Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:30

pizza64 schreef:
Heerlijk plaatje ja! Is dit een fokproduct van jouw EK?

Ja en van mijn moeder natuurlijk. Is een kind van Ben en een volle zus van Parsifal :) :)

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:32

Heel zoet plaatje. :j :j

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:44

EK19 schreef:
Ja en van mijn moeder natuurlijk. Is een kind van Ben en een volle zus van Parsifal :) :)

Super leuk! en begrijp ik het nu goed, dat je nog een dekhengst hebt? Parsifal? Wat dus tzt ook een eventuele partner voor Jaimy zou kunnen zijn?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:45

Mooi kleurtje ook :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:46

pizza64 schreef:
EK19 schreef:

Super leuk! en begrijp ik het nu goed, dat je nog een dekhengst hebt? Parsifal? Wat dus tzt ook een eventuele partner voor Jaimy zou kunnen zijn?

Klopt voor alle duidelijkheid, Celtic Sir Parsifal is ook van ons en goedgekeurd als dekhengst. Hij is dus de zoon van Ben <3 . Parsifal heeft ontzettend veel springvermogen en heeft meer de connemarabouw. Ben is toch meer een sporttypetje hihi je hebt dus nog meer keus :P

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:53

Oooh hebben zij Mel gekocht! Wat leuk zeg! Dan lezen we hier in het topic vast vaker over haar, leuk! :D

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:36

Zeker, want we zijn echt heel blij met haar. Dank EK voor plaatsen foto. Ik vraag via mail nog wel uitleg over hoe dat moet.
Nu kan ik ook nog even opscheppen over hoe fijn Ben is. Want dochter van acht heeft dus wel op Ben rondgestapt (los) in het weiland en toen ook nog maar even een stuk gedraafd. Hij was zo op haar aan het letten, zo schattig. Zo veelzijdig, een super sportinstelling en daarnaast zo voorzichtig oplettend bij een kind.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:58

Wat leuk dat jullie Mel gekocht hebben! Veel plezier en succes samen! :j

Ik hoop dat het morgenavond droog blijft.. Anders maar niet naar de crossles!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:09

Change3x schreef:
Wat leuk dat jullie Mel gekocht hebben! Veel plezier en succes samen! :j

Ik hoop dat het morgenavond droog blijft.. Anders maar niet naar de crossles!

Ik hoop ook dat het droog blijft, heb namelijk selectie wedstrijd met de kwpner savonds... dus ik moet wel hahaha

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:10

Fino schreef:
Zeker, want we zijn echt heel blij met haar. Dank EK voor plaatsen foto. Ik vraag via mail nog wel uitleg over hoe dat moet.
Nu kan ik ook nog even opscheppen over hoe fijn Ben is. Want dochter van acht heeft dus wel op Ben rondgestapt (los) in het weiland en toen ook nog maar even een stuk gedraafd. Hij was zo op haar aan het letten, zo schattig. Zo veelzijdig, een super sportinstelling en daarnaast zo voorzichtig oplettend bij een kind.

Kon het niet laten, ik vind het zn heerlijke foto! Ja dat was echt super gaaf he, zonder enige twijfel stapte ze er zo mee weg!

Maar komt ook door Jiska zelf, de liefde die zij voor dieren heeft merken de paarden echt!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:17

Ah die onbevangenheid, heerlijk!! Heb ik totaal niet meer :') prachtige en blije foto van een leuke combi!

Hoop dat dit weekend mooi wordt, ik ga op grote-mensen-ponykamp en neem mee.. Mijn Penny pony <3

Denk dat ik als een blok voor Parsifal ga vallen, ik ben gek op die kleur! Ben erg benieuwd naar hem. Zou ook niets misstaan op Jaimy denk ik?

Vader van Lloyd heet Alkatraz trouwens, Pizza.

