Meeting is een goed plan! Ik sta niet achter beleid van ovp, maar lijkt me wel machtig om zo n grote kudde in t echt te zien, en natuurlijk waar Loki vandaan komt kimindah, wij kunnen sws carpoolen en denise, breda is ook niet zover van oirschot toch?
Welkom bootscoot! Echt een prachtig mannetje heb je gekocht , hij heeft een heel schattig snoetje. Hoe oud is hij nu? Ik ben ook erg benieuwd hoe groot hij gaat worden!
BootsScoot
Geplaatst: 23-04-14 23:24
Avalon dank je wel, hij is van 1 juni 2013 dus 10 maanden oud dan nu. wij waren ook meteen verliefd op hem.
Bommeltje_
Geplaatst: 23-04-14 23:25
O ik kom uit Utrecht is zeker te doen de locatie maakt voor mij niet uit ik heb toch studenten OV. Lijkt me wel heel erg leuk om bij de koniks te gaan kijken
Hihi ik uit de eifel (duitsland) en ehmm naar helemaal bovenin NL ga ik zwz niet redden dan ben ik een dag zoet.. Mijn ouders wonen nabij Arnhem daarover rijden we 2,5uur maarja als de rest allemaal mee in stemt en kan dan vooral doen! (andere keer meer geluk,hihi)
Even gekeken maar richting Almere is voor mij minimaal 3,5/4 uur rijden, hahaha..
nouja mocht het regio Arnhem zijn dan kan ik het evt sameb plannen met bezoek bij mijj ouders. mocht het omgeving maastricht/venlo zijn dan kan ik makkelijk even op en neer,hihi..
ik zie het wel wat het gaat worden en of het voor mij dan te doen is
Mijn vriendje en ik willen binnenkort ook even gaan kijken bij de OVP. Haha hij heeft nog nooit echt een konik gezien en wil wel weten wat hij aanschaft
nadine_yvana
Geplaatst: 24-04-14 10:00
Jeetje wat gaat dit topic snel! Ik kan het niet bijhouden! Tijdje erg druk geweest met mijn werk en de paardjes en ineens allemaal nieuwe mensjes erbij! Welkom allemaal! IK zie erg mooie foto´s voorbij komen, super leuk. En wat fijn dat er toch zoveel interesse is voor de Konik. Ik heb niet alles gelezen maar reageer ff op een paar puntjes die zijn blijven hangen.
Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties op mijn filmpje met Pumbaa! Ik ben ook erg blij dat het zo super goed gaat, het is een bijzonder paardje en ik ben zo blij met hem.
Die meeting bij de OVP zie ik wel zitten, wilde altijd al eens de kuddes bewonderen in het echt dus wat is leuker dan samen met andere konik liefhebbers dit te zien. Ik weet alleen nog niet hoe ik er moet komen, dus ff uitzoeken. Ook voor mij is het niet naast de deur, maar lijkt me wel mooi om daar een kijkje te nemen. Ik heb een boek over alle plekken in NL waar nog koniks in kuddes lopen, zal ik daar eens in kijken voor een centrale plek voor ons allemaal?
Ik herken dat gedrag van eigenwijs zijn wel heel erg bij Pumbaa, maar echt van toen ik hem net had en het eerste jaar dat ik hem had. Na een jaar ben ik begonnen met Parelli en nu heeft hij nog steeds zijn eigen mening, maar is eigenlijk niet meer zo eigenwijs, tenminste niet meer volhardend als hij iets niet wil. We begrijpen elkaar nu echt. Ik loop daar nu wel tegenaan met mijn nieuwe Fell pony, die echt nog aan het testen is. Als hem iets niet zint gaat hij steigeren naar mij, hij is behoorlijk dominant wat dat betreft. Met Pumbaa ben ik die fase gelukkig voorbij, hij had ook echt alle streken, steigeren, bokken, trappen, bijten, en uiteraard vluchten.
