Heranda schreef:Herman heeft vroeger veel 1e premies gehaald
vroeger, waarom nu niet meer?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Heranda schreef:Herman heeft vroeger veel 1e premies gehaald
bliksemluver schreef:Lana had ook heel veel 1e premie's en is Modelmerrie
Keuringen zijn altijd leuk, daar meet je ook mensen
Mir en ik hebben Tjody en Vinga gemeet, die zijn echt leuk![]()
Ik = Vingafan
Moonlightje schreef:owh maar kan een andere merrie dan geen model meer worden?
sorry weet er niks vanaf, maar die AA proefen en A premie, wat is dat dan?
ja zal blij wezen als ik het eindelijk weet
FjordieLover schreef:Korita is op dit moment ster...dit jaar moet ik haar waarschijnlijk model maken (met de abob)
En daarna komt toch prestatie?
Heranda schreef:@ Mo: Tjah, omdat ze nu niet meer naar de keuring gaan met Herman, vraag me ook niet waarom
@ Ilke: Hoe heet die vroegere Fjord van je?
skara schreef:
Je kan met je fjord een zadelproef, menproef of werkproef doen.
Bij een zadelproef wordt je fjord beoordeeld op zijn gangen, luisteren naar de ruiter, zich gedragen bij het opzadelen, of hij verkeersmak is etc.
De zadelproef bestaat uit een dressuurproef, een paar sprongen, een stukje op de weg wandelen en opzadelen. De punten worden opgeteld op 100. Onder de 70 heb je een C-attest. Vanaf 70 punten heb je een B, vanaf 80 een A en vanaf 85 een AA.
IwanLuver schreef:FjordieLover schreef:Korita is op dit moment ster...dit jaar moet ik haar waarschijnlijk model maken (met de abob)
En daarna komt toch prestatie?
Als Korita ster is, is ze ookal model! En idd na ster komt prestatie. Ze moet dan op zowel de zadelproef als een men- of trekproef een A of een AA gehaald hebben.
Preferente merrie worden ze als ze 3 modelkinderen hebben gehad.
Keurmerrie worden ze als ze uit 7 dekkingen 6 veulens hebben gehad en daarna na alle predicaten worden ze ELITE!!
Kijk anders eens op fjordstudbook.com daar staat alles uitgelegd onder het kopje "over het fjordenpaard"
bliksemluver schreef:Ik wil ook naar de hengstenkeuring![]()
Ook weer erg ver voor mij en zal waarschijnlijk wel moeten werken.
bliksemluver schreef:Ik wil ook naar de hengstenkeuring![]()
Ook weer erg ver voor mij en zal waarschijnlijk wel moeten werken.