met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:21

Nee, ik juist meer het barokke type. Wat steviger, maar wel de ruime gangen.
Jim is best knap :j
Maar hij was niet mijn eerste keus van de foto's. Toen ik hem eenmaal in het echt zag en proef had gereden was ik verkocht.
Maar ik sluit niet uit dat er hierna nooit meer een haflinger komt :D

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:23

Haha, ik zie het :P

Uiteindelijk is elk paard weer anders, en wil ook zeker niet alle haflingers over 1 kam scheren.
En ik zal ook eerlijk zeggen, dat als ik een haflinger zag dat ongelofelijk lief was en een fries dat ongelofelijk b*tchy was, had ik voor de haflinger gekozen. Uiteindelijk draait het om het karakter, en dat is wat telt!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:25

Ik moet zo even je profiel bekijken voor Jim, ben even kwijt hoe hij er ook alweer uit ziet :Y)
Ik heb Asra niet proef kunnen rijden, gelukkig niet anders had ik hem niet gekocht want hij was toen 1,5jaar haha.

Na mijn ongeluk wou ik wel weer een eigen paard maar concoursen hoefden van mij niet meer, dus vandaar een haf maar dan wou ik wel een luxe type.
Das gelukt, alleen dat ik niet start is niet gelukt _O- want dat doen we toch haha.

Ik sluit dat ook niet uit :D Ben er toch meer van gaan houden dan ik ooit verwacht had.

Inderdaad stevig is nog niet zo heel erg als de gangen er maar ruim uit te rijden zijn!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:27

shetties schreef:
KWPN'ers (en van die 'normale' bruine en zwarte paarden die je op veel manege's en dergelijke hebt) en arbieren met zo'n mega deuk in hun neus (klein beetje vind ik wel weer leuk)

Maar niet allemaal natuurlijk.

Haha, smaken verschillen. Ben juist gek op KWPN'ers en Arabieren. Heb helemaal niks met forsere paarden als Friezen, Fjorden, Haflingers.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:27

Friso_lover schreef:
Haha, ik zie het :P

Uiteindelijk is elk paard weer anders, en wil ook zeker niet alle haflingers over 1 kam scheren.
En ik zal ook eerlijk zeggen, dat als ik een haflinger zag dat ongelofelijk lief was en een fries dat ongelofelijk b*tchy was, had ik voor de haflinger gekozen. Uiteindelijk draait het om het karakter, en dat is wat telt!

Klopt, eens!
Mijn eerste berichtje in dit topic was ook dat ik niet per definitie een bepaald ras niet moet , ik check het karakter.
Zo hebben we echt een rot paard van een kwpn-er staan die alle andere paarden aanvalt.
Dat houd niet in dat ik met KWPN-NRPS enz niks heb, maar met dat dier heb ik helemaal niks.

Asra is een grapjas waar een KWPN-er langs stapt, bedenkt hij zich 5x :+

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:29

Ramona is ook leuk Amanda!!

Jim is indd een wat oudere type maar zit wel een lekker koppie op :D
Bij hem staat zo'n oostenrijks halster ook echt ! Bij Asra zou dit echt misstaan denk ik.
Vind die tekening heel mooi :j

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:55

Friso_lover schreef:
Maar je zult nooit een haflinger de grand prix zien rijden of iets in die trant, en dat bedoel ik daarmee. Ze zijn niet speciaal ergens voor gefokt. Had ik al gezegd dat er uitzonderingen zijn? Zo niet, er zijn natuurlijk wél uitzonderingen.

Dat kan ook niet, omdat de meesten niet verder mogen dan Z2 ivm hun stokmaat ;) Volgens mij lopen er meerdere haflingers rond in nederland die Z2 + >40 of 50 winstpunten zijn. Een paar jaar geleden wel in ieder geval. Ze mogen alleen niet verder vanwege hun stokmaat.

En wees eens eerlijk, je kunt wel een paard willen dat dat niveau aan kan, maar hoeveel mensen hebben nou zelf de potentie om grand prix te rijden? Dat zijn er niet zo veel hoor, ik niet in ieder geval :D

Ieder ras is ergens voor gefokt, ze hebben allemaal wel een bepaald doel voor ogen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:57

Waarom is de stokmaat regel er eigenlijk , weet jij dat Ireen?

Je slaat wel de spijker op zn kop.

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:57

Friso_lover schreef:
Het is gewoon mijn mening, iedereen kan er commentaar op hebben maar het blijft zo.
Maar je zult nooit een haflinger de grand prix zien rijden of iets in die trant, en dat bedoel ik daarmee. Ze zijn niet speciaal ergens voor gefokt. Had ik al gezegd dat er uitzonderingen zijn? Zo niet, er zijn natuurlijk wél uitzonderingen.