Iemand vroeg of er koniks zijn gehaald uit de natuurgebieden, Pumbaa komt inderdaad uit een natuurgebied ergens bij Rotterdam, de exacte naam weet ik zo niet meer. Maar pas met 7 jaar, dus hij is daar erg opgegroeid en staat daarom ook erg dicht bij de natuur en is totaal niet mensgericht. Hij heeft een behoorlijk verleden (ook verstoten door zijn moeder) en heeft een bindingsprobleem. Hij heeft 2,5 jaar bij bokker Lailapri gewoond die hem uit het natuurgebied gehaald heeft, daarna verkocht naar iemand die hem in 2 maanden tijd heeft verkloot en ik had hem dus van diegene overgenomen, waar hij dus compleet het beetje vertrouwen in de mens wat hij had, kwijt is geraakt.
Ja dat van die koudbloeden herken ik goed, ik wilde ook absoluut geen koudbloed in mijn zoektocht naar een nieuw paard. Nou is het dus wel 1 geworden, mijn fell pony Maar echt niet te vergelijken met het lompe van een tinker of fjord, hij kan een beetje lomp zijn maar is super makkelijk te corrigeren en heel gevoelig. Vergelijkbaar met de konik en dat prak me ook aan aan hem. Wel is hij enorm sterk en mag graag zijn gewicht in de strijd gooien met rijden, maar ach dat had Pumbaa ook en wordt nu al veel beter, lang leve touwhalsters, werkt gewoon perfect. Ik zal binnenkort opnieuw de foto proberen te plaatsen, ik hoorde dat jullie de foto niet kunnen zien.
Ja Touwhalsters zijn super Gebruik ze ook voor mijn shetlander merrie.
Ook voor mijn konik zal ik er eentje kopen Zeker omdat als ik een jonkie koop wil wachten tot deze minimaal 4 a 5 is om er deze zadelmak te maken dus dat word lekker fanatiek grondwerken en ook met hem of haar ga ik lessen bij mij parelli instructrice in de toekomst
Jeetje, die arme Pumbaa.. Dat zo'n mens het dan nog meer kan verkloten dan het al was vind ik zo erg. Gelukkig heeft hij nu iemand die hem begrijpt en weet waar die mee bezig is.
Ik zat ook te denken ja, er zijn toch meer plekken waar konikpaarden lopen?
En over die koudbloeden kan ik eigenlijk niet over meepraten. Paar keer maflinger gereden, daar ben ik 3 van de 5 keer vanaf gedonderd. Kan zon dier niet wegsturen joh, heb zelf zo'n karakter dus botst alleen maar
Ja er zijn nog meer plekken zover ik weet de maasplassen ook.
Ik had eerst les van Iris van Begin bij het begin en nu ben ik overgestapt naar Fleur van Wollingen
belindaap88
Geplaatst: 24-04-14 12:08
Forum gaat inderdaad super hard opeens haha
Nadine, lijkt me lastig hoor de fase waar je nu inzit met je Fell pony. Steigeren lijkt me echt best gevaarlijk als hij dat doet. Ben je met hem ook al aan het parelli'en? En hoe pakt hij dat op?
Kaiyo heeft dat ook wel, dat eigenwijze/koppige, al wordt het gelukkig wel minder. Als iets hem niet zint sluit hij zich of compleet af (vaak bij teveel druk), of hij wordt heel bijterig en -in your face- zeg maar.. Ben blij dat hij niet gevaarlijk wordt als in trappen/steigeren.
En ja boots is het veulen van de merrie die ik dus heb gekocht, stiekem mist ze hem wel af en toe roept ze nog naar hem best zielig.Hopelijk heeft boots geen heimwee... Maar het is een hele lieve merrie die zich graag laat knuffelen ,poetsen en een heel braaf karakter heeft!.
Toch blijft het opmerkelijk dat bij mij het zelfde veulen slechts 8 maanden oud was,toen ik vorige week ging kijken. Ook nog even een tip aan boots zijn baasje er liepen ook ezels, die zij vaak gastheer voor de longworm dus even bij je dierenarts een goede wormenkuur vragen want het zou zonde zijn als jullie geluk door zo een erfenisje verpest zou worden.
