Nou hier gaan de bilkoorden er af, singels liggen af en toe in de bak met hooi, en na een paar weken zit vaak de eerste scheur er al in het paard wat bij hem staat sloopt niks, maar zijn grote vriendin aan de andere kant van het draad kan er ook wat van. Die krijgt het nog voor elkaar om de deken er zowat af te krijgen
Hier ( na advies en heel fijne kortingstip van Bar) inmiddels het derde ( of is het alweer het vierde?) seizoen met de Rambo Duo. Als deze kapot gaat komt er weer een nieuwe van hetzelfde merk. Zo ongelofelijk fijn ,ook met het liner systeem, waarmee je dus altijd qua temperatuur op maat je deken op kunt doen.
Ik heb er vorige maand een Rhino regendeken bijgekocht omdat de merries iets minder sloperig zijn. Daar kunnen de liners ook onder dus nu kan ik de bovendeken wisselen als ik dat wil De Rhino past ook goed maar is wel minder geschikt voor slopers.
curly2day
Geplaatst: 10-11-16 22:00
Ik heb een rode rambo die het 13e seizoen ingaat en een rhino idem
curly 2day is die in het 13 seizoen dan nog waterdicht. Ik heb ook nog altijd een bucas die inmiddels al 12 jaar oud is en nog helemaal heel. Maar een hele dag regen houd die toch niet meer droog hoor. Hij zuigt alle regen letterlijk op. En word loeizwaar. Maar ik weiger om hem weg te gooien.
Ik hou er wel van om mijn dekens 1 keer per jaar te wassen. Maar sinds ik met Decathlon in zee ben gegaan. Heb ik elk jaar een heerlijk gratis nieuw deken. En aangezien ik geen sloop pony's heb bevalt mij dat ook heel erg. Sky laat in ieder geval eamonn zijn deken mee rust. Ik hoop tegen het eindejaar bij hem ook een deken te hebben opliggen.
kitobeer
Geplaatst: 12-11-16 16:33
Update eamonn en sky vanochtend stonden ze mij gezellig op te wachten. Wat heb ik toch geluk met deze 2 schatjes . Ze zijn van de eerste minuut dikke vrienden. Dat sky tijdens de eerste ontmoetingen een einzelganger was. Is hij dat nu totaal niet meer. En eamonn die zit zo goed in zijn vel momenteel. Door de extra beweging met sky zijn zijn knieën momenteel in een gele goeie conditie en zijn hoest momenteel ook. Dus ik heb al een aantal lekkere ritjes achter de rug. Sky wil ondertussen ook wat met mij gaan doen want die komt zichzelf presenteren om mee te nemen. Sinds deze week is het poetsritueel van start gegaan alvorens we wat doen. En daarbij staat hij inmiddels vast tussen 2 touwen. Ons doel hierin is ontspanning vast houden en tijdig goed afsluiten . Wat de volgende stap word zien we wel weer.
Wat is Sky al groot! Het is een leuk duopenotti-duo, ik kan me voorstellen dat je blij bent dat ze zo goed met elkaar kunnen opschieten.
Saaams
Geplaatst: 12-11-16 21:50
Wat fijn Kitobeer! Mooie vooruitgang. fijn dat hij zo de tijd krijgt.
Hier nu voor het eerst een 100 grams rambo deken en een 200 grams rambo deken met losse hals speciaal voor poownies. Paddockmaatje hing al in dr deken en hij is nog heel. Dus veelbelovend
Hier vandaag een rit gemaakt richting gooisch natuur reservaat maar dan hilversum en over het nieuwe ecoduct. 31 km en 5 uur en 17 min en wat een gigantische bom was het. Ik heb enkel op de rem moeten rijden
Kitobeer, wat heerlijk dat het zo goed gaat met sky, maar ook met eamonn!
Hier heeft melody vandaag hard gewerkt en veel geleerd! Hij had samen met sanne een prive springles, poeh, hard werken en ze begrijpen elkaar weer wat beter. Nu thuis goed verder oefenen.
