Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 08:45

Haha marieke dat klopt hoor, poeh, ik merk af en toe dat mijn hart in ieder geval nog in topconditie is, maar dat is vooral spanning als sanne met hem gaat springen omdat ik gewoon voor haar graag wil dat het goed gaat, lees niet stopt zodat ze er af valt oid. Maar ze gaan zo super lekker en leren iedere keer weer bij, dat maakt het zo mooi om te zien.
Gister lekker het bos in geweest en sanne reed voor mij, dus kon goed zien wat ze deed, willen we een stukje galop meepakken, dus melody wil weg spurten. Wat doet sanne? Maakt zich lang, gaat diep zitten en geeft been, je zag m denken, maar hij kwam mooi terug, bleef netjes in galop, zo super.
Ik ben nu zelf druk aan het oefenen om in galop te schakelen. We zijn al van e langgerekte harde galop naar een nette galop gegaan, waarbij hij soms zelfs zijn achterbenen eronder begint te zetten, maar terug in galop betekent voor hem nog echt draf, dus veel oefenen, wordt ie ook lekker los van in zijn lijf en dat merk ik, het gaat nog niet helemaal zoals het zou moeten, maar met veel geduld ......we oefenen lekker vrolijk door, zien inspirerende filmpjes van punz voorbij komen en genieten van het samen bezig zijn. Vandaag maar weer warm aankleden en de kou in, brrrrr

Change3x

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:09

Lekker bezig Tineke!

Nog een mooie foto van gisteren die ik ga bestellen. :D
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:54

Change wat een leuk duo zijn jullie toch. Erg knappe foto.

Sneller dan verwacht . Maar nood breekt wet.
Het was zo een guur vies weer. Dat ik besloot om vandaag het deken toch maar toe te voegen.
Aangezien sky nog steeds een kleine snotneus heeft.
En hij deed het zo flink. Buiten 2 pasjes naar voor en achter was het dat.
Ik vond het wel super spannend.
En dat komt omdat ik sky in week 1 zo boos heb gezien bij de hoefsmid dat ik daar echt van geschrokken ben hoe hij met zijn grenzen omgaat .
Gelukkig heb ik die nog niet opgezocht en groeit het vertrouwen dagelijks.
Hier gaat hij zoveel van leren.

Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:22

Ahh...sky met deken, mooi dat hij het accepteert en je vertrouwt!
Gave springfoto's Change, topper die Larry!

Rebel is nu ook kale Harrie :+ ...enige beeldmateriaal is fotootje vanuit de donkere stal gisteren.
Afbeelding
Brave vent!!
Na alle positieve verhalen over de Horseware dekens toch maar eens in de buidel getast en (met de 40% kortingsactie van Agradi) een Rambo varilayer deken besteld. Andere dekens zijn toch meestal na 1 seizoen een beetje 'op': nog wel warm maar niet meer waterdicht. Ben benieuwd hoe deze zich gaat houden. Gezien de hogere prijs moet ie zeker 3 seizoenen mee!!!

1e ritje het bos in zal ik wel m'n bodyprotector aan trekken, want Rebbie was sowieso al beetje frisjes. En gezien de ervaring van vorige jaren met scheren heb ik nu helemaal een raket...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:24

Kito:
Punz trapt de dierenarts ook bijna dood hoor, als hij iets wil waar zij het niet mee eens is.
Wil nog niet zeggen dat ze altijd zo expressief om gaat met grenzen.

( al is ze natuurlijk wel een dominante brutale donder, die ik heel vriendelijk, heel consequent, héél kort houdt.. .Het is echt een heel plezierige pony, superprettig in de omgang, maar ze vraagt overduidelijk wel om grenzen, en dat al van veulen af aan, elke interactie die we hebben :) ( maar het is en blijft natuurlijk mijn kleine , lieve schattige Punzeltje <3 <3 )

Edit: En weer een kale pony er bij. Ben benieuwd hoe de Horsware deken je gaat bevallen Esje!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:33

Change, mooie foto!

Kito wat een stoere sky met zijn deken op!

Esje en een kale rebel, is hij een stuk frisser als hij geschoren is?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:10

Ja, bij Rebel merk ik wel een groot verschil. Nu toch behoorlijk wat joliger :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:05

Grappig is dat toch, wij merken hier echt geen verschil.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:29

Mooie deken :D

Hier vandaag springles gehad. Hindernis op 80cm, niet zo'n fijne afstand nam ze de balk mee en viel de staander om. Sprong opnieuw en ze ging er met ruim 1.20 overheen en zo bol en opgetrokken dat ik zowat gelanceerd werd :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:08

Doe ik net een nieuw pak vlas in de stal, vliegen er een stuk of 5 muizen alle kanten op.
Sta ik buiten de stal zie ik in mijn ooghoek iets op mijn trui bewegen....... IEEEEEEEE liep er eentje bij zo mijn armgat in.... Ik heb mijn jas nog nooit zo snel uitgedaan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:19

_O- _O- _O- _O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:48

:D _O- _O- _O-

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:26

Toch niet de muis die bij pam zat ?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:29

Schattige veldmuisjes? :D
Goede springpony dus Saaams!

