met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:26

roombolletje schreef:
Ik heb echt een ontiegelijke hekel aan haflingers, ik vind ze gewoon ontzettend lelijk.... -O-

aaw wat grappig ik vind ze juist het mooist van alle rassen!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:27

maar als ik nu een fries van 20 jaar heb die dus nog echt een ouderwets gefokte is valt hij toch duidelijk niet meer onder een warm bloed paard of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Dit is jou tekst...

Een Fries valt altijd onder warmbloeden omdat het gewoon warmbloeden zijn en gaat koudbloeden..
Laatst bijgewerkt door SienenIvo op 05-11-12 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

lisenpip

quote]

maar als ik nu een fries van 20 jaar heb die dus nog echt een ouderwets gefokte is valt hij toch duidelijk niet meer onder een warm bloed paard of zie ik dit nu helemaal verkeerd?[/quote]

Goeie vraag

lisenpip

SienenIvo schreef:
M_hartje_M schreef:
horen friezen echt bij de warmbloeden ? nooit van gehoord. Kan iemand mij vertellen waarom ze onder warm bloeden vallen?

het is niet alsof ze bepaald smal en dun gebouwd zijn?

tegen woordig wel hoor de nieuwe type frieze zijn onweis slank gebouwd!

maar als ik nu een fries van 20 jaar heb die dus nog echt een ouderwets gefokte is valt hij toch duidelijk niet meer onder een warm bloed paard of zie ik dit nu helemaal verkeerd?[/quote]

Een Fries valt altijd onder warmbloeden omdat het gewoon warmbloeden zijn en gaat koudbloeden..[/quote]

daar hoor je verschillende meningen over.

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:28

Trekpaarden :n

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:28

Ja,maar een Fries is geen koudbloed wat mensen denken en zeggen..

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:30

Maureen95 schreef:
ik heb helemaal niets met shetlanders. ik vind ze echt te klein en te ondeugend en soms bijten ze. (maar er zullen vast hele lieverds tussen zitten

Pff Shetjes kunnen heel schattig zijn maar ben ook door verschillende getrapt :')

lisenpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:31

Ragenbol schreef:
Maureen95 schreef:
ik heb helemaal niets met shetlanders. ik vind ze echt te klein en te ondeugend en soms bijten ze. (maar er zullen vast hele lieverds tussen zitten

Pff Shetjes kunnen heel schattig zijn maar ben ook door verschillende getrapt :')

het is net als mijn kleine honden zolang je ze goed opvoeden zijn ze niet zo ;)

S_uus

roombolletje schreef:
Ik heb echt een ontiegelijke hekel aan haflingers, ik vind ze gewoon ontzettend lelijk.... -O-

Mijne is niet lelijk :')

Grapje hoor ieder hun mening :Y)
Laatst bijgewerkt door S_uus op 05-11-12 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

moonshine88

Heb niet echt een ras waar ik niks mee heb.. Elk dier heeft wel iets!

Mocht ik toch iets zeggen dan de falabella.. waarschijnlijk omdat je er niks mee kan bijna

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:02

M_hartje_M schreef:
maar als ik nu een fries van 20 jaar heb die dus nog echt een ouderwets gefokte is valt hij toch duidelijk niet meer onder een warm bloed paard of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Friezen zijn altijd warmbloed geweest. Ze stammen van dezelfde paarden af als onze "gewone"warmbloedpaarden en niet van de koudbloedpaarden. Laat je niet misleiden door die sokken die er aan hangen.

Remidius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:27

Ik heb niks boeren paarden over tal gemeen, terwijl ik een chic gebouwde kleine fries wel mooi vind en zo'n trekpaard als
kim ook wel cute vind. /3

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:30

met de warmbloedpaardjes niet echt. Ik vind ze wel leuk, maar doe maar maar koudbloed lekker stevig, lange dikke manen, maar niet het hele koele karakter.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:24

ik heb niet zoveel met Friezen. :+ Ik vind ze mooi en als ik ze zie wil ik ze aaien(zoals ieder ander paard :o ) , maar als ik een paard neem, géén fries :Y)

Kai_Rosa

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:05

Merrie's! onee, dat is geen ras. uhm... ja, ik denk toch ook hafjes. heb ik echt niets mee.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:45

