Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sim0ne schreef:3-kleurbont is eigenlijk gewoon bruinbont, bij ijslanders zie je het wel vrij veel.
33Bonita33 schreef:ik heb het nog nooit gezien bij een ijslander..
Wildgirl schreef:Ben ik niet met je eens, 3kleur bont is heel wat anders dan bruin bont.
Een driekleur bonte hoeft namelijk niet zijn complete staart en manen zwart te hebben, iets wat je wel bij een bruine hebt!
Jus_dOrange schreef:Bruinbont en "3-kleurbont" is het zelfde. Een bruinbonte kan ook aan het einde van zijn staartwortel een wit deel hebben waardoor een deel van zijn staart wit is. 3-kleurbont is eigenlijk een beetje een onzinterm, een paard dat echt 3-kleurbont zou zijn zou bijvoorbeeld zwart met vos/bruin en vlekken moeten zijn.
Vorstin schreef:Goed speurwerk IcePrincess!Het is dezelfde hengst. Helaas geen pure PRE, maar een zonder papieren, maar de eigenaresse gaat inderdaad uit van bay+dun+silver........maaaaarrrrrrrrr........ik heb een goede relatie met Morganfokkers in Amerika en die hebben zijn foto's gezien en zijn overtuigd dat het NIET om een silver gaat maar een sooty palomino. De test zal het zeggen...
33Bonita33 schreef:ik ben het niet met je eens dat 3 kleuren bont niet bestaat het dier heeft toch 3 verschillende kleuren ik vind dat 3 kleuren bont wel bestaat en grappig die ijsjes heb het nog nooit gezien.
Jus_dOrange schreef:33Bonita33 schreef:ik ben het niet met je eens dat 3 kleuren bont niet bestaat het dier heeft toch 3 verschillende kleuren ik vind dat 3 kleuren bont wel bestaat en grappig die ijsjes heb het nog nooit gezien.
Een gewone bruine noem je toch geen 2 kleur? Een bruinbonte is gewoon een bruine met vlekken.
Jus_dOrange schreef:Een bruine zonder vlekken 2 kleuren bont?