Van mijn kant slecht nieuws.. Paard van mijn beste vriendin (mijn oude bijrijdpaard) is sinds gister dood en doodziek. Kan helemaal niks meer. Staat met Jack samen, zijn beste maatjes.. Ben als de sodemieter onderweg naar huis want ze wachten op mij en dan wordt hij ingeslapen..
Jemig wat heftig. Enig idee waaraan hij zo ziek is geworden?
Ik heb vandaag gesprongen. Voor het eerst de 95cm, puur omdat ik voelde dat er weer controle was en 1 galop tempo. Ze zetten alleen te vroeg af. Waardoor ik niet goed kon meekomen Omdat Bjuut bijgekomen is in haar bespiering ligt het zadel niet meer goed, te krap bij haar schouders. Dus dinsdag komt de zadelmaker kijken. Verder weer hard werken aan de basis en techniek maar nu bij het vrij springen wilde ik gewoon even 1 risico. 29dec doen we een oefenparcours op stal 60 en rondje 80cm
Op het einde begint ze te bokken. Ik kom hem uit zitten gelukkig en het had 0.0 duidelijke aanleiding. Voortaan maar belonen als we stappen ipv in draf na de sprong.
De juf en degene waarmee ik duoles heb vind van niet en dressuurmatig is ze ook nog niet helemaal oke. Qua ontspanning. Ik krijg alleen maar te horen dat we laag moeten blijven oefenen, op gehele springbasis en terecht is ook belangrijk. Maar het frustreert met dan dat een paard van net 3 maanden aan het springen (dressuurpaard notebane) wel hup een 1m hindernis mag springen en ervoor in de ankers gaat of er doorheen springt en Bjuut niet eens een trigger krijgt om te testen wat ze kan. Als het niet zou kunnen gaat ze of in de ankers, of er dwars doorheen. Dus nu hebben we het lekker zelf gedaan want het voelde goed en we gaan weer braaf luisteren naar de juf met een hindernjs tot 80cm
Ik zou niet weten wie.. dit is een juf van stal. We zijn echt nog niet zo perfect en het gaat uiteraard niet om hoogte maar ik erger me al tijden aan het gehele princiepe van behandeld worden alsof mijn pony van porselein is. Ik wil met Bjuut beter worden, maar alleen redden we dat niet.
Ik begrijp heel goed dat je je eraan irriteert. De basis is belangrijk maar je pony hoeft echt niet perfect te lopen om een keer hoger te springen. Dan zou ik met Larry nu nog steeds B springen als dat moest.
Een stalgenootje heeft eens een berichtje op FB gezet met de vraag naar een instructrice. Ze heeft toen bij alle mensen die haar prima leken een gratis proefles genomen en zo stook ze van iedereen wat op. Verder is een echt goede instructrice vinden niet makkelijk.
Vanavond weer iemand geweest en voor volgende week staat er nog wat op de planning. Dus wel aardig wat mensen tot nu toe ja.
Haha saams, volgens mij was je niet de enige die blij was na de sprong.
Tja wat instructie betreft, het kan soms lastig zijn iemand te vinden die bij je past. Doe wat goed voelt. Onze dochter is op 6 jarige leeftijd begonnen met lessen met haar shet en van dezelfde instructeur hebben we nu nog les, de beste man is ondertussen ook al 70, maar hij weet zo veel en past zo goed bij ons. Sanne is trouwens half uitgeschakeld, ze heeft pfeiffer. Niet leuk, maar alle stukjes vallen nu wel op hun plek. De moeheid weten we nu waar die weg komt. Heel sneu, want ze wil zo graag maar ze kan gewoon niet. Morgen mag ze mij voorlezen op wedstrijd, gaatvast goed komen, want heb er echt REUZE zin in. Fijn weekend allemaal
Ze kon gelukkig wel voorlezen vandaag. Eerste proef was ik aardig tevreden over. 1 bok en verder redelijk netjes, maar kan altijd beter natuurlijk. Tweede proef stond bol van de spanning, zodra melody het woordje galop hoorde wilde hij al weg en dan moest ik nog een heel eind, pfffff die proef ging dus echt niet lekker. Toch 195 en 184 punten gereden en een 3e en 4e prijs.....schiet mij maar lek, met een tweede proef als die van mij nog een vierde prijs?? Of dan was er bar slecht gereden of het zag er minder slecht uit dan het voelde. Ik heb in ieder geval weer huiswerk en we hebben weer veel geleerd, want t was tussen de witte hekjes en de nijging om daarover heen te springen blijft...hihi
Gefeliciteerd Tineke! En zag net een leuk springfilmpje op fb voorbij komen.
Larry vandaag meegeweest naar Marienheem! Hij was op het voorterrein gespannen en in de ring was hij daardoor wat terug, toch heeft hij het klassiek mooi dubbel foutloos gelopen! Ervoor gekozen om geen progressief meer te springen omdat hij superbraaf gesprongen heeft!
Filmpje;
kitobeer
Geplaatst: 27-11-16 18:15
Knap gedaan change . Wat doet hij het toch goed. Tineke de eerste 2 jaar dat ik eamonn reed hadden we een buitenbak met lage witte hekjes . Hoe vaak die daar is over gehuppeld hahaha. Mensen weten het nog steeds.
Nog wat pony spam
Change3x
Geplaatst: 27-11-16 18:21
Wat heeft Eamon een mooie dikke staart! Hoe oud is hij nu? Echt een schatje!
En nog steeds verliefd op Sky! Prachtige uitstraling en een mooie bouw. Wanneer ga je erop? Ben benieuwd hoe hij wordt ohz.
kitobeer
Geplaatst: 27-11-16 18:42
Eamonn is nu 16 en heeft altijd die mooie dikke staart gehad. Krulletjes zitten er puur natuur in.
Ik moet zeggen dat ik toch ook hopeloos verliefd ben op sky hoor. Als je ziet hoe hij eruit zag tijdens de kennismaking. Dan heb ik daar super goed doorheen gekeken.
Je kan zeggen wat hij wil maar volgens mij was hij daar in de kudde niet zo gelukkig. Hij zonderde zich telkens af weg van de rest. Ja ze hadden 6 hectare en konden gaan en staan waar ze wilde. Maar je merkt nu echt dat hij echt zo mensgericht is . Mensen zijn nog altijd eng maar wel interessant. Samen met eamonn voelt hij zich echt goed in zijn vel hij durft echt te ondernemen. Ik had er in begin voor hij bij ons thuis was echt medelijden mee dat die nu voortaan s'nachts op stal zou moeten staan. ipv lekker in vrijheid buiten. Maar het is de eerste om naar binnen te lopen. En ik heb niet eens gemerkt dat hij heimwee heeft gehad. Maar elke dag doe ik wat met hem poetsen of begin van grondwerk . Of naar de andere wei stappen. Eigenlijk wat opvoeden en laten ontdekken. En hij vind het echt leuk. En eamonn is mentaal en fysiek ook helemaal toppie. Dus beide vullen mekaar super aan. En hadden nood aan mekaar.