Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:30

pizza64 schreef:
Fino ook gefeliciteerd!! Wat is haar afstamming?
Over braaf gesproken, vandaag met Jaimy, die nu twee en halve maand ohz is, voor het eerst in de bak gereden met andere paarden er bij in, ook nog 1 aan de longe. Ze deed net of het de normaalste zaak van de wereld was?
Volgens mij heb ik dit filmpje hier nog niet laten zien, raak wel eens in de war omdat ik in dit topic ( [HK] Op latere leeftijd (weer) gaan rijden? ) ook regelmatig post. Moet je zien wat er allemaal gebeurt vlak naast de bak, Jaimy verblikt of verbloosd niet <3
[ Video ]

Super braaf trouwens op het filmpje! Leuke pony trouwens!;)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:45

Jaimy heeft veel weg van Lloyd! Zij beweegt wel veel soepeler, merk bij Lloyd dat daar afgelopen jaar minder aandacht aan is besteed. Maar mooie uitdaging :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:27

Gefeliciteerd Fino! Heel veel plezier met haar! *\o/*
En Eline gefeliciteerd met de verkoop. Is Mel van Ben en Derby?

Wat een braverd Pizza64 <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:30

Joohhh wat een nieuws allemaal hier. Brave pony's aan de longe, een geweldig veulen (nogmaals gefeliciteerd) én een nieuwe connemara eigenaar. Heel erg gefeliciteerd Fino. Ik begrijp dat het een heel fijn dier is!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:41

Bar schreef:
Gefeliciteerd Fino! Heel veel plezier met haar! *\o/*
En Eline gefeliciteerd met de verkoop. Is Mel van Ben en Derby?

Wat een braverd Pizza64 <3

Ja klopt! Volle zus van Parsifal:)

kirsten4

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:45

Gefeliciteerd Fino! :D

Ik las het op Facebook ja&hoorde het al dat Mel nu weg is, moet vast goed komen bij d'r nieuwe baasjes, ze is leuk! :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:26

Onze knappie!!! "Summer Rain"

Hier is ze dan, vandaag voor het eerst op de wei met haar knappe mama <3 *\o/*

Eerst de mega KNAPPE CONNEMARA MAMA! <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:40

<3

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:40

Wat een mooie merrie en Summer Rain is schattig! ik vermoed maar zo dat de papa geen Connemara is....

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:10

Zonnetje81 schreef:
Onze knappie!!! "Summer Rain"

Hier is ze dan, vandaag voor het eerst op de wei met haar knappe mama <3 *\o/*

Eerst de mega KNAPPE CONNEMARA MAMA! <3 <3 <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw wat een knapperd! En wat een benen zeg! Wauwie!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:16

Knap ding! <3

Shire, Clydesdale, Tinker?
Iets stevigs in elk geval :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:17

Wat een pracht veulen! En geweldige naam ook!

Fino gefeliciteerd met je aanwinst, super fijn dat alles kleur en karakter helemaal perfect is!
En pizza wat loopt je connie lekker aan de longeerlijn!

Ik heb gister oefenparcours gehad, een rondje van 80 (B) en 90 (L). Ik heb nog maar één keer wedstrijd gehad, dus veel parcourservaring hebben we niet met z'n tweeën. Maar het ging super! Geen weigeringen, er zijn wel een paar balkjes gevallen, maar soms komt het nog niet helemaal lekker uit. Het vertrouwen is er in ieder geval wel, dus nu wat netter leren rijden en ponylief beter laten uitkomen.
Ik heb super veel in in SGW, over twee weken is die al!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:24

Mams is echt prachtig <3
En de kleine heeft echt een heerlijk snoetje <3 Ze oogt idd erg stevig en behaard waardoor je denkt dat papa geen COnnemara is maar het koppie vind ik wel pony/Connemara-achtig.
Alhoewel, op de foto's in het andere topic toch weer minder een Connemarakoppie. Met recht een verrassingspakketje. :D

Goed bezig Debora, komt vast goed met de SGW!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:28

Dankje, ik moet zeggen, ik kijk het meest op tegen dressuur :=
Op haar adres in Ierland is nooit dressuur met haar gereden, dus het is best lastig om dat een negenjarige pony nog te 'leren'. Het gaat al veel beter dan eerst, maar B waardig is het nog niet helemaal. Hopen dat we op een 4,5 gemiddeld komen :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:29

Bar schreef:
Mams is echt prachtig <3
En de kleine heeft echt een heerlijk snoetje <3 Ze oogt idd erg stevig en behaard waardoor je denkt dat papa geen COnnemara is maar het koppie vind ik wel pony/Connemara-achtig.
Alhoewel, op de foto's in het andere topic toch weer minder een Connemarakoppie. Met recht een verrassingspakketje. :D

Goed bezig Debora, komt vast goed met de SGW!

