met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:22

shetlanders of van die witte paarden met blauwe ogen...dat blijf ik "eng "vinden.
en gek
genoeg friezen ,haha vroeger wilde ik er altijd een hebben,maar nu ?

Het zou niet mijn eerste keuze zijn, geef mij maar een Draver :j
of een haflinger of fjord andere rassen mogen trouwens ook gewoon :')

nancxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:28

Met tinkers heb ik echt helemaal niets!

Anoniem

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:29

Pre's en lusitano's..

Nee helemaal niks

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:35

arabieren met zo'n wipneus, nee. Dravers zou ik nooit kopen, net zoals een haflinger. Tinkers vind ik mooi, maar niet fijn om te rijden. Dressuur kun je er niet echt mee en springen ook niet.

Liever een KWPN'er. Fjorden vind ik ook leuk, Friezen vind ik ook mooi, maar nooit op gereden. Ze zijn niet geschikt om mee te springen en ik vind het echt tuigpaarden, maar dressuur zou kunnen. Ik zou wel graag eens willen rijden op een Fries, lijkt me wel fijn rijden...

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:41

ik heb niet zoveel met tinkers, haflingers en fjorden.. ook felt pony's en andere barokke paarden vind ik niet fantastisch. friezen dan weer wel. doe mij maar een kwpn of een welsh, new forest vind ik ook wel leuk.. overigens heb ik wel een haflinger verzorgd en ingereden, die was wel heeeel leuk! het was meer een arabo-haf :) zelf zou ik geen fries nemen, ookal vind ik ze zo leuk. ben zelf meer van t springen en crossen :D

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:51

TamaradB schreef:
Tinkers. En daarnaast alles met een ramsneus. Een paard met een ramsneus is zo lelijk, dat ik altijd verbaasd ben dat ze een baasje hebben! En dan heb ik het niet over Tinkerachtige en Shireachtige ramsneusjes, maar van die paarden met een boomerang-neus. Het allerergste als dat baasje dan ook nog zo'n terrier heeft met zo'n rotkop! :-)

Vind dit een beetje kort door de bocht om te zeggen dat je verbaasd bent dat ze een baasje hebben! Het gaat ten slotte om het karakter niet om het uiterlijk. Dat jij een ramshoofd niets vind dat kan maar kan wel iets anders verwoord worden. Ik vind het ook niet zo charmant die ramshoofden maar om nou te zeggen dat ze een rotkop hebben vind ik niet zo netjes. :\ :n

Ik val voor het karakter van een paard dus echt rassen die ik niets vind kan ik zo niet opnoemen.
Vind het wel jammer dat rassen als haflingers, fjorden en friezen steeds luxer gefokt worden. En dat binnen die rassen maar 1 kleur is vind ik ook wel jammer ik hou wel van verschillende kleuren.
Mijn eerste keuze zou zo 1,2,3 geen kwpner of arabier zijn maar nogmaals misschien val ik wel als een blok voor een paard die een van die rassen is door het karakter!

Lees ook veel reacties als ik hou niet van koudbloeden omdat ze zo lomp zijn dit is allemaal wel gelijk over 1 kam gestreken want het verschilt gewoon per karakter. Zo kun je best een hele elegante haflinger hebben en een hele lompe kwpner dat zegt niets over het ras maar wel over dat individu! :)
Laatst bijgewerkt door Jayney op 26-12-12 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:54

Ik vind ook wel dat sommige hier een beetje overdreven reageren over koudbloeden. Dat zijn ook gewoon paarden hoor! Misschien ligt het wel aan mij omdat wij thuis 2 haflingers hebben en 1 KWPN. Maar die KWPN in véél lomper dan 1 haflinger van ons.. Dus zo zie je maar..

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:11

ieder zn eigen smaak!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:14

Op een of andere manier staan Haflingers en Fjorden mij echt niet aan, terwijl ik Tinkers geweldig vind.
Voor de rest heb ik ook vrij weinig met een ielig Arabiertje en Friezen, maar goed, dit verschilt ook echt nog binnen het ras haha.

Doe mij maar lekker een Tinker of een (bonte) warmbloed ^^

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:19

SienenIvo schreef:
Ik vind ook wel dat sommige hier een beetje overdreven reageren over koudbloeden. Dat zijn ook gewoon paarden hoor! Misschien ligt het wel aan mij omdat wij thuis 2 haflingers hebben en 1 KWPN. Maar die KWPN in véél lomper dan 1 haflinger van ons.. Dus zo zie je maar..

