KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:18

CdC schreef:
Nathalie ik vind het een mooie merrie! Leuke vlot paard (heb haar ook even onder de man gezien op YouTube), mooie bloedlijn. Ze is niet zo groot he? (Heb ik niet zien staan, of ben ik alweer vergeten
8-) )

Vindt het wel heel lastig om te taxeren. Ik ben nogal zuunig geloof ik :D
Zou denk ik zelf voor een relatief onervaren merrie niet meer dan 4000 euro betalen.

Zit ik er ver naast? (nu wel nieuwsgierig 8-) )

Als je 1,75 klein vind dan is ze niet zo groot nee :+
Maar je zit er op het moment niet heel ver naast..... Over een half jaar zit er een ander prijs kaartje aan als het goed is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:24

Tilmar: leuk dier, niet perfecte bouw maar correct op de benen, denk leuk dier voor de sport (niet echt mijn type verder): 5000
Moniquebosch: mooi aansprekend paard, wel wat op de kop nog, goede afstamming: 4500

Anoniem

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:31

En die van mij, 7jarige merrie van Stravinsky x Uniform. Loopt nu M1, kent oefeningen t/m Z1. Heel 'simpel' paard, iedereen kan narijden en schrikt nergens van, ook in de bossen makkelijk. Stap en draf correct, galop erg goed op achterhand. Ook op stal en in de wei en fijn en gemakkelijk paard. Meet 1.62, echte kindervriend ook.

oude foto, jaar geleden
Afbeelding

Bon_charmeurJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 01:17

CdC schreef:
Beauty J spreekt me wel aan. Ze is groot, maar ik vind het een erg mooi paard. (Hou zelf ook wel van maat ;) ).
Ben ook wel fan van nakomelingen van Aktion.
Maar een taxatie :?

Ben bang voor een #)
:D

Zou je nog een link naar een foto van haar willen plaatsen waar ze zonder ruiter en toebehoren op staat?

Tilmar jouw merrie heeft een mooi lijntje, maar ik vind haar wat propperig (m.n. aan de voorkant, zwaar halsje, klein hoofdje) :o
Ik zou zeggen rond de 3500 euro.

Afbeelding
dit is beauty zonder toebehoren:P

CdC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:56

Abby is wel mijn type paard. Mooie merrie, leuk lijntje. Vind het wederom moeilijk om daar een prijskaartje aan te hangen, maar ik zou zeggen vanaf 4500 euro.

Spielberg x Candyboy - 1750- 2000 euro.

Nathalie 8-) Das wat groter dan ik dacht, hahaha.

Stravinsky x Uniform: lijkt me een fijn rijpaard. Hij is wel wat klein: 5000 euro

Beauty J: bedankt! Zo zie je het paard toch een stuk beter. Vindt haar op de foto wat grover overkomen dan onder de man. En van mij mag het allemaal net iets meer 'fijntjes', maar blijf het wel een leuke merrie vinden: 3750 euro.

CdC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:01

Wil jullie er nog wel eentje voorleggen.
Sta op het punt om een fokmerrie aan te kopen en zou graag willen weten wat jullie zouden betalen. Ik zal geen foto plaatsen, maar ben benieuwd wat jullie afgaande op leeftijd/ prestaties zouden betalen:

KWPN keur merrie
1.66
5 nakomelingen; 1 overleden, 2 fokmerries, 1 hengst via Jan Tops naar buitenland (is nu Hunter), 1 ruin hier bij junior in het L maar is nog jong en zal vast wel een eindje gaan komen

zelf m1 dressuur, officieel L springen maar getraind op Z niveau
geboortejaar 1992
Zeer pittige merrie. Onder de man zou je bepaald niet zeggen dat ze net 17 is geworden.

Ben benieuwd :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:03

[quote="CdC"]
Beau (mooie merrie! maar moet het niet Belle zijn? :D ) 4000 euro
Haha idd, ze hadden haar Belle moeten noemen:D

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:14

sorry als ik er met taxeren erg veel naast zit, ben er niet zo'n kei in :o
@haike: ik denk rond de 15.000, mooi paard en aardig niveau al
@schorppie: oehh veulen is moeilik beoordelen maar ik doe een gok, rond de 1000?