We zullen het zien, ze lijkt een deukje in dr hoofd te hebben.

Onderonsje met elkaar :D

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:55

Wat een suuuuperleuk veulentje!

Debora, veel oefenen! Larry was helaas ook verkeerd gereden en loopt nu misschien nét B waardig (na ruim anderhalf jaar), en heeft er nog steeds veel moeite mee. Dus gewoon veel km's maken en dan komt het vanzelf wel! En goed van de parcoursjes :D die foutloze rondjes komen nog wel, gewoon veel doen en routine krijgen. Over uitkomen voor de sprong; meetellen met de galopsprongen als je op een hindernis aanrijd, en in één constant tempo blijven rijden, als je dat hebt dan scheelt dat heel veel en heb je 9/10 keer een goede afstand.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:05

Bedankt voor de tip! En fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben met het dressuur probleem :D Dat in één constant tempo blijven rijden is soms nog een lastig puntje. Maar hoe je zegt, veel kilometers maken en dan komt het vanzelf! Ik heb ook goed les, dus elke twee weken leren we weer wat bij!
En jij gefeliciteerd met je winstpunten met Bosco!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:00

Geen dank! :D Jullie komen er nog wel! En jij kan goed zat rijden dus dat komt zeker goed!

Thanks! Allemaal nog maar net, het is nog verreweg van perfect. Wijken en strekken vind hij heel moeilijk. Hij is heel barrok gebouwd en heeft korte spieren dus het zit hem niet mee. :P Dinsdag komt de osteopaat om hem even los te maken en als het goed is gaat het dan al een stuk beter! En als hij tzt wil blijven lopen in de proef, dan kan ik me voor het grootste deel op de onderdelen concentreren zodat ik alle oefeningen beter kan afwerken.
Oftewel; nog genoeg om aan te werken. :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:18

Marrit13 schreef:
Jaimy heeft veel weg van Lloyd! Zij beweegt wel veel soepeler, merk bij Lloyd dat daar afgelopen jaar minder aandacht aan is besteed. Maar mooie uitdaging :)

Wat is Lloyd zijn afstamming Marrit?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:40

Fino gefeliciteerd met de aankoop. Hopelijk snel foto's. :):)

Wat een onwijs leuk veulentje zonnetje. <3 <3

Had Jaimy wel in de gaten dat het kuil achter hem gelost werd? :')
De witte heks is dan wel echt een heel ander type. Die zal alle moeite doen om het a te zien en b te ontwijken. :+

Netje hoor Deborah. De rest is meer een kwestie van doen en feeling met elkaar krijgen. :j
Moet zeggen dat mijn kleine droeftoeter (als ze haar aandacht erbij heeft := ) inmiddels dressuurmatig al hele nette stukken kan laten zien. Denk dat hij bij elkaar nog zeker wel een half jaar tot een jaar kost om het bevestigd te hebben. Maakt mij niet zo veel uit. Heb alle tijd.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:10

Even een foto'tje van Bosco van vandaag, ennnn hij is gelukkig niet meer zo dik! Daar zal straks wel wat bijkomen aangezien hij een week vakantie heeft. :')

Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:27

Change3x schreef:
Even een foto'tje van Bosco van vandaag, ennnn hij is gelukkig niet meer zo dik! Daar zal straks wel wat bijkomen aangezien hij een week vakantie heeft. :')

[ Afbeelding ]

Ziet er super uit! mooie sport conditie.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:00

Hallo connemara eigenaren!
Ik wil over een paar jaar graag een fokkerij te beginnen Voor de hobby en nu ben ik opzoek naar een leuk ras. Ik ben me momenteel aan het inlezen over de new forest, alleen is het bij dat ras nogal moeilijk om vers bloed in de lijn te krijgen. Nu ben ik aan het rondkijken of ik een ander leuk ras kan vinden en wil dus graag wat meer weten over de connemara en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Op de stamboek site zag ik dat ze elke kleur mogen hebben, behalve bont. Klopt het dat ze dan ook cremello en perlino zouden mogen zijn? Hoe zit het met de aftekeningen, want daar kon ik niks over vinden. (Bij NF Mag het witte been bv niet boven de knie komen en mogen ze geen enkele witte vlek hebben op hun lijf als ik het goed begrepen heb)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:25

Afbeelding
Hier alvast een foto van de dochter van Fino en hun nieuwe aanwinst: Mel.
Ik kreeg deze foto vandaag toegestuurd en maakt me zo blij. Heerlijk om die 2 zo te zien, smelt je toch van? <3 <3

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:29

Heerlijk plaatje ja! Is dit een fokproduct van jouw EK?