KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:40

wat leuk, ook ik kan nu eindelijk mee doen.

nu moet ik natuurlijk eerst de andere taxeren, moeilijk!
Liiinn: €2000,-
michellee73: €3000,-

wat denken jullie van mijn oma van 19? op de foto met mijn broer te zien, niet heel duidelijk.
Ze is ong. 1.68 groot.
Afbeelding

Typhoon

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:44

_jordy_ 1000,-

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:07

Cieta is leuk, wel een beetje klein, jammer, dat drukt de prijs.
Cayenne hoort hier evenals de merrie van Liinn niet thuis, beide vaders zijn voor zover ik kan zien geen KWPN goedgekeurde/erkende hengsten.
Janouke heeft niet getaxeerd voor het plaatsen van eigen foto's.
Oma van 19 zou ik nooit kopen, tenzij ze drachtig is van een hele goede hengst, staat trouwens ook geen afstamming bij, zou nog wel handig kunnen zijn als ze al een aantal veulens heeft gehad.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:10

Cayenne heeft wel KWPN papier, vader is inderdaad 2e bezichtigingshengst

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:49

Je hebt een register b papier bij je paard en mag nergens aan mee doen binnen het stamboek (keuringen ed) dus mag ze officieel niet hier.
Maar als ze goed springt zal het iedereen een worst wezen dat ze geen officieel papier heeft.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:56

kamsel schreef:
Oma van 19 zou ik nooit kopen, tenzij ze drachtig is van een hele goede hengst.

volgens mij was dat ook niet mijn vraag?
en ook niet het doel van dit topic?
ik kan helaas door een ongeluk niet meer rijden vandaar de aanschaf van een ouder paard.
tevens kan zij nog wel goed bereden worden.

Bedankt Typhoon.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:10

Maar zo kun je toch ook geen paard taxeren. Foto van niks, afstamming er niet bij. Als ze nou GP heeft gelopen is ze nog wel wat waard maar niveau staat er ook niet bij. :+
Laatst bijgewerkt door Fox1 op 30-05-11 21:30, in het totaal 2 keer bewerkt

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:16

JannekeW schreef:
Maar zo kun je toch ook geen paard taxeren. Foto van niks, afstamming er niet bij. Als ze nou GP heeft gelopen is ze nog wel wat waard maar niveau staat er ook niet bij. :+

is dat voor mij?
foto van niks? ik laat inderdaad niet elke keer foto's door een fotograaf maken dat klopt ;)
in mijn vorige bericht staat dat ik zelf helaas niet meer kan rijden, rijfoto's zullen daarom ook nooit gemaakt kunnen worden.
Afstamming weet ik niet uit mijn hoofd en kan het op dit moment ook niet nakijken.
sinds wanneer moet een paard GP gelopen hebben? denk niet dat jij dat zelf met je paard rij of wel??
paarden zijn er ook voor het plezier en niet alleen voor het presteren, dat geldt ook voor KWPNers maargoed daar denk jij blijkbaar anders over.
Ze heeft vroeger vooral recreatief gelopen zeer goed verkeersmak. af en toe is er een wedsrijd mee gepakt tot L niveau met winst.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:17

_Jordy_ schreef:
JannekeW schreef:

is dat voor mij?
foto van niks? ik laat inderdaad niet elke keer foto's door een fotograaf maken dat klopt ;)
in mijn vorige bericht staat dat ik zelf helaas niet meer kan rijden, rijfoto's zullen daarom ook nooit gemaakt kunnen worden.
Afstamming weet ik niet uit mijn hoofd en kan het op dit moment ook niet nakijken.
sinds wanneer moet een paard GP gelopen hebben? denk niet dat jij dat zelf met je paard rij of wel??
paarden zijn er ook voor het plezier en niet alleen voor het presteren, dat geldt ook voor KWPNers maargoed daar denk jij blijkbaar anders over.
Ze heeft vroeger vooral recreatief gelopen zeer goed verkeersmak. af en toe is er een wedsrijd mee gepakt tot L niveau met winst.