Nu de mijne maar eens, ik heb hem net een paar weken en hij gaat zeker niet weg! Maarja toch eens grappig om te kijken hoe jullie hem inschatten.
Stravinsky van 7 jaar
Heeft Zzlicht met winst gelopen bij eigenaresse waar ik hem van kocht. Hij loopt nu Z1 met winst.
Kan zeer makkelijk verzamelen in galop en kan al een kwart pirouette en wissels goed bevestigd, tot om de 2 passen.
verder in omgang echt een schatje, zeer koel in zijn hoofd en makkelijk te rijden.
Foto's:
Afbeelding
Afbeelding

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:42

Snoeppig: Erg leuk paard!
Ik ken ook een stravinsky en die lijkt behoorlijk veel op die van jou! kan die van jou ook zo goed stappen en galoperen?
Maar goed, Mooie leeftijd met een super niveau, een plaatje om te zien.
Toch wel gauw richting de 20.000, maar in deze tijd best moeilijk! ;)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:42

@marillion: stap en galop is idd zijn sterkste kant! stappen kan hij voor een 9 en de galop is ook erg mooi en losjes door het lijf en daarin doet hij ook makkelijker verzamelen dan in de draf.
Het is in deze tijd idd moeilijk in te schatten...

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:20

In deze tijd is het idd moeilijk te schatten!
Heb in het verleden nog wel eens wat getaxeerd, zal het nu ook even weer proberen en wil mijn bruine paardje er weer op zetten :)

Paard Snoepig: Prachtig dier, mooie beweging op de foto's en een interessante kleur die het altijd goed doet! Nette prestaties en prima karakter als ik op je woord af mag gaan! Goede afstamming. Ik weet niet of het een paard is dat als leerpaard gezien kan worden of als potentieele topper voor nog hoger niveau?
Ik ben niet helemaal thuis in de dressuurtopper/prijzen, maar zet de prijs op €16.000 en hoger.

Paard CdC, de kwpnmerrie: predikaat keur is +, vind 1.66m redelijk, ook +. Leeftijd is een -, ook vind ik de prestaties van de merrie zelf en de nakomelingen nog niet uitmuntend of opvallend. Zelf hecht ik belang aan een 'goed karakter', pittig kan ook handig zijn. Maar of het dier voor je wil werken is ook erg belangrijk, immers dat geeft de merrie ook enigzins mee aan de nakomelingen. Verder, met een 17jarige, hoe lang fok je daar mee door? Ongv. 4jr als ze dat haalt? Afstamming lijkt mij trouwens ook belangrijk om even mee te nemen in het verhaal ;) Maar goed, kort door de bocht rond de €2500.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:29

Nu mag mijn bruine weer eens!
-6-jarige KWPN-ruin.
-Manhattan(v.Burggraaf) x Samber
-Donkerbruin
-1.68m hoog
-L1-dressuur +11
-B-springen +8

-Eerlijk en braaf karakter
-Werkt goed mee in het parcours, blijft bij stres redelijk koel in het hoofd.

-Is nu iets langer dan een jaar onder het zadel. Hij kende namelijk voor februari 2008 helemaal niets.
-Gefokt door de fokker van de bonte KWPN hengst Samber
AfbeeldingAfbeelding
Meer foto's zie je in mijn profiel in een collage.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:16

Het paard van Snoepig schat ik hoger in hoor, zeker wel rond de 25.000, als hij echt fijn loopt misschien nog wel meer, maar dan moet je hem zelf zien.
De paarden aan de onderkant van de markt zijn minder waard dan in het verleden, maar de echt fijne paarden blijven wel gewild.