Ach dressuurmatig hebben wij ook nog hele weg te gaan, kan Eline sinds zondag bevestigen :+ Maar nuttige tips gekregen, kan ik mooi mee aan de slag :j

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:47

Marrit13 schreef:
Ah die onbevangenheid, heerlijk!! Heb ik totaal niet meer :') prachtige en blije foto van een leuke combi!

Hoop dat dit weekend mooi wordt, ik ga op grote-mensen-ponykamp en neem mee.. Mijn Penny pony <3

Denk dat ik als een blok voor Parsifal ga vallen, ik ben gek op die kleur! Ben erg benieuwd naar hem. Zou ook niets misstaan op Jaimy denk ik?

Vader van Lloyd heet Alkatraz trouwens, Pizza.

Ach dressuurmatig hebben wij ook nog hele weg te gaan, kan Eline sinds zondag bevestigen :+ Maar nuttige tips gekregen, kan ik mooi mee aan de slag :j

Ja dat heb ik ook soms een stukje minder hoor!

Ik zal voor je duimen dat het mooi weer wordt voor je. Moet je alleen in ruil daarvoor wel mooie foto's maken! :)

Pizza had al gevraagd om foto's van Parsifal. Qua bouw is parsifal een stuk zwaarder en meer connemara type, als je dat wil terug brengen in je eigen connie is dat ideaal. Ik vermoed namelijk dat jij hem heel erg leuk gaat vinden Marrit, kun je zelfs nog op rijden jij haha.

Ag als je het maar lekker op je eigen tempo doet en veel plezier aan beleefd dan maakt die weg toch niet uit? :D Lloyd is echt leuk <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:03

Wat stoer zeg zo'n jongedame op zo'n connemarameneer. =:)

Tuurlijk wordt het mooi weer Marrit. En voor de rest boeit alleen het plezier. :)

Witte heks weer verrast met een oefening met balkjes. Het houdt haar aandacht heel goed bij de les en ze wordt er toch blij van. :)) :D
Binnenkort eens zien dat 1 van de balkjes een kruisje wordt. :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:40

Zoooooo... even 10+ pagina's moeten bijlezen, jullie beppen wel veel :P Ondertussen hard aan 't leren voor de laatste examens. Ik heb de knoop doorgehakt: ponylief gaat niet mee naar 't ONCK, maar ik hoop wel (+camera) aanwezig te zijn :j

En gefeliciteerd iedereen met goede uitslagen, brave plastic-proof pony's :+ (Punz blijft m'n favorietje), veulen en aangekochte pony's!

Nik moest er vandaag weer aan geloven. We zaten echt even in de knoei, ze was getrapt ergisteren en tijdje terug onderuit gegaan in stal. Maargoed, ze loopt weer goed, weer redelijk in conditie en weer helemaal happy: totaal groen licht van de dierenarts. Dus voor de tweede keer deze week rondje van 6,5 km weer mee gepakt (na een maand van half niks doen, dan wel weer werken en dan weer niks). Dus ben nu echt nog blijer met zo'n vrolijke oortjes foto <3
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:07

Wow mooi bos manen!! Heerlijk uitzicht, fijn dat je weer mag opbouwen! Succes met je examens.

Ik sluit klein sprongetje met mijn Jan Doedel ook niet uit. Sprongetje is ook anders dan heel parcours meteen :D fijn dat heksje goed dr best doet.

We hebben nieuwe pony op stal sterk vermoeden dat... Het een Connemara is!! *\o/* of kruising met.

Ik heb tussen de buien gelongeerd aan halster, hij begint steeds meer te bewegen, leuk! Ook eigen input, dat moet ik iets afremmen :+ merk op stal dat hij ook meer contact met mij zoekt, en vandaag 1 voorzichtige knuffel gehad <3

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:13

Top SM! Balkjes zijn echt een fijne manier van trainen, worden ze lekker oplettend van. En super leuk dat er misschien een kruisje op het trainingsprogramma van heksje staat :D

Succes nog met je examens FN, lijkt mij lekker om ter afleiding lekker pony te rijden. Gelukkig heb je groen licht gekregen en heeft ze er niets aan over gehouden! En wat lijkt die van jou wit, kan mijn smeerpoets nog wat van leren!

