paarden met niet standaard kleuren.. Foto's als links aub!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Re: paarden met niet standaard kleuren.. Foto's als links aub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:17

Bij mogelijkheid 2 en 3 zou het dus niet meer om bay gaan. Het gaat erom dat ze schrijft vader is bay moeder chestnut of bay, dan is deze kleur niet mogelijk.
Lijkt me dan dus duidelijk dat de vader of niet de vader is of van de ouders de kleur verkeerd op papier staat.

3e mogelijkheid is het vrijwel zeker niet idd vanwege de ogen en hij heeft wel donkere benen (en zou geen neppalomino zijn maar een echte)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:06

Laatst bijgewerkt door Peterina op 19-01-08 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:18

Supertje schreef:
Zilverappelvos kan inderdaad niet, omdat zilver alleen inwerkt op zwart pigment, en vos is juist het ontbreken van zwart pigment.
Bay is 'gewoon' bruin, met brown wordt in de US donkerbruin of zwartbruin bedoeld. Overigens is donkerbruin of zwartbruin ook gewoon zwart + agouti.
Is dat hetzelfde veulen als op deze foto?
Vorstin schreef:

Nee Supertje, op de foto is een US quarter, op laatste benenfoto een Nederlands veulen. Knipoog

Supertje schreef:
Dan zou ik namelijk niet met heel veel zekerheid durven zeggen dat hij echt zilver is, zijn moeder (als het de benen van de moeder zijn die ik erachter zie) lijkt daar ook echt vos.

Het paar benen erachter is van een bruin veulen, geen familie.

Supertje schreef:
Heb je een foto waarop de moeder goed te zien is? En wat is de kleur van zijn vader?

Ja, ik heb een foto van zijn moeder, zal ik zo opzoeken. Ze is choc/leverkleur met grijze manen uit de combi zwart x bruin.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:32

Detailfoto van de moeder van het veulen, om 'privacy redenen' nog even niet helemaal te voeten uit:

http://i221.photobucket.com/albums/dd24 ... detail.jpg

Dit is een reactie van mijn Morgan-Silver kenner in the US:

Bay silvers are bays with the silver gene and brown silvers are
browns with the silver gene. Bay silvers are more red like the colt,
brown silvers are colored like the mare- chocolate/near black body
but reddish "soft parts" (flanks, muzzles, armpits, etc) like a brown.

De moeder is dus een brown based silver. (haar neus is ook rossig, net als haar liezen, flanken)

Sjeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:35

die hafliger is mooi:P
ik heb wel eens een grijze fjord gezien.
maar die vond ik niet zo heel mooi:P

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:39

Wildgirl schreef:
ik heb bij een zilverappel zwarte wel precies dezelfde tekening op de benen gezien

Yep, daarom (de tekening op de benen) ben ik overtuigd een zilver te hebben gevonden! Zijn moeder heeft die tekening ook (nog duidelijker appels in met beige grijze randen) zie foto in voorgaande mail.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:46

Peterina schreef:
IcePrincess schreef:
Ik niet echt Nagelbijten / Gniffelen
Zie niet hoe bay x bay of bay x chestnut deze kleur kan geven.

1e mogelijkheid: moeder draagt silver en dit op bay/bruin geeft een nep-palomino kleur maar met lichtere (bruin-achtig gekleurde) aftekening op benen

2e mogelijkheid: bay is in feite een zeer donker valk + sooty! Zo de sooty in de manen verklaren! OF zelfs misschien een smokey black.

Ik heb verschillende palomino's gezien met grijs in de manen en een gouden vacht zonder teken van sooty of schimmel in de afstamming.
Al bij al vind ik zijn kleur wel heel apart!

3e mogelijkheid: maar lijkt mij niet waarschijnlijk: bay = zeer donker valk (Ee) + sooty + PEARL (zou dan in elke geval aparte ogen kleur moet hebben) ... dit op vos zou een nep-palomino (vos + 1x creme + 1x pearl + sooty) kleur geven zonder been aftekening (bruin), wel met sooty manen en staart, MAAR ogen zouden wel veel lichter moeten zijn dan te zien zijn op de foto.

