Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimIndah

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:48

Ze heeft inderdaad mooie lange damesbenen :o
Ik vind je er heel mooi op passen, leuke combi zijn jullie +:)+

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:17

Hihi nou toch mooi maatje voor Konik!
Olina ehmm 1.30m
nog meer van haar grootte hier?

tot welke schofthoogte zou ze kunnen hebben kwa hengst denken jullie?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:27

ze heeft een mooi maatje ja :)

ik zal zeker niet groter gaan dan 15-20cm groter dan haar, vooral als de hengst ook een wat breder type is

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:27

Ik denk dat een hengst van 1.40 1.50 wel mooi is voor haar. Ik heb ooit gehoord dat het veulen altijd wel aanpast aan formaat moeder?

Loki is ook 1.30. Thor is hem nu al lang voorbij gegroeid, die gaat de 1.40 met gemak halen. Hoe groot ben jii zelf Kelz? Ik vind dat je mooi op Olina past. Ik twijfel toch of ik nog op Loki pas.. Hij is helaas amper nog gegroeid afgelopen jaar. Zal binnenkort ff foto plaatsen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:36

het veulen past zich wel aan aan de baarmoeder maar niet aan het geboortekanaal dus de problemen komen pas tijdens de bevalling
Ik heb zelf ook een hengst op het oog die ongeveer 20cm groter is en dat vind ik ook al spannend en dan is het nog een arabier, een quarter is ook nog eens een stuk breder.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:57

Indah is woensdag precies een half jaar en meet ongeveer 1,25 :')

Het lijkt mij ook dat t veulen zich aan de moeder aanpast, maar dit weet ik niet zeker. Ik zou hier eerst wat research over doen voordat je inderdaad een veel grotere hengst erop zet. Of een draagmoeder?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:42

De foto komt er aan maar moet nog gemaakt worden, dus hou het in de gaten is er iets bekend laat het dan weten.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:40

van, als je een dek wil van een Arabier, ben je hier welkom!!! Onze shakeer kan ik wolf laten dekken voor een symbolische euro, bij wijze van spreken, zo lang jij alle administratieve kosten betaalt, mag je de dek gratis hebben. Shakeer is van afkomst puur egyptisch, vrij groot en slank, heel atletische, het echte oerwoestyntype. Hij werd gefokt in duitsland bij Carsal arabians, uit vader ANSATA Exemplar, een magnifieke hengst, de ansata lijn is zowieso een van amerika's oudste grootste en meest gewilde lijnen. wij hebben zelf allemaal nakomellingen van hem, ze blinken vooral uit door hun uitstekende gezondheid en coole karakter, geen schrikapen, geen zenuwzakjes, maar gewoon lekkere coole verstandige dieren. Mijn man is vandaag met een vierjarige die pas een klein half jaar onder zadel is en dan nog geen eens vaak, gaan rijden in het bos, aan een touwhalstertje. Shakeer heeft al ponies gedekt, oa haflingers en fjorden , en gaf steeds donker getinte veulens, uit een haflinger zelfs ooit een zwarte (!) merrie. hij heeft al c ponies gedekt en idd, de veulens passen zich aan aan moeders model: nooit problemen met veulenen. ...; aanbod geldt voor jou zolang je wil, je ziet maar.....

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:33

Wat super vrijgevig van je Ghashira! Ben benieuwd wat Van ervan denkt :) ! Hier helaas geen kans op veulentjes met mijn ruin, toch stiekum wel jammer :j .

Fijn dat de castratie goed is gegaan Kim!

Leuke foto die laatste in het veld Van! Hier helaas ook geen rij foto's (moet maar eens iemand mee vragen..), ik kom niet verder dan dit... En mijn hand lijkt echt huge!

Afbeelding

Afbeelding

Sunset foto gisteren <3

Afbeelding

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 06:56

Dat is een geel lief aanbod van Ghashira!

ja de ene hengst is 1.46 dus ook niet mega, maar vond een andere eigenlijk net iets mooier en die is homozygot tobiano en dat vind ik toch ook wel mooi meegenomen hihi alleen weet daar schofthoogte niet van!
scheelt dat ze al twee veulens gehad heeft is toch beetje opgerekt om maar zo te zeggen,hihi..

ik ben zelf 1.68

zal kijken of ik straks even tijd vind om de hengsten hier te plaatsen (fijn zon mobiel met even antwoorden maar foto's erop duurt alleen maar langer,haha..)