Maar ehh het gaat hier om het taxeren van het paard :+ Is toch logisch dat paarden die GP lopen meer waard zijn. En wat heeft dat er mee te maken of ik dat wel of niet rij :?

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:19

_Jordy_ schreef:
JannekeW schreef:

is dat voor mij?

moet je haar niet gaan aanvallen.. wat verwacht je??? ik weten niks van je paard en zien ook niet hoe hij is gebouwd en of loopt..

Dus voor de volgende keer... vergeet niet zo veel mogelijk info er bij te zetten..
leeftijd en grote is niet voldoende.. ;)

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:27

[
is dat voor mij?
Ze heeft vroeger vooral recreatief gelopen zeer goed verkeersmak. af en toe is er een wedsrijd mee gepakt tot L niveau met winst.[/quote]

moet je haar niet gaan aanvallen.. wat verwacht je??? ik weten niks van je paard en zien ook niet hoe hij is gebouwd en of loopt..

Dus voor de volgende keer... vergeet niet zo veel mogelijk info er bij te zetten..
leeftijd en grote is niet voldoende.. ;)[/quote]

gezien haar bericht stuur ik hem ook zo terug, anders had ik het anders verwoord. vond het niet vriendelijk geschreven.
jij zegt hetzelfde als JannekeW maar op een normale manier. ik begrijp dat er te weinig staat maar meer is er niet te vertellen.
maargoed ik zal hier niet meer reageren.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:29

is dat voor mij?
Ze heeft vroeger vooral recreatief gelopen zeer goed verkeersmak. af en toe is er een wedsrijd mee gepakt tot L niveau met winst.[/quote]

Maar ehh het gaat hier om het taxeren van het paard :+ Is toch logisch dat paarden die GP lopen meer waard zijn. En wat heeft dat er mee te maken of ik dat wel of niet rij :?[/quote]

ja die zijn meer waard dat klopt.
jij zet het op een manier neer dat ieder paard GP gelopen moet hebben eer dat ze iets waard zijn. begrijp je??
om bovenstaande reden ook het antwoord op je tweede vraag.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:41

Naam: Cypress Hill.
Leeftijd: ) Op 6 juni word hij 4 jaar.
Stokmaat: 1.72
Ras: KWPN
Geslacht: Ruin

Vader: Voice x De niro.
Moeder: Maseike x Zelhem x winckenburgh.

Ben druk met hem bezig :) licht ingereden.
Afbeelding

Afbeelding

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:55

_Jordy_ schreef:
kamsel schreef:
Oma van 19 zou ik nooit kopen, tenzij ze drachtig is van een hele goede hengst.

volgens mij was dat ook niet mijn vraag?
en ook niet het doel van dit topic?
ik kan helaas door een ongeluk niet meer rijden vandaar de aanschaf van een ouder paard.
tevens kan zij nog wel goed bereden worden.

Bedankt Typhoon.

Wat jij wel en niet kan is niet bepalend voor de prijs van het paard dat je verkoopt of wilt laten taxeren..
Wat het paard kan wel.. Is ze goed verkeersmak, een écht leerpaard is ze niet las ik al, maar is ze betrouwbaar, kan er een beginner/angstige ruiter op enz. En de vragen die na mijn opmerking kwamen zijn ook niet voor niets, maar goed, als het teveel moeite is om meer uitleg te geven, mij best.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:20

Leuk topic nog niet eerder tegen gekomen maar deze ga ik volgen!!

Jordy: 900-1000 (op leeftijd geen info over afstamming daarvoor niet interesant voor fokkerij indien nog mogelijk)
Maseike: 4500 (Dressuur x Spring)

Mogen KWPN veulens ook? haha denk laat het taxeren wat moeilijker worden ;)

Naam: Grand Design
Afst: Ukato x (keur/Z1) Indoctro x (elite sport) Concorde
Hengst 2011

Overige info:
Half broer v Lancelot Springt op grand prix niveau in America
Half broer v Mill Reef uitgebracht in spring en dressuur sport
Half broer v Riverman word uitgebracht in dressuur PAVO cup 2009 vereden.

