Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jus_dOrange schreef:Nou wat ik vind is in dit geval een feit, we hebben het over een bruin paard (kleur 1), met bont (kleur 2). Lijkt me vrij simpel.Een bruine zonder vlekken is immers geen 2kleur. Daarnaast is het misleidend en verkopen sommigen mensen hun paard als "zeldzame 3kleur".
De shetlander op de vorige pagina is trouwens een roan, vosroan, zie ik 't verkeerd of heeft hij ook 'blonde' manen?
33Bonita33 schreef:het ging toch over mijn foto
dat is een wit paard met bruine vlekken
en zwarte staart plus zwart manen gedeelte
IcePrincess schreef:33Bonita33 schreef:het ging toch over mijn foto
dat is een wit paard met bruine vlekken
en zwarte staart plus zwart manen gedeelte
Nee, je hebt een zwart paard met agouti-gen en witte vlekken
Vorstin schreef:Ik hoop dat je hier wijzer van wordt.
33Bonita33 schreef:huh?
zou je dit even beter uit willen leggen?
IcePrincess schreef:Vorstin schreef:Ik hoop dat je hier wijzer van wordt.
Ik niet echt
Zie niet hoe bay x bay of bay x chestnut deze kleur kan geven.33Bonita33 schreef:huh?
zou je dit even beter uit willen leggen?
Een paard is of zwart of vos, daarboven op komen andere dingen die de kleur veranderen.
agouti maakt de vacht van een zwart paard bruin, manen en staart blijven zwart evenals de puntjes van oren en de benen. En daar weer boven op heeft jouw paard een gen welke de witte vlekken veroorzaakt.
Om het even heel simpel te houden.
Sim0ne schreef:Bruinbont dus. Een zwart paard met agoutigen is gewoon een bruin paard. Als er dan nog het bontgen bijkomt heb je dus bruinbont.
33Bonita33 schreef:Sim0ne schreef:Bruinbont dus. Een zwart paard met agoutigen is gewoon een bruin paard. Als er dan nog het bontgen bijkomt heb je dus bruinbont.
okej
33Bonita33 schreef:Sim0ne schreef:Het is trouwens ook een hartstikke leuke pony!
had je het tegen mijn pony ?
Vorstin schreef:
Vorstin schreef:Hey, dan heb ik er ook nog 1, een echte puzzel:
Wat is dit voor een kleur? (Andalusier)
http://i221.photobucket.com/albums/dd24 ... agne30.jpg
Zijn eigenaresse laat hem momenteel op agouti en Silver testen.........spannund!
33Bonita33 schreef:ik ben het niet met je eens dat 3 kleuren bont niet bestaat het dier heeft toch 3 verschillende kleuren ik vind dat 3 kleuren bont wel bestaat en grappig die ijsjes heb het nog nooit gezien.
IcePrincess schreef:Ik niet echt
Zie niet hoe bay x bay of bay x chestnut deze kleur kan geven.