Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:06

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:13

Mag ik even ego posten? Want ik ben zo trots op (en superblij met) EK en Jou-Jou!
Het is vandaag exact 11 maanden geleden dat EK Jou-Jou voor het eerst startte, en vanochtend pakten ze tijdens hun M2 debuut gewoon direct een winstpunt, waarmee Jou nu officieel M2 is.

Dus in krap een jaar van L1 naar M2 terwijl EK hem maar 2 keer in de week rijdt ( de andere 3 keer doe ik vooral heel erg mijn best de opbouw en training van EK niet te verpesten :) :) )

Helaas zijn er niet echt foto's gemaakt, heb zelf al voorlezend wel met mobiel wat gefilmd, waar ik een paar stills uit heb:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je snapt: hier zit een heel blij mens!

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 07:59

Gefeliciteerd Punz, met de punten van Jou Jou. Je ziet trouwens dat hij ook in spiermassa flink gegroeid is!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:36

Gave fotos Punz en wat een vooruitgang.
Ik ben benieuwd wat jij Punz nou voert? Ivm de zware arbeid icm ras wat niet teveel suikers mag. :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:04

Oh punz ik had het op fb al voorbij zien komen, maar wat geweldig!! Ik ben hier in drenthe toch echt ook heel trots op jullie, poeh, knap hoor en het ziet er ook erg mooi uit, genot om naar te kijken.....net als je mooie foto's van ierland trouwens, maar goed, we oefenen hier nog even lekker door, voordat wij zover zijn......we dromen nog even verder.

Elly wat gaaf die punten zeg, man wat zal je dat een goed gevoel geven, echt super!

Kitobeer, knappy sky!!!

Change alweer de tweede scheerbeurt toch? Hier ook hoor. T wordt nu alleen vandaag en de komende dagen wel wat kouder, niets aan.

Tribunals wat een mooie foto's

Sanne had gister springwedstrijd en dat was een hele goede oefening. Ze ging alleen een rondje m en het doel was om rustiger het parcours rond te gaan, tja. Met losrijden was melody echt een hete bliksem, dus lekker even aan t werk en dat ging al snel heel erg goed, goed aan t opletten en goed te rijden! Daarna t parcours is, na de bel keurig rustig weg in galop, dus al veel beter dan de vorige keer, tot hij de hindernis in t vizier kreeg, daaaaaaar moet ik naartoe zal hij gedacht hebben, want hij trok toch aan, sanne wat aan t stoeien, maar dat lukte niet echt, dus door de snelheid balk eraf, daarna hindernis twee en drie, dat waren korte lijnen en die gingen prima en rustig, na drie in volle rek naar vier, dus ook daar n balk, volgende was weer een kortere lijn en de rust was weer terug, maar aan het eind van de bak stond nr 6 en daar reed je recht op af, mooie lijn, maar wel lang, dus vol er op af, weer een balk, daarna begon de tweede fase, krappe wendingen, die moeiteloos gingen, dus wat een vooruitgang, de rest van t parcours keurig gereden. Veel vooruitgang dus, veel gepuzzel en gezoek met z'n tweeen in t parcours, maar dat komt wel goed, zo leuk om ze samen bezig te zien! Nu die lange lijnen nog onder controle zien te krijgen.....

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:30

Tinneke en sanne word dan niet bang ? Die blijft gewoon haar ding doen ? Knap hoor. Ik kan mij dta zo voorstellen als die pony's beginnen op te trekken. Brrrr niet mijn ding toch niet als er een hindernis volgt.

Wij hebben zo een racepad noem ik het . Eamonn moet daar altijd vol speed op. Het eerste stukje is dan altijd in piaffe tot ik zeg ja. En dan gaat die. Topsnelheid 46 km /u nu hij oud is nog steeds 32km/u

Wat een weer vandaag. 2 dagen regen en het is weer blub op de track. Dus ik heb aan het ruimen geweest . Rubber matten gelegd voor de vlotte doorgang met de kruiwagen. Beter nu dan dat het helemaal natte blubzooi is. En dat was het weer voor vandaag. En 4 dagen niks gedaan betekend voor sky weer ietsje afstandelijk. Weten we ook weer.

Change3xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:54

Is het niet een idee om een tijdje een klasse lager te starten totdat ze echt controle heeft Tineke? Zo een M parcours in gaan lijkt me ook niet fijn. :n

Wij hebben Larry nu zo'n 400gram op liggen nu hij weer kaal is en het met de dag kouder wordt.

Dit weer is inderdaad maar niks, doe mij maar droog met een zonnetje!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:50

Knap van Sanne dat ze dat durft. Ik ben dan toch wel een beetje controlfreak :+

Bjuut was vandaag weer de pineut.
Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:19

Nog nooit zo weinig reacties op een topic gehad :evaw:

Ziet er weer super uit Punz!!