Farahmunda: 6.000

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:20

KarinvdM, daar kan ik wel inkomen idd met het paard van Snoepig. Je hebt ook wel gelijk dat de betere paarden duur blijven. Maar ik dacht, je moet toch ergens beginnen met een bedrag :+.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:14

@farahmunda: ja 16.000 is wel erg laag. Hij is eigenlijk voor beide geschikt, zowel als leerpaard voor iemand die nog geen z of hoger gereden heeft maar door zijn leeftijd en niveau ook zeker een paard voor de toekomst voor het hogere werk. Maar lijkt mij ook moeilijk hoor om in te schatten hoeveel een paard "kost" van die van mij weet ik dan natuurlijk wat ze er voor vroegen maar anders had ik ook geeeeen idee gehad rond welke prijs hij zou zitten

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:16

Oke Snoeppig,
Dat maakt je paard inderdaad erg interessant, als hij als leerpaard kan EN geschikt is voor het hogere werk!
:oo ik had er bij gezet 16000 en hoger, dus vandaar.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:34

daarom, je had het dus eigenlijk ook gewoon goed haha

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:36

Enjoy: € 3500,-
Stravinsky: € 20.000,-
Farahmunda: € 8000,=

CdC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:49

farahmunda schreef:
Paard CdC, de kwpnmerrie: predikaat keur is +, vind 1.66m redelijk, ook +. Leeftijd is een -, ook vind ik de prestaties van de merrie zelf en de nakomelingen nog niet uitmuntend of opvallend. Zelf hecht ik belang aan een 'goed karakter', pittig kan ook handig zijn. Maar of het dier voor je wil werken is ook erg belangrijk, immers dat geeft de merrie ook enigzins mee aan de nakomelingen. Verder, met een 17jarige, hoe lang fok je daar mee door? Ongv. 4jr als ze dat haalt? Afstamming lijkt mij trouwens ook belangrijk om even mee te nemen in het verhaal ;) Maar goed, kort door de bocht rond de €2500.

Bedankt voor je reactie. Het is een Faram x Aktion. Liep op haar zesde M1 dressuur/ L springen en is daarna nooit meer uitgebracht (alleen maar voor fokkerij gebruikt tot 2004 en daarna verkocht aan particulier).
Met pittig bedoel ik dat ze graag voor je wil werken, niet dat ze vervelende trekjes heeft :D

Zou er idd nog 4 a 5 jaar mee willen fokken (als dat lukt natuurlijk).

Maar tnx, het is weer een indicatie 8-)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:59

Enjoy: 2.000? Vind veulentjes zo lastig
haike: 7.000. Een eerlijk en braaf paard is goud waard.
Stravinsky: 25.000. Nog jong en dan al op zo niveau.
Farahmunda: 5.000 kent nog niet gek veel.

En dan nogmaals, nu weet ik meer van der :=
Za Za de Saint'a .
Meet 1.66 en is 5 jaar jong. Za Za heeft een erg cool karakter en een prachtige draf, sterke stap en een mooie bergopwaartse galop. Heeft L gesprongen.. Oorspronkelijk komt ze uit Frankrijk.
Ze is een Mermus R. x deux de Coeur.
Ben benieuwd wat jullie haar zouden geven:
Afbeelding
Afbeelding
Voor meer foto's, zie onderschrift.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:34

Za Za : € 7000,=

xDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:49

Mijn paardje, ik ben benieuwd:

Naam: Zapstar
Leeftijd: 5
Geslacht: Ruin
Schoft: 1,80
Vader: Jetset D
Vader Moeder: Frühling

Iets over hem: Ik heb hem nog niet zo lang. Braaf in de omgang. Wat pittig onder het rijden, maar is wel eerlijk.
Kan alleen naar buiten of met een groep.
Heeft het meest aanleg voor dressuur, kan ook een mooie sprong maken.
Neemt alles snel op.

Afbeelding
Een van de eerste dagen.

Afbeelding
Tijdje terug, let maar op Zapstar, niet op de gene die erop zit!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:50

xDakota
het is de bedoeling dat je eerst andere paarden taxeerd en dan je eigen paard er op zet

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:00

Zapstar: €4000,=

xDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:18

Oeps, sorry!

ZaZa: 6000,-
Farahmunda: 7000,-