Van vind ook wel leuk om zo te zien maar echt rij foto's ben ik toch wel heeeel benieuwd naar!
vind ik ook altijd wel leuk voor later beetje vergelijken en vooruitgang is dan goed te zien

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:51

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:32

ghashira schreef:
van, als je een dek wil van een Arabier, ben je hier welkom!!! Onze shakeer kan ik wolf laten dekken voor een symbolische euro, bij wijze van spreken, zo lang jij alle administratieve kosten betaalt, mag je de dek gratis hebben. Shakeer is van afkomst puur egyptisch, vrij groot en slank, heel atletische, het echte oerwoestyntype. Hij werd gefokt in duitsland bij Carsal arabians, uit vader ANSATA Exemplar, een magnifieke hengst, de ansata lijn is zowieso een van amerika's oudste grootste en meest gewilde lijnen. wij hebben zelf allemaal nakomellingen van hem, ze blinken vooral uit door hun uitstekende gezondheid en coole karakter, geen schrikapen, geen zenuwzakjes, maar gewoon lekkere coole verstandige dieren. Mijn man is vandaag met een vierjarige die pas een klein half jaar onder zadel is en dan nog geen eens vaak, gaan rijden in het bos, aan een touwhalstertje. Shakeer heeft al ponies gedekt, oa haflingers en fjorden , en gaf steeds donker getinte veulens, uit een haflinger zelfs ooit een zwarte (!) merrie. hij heeft al c ponies gedekt en idd, de veulens passen zich aan aan moeders model: nooit problemen met veulenen. ...; aanbod geldt voor jou zolang je wil, je ziet maar.....
he waarom woon je nou zo ver weg :P
Hij klinkt wel heel gaaf, heb je misschien foto's van hem?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:14

Hallo,

Na het hele topic gelezen te hebben als stille meelezer :o meld ik mezelf ook maar even.

Ik ben nu in het bezit van een 6 jarige shetlander merrie waar ik fanatiek mee grondwerk en rechtricht. Nu heb ik de mogelijkheid om een tweede paard erbij te houden :) en is mijn grote droom een konik, maarja ik kan ze nergens vinden en kom nu ook niet echt uit wat voor prijsklasse ik kan verwachten :)

Zou ik hier mee mogen lezen en kletsen?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:49

Kwita: vervelend dat je het paardje kwijt bent.. Helaas heb ik haar niet gezien, ik ken eigenlijk enkel de koniks van de mensen uit dit topic. Ik zal op de advertenties letten die voorbij komen.

Welkom Bommeltje, altijd leuk als mensen interesse hebben in dit geweldige veelzijdige ras :D uiteraard ben je welkom om mee te kletsen. Naar wat voor Konik ben je opzoek?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:04

Ah leuk dat ik zo word ontvangen :D
Het liefst een merrie of een ruin en leeftijd maakt niets uit :) ik zou graag mijn eigen knoppen erop willen zetten en van het begin willen beginnen dat is wel echt wat me super lijkt :)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:57

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:04

Bommeltje, welkom :)
Op marktplaats komen ze toch ook wel geregeld voorbij dacht ik..
Ik heb Olina van een soort handelaar (ook via marktplaats gevonden)..
Kan je dus helaas niet helpen met hoe je er rechtstreeks aankomt uit natuurgebied..
En ik zal allicht een andere prijs betaald hebben als de mensen hier die ze gelijk uit de natuur hebben ;)

Gisteren voor het eerst met Olina het bos in geweest (alleen) ze deed het echt super!
Wou alleen telkens dwars door de wildernis heen haha..

