[Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Re: [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:06

ik gok new forestXnrps? :P

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:57

Britt_Mara schreef:
ik gok new forestXnrps? :P

Dankje! Ik heb zelf echt totaal geen idee, dus leek me wel leuk om van jullie te weten wat het misschien zou kunnen zijn:P

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:11

haha! reken er maar niet op dat ik het goed heb :P kan dit totaal niet inschatten :+

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:12

Britt_Mara schreef:
haha! reken er maar niet op dat ik het goed heb :P kan dit totaal niet inschatten :+

Haha nee ik ook niet, bij de rest trouwens ook niet, ben geen op en top rassenraadster :+

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:38

New forest!! :)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:47

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 29-12-10 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote in link gezet, geen foto's quoten!

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:48

Nrps. :)

Die staat toch te koop?

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:51

Mitch_Beauty: Ik denk een volle NF.

Degene die de hyves foto's postte: Ik kan ze niet zien.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:58

Ben erg beniewd! er is mij een ras aangepraat toen ik hem kocht,maar ik zie er zelf echt nix van in terug,dus benieuwd wat jullie zeggen! hij is 6 jaar en 1.56 :)

Afbeelding

Afbeelding

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:01

Klein uitgevallen KWPN :P

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:11

Wat denken jullie?

Ruin
12 jaar
1.37 m

Hij werd als veulentje aan ons verkocht als "volbloed arabier" _O- :') maar we wisten in iedere geval wel
dat ie alles behalve dat was! haha! We hadden daarom ook voor een "hengst veulen" betaald! ;)

Afbeelding

Afbeelding

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:13

@leedebee; ijslander.?

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:17

@vilouma; holsteiner ofso? :P

En mijn ruin?
Afbeelding
Afbeelding

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:21

Allemaal bedankt vooor de reacties! Zou het mogelijk zijn dat er nog iets van een arabiertje inzit? Hij had namelijk op bepaalde momenten in de draf: staart omhoog en dat lijkt het alsof zijn benen de grond niet raken. Weet niet of dit typisch arabiers is... Of dat meerdere rassen dat hebben. Misschien weet iemand dit?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:38

@Mitch_Beaty
Mijn eerste gedacht is New Forrest (X?).
Volgens mij zit in heel veel rassen ergens in een ver verleden arabier gekruist ;)

@Dominiquesr
Dat hoor ik wel vaker! grappig!
Op deze foto lijkt hij daar heel erg op vind ik, maar zo ziet hij er niet altijd uit, dus dat zou een beetje misleidend zijn ;)
http://i114.photobucket.com/albums/n255 ... tos003.jpg

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:42

Vilouma: Ik moet denken aan Selle Français en Einsiedler... Qua KWPN mis ik de stroomlijn en de BWP-en die ik ken zijn veel steviger gebouwd. Misschien toch een Duits warmbloedras?
Edit: Hij lijkt ook wat een Anglo-Arabier in een van mijn boekjes.

Miekemuis_: Een (Franse?) draver denk ik.

Leedebee: Op de eerste foto zie ik er wat Shet x Haflinger in terug en op de tweede foto moet ik aan IJslander x NRPS/Arabier denken. Lijkt me een pittig dier? Misschien een mengelmoes.
Edit: Ik zie net je derde foto: nu zie ik Shet x IJslander.

Mitch_Beauty: Kan wel. Ik heb een pony gekend waarvan het ras onbekend was en de meeste mensen gokten Arabier en New Forest. Soms is de grens moeilijk te zien, omdat het allebei fijne diertjes zijn en pittig kunnen zijn.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:01

@Leedebe en Musetta: Bedankt beide!