Ik denk toch echt haflingers. Je zou mij nooit met een haflinger zien lopen, tenzij ik iemand help met vasthouden terwijl die gene opstapt ofzo xD
Ze zijn gewoon té veelzijdig. Nergens echt goed in. Dusja.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:47

Fjorden en ongeschoren paarden die superdikke wintervacht hebben !! Maar met New Forest heb ik geen enkel probleem ! Prachtige pony'tjes :j

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:55

Ik heb niks met welshjes of arabieren, veelste smal.
Geef mij maar een heerlijk mooi breed paard tinkers, haflingers, fjorden enz, met een mooi dikke teddy-beren-vacht en lange dikke manen en staart en natuurlijk met een cool karakter.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:15

Friso_lover schreef:
Ik denk toch echt haflingers. Je zou mij nooit met een haflinger zien lopen, tenzij ik iemand help met vasthouden terwijl die gene opstapt ofzo xD
Ze zijn gewoon té veelzijdig. Nergens echt goed in. Dusja.

Zegt iemand met een Fries die ook veelzijdig is _O-

Ik denk dat het ligt aan wat voor haflinger/fries/fjord je hebt.
Die van mij (Haflinger) kan ik niet 'chill mee op buitenrit' .
Mn instructrice is zelfs begonnen met een haf en geëindigd in Z2, en ze is nog aardig bekend ook, ja ik ben eerlijk was er verbaast over toen ze dit zei.
Had dat echt niet van haar verwacht :D maar wel super tof.

Dus dat nergens goed in , vind ik nergens op slaan.
Gelukkig ieder zijn/haar mening.

'Vroeger' toen ik mijn springpaard nog had, wou ik ook nooit een haf/fjord en dus ook geen fries.
Nu wil ik nog steeds geen fjord, maar ben wel erg gelukkig met mijn stuiterbal Asra.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:18

fries, tinkers en eig gewoon andere grote koudbloeden. Haflingers dan weer wel maar eerder de sportievere, sierlijkere dressuurgefokte types.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:50

S_uus schreef:
Elly_Nabor schreef:
Arabieren :\ En zo'n andere smalle dingetjes heb liever wat zwaarder!

Daar heb je wel een punt ze lijken wel steeds smaller te worden, net porselein helemaal als men ze opmaakt. :=

Steeds smaller? Haflingers en friezen, die worden bewust steeds smaller gefokt, maar arabieren niet naar mijn weten. Arabieren hebben rank en droog beenwerk, maar ze lopen er wel een 160 km mee :D zie ik een fries nog niet doen.
Vraag me af of mensen met dergelijke uitspraken wel eens een AV van dichtbij gezien hebben, of alleen foto's van de showtypes opgemaakt (vind ik ook lelijk) op een show.
Mijn arab heeft een bredere boommaat dan mijn ouderwetse haf trouwens ;) en een grotere singelmaat :P , voor mijn gevoel is haar borst zelfs even breed, ze hebben juist een brede diepe borst met veel ruimte voor de longen.

haflingers zijn heel officieel gezien ook geen koudbloeden :P

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

Ik heb er 1 bij me op stal gehad, deze was wel mooi gebouwd niet zo heel iel.

Maar de eigenaar , een vriendin van me was zo'n enorme arabieren fan dat ik hele avonden filmpjes/foto's /websites heb gezien.
Arabian fantasie en Umoyo kwamen voorbij _O- overigens wel een prachtige hengst :j

Ik hou er wel van maar sommige totaal niet die vind ik net TE rank.
Net als die halter horse das ook weer TE .
Het ene uiterste na het andere uiterste.

Ik doelde ook meer op de showtypes want de arabieren die ik voor mijn lens gehad heb zijn ook niet mega iel.

Ook Pladykt vind ik leuk! Ook nog gereden :D Was geweldig! Dus heb het niet over de 'normale' arabs :)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:57

Trekpaarden. Gewoon echt niet.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:57

Ik heb helemaal niets met fjorden en arabieren. De meeste vind ik gewoon weg niet mooi en sommige van deze rassen die ik in real life ken vind ik kwa karakter ook nog eens rond uit bagger...

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:59

Iets waar ik totaaal niks mee heb? Dravers... Die stokkerige nekjes en zo.. Al heb ik er ook af en toe wel een leukerd tussen zien zitten hoor :)