Ja, ik dacht al dat jij als palomino kenner het een interessant studie object zou vinden!!! Knipoog
Ad 3: Voor de foto kan hij natuurlijk zwaar in de olie zijn gezet...

Ik ben heel benieuwd naar de test uitslag. De PRE hengst staat in Duitsland en ik zoek nl. Verward al een jaar naar een PAARD (geen mimi Haha! ) met de Silver factor voor mijn zwarte merrie! (ben nog niet echt kapot van het type van de Rocky)

Nog even voor de echt gestudeerden onder u:

MOCHT de baby van in de benenfoto positief zijn op Silver en een stoere hengst van 3 zijn geworden, wat kan ik dan verwachten als hij mijn zwarte merrie dekt?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:30

Hij is bruin silver (Ee/EE AA/Aa Zz/ZZ) uit een bruin silver moeder (zwart x bruin = waar komt de silver vandaan?) en zijn vader ?? (kon het niet 123 terug vinden boven).

Je merrie is zwart (EE aa zz) ... ik neem hieraan dat jou merrie homozygoot is voor zwart Knipoog

De mogelijkheden:
1. EE AA ZZ x EE aa zz = EE Aa Zz = Bruin silver (homozygoot zwart, heterozygoot agouti en silver)
2. EE AA Zz x EE aa zz = EE Aa Zz/zz = Bruin silver of Bruin
3. EE Aa ZZ x EE aa zz = EE Aa/aa Zz = Zwart silver, Bruin silver
4. EE Aa Zz x EE aa zz = EE Aa/aa Zz/zz = Bruin silver, Zwart silver, bruin, zwart
5. Ee AA ZZ x EE aa zz = EE/Ee Aa Zz = Bruin silver
6. Ee AA Zz x EE aa zz = EE/Ee Aa Zz/zz = Bruin silver of bruin
7. Ee Aa ZZ x EE aa zz = EE/Ee Aa/aa Zz = Zwart silver of Bruin silver
8. Ee Aa Zz x EE aa zz = EE/Ee Aa/aa Zz/zz = Bruin silver, Zwart silver, bruin, zwart

-

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:58

Peterina schreef:
Hij is bruin silver (Ee/EE AA/Aa Zz/ZZ) uit een bruin silver moeder (zwart x bruin = waar komt de silver vandaan?) en zijn vader ?? (kon het niet 123 terug vinden boven).

Je merrie is zwart (EE aa zz) ... ik neem hieraan dat jou merrie homozygoot is voor zwart Knipoog

Het veulen is de derde generatie zilverappel. Zijn moeder staat geregistreerd zilverappel vos (echt waar! dat kan toch niet?) en oma is ook een zilverappel vos op papier.
De vader vh veulen is een bruine (maar ik kan zijn foto nergens vinden, AES geregistreerd) zijn moeder een dochter van een zwarte hengst. Zijn zilverappel oma is een dochter van een bruine hengst.

Later namen van de voorouders, maar ik ben zo blij met mijn vondst, dat ik effe alles voor mezelf houd. Bloos
En ja, mijn merrie is homozygoot voor zwart! Goed geraden...Knipoog

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:05

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 15:58

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:56

Vorstin schreef:
Peterina schreef:

Het veulen is de derde generatie zilverappel. Zijn moeder staat geregistreerd zilverappel vos (echt waar! dat kan toch niet?) en oma is ook een zilverappel vos op papier.
De vader vh veulen is een bruine (maar ik kan zijn foto nergens vinden, AES geregistreerd) zijn moeder een dochter van een zwarte hengst. Zijn zilverappel oma is een dochter van een bruine hengst.

Later namen van de voorouders, maar ik ben zo blij met mijn vondst, dat ik effe alles voor mezelf houd. Bloos
En ja, mijn merrie is homozygoot voor zwart! Goed geraden...Knipoog

Zijn moeder kan als een GOUD vos met SILVER behang geregistreerd zijn maar een vos is een vos en silver-vos bestaat niet als beschrijving .... nog een bewijs van de on-kunden van de veulen-schetsers en registratie administrateurs bij de stamboeken!! Boos! Ach gut
Wat wel kan is = 'vos, drager zilver'
'Zilverappel oma' ... welke kleur??? bruin of zwart? ... in feite maakt het niets uit voor het veulen.

