paarden met niet standaard kleuren.. Foto's als links aub!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Re: paarden met niet standaard kleuren.. Foto's als links aub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:01

Zilverappels hebben trouwens ook heel vaak nep aalstrepen, want hun bottige delen, dus ook de ruggegraat zijn vaak wat donkerder, mijn zilverappelbonte is ook al vaker voor zilver-dun aangezien maar is hij echt niet, streep zie je alleen in zomervacht.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:18

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:24

Nog effe over Silvers, ik wil een paard laten testen op Silver. Weet iemand hoeveel maan-haar met wortels ik moet afnemen, wat het kost bij UC Davis of dat andere lab. en hoe lang het DUURT eer je de uitslag hebt??????? Spoed!!!! Graag snel advies! Bedankt!

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:39

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:40

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 17-01-08 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd, zie titel!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:41

3-kleurbont is eigenlijk gewoon bruinbont, bij ijslanders zie je het wel vrij veel.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:45

ik heb het nog nooit gezien bij een ijslander..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:52

Sim0ne schreef:
3-kleurbont is eigenlijk gewoon bruinbont, bij ijslanders zie je het wel vrij veel.

Ben ik niet met je eens, 3kleur bont is heel wat anders dan bruin bont.
Een driekleur bonte hoeft namelijk niet zijn complete staart en manen zwart te hebben, iets wat je wel bij een bruine hebt!
En wat betreft die foto bovenaan de pagina, is dat niet gewoon zilverappel zwart?
De appels hoef je niet altijd te zien, dit verschilt per paard Knipoog

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:55

33Bonita33 schreef:
ik heb het nog nooit gezien bij een ijslander..

Ik ken er persoonlijk al meerdere, oa deze:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3T3ZYF44.jpg

En bij Roetgen zijn er zelfs een paar bruinbonte dekhengsten.

Jarl http://www.islandpferde-roetgen.de/zucht/hengste/jarl/jarl-150-01.jpg

en Sveidi-Rubin http://www.islandpferde-roetgen.de/zucht/hengste/sveidi/sveidi-wurz011.jpg

8% van de ijslanders is trouwens bont, en dat kan dus in alle vormen, zwartbont, vosbont, bruinbont, schimmelbont, wildkleurbont, zilverappelbont... Zelf heb ik een zwartbonte, kijk maar in mijn profiel Haha!
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 17-01-08 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:56

Wildgirl schreef:
Ben ik niet met je eens, 3kleur bont is heel wat anders dan bruin bont.
Een driekleur bonte hoeft namelijk niet zijn complete staart en manen zwart te hebben, iets wat je wel bij een bruine hebt!

Dat hoeft bij bruinbont ook niet, het bont kan immers ook in de manen en staart zitten.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:00

Bruinbont en "3-kleurbont" is het zelfde. Een bruinbonte kan ook aan het einde van zijn staartwortel een wit deel hebben waardoor een deel van zijn staart wit is. 3-kleurbont is eigenlijk een beetje een onzinterm, een paard dat echt 3-kleurbont zou zijn zou bijvoorbeeld zwart met vos/bruin en vlekken moeten zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:01

Jus_dOrange schreef:
Bruinbont en "3-kleurbont" is het zelfde. Een bruinbonte kan ook aan het einde van zijn staartwortel een wit deel hebben waardoor een deel van zijn staart wit is. 3-kleurbont is eigenlijk een beetje een onzinterm, een paard dat echt 3-kleurbont zou zijn zou bijvoorbeeld zwart met vos/bruin en vlekken moeten zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Dat bedoel ik inderdaad, het is gewoon de bontversie van een bruin paard, dus aan de benen en in de manen en staart kan zwart voorkomen.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:04

Vorstin schreef:
Goed speurwerk IcePrincess! Haha! Het is dezelfde hengst. Helaas geen pure PRE, maar een zonder papieren, maar de eigenaresse gaat inderdaad uit van bay+dun+silver........maaaaarrrrrrrrr........ik heb een goede relatie met Morganfokkers in Amerika en die hebben zijn foto's gezien en zijn overtuigd dat het NIET om een silver gaat maar een sooty palomino. De test zal het zeggen...