Larry deze week een rustig weekje, maandag had hij vrij, dinsdag aan de longe geweest, gisteren en vandaag gereden, morgen weer een dagje vrij en zaterdag lessen. Lekker rustig weekje! En dit weekend met moeite, als ik tijd heb, een advertentie plaatsen... ;(

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:33

_O- _O- _O- := := := :=

*leest nog mee*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:56

Change3x schreef:
Schattige veldmuisjes? :D
Goede springpony dus Saaams!

Larry deze week een rustig weekje, maandag had hij vrij, dinsdag aan de longe geweest, gisteren en vandaag gereden, morgen weer een dagje vrij en zaterdag lessen. Lekker rustig weekje! En dit weekend met moeite, als ik tijd heb, een advertentie plaatsen... ;(

Helaas (nog) niet. Haar galop is nog niet stabiel genoeg voor springpony :+

Oh nee wat jammer.. ik denk best dat hij heel erg snel verkocht is. Top pony voor kleine ruiter met erg veel ambitie

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:39

Sterkte change

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:13

Haha, die muizen, waarschijnlijk zijn ze minstens zo erg geschrokken als jij Elly! (ik heb bij dit soort verhalen altijd meteen een beeld wat ik zie...haha)

Dat belooft wat voor jullie toekomstige springcarierre Saams!!

En succes Change, je gaat zeker een geweldig goed baasje vinden voor je pony. Een vriendinnetje van Marlon had via de foto's die je hier plaatst (had ik stiekem laten zien) al een oogje op Larry. Maar ze heeft nu een pony te rijden van de stal waar Marlon eerst ook reed en dat gaat lekkerder dan verwacht. Maar er is een land vol van zulke lieve meisjes die alles over zullen hebben voor zo'n geweldige pony, dus komt vast goed. Maar ik kan me helemaal voorstellen dat het idee dat je topper weg zal gaan als een brok in je maag ligt....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:16

Springpony zal het voorlopig niet worden zolang de galop een isseu is :+

We gaan vanmiddag wel een 2e poging B dressuur doen en ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. :+ ik leg er helaas teveel druk op omdat het rijden zo fijn gaat. Dus ik hoop dat ik voordat ik op stap helemaal zen ben :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:14

Saaams, Lers galop leek ook nergens op toen wij hem kochten, met een goede training en geduld wordt die echt wel beter!

En bedankt allemaal. :(:)
Ik ben ervan overtuigd dat er een leuk iemand voor hem zal komen! Het weg doen van hem is gewoon pijnlijk..

De advertentie tekst is in ieder geval klaar, nu alleen nog leuke foto's en filmpjes uitzoeken en dan zal hij in de namiddag/begin van de avond wel op sporthorses staan. :7

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:28

OH, Elly die muizen!!!! Ik ben er niet bang voor, maar zo eentje in je mouw zit ik ook niet op te wachten! !! :=

Saaams: succes met je proeven! !
Change....oh wat lijkt me dat moeilijk, pony in de verkoop. Ik ben vast van plan om de mijne zijn hele leven te houden. Maar goed, hier ook minder sportambities. Ler krijgt vast een super huisje.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:52

Die muizen waren inderdaad schrikken voor ons, de muizen en de paarden.
Ik ben er ook niet ban voor maar je schrikt je altijd rot.

Onze wedstrijd gaat vandaag niet door, jammer, nu weer twee weken wachten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:18

Mijn wedstrijd ging poedersuiker. De spanning bouwde ze op bij het binnenkomen. En Er kletterde een paard van de trailer af :+ Binnenvetter liet gelijk niet meer los.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:41

Wat jammer saams, maar wel weer n ervaring rijker en vast ook veel geleerd, op naar de volgende keer.

Change, keuze genoeg uit beeldmateriaal, je post elke keer zulke prachtige foto's!

Jammer elly, volgende keer dan maar. Nog twee weken extra om lekker te oefenen

Wij zijn vandaag zelf hier thuis wat aan het springen gegaan, doen we eigenlijk zeer sporadisch en willen we toch iets vaker meepakken. Met de priveles van vorige week in gedachten lekker aan de slag gegaan. Je zag ponylief denken.....oja ik moet wachten op sanne.....en hoe heerlijk ging het, was echt genieten. Wachten, om je tempo denken voor en na de hindernis dressuurmatig goed rijden, wauw! Heel trots. Over twee weken het parcours weer in en dan daar weer oefenen en ondertussen thuis nog maar eens. Maar wat vindt melody het moeilijk....hij wil zo graag

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:00

Morgen gaan we nog een keer. Andere jury, andere tips
Heb echt hele lage punten..