Het hengstje is dus bruin-zilver Ee, drager vos indien zijn moeder echt vos-zilver is en geen licht bruin-zilver.

Ik zou graag de pedigree willen doorlopen van de AES hengst op kleur en zou het fijn vinden als je zijn naam zou willen PB'en (de info hou ik voor mijzelf). Je hebt nu eenmaal mijn nieuwskerigheid gewekt!!!

De pets.ph... yahoo ... doet het niet bij mij

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:45

Peterina schreef:
Zijn moeder kan als een GOUD vos met SILVER behang geregistreerd zijn maar een vos is een vos en silver-vos bestaat niet als beschrijving .... nog een bewijs van de on-kunden van de veulen-schetsers en registratie administrateurs bij de stamboeken!! Boos! Ach gut
Wat wel kan is = 'vos, drager zilver'
'Zilverappel oma' ... welke kleur??? bruin of zwart? ... in feite maakt het niets uit voor het veulen.

Het hengstje is dus bruin-zilver Ee, drager vos indien zijn moeder echt vos-zilver is en geen licht bruin-zilver.

Ik zou graag de pedigree willen doorlopen van de AES hengst op kleur en zou het fijn vinden als je zijn naam zou willen PB'en (de info hou ik voor mijzelf). Je hebt nu eenmaal mijn nieuwskerigheid gewekt!!!

De pets.ph... yahoo ... doet het niet bij mij

Ik PB je wel even. Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:08

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-01-08 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:25

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:39

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:55

hallo

ik vroeg me af of iemand hier misschien weet wat voor kleur vos mijn merrie is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4YBAWCGM.jpg

(haar manen en staart zijn donker bruin, soms lijkt het net of ze een paarse gloed hebben haha)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:59

Lijkt mij Gold Champagne die link van Vorstin, in nederland staat er ook een gold champagne quarterhengst, Zippin N Investments, van http://www.double-j-paints.com/. Heel mooi dier in het echt, kleur kun je gewoon niet op de foto krijgen, lijkt echt alsof er een gouden laagje op zit.

Vriendin van me heeft een classic champagne dochter van hem: http://lodewijk.mlpforum.com/augustus/augustus133.jpg
Ook een kleur die je niet op de foto kan krijgen, en in de zomer heel licht en in de winter een koffie met heel veel melk kleurtje Clown . De vacht voelt ook heel anders aan dan die van andere paarden.

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:48

Silver testen kan nu ook in Engeland! Voor maar 21 Euri!

Zie:

Dear Nicole

Thank you for your e-mail, we can carry out DNA testing to determine the presence of the Silver gene and to determine if the horse will always produce Silver foals. We require a mane hair sample (20-40 hairs) along with an order form.

Either I can send you the form in the post, or you can download it from www.horsedna.co.uk The cost of the test is £16 (€21)

Best Wishes

Dan Reeves
Animal Genetics UK

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 13:50

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:32

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:50

Vorstin schreef:
Silver testen kan nu ook in Engeland! Voor maar 21 Euri!

Zie:

Dear Nicole

Thank you for your e-mail, we can carry out DNA testing to determine the presence of the Silver gene and to determine if the horse will always produce Silver foals. We require a mane hair sample (20-40 hairs) along with an order form.

Either I can send you the form in the post, or you can download it from http://www.horsedna.co.uk The cost of the test is £16 (€21)

Best Wishes

Dan Reeves
Animal Genetics UK

mijn hengst is in amerika getest voor niet zo heel veel meer maar wel beter in Engeland want scheelt verzendkosten e.d. denk ik zo Tong uitsteken

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:00

De broer van mijn pony is driekleur bont
erg mooi en ik vind palomino erg mooi

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 00:39

karinsd schreef:
De broer van mijn pony is driekleur bont

Bruin bont dus! Knipoog

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:18