Moeder Peche is een keur merrie die word gereden in de dressuur i.v.m voorkeur voor dressuur i.p.v springen van ruiter (mij) Peche is Z1 dressuur. Moeder is spring gefokt kan uitermate springen, maar vererft goede gangen vandaar dat bij een veelzeidige hengst als Riverman de huidige eigenaresses hem uitbrengen in de dressuur.

Afbeelding

Afbeelding

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:24

kamsel schreef:
Je hebt een register b papier bij je paard en mag nergens aan mee doen binnen het stamboek (keuringen ed) dus mag ze officieel niet hier.
Maar als ze goed springt zal het iedereen een worst wezen dat ze geen officieel papier heeft.

Dat klopt, is eigenlijk ook mijn fout.
Maar ik vond het ook zoiets om haar dan bij kruisingen neer te zetten. Weet je toevallig waar ik wel terecht kan?

*Ik vindt het wel heel jammer van de hengst, heb namelijk foto's van hem gezien, en het beestje springt echt goed! Maar ik zit dan ook niet bij de keuringscommissie.

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:41

cypress hill: 3800,-

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:42

grand design: 5500,-

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:37

Leuk, zo'n topic. Was het nog niet eerder tegengekomen!
Cypress Hill: 4500,-
Grand Design: 5000,-

Nou zal ik mijn paard er ook even bij zetten:
Naam: Veron
vader: Niveau (springgefokt)
moeder: Jashin
vaders vader: Lux
moeders vader: Notaris
vaders moeder: Javiana
moeders moeder: Ester
Veron loopt op dit moment L2 dressuur en zijn we nog in training om te kunnen gaan springen. Ik heb hem in november 2010 gekocht. Hij heeft veel aanleg voor zowel dressuur als springen, veel schoudervrijheid.
En ow ja, hij wordt 1 juni 9 jaar oud.
Afbeelding
Afbeelding
p.s. Sorry voor de tekst door de foto, had verder geen duidelijke foto's
edit: vergeten te vermelden, hij is ongeveer 1.66 meter!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:32

Jordy: 950/1000
Cypress hill: 5000 erg mooi aansprekend paard :9
Grand design: 4000.
Veron: 5000.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:36

Naam: Grand Amour A
Geboren: 27 April 2011.
Geslacht: Hengst
Afstamming: San Remo x Krack C x Lancet x Glendale. (Komt uit een bewezen merrielijn)
Moeder: Cadanz A, heeft afgelopen op de Nationale Merrie Keuring van Nederland gelopen, en in November de IBOP gehaald daarmee keur verklaard, Cadanz A komt uit een elite sport merrie van Lancet.

Grand Amour, heeft enorm veel zelf houding wat hij echt van zijn vader heeft :j Vind zichzelf een echte matcho maar veder wel enorm lief.

Afbeelding
Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:07

veron: 5500

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:10

Veron: 4500,-
Grand Amour: 5000,-

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:20

van de laatste 3 bladzijdes

Whisper jewel € 3000
Blaxton € 5250
Cayenne € 6000
Cieta € 5500
Atlas € 7500
Timba € 6000
Beat –it € 7000
Celina € 3000
Amanisa € 3250
Adolente € 5500
Liinn € 1750
_Jordy_ hooguit € 750
Cypriss hill € 4000
Grand design € 2750
Veron € 5500
Grand Amour A € 3000

Heb er niet heel veel verstand van hoor, maar dit zou ik er voor geven :Y)

annie_way

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:12

Cypress hill 4500
Grand Design 3300
Grand Amour 3500
Veron 4000

Chakar (ruin.)
Geboren 20 mei 2007 (4 jaar)
Vader: Lingh
Moeders vader: Balzflug
Oma's vader: Ulft

Ruim 1.70