Oh, en pake is opa in het fries. Sorry, was vergeten dat niet iedereen dat kan weten :Y)

Hier ga ik met je in mee dat ze niet specifiek voor 1 discipline zijn gefokt wat het daardoor vaak moeilijker maakt om je op te meten tegen paarden die dat wel zijn. Denk dat de meeste dat veelzijdige wat hieruit volgt juist aanspreekt. Vind vele haflingers ook niet mijn smaak maar er zijn wel echt een paar ( en dat lijken er steeds meer te worden) die ik helemaal te gek vind. Friezen vind ik ook echt aansprekende dieren, zal ze om hun gangen niet zelf kopen maar vind de meeste wel echt mooi om te zien!

Oh en dat er geen haf op grand prix niveau rijd is niet helemaal waar. Als je op youtube typt "starwars tof" of "FEI haflinger" zie je er toch degelijk eentje voorbij komen! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:58

S_uus schreef:
Ramona is ook leuk Amanda!!

Jim is indd een wat oudere type maar zit wel een lekker koppie op :D
Bij hem staat zo'n oostenrijks halster ook echt ! Bij Asra zou dit echt misstaan denk ik.
Vind die tekening heel mooi :j

Ramona is dus echt een type waar ik totaal niet op val. :D
Maar het karakter van dat paard :+:
Zo zijn er maar weinig van. Echt geweldig!

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:59

shetlanders!

Storm_

Ireen: je mag tot het ZZ-licht aangezien dat nu tot de breedtesport behoort. En er zijn er in Nl al een paar die op dit niveau met winst lopen.

PinkHorse

engelse volbloed en ahal teker

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:08

S_uus schreef:
Waarom is de stokmaat regel er eigenlijk , weet jij dat Ireen?

Geen idee, ik ben geen dressuurruiter en zit inmiddels ook al een paar jaar niet meer "in de haflingers". Maar zie berichtje Storm_, je mag nu blijkbaar tot de ZZ licht :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:09

Ik zag het indd :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:13

arabieren heb ik het minste mee, maar het gaat er mij vooral om of de klik er is, ook een koudbloed kan mits de klik er is, enorm zn best voor je doen en een super KWPN-er kan wel een gigantische draak zijn ondanks voorouders

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:37

Ik heb hier lang over nagedacht. Eigenlijk mag ik, beginneling met nauwelijks ervaring op paardengebied, hier niets over zeggen: wie weet wat ik ooit nog met dit-of-dat ras krijg.

Shetlanders vind ik rare dingen. Ik liep eens door een park waar ze er een stuk of vier hebben losgelaten. Ik haalde die beesten kort aan en ik bleef er even bij kijken. Na een halve minuut waren ze het beu en begonnen ze tegen mijn schenen te trappen. Niet echt hard, maar wel zo van "en nou moet je oprotten". Met die mormels heb ik dus niet zo veel. Maar ja, toen ik een paar maanden terug een groepje jonge kinderen met Shetlanders zag racen, vond ik dat toch ontzettend leuk. Wie niet?

KWPN'ers vond ik redelijk saaie paarden, voordat ik ging rijden. Volgens mij is de helft van alle paarden in Nederland bruine KWPN'er. Maar ja, ik ben dus pas gaan rijden en drie keer raden op wat voor paard. Daar zal ik ze eeuwig dankbaar voor zijn...

AnneRekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:12

met welke ras ik niks heb is toch wel de ijslander.

Kan ook komen omdat ik er ervaringen mee heb met op hol slaan omdat die mensen tot vlak achter je blijven door draven of galopperen bij ons in de buurt.
maar dat ligt dan ook aan de mensen.
maar als ik ze zie denk ik niet echt van gho wat een leuk paardje is dat..

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:15

Ik heb niks met KWPN'ers :+

Die hoor je niet zo veel, maar ik vind ze veel te normaal, de meeste. Een mooie sportieve haflinger, of een rocky mountain horse, of misschien een appaloosa vind ik echt leuk! :D

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:16

Vooral bruine met zwarte manen -_-

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:16

ga ik ook in mee, kwpn'ers niet mijn type ras sowieso niet die top sport paarden
doe mij maar een haffie :)

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:17

Juliettex schreef:
ga ik ook in mee, kwpn'ers niet mijn type ras sowieso niet die top sport paarden
doe mij maar een haffie :)

:j

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:18

Ik vind dat als je zo een luxe paard hebt, er eigenlijk weinig meer aan is. Fjorden e.d. die M of Z lopen vind ik pas stoer, die hebben er dan waarschijnlijk veel harder voor moeten werken, omdat ze van zichzelf niet zo een sportieve uitstraling hebben :)

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:18

En minder sensibel zijn enzo, minder ruime gangen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:21

Tinkers. En daarnaast alles met een ramsneus. Een paard met een ramsneus is zo lelijk, dat ik altijd verbaasd ben dat ze een baasje hebben! En dan heb ik het niet over Tinkerachtige en Shireachtige ramsneusjes, maar van die paarden met een boomerang-neus. Het allerergste als dat baasje dan ook nog zo'n terrier heeft met zo'n rotkop! :-)