Haha, heerlijke foto's Saaams <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:09

Change, Tja vorige x sprong ze wel L en was ie echt te sterk, terwijl het tot die tijd gewoon goed ging. Alleen nu wil ze m toch meer op de achtehand hebben en vorige x accepteerde hij dat dus niet, nu al een groot gedeelte wel en die ervaring kun je toch alleen in het parcours opdoen. Zaterdag voor t eerst een prive les springen gepland en ben dus heel benieuwd. Oefening baart kunst zullen we maarzeggen en ze moeten het toch samen leren en dat doen ze eigenlijkheel goed. Er waren nu maar drie sprongen waarbij hijhard ging, de overige 9 ging hij mooi, dus ja wat is wijsheid...

Bjuut jarig vandaag? Of gewoon echt de pineut?

Tribunals ik zal nog even kijken hoor

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:32

Saams: Jou-Jou ( want dit is Jou-Jou.. Punz is het schimmelmerrietje, dit is geschoren valkje Jou-Jou) doet dit werk gewoon op een halve kilo Pavo Care4Life per dag (dus niet per voerbeurt, maar per dag) , weidegang en hooi, waarbij hij qua hooi een mengeling krijgt van voordroog en schraal graszaadhooi..

Kortom..
Hij staat nog steeds erg zuinig afgesteld :)
( waarbij we nog steeds geen klagen hebben over zijn spierontwikkeling, werklust, energie of frisheid, integendeel!!)

Edit
En dan is er naast het werk ( 2 pw EK, 2 a 3 keer pw ik zelf) dagelijks ook nog een paar keer per dag de energie voor dit:

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:39

Wat een prachtig filmpje!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:03

Dank je!!

En ik moet overigens mijn hoeveelheid krachtvoer bijstellen.. Het blijkt 300 gram per dag. :=

Change3xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:21

Privélessen van een goede instructeur kunnen wonderen doen, succes Tineke! :)

Punz, nog gefeliciteerd met het mooie debuut! Heel gaaf! Jou jou ziet er super uit. :D

Ik heb gisteren weer voor het eerst op Larry gezeten naar zijn osteopaat ronde, het was te merken dat ik hem een week niet had gereden. :+ Morgen mag hij weer! Deze hele week wordt het veel lang en laag rijden en wat loswerken. Zondag weer 2 rondjes springen!

En ik had nog een hele schattige foto van onze baby toegestuurd gekregen. <3

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:30

Heerlijk, zo'n zandfoto!!

Verder... voor de liefhebbers..... een inieminie stukje van de proef gisteren:
(langer dan dit verdraag ik mijn eigen stem niet.. := ..)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:43

Punz, jij misschien niet, maar wij wel :) zet er maar op hoor!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:02

Oeps ik bedoelde natuurlijk ook JouJou, maar vanwege je naam zei ik Punz :+
Wat gaat hij lekker zeg, tof filmpje! Ze zijn echt in korte tijd een super fijne combinatie geworden.

Change fijn van Ler! En wat een tof veulen!

Bjuut kreeg "schriktraining" nuchterheid ala connemara bedoel je...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 19:21

Aaaaaah wat een knappe bjuut!!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:32

Even een paar dagen niet gelezen. :o ..is een paar dagen niet geleefd zie ik wel...haha. grapje! :D

Super leuk allemaal! Echt een heerlijk koffie momentje om jullie foto's te zien en verhalen te lezen! *\o/*

Change3xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:17

Ik zie een knappe en dappere Bjuut voorbij komen. :D

Ik heb deze week geen les en omdat ik zondag concours heb heb ik thuis wat sprongetjes gemaakt. Ik heb echt een hekel aan thuis springen dus heb ik het beperkt naar wat lage hindernissen. Ondanks ons slechte licht binnen nog een plaatje kunnen krijgen:

Afbeelding

Hij liep fijn. :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:50

Ik heb vandaag mijn laarzen opgehaald.
Een paar deniro's. Heel erg wennen :+

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:08

Kijk... dit vind ik nu MOOI!!!!!!!

Heel sjiek, niet al te veel bling bling... Echt heel stijlvol mooi!!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:48

Haha dankjewel! :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 18:37

Super mooi!! Wel een foto te paard binnenkort hè :D

En ziet er goed uit Elysa. Top pony!

Gister Jackson weer vrij laten springen, hij wordt er bloed fanatiek van. Leuk voor de afwisseling en ook zeker een goede oefening.

Filmpje upload ik zometeen.

Overmorgen wordt hij geschoren en meneer heeft een nieuwe deken. Dure dekens van 200/300 euro krijgt hij niet meer want hij sloopt werkelijk alles :D Dus maar een nette 400 gram met hals van Harrys Horse gekocht, foto stuur ik later.

Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:02

Prachtige laarzen Saams!

Tribunaal, wat balen dat Jackson zo'n sloper is...
Mijn Connieruin stond in een wei met slopers. Zijn Rhino deken ging kapot toen overgegaan op de Rambo Duo en sindsdien wil ik geen andere deken meer.
Ideaal met het linersysteem en de slopers kregen de deken niet kapot.
De deken van mijn merrie gaat nu de 5e winter in en heeft nog 0 gaatjes.