Wat een gave joekel van een connemara. Amyc Daar wil ik wel meer foto's en verhalen van zien en horen.
Goed bezig change. Zo lekker fanatiek. Droom je niet een beetje om later een prof amazone te worden voor een stal ofzo. Ik denk dat je het harstikke goed zou doen.
Zaterdag ben ik bij rebel conniemeeting geweest wat een lieve pony. En heb ik hem een lekkere massage gegeven.
En het lijkt erop dat ik weer stillaan de draad lijk te kunnen oppikken met eamonn. Zijn stofallergie is momenteel weg en zijn knieen zijn sterk momenteel. Lijkt erop dat de beweging die sky hem geeft overdag hem toch goed doet.
Vandaag weer een stapje verder kunnen gaan bij sky . Ik kan zijn voorbenen Geregeld afstrijken en mijn hand op zijn knie laten liggen paar tellen. En Daarna maakt hij een maai beweging. Avh kleine stapjes vooruit. En er zit zelfs al antiklit in zijn manen. Maar die 3 dreadlocks zullen toch aan de schaar moeten geloven vrees ik.
Punz
Geplaatst: 02-11-16 00:58
Leuke pony FCF!!!
Vind je het goed als ik de fokster de merrie ( moeder van jouw pony) een foto stuur van jouw pony? Ze zal het vast erg leuk vinden om te zien dat er een Moorland pony in Nederland is!
@Tineke: Moet je vaker doen, foto's van jezelf op Melody. Superleuk!
Enne.. die bokfoto tijdens de proef........... Het lijkt Jou-Jou wel!! ( al doet hij dat meestal niet in een proef, zelden onder het zadel.....maar regelmatig in de wei)
Punz in de wei is ook een veel beter idee.... K zal toch eens met hem praten en anders moet hij maar eens met joujou babbelen, pffff
Change3x
Geplaatst: 02-11-16 22:44
Kitobeer, ergens ooit een prof amazone worden is een kinderdroom van ongeveer iedereen die een beetje fanatiek is in de wedstrijdsport.. Zou dat inderdaad wel heel gaaf vinden! Never say never.
Tineke, wat een boef is Melody, toch nog super nette punten, kei goed!
FCF, welkom en wat heb je een leuke pony! En dat dekje heb ik ook.
Larry gisteren naar de osteo geweest, weinig bijzonders dus vrijdag mag hij weer beginnen met een rondje longeren. Omdat ik toch iets wil rijden heb ik het zwartje maar weer eens gepakt, niet te vergelijken met zo'n Connemara, het verschil moet er zijn.
Punz
Geplaatst: 03-11-16 00:10
FCF Dit is de oma van jouw pony ( moeders moeder)
Whitegate Joy ( die op deze foto 21 jaar is):
Echt een práchtige merrie. Deze foto is gemaakt in de buurt van Clifden, in het hart van het Connemaragebied
Rustig hier! Allemaal in shock in verband met de aangekondigde komende kou met kans op sneeuw?? ( ooh brrrr ik moet er niet aan dénken )
TinekeVD
Geplaatst: 05-11-16 08:32
Oh punz wat een droppie
En idd ik moet er ook niet aan denken, brrrr ben echt geen wintermens, maar goed we doen het er maar mee. Gister melody alweer geschoren, hij heeft geen super lang haar maar wel heel veel, een dik donspak lijkt het wel dus er kwam toch weer een hele bult vanaf en.....hij heeft het logo op zijn kont. Zal proberen er vandaag een foto van te maken want je ziet t niet heel goed op dat grijs.
Vandaag weer op wedstrijd geweest met de ponies. De valk heeft nu in twee wedstrijden 10 winstpunten gehaald en alle vier de proeven eerste geworden. Zo kan want zowel pony als amazone hebben geen wedstrijdervaring.
@kitobeer, ja dat idee had ik ook een keer, ik dacht dat gaat nog lastig worden om over dat zeiltje te lopen. Helemaal geen punt! Echt, Connemara's joh..
Punz
Geplaatst: 06-11-16 00:11
EllyC: Wat gááf, wát een beloning voor jullie harde werk! Echt heel geweldig!
FCF: dat valt op zich mee. Ik ken de fokster/eigenaresse van de moeder van jouw pony. Deze merrie staat nu bij de zoon van mijn kennis, en hij heeft dus jouw pony gefokt. Het voorvoegsel "Moorland" van jouw pony staat dus voor de fokkerij van een in Clifden zeer bekende familie/bekende fokkers, met op dit moment de hengst Moorland Snowy River als de meest bekende vertegenwoordiger van deze fokkerij. Snowy was dit jaar reserve kampioen in Clifden en is gefokt door en in eigendom van de dochter van mijn kennis. ( Ik heb nog een heel leuk filmpje, waar EK staat te kroelen met Snowy)
Om je even een beeld te geven van de omgeving waar jouw pony is opgegroeid:
Ik ben er niet zeker van .. maar de pony op het laatste plaatje zou weer de oma van jouw pony kunnen zijn (whitegate joy) óf het is een dochter van haar...
Volgens mij heb ik daar eens op proef gereden maar dan iets van een cognac kleurige. Heb jij wol vulling of foam?
Ik ook! Ik ben elke keer opnieuw blij als ik op Bjuut stap nadat ik een paard van een stalgenootje oid heb gereden. Je eigen beestje is altijd het beste 'opgevoed'