Ahaha ik vind (Fjorden,Haflingers,Friesen,Shetjes,Tinkers) alles in die richting geweldig.
Maar ik heb niet echt een paard dat ik (lelijk vind :) )

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:45

TamaradB schreef:
Tinkers. En daarnaast alles met een ramsneus. Een paard met een ramsneus is zo lelijk, dat ik altijd verbaasd ben dat ze een baasje hebben! En dan heb ik het niet over Tinkerachtige en Shireachtige ramsneusjes, maar van die paarden met een boomerang-neus. Het allerergste als dat baasje dan ook nog zo'n terrier heeft met zo'n rotkop! :-)

ik vind een ramsneus juist prachtig!

heb zelf geen paard die het heeft :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:46

Jayney schreef:
TamaradB schreef:

Vind dit een beetje kort door de bocht om te zeggen dat je verbaasd bent dat ze een baasje hebben! Het gaat ten slotte om het karakter niet om het uiterlijk. Dat jij een ramshoofd niets vind dat kan maar kan wel iets anders verwoord worden. Ik vind het ook niet zo charmant die ramshoofden maar om nou te zeggen dat ze een rotkop hebben vind ik niet zo netjes. :\ :n

Ik val voor het karakter van een paard dus echt rassen die ik niets vind kan ik zo niet opnoemen.
Vind het wel jammer dat rassen als haflingers, fjorden en friezen steeds luxer gefokt worden. En dat binnen die rassen maar 1 kleur is vind ik ook wel jammer ik hou wel van verschillende kleuren.
Mijn eerste keuze zou zo 1,2,3 geen kwpner of arabier zijn maar nogmaals misschien val ik wel als een blok voor een paard die een van die rassen is door het karakter!

Lees ook veel reacties als ik hou niet van koudbloeden omdat ze zo lomp zijn dit is allemaal wel gelijk over 1 kam gestreken want het verschilt gewoon per karakter. Zo kun je best een hele elegante haflinger hebben en een hele lompe kwpner dat zegt niets over het ras maar wel over dat individu! :)

bij fjorden heb je meer dan 1 kleur hoor :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:50

Fjorden, tinkers, friezen haflingers, ...

Nee, geef mij maar een echte volbloed die getraind wordt voor de koers of een arabier.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:54

Álle paarden hebben iets bijzonders. Zou nooit kunnen zeggen dat een paard mij niks doet.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 02:11

Kimmms_ schreef:
ik heb niet zoveel met Friezen. :+ Ik vind ze mooi en als ik ze zie wil ik ze aaien(zoals ieder ander paard :o ) , maar als ik een paard neem, géén fries :Y)

Dat zei ik ook :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:18

Heb niets met Arabieren, vind het karakter niet leuk en vind ze ook niet mooi. Tinkers heb ik ook niet veel mee. Andere rassen zou ik allemaal wel kunnen hebben.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:24

LisaLuna schreef:
MightyJoe schreef:
Ik heb niets met Fjorden omdat ik ze gewoon lelijk vind. Maar ik vind ze wel lief hoor :D Verder vind ik tinkers ook niet mooi.
Bont ben ik ook niet dol op maar heb er zelf wel 1.. haha

_O- .

Ik hou niet van KWPN'ers en dat soort 'sportpaarden' ook Lippizaners en Ackhal Teke's vind ik niet mooi.
Kortom; hou niet van ramshoofden en sportpaarden. Overigens vind ik bijna elk paard zonder lange manen 'minder mooi'.

Wat is er grappig?? :P

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:30

persoonlijk heb ik niets met tinkers

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:32

Ik heb niks met dravers de gene die ik op stal had of mee gewerkt heb was ik liever kwijt dan tijd... :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:33

fjorden en haflingers...sorry mensen , maar ik vind ze echt zulke bulldozers..
en niet mooi

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:34

Witte paarden met roze neus en roze rond de ogen.
Ben er achter gekomen dat dit Akhal Tekes zijn maar er zijn ook Akhal Tekes bij die ik wél mooi vind.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:17

Marleenloveu schreef:
Witte paarden met roze neus en roze rond de ogen.
Ben er achter gekomen dat dit Akhal Tekes zijn maar er zijn ook Akhal Tekes bij die ik wél mooi vind.

Dit is kleur, niet ras. Akhal Tekes kunnen ook gewoon effen zijn in een normale basis kleur ;)

Denk dat je de kleuren perlino en cremello bedoelt..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:20

Fjorden. Vond ze vroeger het éinde, nu zie ik echt niks meer in die beesten :')
En tuigers, daar heb ik ook niks mee.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:21

Ik ben niet zo van de koudbloeden (fjord, tinker, ijslander enz)
Friezen vind ik op zich wel mooi, maar ze lijken allemaal zo op elkaar. :+

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:22

Ik heb niet een bepaald ras dat ik niet leuk vind.
Wel rassen waarvan ik zeg dat zal niet helemaal bij me passen.
Maar eigenlijk bekijk ik het per paard.
De een vind ik leuk, en de ander zit wat minder in