Vandaag meisje hier uit de straat (16j) voor eerst op haar gereden eerst even in de wei maar ging zo goed heb zadel op mijn haf gedaan en klein rondje bos :) ging super :D zooooo trots op haar!
De moeder van dat meisje past dan op mijn zoontje en wij gaan dan lekker even bosritje maken (ze wonen normaal in Köln dus zal ongv 1/2 keer per maand hier zijn)
de rest van de tijd doe ik haar zelf gewoon natuurlijk :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:48

Wauw wat goed Kelly dat zegt veel over haar karakter :D

Ja ik ben eigelijk opzoek naar iemand die weet hoe ik aan een jonkie kom :) hij of zij zou dan vanaf september bij mijn shetlander en andere pony's in een natuurlijke stalling komen te staan :)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:28

Kan kijken of ik mail adres/telefoon nummer van die mensen kan doorgeven aan je..
Olina was de oudste van het stel rest wat ze hadden was jaarling/twee jarige.. Of wil je echt er zelf 1 in de kudde gaan uitzoeken?? (weet niet of iedereen dat zomaar kan?)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:43

Hey Bommeltje, Welkom bij de Konikmaniakken *\%/*
Ik zou inderdaad markplaats in de gaten houden. Of misschien een kleine kans op sporthorses.

Kelz, wat knap dat ze al zo het bos in gaat met jullie! Lijkt me echt heel leuk om er zo mee bezig te zijn :) Ik heb ook een tijdje in Köln gewoont (Wel een hele tijd terug hoor! :') ) Ben zelf geboren in Bonn.
Zelf ben ik wel fan van die bonte vos! Wat een knapperd is dat zeg! Allemaal trouwens :o

Nikki, hoe staat het nou eigenlijk met dat contract?

En Van, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de Arabische hengst van Gashira. Misschien is het wel precies waar je naar op zoek bent! :):)

Belinda, wat leuk om een Konik van een ander perspectief te zien! Als Indah op de grond ligt kan ik er eigenlijk alles mee doen en heb zo wel eens geprobeerd om vanaf zijn rug tussen de oren door te kijken. Alleen zijn nek is nog zo kort en het is allemaal nog (best) klein :')
Je zou dan misschien niet zelf een veulen kunnen fokken, maar er eentje kopen is toch ook leuk?

Indah doet het heel goed, zijn wond geneest redelijk snel. Hij lijkt steeds aanhankelijker te worden. Ik ging er van uit dat hij een typische Konik kleur zou krijgen, maar sinds een weekje krijgt hij langs zijn manenkam echt een hele donkere kleur. Bijna zwart! Alsof hij het Scooty gen draagt. Toch nog weer afwachten dus :=

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:50

Wat grappig kim van zijn kleur ik ben benieuwd :) wat voor gen is het scooty gen?

Nee hoor kelly ik hoef er echt geen direct uit te zoeken uit de kudde :) volgens mij kan dat ook niet?

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:12

BRON: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vachtkleur ... rden#Sooty

Sooty veroorzaakt zwarte haren in de vacht, waardoor de kleur donkerder wordt. Dit is met name het geval op de rug en bovenzijde van het paard en de benen. Soms veroorzaakt het losse zwarte haren, soms een donkerder deel op de rug, soms wordt de hele vacht donkerder. Door het sooty-effect is het soms lastig vast te stellen welke basiskleur een paard heeft.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:19

Hier zie je het een beetje. Het zit net voor zijn wildstreep (De streep die vanaf zijn schoft naar beneden over zijn schouder loopt.)
Afbeelding

Op deze foto is het ietsje duidelijker
Afbeelding

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:47

Welkom Bommetje! Ik heb zelf Kaiyo op bokt markt 'gevonden', dus daar ook gewoon blijven kijken!

Wordt nog een toverbal die Indah :D ! Lijkt ook alsof je het op de hals een beetje ziet opkomen (onder de manen), maar misschien komt dit door de schaduw. Interessant om te lezen over die verschillende kleurtjes. Fijn dat de wond goed heelt, misschien ook wel beter dat het niet zo heel warm meer is? Haha, ja nekje van Indah is nog klein, maar ook heel lief toch <3 Wel een heerlijke bos manen die erop zit!

Fijn dat het goed ging met Olina in het bos! Kaiyo heeft juist het tegenovergestelde... die loopt het liefste op het verharde... dus het fietspad oid als dat toevallig naast het ruiterpad ligt :n

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:47

Wat is die knap Kim :D!!

Kelly als je dat mailadres voor mij hebt zou dat super fijn zijn :)