Ik vind de bles van Indah zo mooi! Dat heeft ie dan echt van de moeder denk ik?
Ja ik hoop tegen die tijd contact met iemand te hebben om eens te kunnen kijken bij een konik heb wel al Vrijheidsdressuurles gegeven aan Bronx en die vond ik ook erg leuk!
Oh haha! Ja in denk het haast wel, Papa paard is onbekend dus weet ook niet hoe hij eruit ziet. Ik verwacht eigenlijk het typische Konik, zonder aftekeningen. Mama paard heeft alleen 2 witte voetjes achter. Maar Mama paard is ook geen reus hoor. Mooi compact paardje van 1,65
Ik heb Thor wel zelf uitgezocht in het natuurgebied. Ik heb met de boswachter afgesproken dat hij me altijd kon contacteren als hij nog eens veulens over had. Als je interesse hebt Bommeltje, dan kan ik hem wel eens een mailtje sturen hoe het dit jaar zit met de veulens? Dan krijg je hem wel echt piepjong, met 9 maanden heb ik Thor gekregen, dan moet je nog wel lang geduld hebben dus, niet iedereen zit daar op te wachten. Je bent dan wel verzekerd van een kwalitatief goed paardje. Deze boswachters zijn erg serieus bezig met het fokken en selecteren, de hengsten worden jaarlijks gerouleerd en ze hebben eigenlijk alleen maar sterke paarden die niets mankeren. Ze zijn ook allemaal aan de maat, eigenlijk allemaal rond de 1.40 en Thor's papa was zelfs1.50(!!) Mocht je ooit eens in de buurt van Tilburg zijn, ben je welkom om mijn Koniks eens te bekijken.
Ik ben weer erg trots op mijn paardjes Thor is vandaag voor het eerst naar de hoefsmid geweest. Ik had er geen idee van hoe hij het zo doen, ik heb nog niet zoveel geoefend om zijn beetjes op te pakken. Ik heb geen mogelijkheid om hem vast te zetten en ik ben meestal alleen.. Maar hij liet het allemaal zo gebeuren! Met een kwartiertje was hij klaar, zelfs op de bok bleef hij netjes staan. Wat een superpaardjes zijn het toch he, ik blijf me maar verbazen over hun koelheid. Loki doet het ook prima onder het zadel, hij heeft nog geen stap verkeerd gezet, gister heb ik voor de eerste keer los gereden met hem, zonder longeerlijn.
Hey super zeg Kelz! Wat ontzettend braaf dat ze al zo alleen mee naar buiten gaat. Wel leuk dat ze dwars door de wildernis banjert haha! Wat zijn ze toch braaf allemaal he!
Fijn dat de castratie van Indah zo goed gegaan is. Hopelijk geneest het snel zonder infecties. Ik twijfel nog steeds wanneer ik Thor nou laat castreren.. Ik denk dat ik het liefst wacht tot het najaar, hij is nu nog heel braaf.. maarja, ze kunnen zo snel omslaan he, als de hormonen gaan opspelen.
Nou ik heb er geen idee van Bommeltje. Mama paard heeft in de Veluwe in de opfok gestaan. Hier is waarschijnlijk een kudde Konikpaarden in de wei gebroken. De eigenaar van de springstal in Uden waar ik gewerkt heb, is ook de eigenaar van Mama paard. Mama paard kwam dus met haar 3 jaar terug naar stal en hier kwam ze bij mij in training.
Wat is Thor toch een stoere Bikkel! Maar was dit echt zijn eerste keer pas? Ik moest Indah al bij 5 maanden laten bekappen. Kan natuurlijk aan ondergrond liggen ofzo natuurlijk Als hij nu nog braaf is zal ik m nog hengst laten. Het kan natuurlijk zijn dat zijn gedrag ineens omslaat als dadelijk de bloemetjes en de bijtjes tijd écht aanbreekt. Maar het scheelt dat Thor niet in contact kan komen met merries. Volgens mij duurt het dan ook allemaal wat langer. Je kunt ook al voortekenen zien, dat is wanneer een hengst zijn swansch begint te flexen. Mijn ervaring met hengsten is dat ze alleen "lastig" zijn wanneer er merries in de buurt zijn. Verder vond ik hengsten kwa karakter vaak leuker dan merries of ruinen.
En wat stoer dat Loki zo koel tussen z'n oren is. Misschien de stilte voor de storm? Hahaha, Konik eigen kennende? Nee, vast niet. Vind t wel heel leuk om je vorderingen zo te kunnen volgen. Benieuwd hoe hij het over een maandje doet.
Wat knap van Thor! Vind het wel echt super dat je zoveel geduld hebt met Thor
Ik ben ook erg geduldig en doe een studie dier gedrag en onderneming en ben erg geintresseerd in kuddegedrag en nog het zuivere van de konik spreekt mij enorm aan
Als je dat zou willen doen Avalon87 zou dat super zijn
En Kim, ben ik met je eens, ik zou dan wel voor een grotere en slankere gaan
KimIndah
Geplaatst: 23-04-14 10:18
Oeh oliebol! Nog gefeliciteerd Nikki Beter laat dan nooit
Ja ik vind Jinera van Diandra (Als ik het goed heb) ook heel leuk! Maar wat echt zo typisch is aan een fjord is zon slank uitgestoken kontje en super dikke wang nek verbinding. Kan heel moeilijk zijn om die lekker te kunnen laten lopen.
Ik weet eigenlijk of je ook modernere types Fjord hebt. Net als bij Friezen.
Ooh leuk! ! Jullie zijn altijd welkom hoor! Haha, ik ben er iedere dag.
Ik zal vanavond even mailen Bommeltje, hopelijk hebben ze weer teveel Koniks dit jaar.
BootsScoot
Geplaatst: 23-04-14 12:51
Goede middag inmiddels, hier loopt de spanning aardig op, zaterdag is het dan zo ver en komt deze knapperd naar ons toe! Ff kijken of het foto plaatsen nu lukt...ik kan namelijk nergens als ik klik URL kopieren zien KimIndah, raar
Laatst bijgewerkt door BootsScoot op 23-04-14 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Lijkt me super om meer Koniks te leren kennen en jullie ook natuurlijk
Oeeeh ja ik ken die spanning, verschikkelijke kriebels in de buik Uhm, heb je de foto op facebook aangeklikt? Je moet de foto volgens mij eerst volledig op het scherm hebben voordat je op de rechtermuisknop klikt. Dan zou het er eigenlijk bij moeten staan. Je kunt ook rechtsboven in hier op bokt, bij help kunnen kijken. Daar staat het ook uitgelegd.
BootsScoot
Geplaatst: 23-04-14 13:05
het is gelukt hij staat in de post boven! thnx KimIndah dat is dus mijn konik kruising!