gegaan. Mevrouw had zich al weer meerdere dagen als een draak gedragen -O- Mij weer uitproberen. Tijdens het losrijden probeerde ze het ook. Wonder boven wonder gedroeg ze zich tijdens de proeven. Door alle regen waren de ringen zo glad dat ik op safe gereden heb. 1e proef net buiten de prijzen en 186 punten. En 2e proef 189; met een 8 voor binnenkomen en jawel een 9 voor het halthouden en groeten *\o/* . Het was zo glad dat er een meisje tijdens de middendraf met paard en al onderuit waren gegaan, dus niet echt optimaal. Maar wel fijn kunnen rijden opzich 8)7 !
Jij nog wezen crossen?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:28

Je hebt ook van die super licht gewicht balken, maar die zijn inderdaad wel duur -O-

Gefeliciteerd EK met je punten!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:39

Nette punten Eline!
Ik ben helaas niet wezen crossen, a.s. dinsdag maar gaan als het weer mee zit!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:03

Change3x schreef:
Nette punten Eline!
Ik ben helaas niet wezen crossen, a.s. dinsdag maar gaan als het weer mee zit!

Leuk! Wel foto's plaatsen he! Ik vind crossen heel leuk maar.... niet hoger dan 50 cm hahaha

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog wat gave plaatjes die gemaakt zijn door Muurp! <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:39

Wat een lekkere toetert die Ben. <3 <3

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:58

Gave foto's EK!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:03

Jaaaaaaaaaaaaaaaa daar zijn ook hier de foto's!
Blijven erg gaaf!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:08

Die foto dat je er naast staat vind ik ook heel leuk! Ben is echt een krachtpatser! :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:50

Springboekje op zakformaat is binnen. Echt leuk en praktisch boekje vol met inspiratie. +:)+

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:21

Er hoeft geen strikje omheen hoor! :oo

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:31

Super gave foto's!! <3
Wat een prachtig dier en je rijdt hem super netjes!

Is hij de moeite waard om te bestellen SkyMarian? Zit er ook over te denken om hem te kopen :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:57

SkyMarian schreef:
Springboekje op zakformaat is binnen. Echt leuk en praktisch boekje vol met inspiratie. +:)+

Naar aanleiding van de ideeën uit dit boekje heb ik Jaimy vandaag aan de longe balkjes laten draven even kijken hoe haar inzicht is. Ik heb geen behoefte aan een enorme noodsprong als ik er op zit. Nou inzicht heeft ze ook hoor! Ze deed het prima een beetje wijder een beetje krapper peanuts voor Jaimy. Uiteindelijk hebben we ook nog een klein sprongetje gedaan. Ik was helaas alleen dus geen filmpje of foto's van deze eerste "spring" ervaring. Maar wel een foto na afloop, van een tevreden pony!

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:20

En een heel tevreden baas volgens mij, of niet?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:23

Leuk dat ze het zo goed oppakt! Volgende keer ohz? (Zegt de broekpoeperd }> )

Schitterende platen van Ben! Wat een bok he? Stoer 8-) zijn beentjes zijn van elastiek :D

Ik heb heerlijk gereden! Reed al 1, dus mooie test want tot nu toe alleen gereden. Was ook zn buurvrouw dus mooi! Toen kwam er nog 1... En nog 1 :') en ik werd banger en banger whaha! Maar hij deed het geweldig, geen pas verkeerd <3 Uitgestapt buiten net in de flauwe bocht met bomen hoorde ik auto aankomen, zo'n dikke truck -O- dus maar zover mogelijk de berm in en hopen op het beste :P Niks! Helemaal niks! Reed toch wel met dik 60km voorbij. Wat een toppper. Morgen word ik opgehaald en gaan we 3dg op ponykamp!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:50

Dankjewel voor alle lieve reacties! :o

Leuk Pizza dat ze het zo goed oppakt, ik vind persoonlijk balkjes draven heel goed voor de paarden:)

Goed gedaan Marrit, fijn he een knol die geen stap verkeerd doet! Je hebt echt een top connie *\o/*
heel veel plezier aankomend weekend, ik wil wel wat foto's hoor. Je krijgt wel lekker weer in ieder geval :o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:21

@Deborah: ik vind het boekje de moeite waard. Ip staan er de lijntjes in zoals je ze op de site ziet. :)

Volgens mij hebben Jaimy en Lloyd een hele belangrijke overeenkomst. Super-super-superbraaf. :D
En Marrit gelooft nog steeds niet dat ze een hele brave heeft. :))
Veel plezier met het ponykamp. Dat er maar veel *-:) van mogen komen.

Heksje heeft weer netjes haar best gedaan. In het begin een beetje spoken....bak was gesleept. :')
Na het rijden haar kennis laten maken met zo'n mega bal. Eerste reactie was een combi van :wow: + := + :wow: + :n + :wow: en een beetje van :wow: . Ze kroop elke keer snel achter me weg. :))
Uiteindelijk kon ze het allemaal aardig toelaten en een soort van zen ( ^) ) erbij te staan.
Gek toetertje van me. <3

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:11

EK wat een mooie foto's. Wat zijn jullie fantastisch samen.

Wat gaat het goed Marrit. Superblij voor jou. Wat zal dat elke keer een adrenalineboost geven. Alweer een spannend moment die jullie samen goed doorstaan.

Dochter gisteren even aan de wandel (aan de hand) met Meallan. Fries stond op 50 meter te roepen. Meallan heeft niet op- of omgekeken. Constant zie je twee hoofden dicht bij elkaar.
Vanmiddag rijden. Zadel van de fries past vooralsnog het beste, maar is voor dochter uiteraard te groot. Dat wordt weer op zadelzoektocht. Hoofdstel is besteld, dus eerst maar iets samengesteld uit de grote bult (ponyhoofdstel en paardfrontriem (uit de jaren tachtig)).

Nu al zin in vanmiddag.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:20

Heyyy nog wat foto's :D Fijn dat je er blij mee bent Eline! Ben is echt <3 <3

Goed bezig Marrit! Volgens mij heb je echt een toppony gekocht!

Hahaha SM, ze keek haar ogen dus uit? :)) Grappig is dat!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:29

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat! :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 13:44

Witte heks een huis tuin en keukenrondje enge dingen laten zien. Als ik de foto's heb zal ik ze er wel op gooien. :D Ze is iig dapperder dan ze zelf denkt. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:11

Of..............

Ze is slimmer dan jij denkt.. :+ O:)

(sorry...inkoppertje, maar hè... je hebt wel een Ier... dus het zóu kunnen :) .....)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:15

Dat ze slim is was me al bekend. :)) *D
En vooral het type van eerst gillen/ rennen en daarna pas ademhalen en bedenken dat het best wel eens mee kon vallen. :+