[FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:14

Wat een mooie paardjes komen er weer voorbij!

Die palomino hierboven lijkt veel groter dan 'ie is, haha!

Mijn stippel is weer eens verkleurd en heeft nu ook een gouden glans gekregen
(vriendje zit er niet zo charmant op, maar die rijdt normaal nooit op Pol)

Afbeelding
Afbeelding

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:06

Afbeelding

Dit shetje van 5 maanden ga ik van de week ophalen en er staat in zijn paspoort dat hij smokey van kleur is.
Zelf had ik nog nooit van die kleur gehoord en kan ook bijna niks erover vinden. Iemand nog een foto van volwassen shet met deze kleur.

groetjes brenda

CrazyCat

Re: [FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:51

Smokey black is zwart met een creme gen. In principe zou dat er gewoon uit moeten zien als zwart, maar vaak zijn ze een beetje bruinig zeker zomers. Leuke aftekeningen op het koppie.

Op deze site staat een foto van een volwassen smokey black shet.
http://www.groenkamp.nl/kleurenleer.html

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:30

Ik vind hem echt een chocolade bruine kleur zegmaar. Z'n moeder is palamino en vader is zwartbont. Kan smokey black dan of is hij toch wat anders?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:51

brendaa schreef:
Ik vind hem echt een chocolade bruine kleur zegmaar. Z'n moeder is palamino en vader is zwartbont. Kan smokey black dan of is hij toch wat anders?

dan kan hij inderdaad smokey black zijn.maar misschien kun je de eigenaar vragen waarom hij smokey black heeft laten registreren,want dit kunnen ze alleen weten als hij getest is op kleur(misschien hebben ze dat wel gedaan en kun je de papieren zien).
want met een palomino moeder heb je dus 50%kans dat zij haar creme door geeft.maar het kan net zo goed een gewone zwarte zijn

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:52

CrazyCat schreef:
Smokey black is zwart met een creme gen. In principe zou dat er gewoon uit moeten zien als zwart, maar vaak zijn ze een beetje bruinig zeker zomers. Leuke aftekeningen op het koppie.

Als ik dat plaatje zie dan ga ik denken dat mij shet ook smokey is. Ze staat te boek als zwart maar ik vind haar nooit echt zwart.

Dit is haar kleur in de zomer:
Afbeelding
Ze wordt dan op haar kont ook wat stekelharig en op haar lippen heeft ze wat lichte vlekjes.

En in de winter wordt ze nog bruiner
Afbeelding

Nu in het begin van de herfst met de start van haar nieuwe wintervacht is ze op haar zwartst maar nog steeds niet zo pikzwart als dat de fries in de herfst wordt.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:57

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:02

Berith schreef:
CrazyCat schreef:

Als ik dat plaatje zie dan ga ik denken dat mij shet ook smokey is. Ze staat te boek als zwart maar ik vind haar nooit echt zwart.

Dit is haar kleur in de zomer:
[ Afbeelding ]
Ze wordt dan op haar kont ook wat stekelharig en op haar lippen heeft ze wat lichte vlekjes.

En in de winter wordt ze nog bruiner
[ Afbeelding ]

Nu in het begin van de herfst met de start van haar nieuwe wintervacht is ze op haar zwartst maar nog steeds niet zo pikzwart als dat de fries in de herfst wordt.

dat wilt niet zeggen dat je paardje smokey black is.want je hebt 2 type zwarte kleuren de kleur die echt zwart blijft en de zwarte kleur de bruinig word(door bv zon zweet en er zijn nog wel andere factore).je pony is 100% smokey blach als een van zijn ouders cremello/perlino of smokey cream is,als een ouder valk/palomino/smokey black is kan jou pony dus smokey black zijn dit hoeft dus niet ook met bv 2 van zulke ouders hoeft het geen garantie te zijn op een smokey black,het kan wel.ook kan het met 2 zulke ouders zijn dat hij van beide cream krijgt en dus cremello/perlino of smokey cream word.
is geen van de ouders een kleur met verdunning dan kan jou pony dus nooit smoeky black zijn.
heeft hij wel 1 of meerdere ouders met cream die niet perlino/cremello/smokey cream zijn,dan kun je het alleen 100% weten door je pony op kleur te testen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:03

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:16

keona schreef:

dat wilt niet zeggen dat je paardje smokey black is.want je hebt 2 type zwarte kleuren de kleur die echt zwart blijft en de zwarte kleur de bruinig word(door bv zon zweet en er zijn nog wel andere factore).je pony is 100% smokey blach als een van zijn ouders cremello/perlino of smokey cream is,als een ouder valk/palomino/smokey black is kan jou pony dus smokey black zijn dit hoeft dus niet ook met bv 2 van zulke ouders hoeft het geen garantie te zijn op een smokey black,het kan wel.ook kan het met 2 zulke ouders zijn dat hij van beide cream krijgt en dus cremello/perlino of smokey cream word.
is geen van de ouders een kleur met verdunning dan kan jou pony dus nooit smoeky black zijn.
heeft hij wel 1 of meerdere ouders met cream die niet perlino/cremello/smokey cream zijn,dan kun je het alleen 100% weten door je pony op kleur te testen[/quote]