Maar de vader van mijn veulen ??ze hebben er geen foto of niets van ze weten zelfs niet meer of hij bruin of zwartbont was vreemd !. Hun zijn eigenaar van wel 3 kleine hengstjes en een tinker en een cremello hengstbijden grote D maat. Ik zie het wel wat er uitkomt als het maar gezond is. En ja ik ga het veulen niet houden dus die komt te koop voor de liefhebber.
de meeting ga ik niet bezoeken omdat ik er geen tijd voor heb, maar wel een heel leuk plan!
ik wil nog foto's plaatsen maar ben niet zo handig dus dat kan nog even duren...voor ik door heb hoe dat te doen.
Via tinypic.com gaat foto's plaatsen heel makkelijk ben erg nieuwschierig naar jou knappe merrie kwita
BootsScoot
Geplaatst: 24-04-14 13:32
[quote="kwita"]ja zeg wat gaat het forum snel !
En ja boots is het veulen van de merrie die ik dus heb gekocht, stiekem mist ze hem wel af en toe roept ze nog naar hem best zielig.Hopelijk heeft boots geen heimwee... Maar het is een hele lieve merrie die zich graag laat knuffelen ,poetsen en een heel braaf karakter heeft!.
Toch blijft het opmerkelijk dat bij mij het zelfde veulen slechts 8 maanden oud was,toen ik vorige week ging kijken. Ook nog even een tip aan boots zijn baasje er liepen ook ezels, die zij vaak gastheer voor de longworm dus even bij je dierenarts een goede wormenkuur vragen want het zou zonde zijn als jullie geluk door zo een erfenisje verpest zou worden.
Maar de vader van mijn veulen ??ze hebben er geen foto of niets van ze weten zelfs niet meer of hij bruin of zwartbont was vreemd !. Hun zijn eigenaar van wel 3 kleine hengstjes en een tinker en een cremello hengstbijden grote D maat. Ik zie het wel wat er uitkomt als het maar gezond is. En ja ik ga het veulen niet houden dus die komt te koop voor de liefhebber.
Huh Kwita raar ja want ik hoorde dat hij tien maanden is! Ik heb al rekening gehouden met een goede wormen kuur want dat met de ezels vind ik ook link! Dan zou het dus zo moeten zijn dat of de tinker of cremello vader zijn!? Hm ik dacht dat moeders drachtig was gekocht in daar bevallen ze zeiden dat ze de hengst niet IRL hebben gezien hoe kunnen boots en veulen in spe de zelfde papa hebben !? bizaar hoor. Gezien zijn maat geloof ik wel dat hij een kleine D wordt dat dan wel weer .....
BootsScoot
Geplaatst: 24-04-14 13:35
Ff bijlezen hoor gaat hard nu. Ff lkr op pad geweest wat dingen regelen en ff in de tuin aan de gang. Erg leuk dat hier ook wat parelli mensen zijn onder de konik liefhebbers !
Ja doe het nu alleen nog met mijn shetlander ze is bloed fanatiek!
BootsScoot
Geplaatst: 24-04-14 13:40
Grappig ik heb waar Boots vandaan komt ook een shetty x welshje gekocht als maatje palomino kleur. Ze komen samen te staan. Wil ook met de kleine aan de slag met parelli. Ze zijn idd vaak fanatiek .
O wat leuk! Ja pip word uiteindelijk ook met maatje voor mijn konik al maak ik af en toe nog wel een ritje op pip. Ik ben maar 1,57 ze vind het heerlijk zo eens in de 2 weken een klein ritje
BootsScoot
Geplaatst: 24-04-14 14:17
Ok bommeltje dat is wel leuk zeg. De shettys kunnen wel wat hebben hoor. Kwita ik ben toch erg benieuwd naar jou verhaal vind je t goed om evt in person contact te hebben ? Ik zou de cremello als papa niet erg vinden hoor scheint een van Izmir du nog wat te zijn. Heb zin in zaterdag !