We zullen het nooit weten maar wel even leuk om in ieder geval een idee te hebben van wat het kan zijn (: Ongeacht het ras, een schatje is het! (L)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:38

Hoi!
Dit is:
* Ino, 20 jr.
* ca. 1.68 m
* ruin, koel in 't hoofd, braaf en vriendelijke karakter, kat uit boom-kijkerig, volger (durf alles als een ander maar eerst gaat)
* afstamming onbekend

De vorige eigenaar heeft me verteld dat hij (deels?) Gelders is. Klopt dat volgens jullie? En hoeveel is deels? Zit er nog iets anders tussen? Ik zag dat een paar mensen in dit topic wel veel van Gelderse paarden weten, ben benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding
]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSBCZLGU.jpg

Laatste foto zit ik nou niet echt charmant, maar kun je wel goed z'n hele lijf (incl. 'platte koeienkont' zien).
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 29-12-10 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, maximaal 2 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:47

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:49

Musetta schreef:
Leedebee: Op de eerste foto zie ik er wat Shet x Haflinger in terug en op de tweede foto moet ik aan IJslander x NRPS/Arabier denken. Lijkt me een pittig dier? Misschien een mengelmoes.

Hij kan inderdaad wel pittig zijn, maar er zit wel een super karakter in.
Ik vind zijn gedrag vaak wat weg hebben van een Welsh. Pittig, kan heel rustig zijn en knuffelen, maar ook heel heet stuiteren ;)

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:50

Leedebee schreef:
Musetta schreef:

Hij kan inderdaad wel pittig zijn, maar er zit wel een super karakter in.
Ik vind zijn gedrag vaak wat weg hebben van een Welsh. Pittig, kan heel rustig zijn en knuffelen, maar ook heel heet stuiteren ;)

Zou ook kunnen. :j

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:50

Musetta schreef:
@ester: Ik kan me er zeker in vinden dat er Gelders in zou zitten. Ik heb even een plaatje opgezocht van een Gelders paard met gelijkende achterhand en staartimplant: http://www.eigenpaard.nl/Portals/18/ima ... ders02.jpg

Grappig, naast de achterhand en staartimplant herken ik ook de hoge schoft en de 'rondgeribte' buik. Maar mss. zie ik ook wel wat ik wil zien hoor.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:31

EsterW: Ik zou niet anders denken dan Gelders. Ik heb met 3 Geldersen gewerkt en ze is bijna het evenbeeld van ze. Plat kruis, hoog ingezette staart, zwaar gebouwd en brede hoeven. Bovendien komt de beginletter overeen met het juiste bouwjaar van het KWPN. De I'tjes zijn van 1990 en dat maakt haar inderdaad 20. Gelders type binnen het KWPN lijkt mij.

Miekemuis_: Warmbloedtype.. lastig te zeggen dus houd het op een KWPN. Hij lijkt erg op een paard dat ik kende en die stond er ook ingeschreven. Vrij grof hoofd, groot met lange benen, en een springtype. Ik zie dat paard heel erg terug in die van jou.

Leedebee: Super leuk ding trouwens, veel staart, leuk koppie. Hij oogt wat welsh gebouwd, ronde achterhand en compact gebouwd. Koppie doet me eerder denken aan een NF. Ze oogt wat klein, dus ik denk een welsh mountain kruising met wat meer sporttype.

Vilouma: Rank en compact gebouwd, schuin aflopend kruis, veel hoofd en een recht profiel. Oogt als een warmbloedtype, vanwege het compacte ging er ook een 'lusitano-gedachte' door mijn hoofd, maar hiervan zie je in het front weinig van terug. Lastig, ik houd het maar op een WPN type.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:46

_Denise_ schreef:
Leedebee: Super leuk ding trouwens, veel staart, leuk koppie. Hij oogt wat welsh gebouwd, ronde achterhand en compact gebouwd. Koppie doet me eerder denken aan een NF. Ze oogt wat klein, dus ik denk een welsh mountain kruising met wat meer sporttype.

Thanx! Hij heeft een heel hoog "My little pony" gehalte!
Hij heeft idd naar mijn idee een iets te grof koppie voor een echte Welsh, dus ik neig ook naar Welsh x NF

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:41

En welk ras is mijn Joel?

Even meer info:
1,48 hoog
Merrie
13 jaar

Afbeelding

Afbeelding