Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 07:51

Het was me bekend dat Inez zo'n trailer heeft maar ik wist niet dat de familie Dubbeldam met haar trailer naar wedstrijden ging. :)

Lekker vroeg op! Pittige cross dus we gaan maar gewoon voor een mooie buitenrit. :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:38

Ze rijden en starten een pony van Inez.
Ben nu even kwijt welke ruiter nu precies welke pony rijdt, maar het is inmiddels een heel team

Change3x

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:30

Vandaag doet alleen Imke mee met Quinty!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:00

Succes vandaag Change!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:13

Succes Change!
Michelle rijdt bij mijn weten meestal met andere trailer. Maar deze fraaie trailer is natuurlijk wel mooie connemara reclame.
Edit: zie net op fb dat Imke foutloos was in cross en springen. *\o/* bij jou ook goed gegaan? ???

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:59

Larry foutloos met springen en in de cross had hij precies voor de waterbak een 'bit vast pakken en wegrennen' momentje toen ik er in galop op af ging, dus dat werd geteld als een weigering, daarna goed hersteld en verder alles foutloos! *\o/*

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:14

Super gedaan Elysa!

Jackson vandaag voor de afwisseling vrij laten springen, leuk dat ie het vond B-)

We zijn tot 1.20 gegaan. Uiteraard opgebouwd, de foto's zijn van 1.00 of 1.10 en die foto waar hij zo belachelijk veel ruimte over heeft (????) is 1.20. Trots op mijn knappe dier <3 Morgen avond weer lekker lessen.

Afbeelding
Afbeelding

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:51

Hoi allemaal!

Ik lees al jullie connemara verhalen nu al een aantal dagen mee en toen begon het toch wel te kriebelen.
Sinds januari ben ik de trotse eigenaresse van Dancer, een 8 jarige connemara ruin die ik toch eigenlijk wel heel graag aan jullie wil voorstellen en natuurlijk mee wil kletsen over alles wat met dit geweldige ras te maken heeft!:)
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:24

Mooie foto's Tribunals.
Change: ook hier gefeliciteerd met je mooie rondje!

Amyc: Welkom in dit topic! Wat een gave pony heb jij zeg!! Echt een patser zo te zien. Hoe is hij gefokt?

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:05

Punz: dankjewel! Zijn vader is Dexter Leam Pondi en moeders vader is Kasper. Hij is in een jaar tijd echt uitgegroeid van weidepaard naar patser (zie topic :o )

Die van jou zijn ook echt ontzettend leuk!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:30

Hoe groot is hij?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:35

Wat een gave Amy, kan ook niet anders met zo'n vader. Ik hoop toch dat je er ook mee springt. :D

Maxime, leuk dat je hebt vrijgesprongen met Jackson!

Ik heb wat foto's binnen gekregen van vandaag! Bereid je voor op veel foto's. := :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:38

Wat een gave fotos change! Tof!!

Jackson gaat flink de hoogte in, dat beloofd wat ohz.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:14

Tribunals: hij was in januari 156.5 maar dat is vlug gemeten, ben bang dat hij eerder paard is dan pony.

Change: dankje! We springen nog niet, ben zelf niet zo'n held :o . Maar staat zeker op de planning! Die van jou is ook gaaf zeg, knap dier!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:23

Change wat een super super gave foto's!!!!

Amy welkom, mooie pony hoor, jeetje, wat een body!

En jajaja, vandaag heb ik weer eens een wedstrijdje met melody gereden, werd ik toch gisteravond vreselijk zenuwachtig, poeh, maar vanmorgen was dat al een stuk minder en toen we er eenmaal waren was het foetsie....gelukkig. Pony lekker opgezadeld en opgestapt en hij voelde meteen erg fijn! Dus eigenlijk alleen simpel aan het loswerken geweest en gezorgd dat ik er met mijn been goed aan kan komen, soms heeft ie namelijk van die momentjes dat ie meteen weg schiet bij een ieniemienie beetje been, maar hij focuste perfect op mij en dat was meteen ons doel van vandaag. Proeven gingen ook erg lekker, goede focus, veel verbeterpunten, een keer een dikkebok, waarna ik de rijbaan even van tussen zijn oren bekeek, maar meteen relaxt weer door, spanning liet hij meteen weer los en de jury vond het ook nog leuk, want we mochten naar huis met twee x een tweede prijs met 189,5 en 191..... Joehoe dat motiveerd.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:37

Amyc schreef:
Tribunals: hij was in januari 156.5 maar dat is vlug gemeten, ben bang dat hij eerder paard is dan pony.

