Chakar: 7500 Grand Amour A: 4500 Grand Design: 4500 Veron: 6500 Cypress Hill: 5000 Arida: 7000
Naam: Chanelle Conterno grande (contender) 4 Jaar Ongeveer 1.65m Merrie
Chanelle is echt een super springpaard, soms iets te super waardoor ze te voorzichtig is. In het begin vloog ik er dan ook vaak af omdat ze gewoon veeeel te hoog sprong, en mij dus in het zadel lanceerde! Nu gaat het steeds beter, ze blijft niet meer zoveel boven de sprong hangen. We springen BB en B, een fout heeft ze nog nooits in het parcours gemaakt!!
Hier is mijn houden heeeel slecht, maar wil laten zien hoe hij springt!
Arida 4500-5000 janouke 6000 nog jong en springt al goed
askazita
Geplaatst: 09-06-11 12:06
Ik ben benieuwd hoe jullie deze taxeren.
Charly 4 jarige hengst. (8 mei) 1.65cm stamboek kent longeren met zadel en hoofdstel, heeft tuig opgehad en kent het sturen en remmen al een beetje. hij heeft nu ijzers en wordt nu langzaam beleerd voor de kar
Grand Amour. - voor een dressuurgefokt veulen, weinig met de schoft opwaarts, korte hals, weinig beweging. + moeder netjes gefokt met predicaat. 1250
Chakar. +mooie hals/ voorhand, aansprekend paard, goed aan de maat - weinig achterbeen gebruik, loopt op de voorhand. 3500
Heb een plusje gezet wat voor mij de prijs positief beinvloed en een minnetje voor wat voor mij de prijs negatief beinvloed.
BenaLaars
Geplaatst: 09-06-11 18:30
Grand Amour 3200
Chakar 6500
Arida 5500
(weinig verstand, dus puur een gok)
alledrie prachtige paarden!
MarjanB
Geplaatst: 09-06-11 18:36
Ben wel eens benieuwd wat jullie van mn net aangekochte paard vinden, weet ik meteen of ik goed zat met de prijs
Merrie 7jr 1.65 Afstamming Potsdam jr (=potsdam en potsdam = polydor x joost) x burggraaf x G Ramiro Z Heeft officieel b dressuur en springen gelopen HC L springen. Paard met hele fijne draf en goed springen. Niet heel makkelijk te rijden (kijkerig maar verder super braaf!) In omgang heel fijn paard nergens van onder de indruk.
BenaLaars
Geplaatst: 09-06-11 19:18
Grand Amour 3200
Chakar 6500
Arida 5500
(weinig verstand, dus puur een gok)
alledrie prachtige paarden!
Mijn eigen reus;
Bram,
Gerlinus (Legaat) x Mannja (Samber) 5 jaar, zeer rustig ingereden dus loopt qua niveau wellicht wat achter ( zal nu B + wat wijken zijn) maar nog niet proefwaardig Zit van vaders kant nogal wat springbloed in en hij springt dan ook graag, maar voorlopig blijft er dressuurmatig nog genoeg te realiseren
Hij is zomerzwart en nu alweer veeel lichter dan op onderstaande foto (2 maanden terug)
van de winter was hij nog mooi zwart (met opstaande manen (vandaar dikker ogende nek)
Heimo: voor hem kun je zeker niet veel meer krijgen, hooguit een euro of €500,-
Coolboy: €4000,- heeft volgens mij zeker potentie om een eind te komen en is mooi groot
Bram: €3500,- wat een stoer dier
MarjanB: €5000,- loopt mooi, goede afstamming
Charly: €3500,- Wat een enorm gaaf ding met een superuitstraling
Die van mij gaat ingewikkeld worden Vienna, 9 jarige KWPN merrie, Osmium (Ferro) × Donnerschlag (Donnerhall)
Vienna kan super springen, springt onder de man parcour van 1.40 zonder problemen, los haalt ze de 1.60/1.70. Ook zou ze het enorm goed doen in de cross. Daarnaast is ze volledig verkeersmak en bomproof, gaat ze zonder veel gedoe de trailer op en af, zal nooit op hol slaan maar hooguit een stapje opzij zetten. Ze heeft een ijzeren doorzettings vermogen en blijft voor je lopen tot ze er bij neervalt.
Ik kan er iedereen opzetten, met of zonder rijervaring, Vienna weet zich enorm goed aan te passen aan de ruiter. Dressuurmatig is ze nooit uitgebracht, maar ze kan schoudervoor, wijken, travers, renvers, galopwissel.
Aan de hand is ze enorm getraind, kent ALLES uit het vrijheidsdressuur, kan vallen als een filmpaard, maar zal het NOOIT doen als er geen commando gegeven word. Ze heeft showervaring. Daarnaast doe ik veel grondwerk en freestyle met haar, vanaf de grond kan ze dressuur en klassieke oefeningen zoals de piaffe, wijken, spaanse pas, spaanse draf, levade, pesade, capriole....
Oeii 3500/4000 gelukkig hoef ik hem daar niet voor weg te doen! haha
xWildrose
Geplaatst: 16-06-11 18:56
Ik ben heel slecht in taxeren, dus sorry als ik verkeerd zit xd (Maar wil ook mijn paardje plaatsen dus (A))
Coolboy. Ik denk zo 4500 Heimo. Het zal vast een leuk paardje zijn maar vanwege zijn leeftijd zal je er niet veel meer voor krijgen, 500.
Laatst bijgewerkt door xWildrose op 16-06-11 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt
xWildrose
Geplaatst: 16-06-11 19:16
Oke nu mijn paardje ;p
Naam: Monika, maar noem der altijd Mika Vader: Hattrick Moeder: Carmen Vadersvader: Ahorn Moedersvader: Statuar Leeftijd: alweer 17. Geslacht: merrie. Hoogte: 1.62
Ik rijd met Mika nu L1+2, voorheen heeft ze M1+1 gelopen. Daarvoor is ze gewoon recreatief gereden, ook word er soms mee gesprongen. Ze vind dit echt super leuk, soms misschien wel te ;p Daarom dressuur ik vooral met der, ze heeft weleens onderlinges met de vorige eigenaar gesprongen. Verder is het echt een heerlijk dier, vrolijk, werkwillig en je merkt het echt ziet het totaal niet dat ze 17 is. ;p
Arida: Mooi groot paard, zou zeggen 4000. Zou gezien de leeftijd al meer gepresteerd mogen hebben. Chanelle: Nog jong, maar heeft zeker aanleg voor springen. 4500 Charly: Heb weinig verstand van tuigpaarden, maar wel een leukerd. 4000 Bram: leuk paard, goeie kleur. 4000 Cool boy: nog jong. 3500 Monika: a; wat ouder, maar wel goed leerpaard. 2500