Birgit01
Geplaatst: 13-11-16 01:28
Wauw Saams, wat een rit! Ziet er wel een ontzettend 'lekker' paadje uit om te rijden!
Hier zo'n zelfde 'duopenotti' 2-tal. Alleen Rocks is wel een tikje kleiner dan sky!
Marieke33
Geplaatst: 13-11-16 09:57
Echt heerlijk om te lezen hoe rustig je alles aanpakt met Sky, kitobeer! Die gaat een rotsvast vertrouwen in jou krijgen!
En saams...je zadel is na die XXL rit nu 100 % butt-proof bevonden?? (respect voor je zitvlees!)
Tineke fijn dat Melody na de les weer rekening wil houden met Sanne, is wel zo fijn als Melody haar ook laat mee beslissen over het tempo en de richting. (en ook beter voor je moeder-hart als je staat te kijken denk ik? )
Mooi plaatje Birgit, blije paardjes!
kitobeer
Geplaatst: 13-11-16 12:35
Thanks voor de feedback. Geeft toch weer voldoening. Want tis allemaal uiteindelijk toch ook weer nieuw voor mij. En ik ben toch geneigd om wel eens te denken we gaan te traag Omdat met eamonn alles zo vanzelf sprekend is. En bij ons op stal lopen 2 directeuren rond die al 40 jaar ervaring hebben en af en toe ook hun visie prijsgeven. Niet gemakkelijk om bij jezelf te blijven. Maar ik had al heel snel begrepen dat sky voor alles open staat als de eerste ervaring maar positief is . En dat vind ik heel belangrijk. Laat hem maar ontdekken heey dat is niet eng. O en het levert nog een stukje appel op ook!
Hoe groot is rocks. Sky is een echte grote mensen pony met zijn 1m 54 Wedden dat ik de eerste ga zeggen o wat is hij groot om op te zitten. hahaha
31 Km dat is lang geleden dat ik dat nog heb gedaan. Auw auw mijn kont. Maar wel een prachtig gebied zo te zien.
Ik kan me dat goed voorstellen als moederhart dat het wel eens overslaat met melody die soms haar mannetje moet leren staan .
Tribunals
Geplaatst: 13-11-16 18:27
Leuk, die duopenotties
En 31 km, dat is niet niks Saaams
Hier is Jackson gister geschoren. Echter was hij doodsbang voor het scheerapparaat, al voordat hij aan was, en begon hij te steigeren en trappen. Met zoveel angst en dwang scheren wil ik niet, dus ervoor gekozen om hem een wat verdovende/kalmerende pasta te geven. Werkte super goed, hij was heel relaxed en met anderhalf uur was hij klaar.
Vandaag heerlijk gereden. Eerste halfuurtje was even inkomen maar daarna echt ontzettend fijn! Beeldmateriaal aanwezig even wat screens uit een filmpje.
Saaams
Geplaatst: 13-11-16 20:14
Het is na 5 uur zitten best afzien hoor, maar dat voel je de dag erna al niet meer Op mijn oude springzadel zat ik nu op de blaren en wonden op mn stuit. Nu gelukkig niet.
Tribunals, mooi geschoren! Gelukkig was je voorbereid met verdoving.
Hier vandaag rijfotos gemaakt, bjuut kreeg wat beweging na de lange rit van gister en stalgenootje had haar camera mee. Bij het verruimen bouwt ze nog veel spanning op, onbelans en drukt zich weg, de galop ging stukke fijner, ze probeert zich dan te ontspannen maar valt dan terug in draf. Ze snapt het stukje ontspannen/aanspannen niet
Het lijkt trouwens alsof ik heel kort zit, maar dat gevoel had ik zelf niet, moest nog even wennen aan mn laarzen want we piepte
Punz
Geplaatst: 13-11-16 20:49
Heerlijke rij, paddock en geschoren pony foto's hier!
Birgit: blijf posten, blijf posten... Ben steeds zo blij om foto's van Pandora en Rocks te zien! Saams: pony geen spierpijn na de lange rit??