In dat geval zal ze dan wel echt gewoon zwart zijn want op haar papieren staat bij alle ouders en grootouders zwart.
Maar nogmaals ook in vergelijking met de fries is de shet nooit echt zwart.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:50

Friezen zijn ook niet allemaal echt zwart (qua zicht)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:58

Berith schreef:
keona schreef:

heeft hij wel 1 of meerdere ouders met cream die niet perlino/cremello/smokey cream zijn,dan kun je het alleen 100% weten door je pony op kleur te testen

In dat geval zal ze dan wel echt gewoon zwart zijn want op haar papieren staat bij alle ouders en grootouders zwart.
Maar nogmaals ook in vergelijking met de fries is de shet nooit echt zwart.[/quote]
dan is ze inderdaad gewoon zwart
lees dit stukje
Zwart

Zwart

Effect:

Zwart

Dominantie:

Dominant

Genetische code:

E

Zwart is een basiskleur bij paarden. Zwarte paarden hebben een zwarte vacht en zwarte manen en staart. Onder de invloed van zonlicht verkleuren de haren echter vaak tot donkerbruin. Ook zijn sommige donkerbruine paarden zo donker dat ze zwart lijken. Sommige zwarte paarden hebben een blauwachtige glans over hun vacht, deze worden gitzwart genoemd, paarden zonder glans heten koolzwart.

Zwart is een dominante kleur, dat betekent dat een paard maar van 1 ouder de kleur hoeft te erven om deze te tonen.

helaas kan ik dat stukje over het wel niet verkleuren van zwarte paarden niet meer vinden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:04

Mijn vorige pony is een keer zoveel verkleurd dat ze bijna koffievos leek.

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:17

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:04

Klopt ik heb een zwarte die ook bruinig is en is geen smokey black.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:20

mijn pony is een gewone vos, (al begint ze over haar hele lichaam wel witte haren te vertonen) maar ze is al 12, we hebben op stal wel een wildkleur bruine staan (meisje denkt dat ie valk is :+ ) en we hebben een vos roan staan, echt een toverballetje!

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:08

keona schreef:
brendaa schreef:

dan kan hij inderdaad smokey black zijn.maar misschien kun je de eigenaar vragen waarom hij smokey black heeft laten registreren,want dit kunnen ze alleen weten als hij getest is op kleur(misschien hebben ze dat wel gedaan en kun je de papieren zien).
want met een palomino moeder heb je dus 50%kans dat zij haar creme door geeft.maar het kan net zo goed een gewone zwarte zijn

De chipper heeft deze kleur genoemd en dat staat in zijn paspoort. Ik weet het verder ook niet het maakt me ook niet uit want vind hem zoiezo wel leuk maar wou het gewoon weten. Hij is namelijk niet zwart maar echt chocolade bruin.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:50

Mijn faded black TWH :D

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:41

Ik heb een smoky black paint merrie (vader = perlino)
Zij is in de winter pikzwart en in de zomer wordt ze lichter/rossig
Ze heeft ook lichte ogen, daar kan je soms ook aan zien of ze een creme gen dragen.

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:43

mijn grullo
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:56

charmante foto ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:12

Khaelynn (creme, champ, bont) ook nog maar eens, aangezien ze weer flink verandert is. Sproetjes beginnen te komen, ogen kleuren bij, de champagne vlekken worden weer wat donkerder en daarmee meer zichtbaar :P En hier en daar waar de veulenvacht goed weg is, zit er ook al een mooie champagne glans in de vacht *D

Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:16

Ik weet van mijn zwartje niet wie de ouders zijn.. Heb hem als jaarling gekocht. Hij heeft ook lichte ogen, vandaar en gezien zijn licht gekleurde haren in zijn oren (?) dachten een paar kennissen dat hij smokey zou kunnen zijn, ik zelf heb werkelijk geen idee, ga maar uit van gewoon zwart met zomer oplichting (in de winter is hij wel pikzwart).
En nog even on topic een foto van onze palo :)
Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:42

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 7148_n.jpg

Vind hem ook erg Smokey Black lijken Zitouna! De lichtere ogen, de lichtere haren in de oortjes...
Het feit dat hij pikzwart is in de winter hoeft geen afwijzing te zijn daar de meeste smokey blacks donkerder worden in de winter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:33

Haflinger bij Ons:
Afbeelding

Ze heeft het alleen op dit been, en toen ze er net was heb ik me suf zitten poetsen ;)
Is dit ook sooty of weer wat anders?