Change: dankje! We springen nog niet, ben zelf niet zo'n held :o . Maar staat zeker op de planning! Die van jou is ook gaaf zeg, knap dier!

Ah oke, is hij wel 100% Connemara dan of dat niet? Wel een gave bok!

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:47

Tribunals schreef:
Amyc schreef:

Ah oke, is hij wel 100% Connemara dan of dat niet? Wel een gave bok!

Voor zover ik weet wel, zal binnenkort zijn stamboom eens gaan uitpluizen!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:07

Gave foto's Change!
Mooie punten Tineke!
Amyc, had jij Dancer niet te koop staan?? Ik vind het een super stoer paardje! ! Ik dacht 50% connemara, rest Kwpn.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:18

Bedankt, je moet ermee gaan springen met zo'n goede afstamming! En anders iemand anders dat laten doen. :')

Ohhh nog een:

:D Deze ga ik bestellen om in het fotoboek te plakken!

Afbeelding

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:28

esje007 schreef:
Gave foto's Change!
Mooie punten Tineke!
Amyc, had jij Dancer niet te koop staan?? Ik vind het een super stoer paardje! ! Ik dacht 50% connemara, rest Kwpn.

Jaa klopt, ik ben geopereerd geweest en ging reizen. Toen toch de keuze gemaakt om hem op de wei te zetten, is tot nu toe mn beste keuze ooit geweest :o

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:36

Gave foto's Change
En Tineke: GEFELICITEERD!!! Dat is lékker, of niet?

Ben zelf op dit moment nog aan het nagenieten van zo'n geweldig weekend. Vandaag zelf heel fijn op Jou-Jou gereden, maar eerlijk gezegd vooral aan het nagenieten van gisteren. Op zaterdag rijdt Eline zowel Jou-Jou als Punzel en gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer de gelegenheid om een filmpje te maken.

En joh.. .wat heb ik genoten. Jou-Jou pakt het allemaal zo fijn op! En Rory Race Rapunzel begint nu ook haar rust te vinden in het werk. De dame is superbraaf, maar in het rijden zo'n mix van enerzijds sensibel, heel veel looplust, héét én brutaliteit, dat het nog kunst is om niet als een roadrunner door de bak te gaan (waarbij ze in een driftig dribbeldrafje nijdig op het bit kauwend eigenlijk wil sprinten..)
. Heel jammer dat ik de dinsdagavonden niet kan filmen ( is lesavond, maar dan is het dus te donker), want dan lopen ze allebei ook zó fijn........ maar gisteren was een heel goed alternatief filmmoment

Galoptraining met Jou-Jou:

Training met Punzel:

FairysCanFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:14

Jaaa, ik meld mij ook met mijn connemara. Boomer, een ruin van 5 jaartjes jong. Hij is nu zo'n 4 maandjes bij mij.
Zijn volledige naam is Moorlands Boomerang. Hij is geboren in Ierland waarna hij verkocht is aan een stal waar hij is ingereden. Daarna is hij naar een famillie in Lobith gegaan waar hij verder is gereden is de western tak en waar hij werd gebruikt om de koeien van het land te houden. En nu is hij bij mij <3
e foto's werken niet mee, dus dat zal ik later nog een keer proberen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:10

welkom FCF, ben benieuwd naar je foto's.

punz ikgeniet van je filmpjes, pfff ik oefen nog even lekker door hier :)

change wat een lieve foto ook met zijn voorbeentjes zo mooi gekruist.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:59

Welkom FCF!
Wat leuk, Je pony komt dan bij kennissen van mij vandaan!! Wie is de vader? Snowy River?
Ben zeer benieuwd naar foto's van je pony!

Edit
Al gevonden denk ik. Niet de foto, maar de vader van je pony. Dat is dan als het goed is Linsfort Barney?
De fokster van moeder van jouw pony is Bridget Snow, die fokt supermooie, echt heel rastypische connemara's.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:34

Je pony's lopen heel fijn Punz!

Fairys, wat een leuke naam! Ik ben benieuwd naar foto's.

Nog één foto van Larry, het ontzettend hoge springparcours van de cross van gisteren. :+
Afbeelding