Hier vanochtend al vroeg gereden, en daarna met EK en M (was is je bokt naam nu ook al weer??) naar de paardensportbeurs/Reitsportmessie Niederrhein. Veel en veel te veel geld uitgegeven, maar ik heb nu dan éindelijk het rozendekje voor Punz (zocht ik al anderhalf jaar naar/via internet heel lang niet meer te leveren geweest, of nét niet de goede, dus ik superblij nu) en ze hebben beiden weer een mooi leren halster én een nette zweetdeken:
En ja... Punz was ook op de foto gezet (samen met Jou)... maar eehmmmm hoofd was niet zo heel fotogeniek zullen we maar zeggen. Dus die heb ik er af geknipt. Maar blij met mijn spullen! ( oh ja.. ook nog een heel fijne rijbroek ..)
Laatst bijgewerkt door Punz op 13-11-16 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik vind je beugellengte juist mooi zo Saaams! Bjuut ziet er goed uit.
Punz, gaaf dekje! Denk dat die vooral op een schimmel leuk staat!
Jackson mooi geschoren, super handig dat je voorbereid was! Hij loopt lekker ontspannen op de eerste en laatste foto!
En ik zie nog twee duopenotti koppels langskomen, superleuk!
Ik heb Larry vandaag gestart op de Twentse Ruiterdagen, er stond een best pittig gebouwd parcours en ik had niet verwacht dat hij foutloos zou rondkomen, dat denken hielp want we kwamen dus foutloos rond. Had ervoor gekozen om in de tweede fase geen korte wendingen te rijden dus we waren net niet snel genoeg om in de prijzen te vallen maar dat maakt de dag niet minder goed! Ik ben blij met Ler.
Voor de liefhebbers nog een filmpje van het parcours.
Wat een pit zit erin, hij heeft er duidelijk plezier in. Heb je het probleem nog kunnen oplossen om de eerste hindernis over te kunnen komen met zijn volle concentratie?
Bedankt
Punz
Geplaatst: 13-11-16 22:08
Mooi dat je een foutloos rondje hebt kunnen rijden Change! Stond een plezierig parcours zo te zien, en wat laat hij zich fijn rijden. Goud waard, zulke pony's!
En ja.. .zoals ik schreef is het dekje voor Punz. Mijn schimmeltje dus
Larry is een superfijne pony geworden in de loop van de jaren! Mam kreeg vandaag nog een compliment van iemand die hem al kent sinds dat hij BB springt, dat hij zo mooi en sportief is geworden en zo goed is gaan springen, een leuker compliment kan bijna niet!
Saaams, de oplossing was denk ik veel km's maken en maar gewoon hopen dat hij wakker is en oplet.
En pooootverdorie Saaams wat heb jij práchtige rijlaarzen
Birgit01
Geplaatst: 13-11-16 22:39
Lekker geshopt Punz! Wij kijken ook alweer uit naar de Horse Expo in Gent in februari. Altijd leuk! Rocks is ongeveer 1,45. Pandora 1.52, dus vergeleken bij haar een kleintje. Ook een stuk compacter van bouw! Wel lekker stevig gelukkig. Sky gaat echt een reus worden!
Vandaag hebben we ze helaas moeten verhuizen naar een stalling voor de winter. De vergunning voor de stal bij ons thuis was niet op tijd rond. Bij gebrek aan trailer zijn we te voet gegaan, ongeveer 17 km. Langs de weg, door dorpjes, over een viaduct, best trots op mijn jonkies! Maar ik ga ze hier thuis heel erg missen! Vooral dit uitzicht: Maar ook fijn te weten, dat ze met slecht weer lekker binnen staan!
Oh.. Pandora is dus net zo stevig doorgegroeid als Punzel! Die is nu 1.53. Lang blijven steken op 1.52, maar er nu toch een centimetertje bij.
Wat zal dat wennen zeg, de pony's nu even niet aan huis. Maar ik duim voor je dat het snel goed komt met de vergunning! En dapper hoor, van deze jonkies!!