*LOL* Wat stom dat ik dat helemaal niet had gezien, dacht wel meteen aan dat paard maar niet in me opgekomen dat het dezelfde zou zijn, maar nu zie ik idd dat de bles ook hetzelfde is Clown . Ik vond hem op een engelstalig forum een tijd geleden en een tijdje later weer op een hongaars forum. Ik dacht dat hij al getest was omdat er meerdere sites naar hem verwezen werd als buckskin zilver zijnde. Silver interesseerd me verder ook weinig dus weet daar ook nog niet veel over Lachen .
Wat betreft testen; 20 a 30 haren uit de manen of staart met wortel (zo is het tenminste voor het laboratorium hier Lachen )

@ Supertje, met mismarks worden dan eigenlijk alle vreemde vlekken aangegeven? Voor zover ik had begrepen waren het enkel grote vlekken bij appeloosa's, zoals deze: http://paarden.mlpforum.com/emmapaarden/dsc00639.jpg , geloof dat dit paard ergens in het begin van het topic al is genoemt maar dit is een recentere duidelijkere foto. Op deze foto is ook heel duidelijk de vlekkem met voskleurig haar te zien. Geen idee wat dat is, ze heeft het ook in haar wintervacht en is gewoon zwart, ik dacht eerst telkens dat het een mestvlek was Nagelbijten / Gniffelen .

(beetje offtopic, maar wat is die new forest hengst lelijk! net een varkentje)

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:09

ik ben het niet met je eens dat 3 kleuren bont niet bestaat het dier heeft toch 3 verschillende kleuren ik vind dat 3 kleuren bont wel bestaat en grappig die ijsjes heb het nog nooit gezien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:10

Wat een prachtige kleuren komen er weer voorbij zeg! (Heb even bijgelezen).

Ik dacht ook dat bruinbont en 3-kleurenbont hetzelfde was.

Zaza (zie profiel) krijgt nu trouwens allemaal zwarte haren in haar manen en staart. Weet niet hoe ze het doet, en of alle palomino clairs dat hebben Clown

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:11

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 17-01-08 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links veranderd, zie titel!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:13

33Bonita33 schreef:
ik ben het niet met je eens dat 3 kleuren bont niet bestaat het dier heeft toch 3 verschillende kleuren ik vind dat 3 kleuren bont wel bestaat en grappig die ijsjes heb het nog nooit gezien.

Een gewone bruine noem je toch geen 2 kleur? Een bruinbonte is gewoon een bruine met vlekken.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:14

Jus_dOrange schreef:
33Bonita33 schreef:

Een gewone bruine noem je toch geen 2 kleur? Een bruinbonte is gewoon een bruine met vlekken.

ik noem dat wel 2 kleuren bont

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:15

Een bruine zonder vlekken 2 kleuren bont? Nagelbijten / Gniffelen

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:16

Jus_dOrange schreef:
Een bruine zonder vlekken 2 kleuren bont? Nagelbijten / Gniffelen

nee een witte met bruine vlekken of een witte met zwarte vlekken

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:18

Een witte met bruin is een vosbonte en een witte met zwart is zwartbont. Ook die zijn geen 2 kleuren, witte vlekken zijn bij wijze van enorme aftekeningen zoals een bles of sokje.

3 kleurenbont is gewoon een misleidende term, als een bruinbonte 3 kleuren zou hebben dan zou een bruine zonder bont 2 kleur moeten zijn, je noemt een gewone bruine toch geen 2 kleur?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:22

@ Jus_dOrange: volgens mij lukt het ons niet om ze te overtuigen.

Volgens mij is het heel makkelijk: je hebt oa vossen, bruine en zwarte paarden. En dan heb je vervolgens: vosbont, bruinbont en zwartbont. De basiskleuren zijn hetzelfde, alleen dan met een bontgen er overheen.

Zo heb je ook wildkleurzwart, wildkleurbruin en wildkleurvos. En die kan je dan ook weer in het bont hebben.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 17-01-08 17:27, in het totaal 2 keer bewerkt

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:26

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:28

achja wat een gedoe om een kleur van een paard.
ik vind nog steeds dat een paard met 3 verschillende kleuren 3 kleuren bont is wat jij vind is jou mening laten we het verder hier niet meer over hebben en het over het echte onderwerp hebben van dit toppic namelijk bijzondere kleuren van een paard

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:34

Nou wat ik vind is in dit geval een feit, we hebben het over een bruin paard (kleur 1), met bont (kleur 2). Lijkt me vrij simpel. Lachen Een bruine zonder vlekken is immers geen 2kleur. Daarnaast is het misleidend en verkopen sommigen mensen hun paard als "zeldzame 3kleur".

De shetlander op de vorige pagina is trouwens een roan, vosroan, zie ik 't verkeerd of heeft hij ook 'blonde' manen?