Fijn om te horen dat hij wat meer contact met je zoekt Marrit! Hopen dat het zo in een stijgende lijn blijft gaan, dat knuffelige op stal is toch wel erg leuk!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:27

Als ik jou zo hoor over je pony SkyMarian denk ik dat balkje lopen erg goed en leuk is voor haar. Of andere dingen ter afwisseling om haar koppie er bij te houden zodat ze zelf geen dingen gaat lopen bedenken.
Ik heb het echt enorm getroffen heb met Jaimy, ze kan nu al enorm geconcentreerd aan het werk zijn. Ze is rustig en niet (nooit) snel in paniek. Maar ook geen dooie en ook looplustig. Vandaag weer even heerlijk het bos in geweest veel gedraaft ik kan echt merken dat haar conditie al veel beter is. Het waaide als een malle bij ons, maar alleen de 1ste 5 minuten in de bak was ze wat loperig. Na 10 minuten het bos in gegaan en dat ging super relaxed! Eèn keer schrok ze, er kwam een soort van blauwe smurf ineens de hoek om :Y).
Mooi uitzicht FelineNanet! Heel ander kleurtje als bij mij!
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:06

Heerlijk plaatje FN. Wat heb je getobd met Nik zeg. Wat een pech, maar gelukkig weer aan de gang. :j

Wat staan de oortjes van Jaimy onwijs leuk op de foto. Enerzijds heel attent en tegelijkertijd los genoeg als teken van ontspanning. <3

Had een leuke site gevonden met een skala aan balken/ cavaletti/ springoefeningen. En laten ze die nou ook nog eens gebundeld hebben in een boekje. Die is dus besteld. *D *D
http://www.paarden-blaadjes.nl/springen ... -springen1

boekje
http://www.paarden-blaadjes.nl/boekjes/ ... boekje.php

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:52

in zakformaat, handig! *D Leuk zeg, ik zal hem onthouden. Weet je wat ik altijd zo'n nadeel van springen vindt, dat gesleep met die balken en staanders :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:58

Slepen met balken en staanders is echt poedersuiker. :')

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:18

Pizza jouw kleurtje is ook leuk :j

en wit? Mevrouw is laatst gewassen voor een fotoshoot, toen kwam ik erachter dat ze eigenlijk altijd gelig is :') ..

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:29

Change3x schreef:
Slepen met balken en staanders is echt poedersuiker. :')

:j :j :j
Had wel een hele gave set gezien met heel licht materiaal. Kost alleen een paar centen. :+

Boekje is ook al verstuurd. *\o/*
Kan die mooi bij de poetsspullen. Ben altijd een beetje toos-inspiratieloos met dat soort dingen.
Had al hele gave lijntjes te zien die super te mixen zijn met dressuurmatig werk.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:15

Leuke link SkyMarian, van die ideeën ga ik ook eens gebruik maken!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:56

Witte heks heeft de tandartstest doorstaan. Was heel braaf. Zie een eigenwijze connie maar eens een pas opzij te krijgen. TA gaf een zet en zij zette braaf haar pootjes weer terug waar ze stonden....tot 4 x aan toe. :')
Op een paar haakjes na geen bijzonderheden. Ja de wetenschap dat ze voor mij ook al bij de tandarts was geweest. Ze was duidelijk al eerder behandeld. :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:09

Ik wil daarom ook graag caveletti's, dat gesleept is vreselijk hahah!

Sky, dat is inderdaad een super site! Heb ik ook al veel inspiratie vanaf gehaald. Van dat boekje wist ik niet, zal ik eens naar kijken!
Top dat ze braaf was! En van dat opzij krijgen, ik ken het! Mijn witte ezel met kleine oren is daar ook behoorlijk eigenwijs in hahah