Klopt, weet ik, maar het is niet logisch. Het heeft nl niks met roan te maken.
Luckystory
Geplaatst: 15-08-12 13:39
Ik vraag mij nog steeds af welke kleur mijn veulen wordt. Want hij wordt zo donker. Zou hij dan toch smoky zijn of héél donker valk? Of toch gewoon donkerbruin. (maar dat komt dan weer niet overeen met zijn veulenjasje) Op de foto's lijkt het nog wat lichter maar de kleur op zijn oren bijvoorbeeld komt aardig in de buurt van wat er overal door zijn veulenvacht doorheen komt.
Voor valk vind ik de manen wat licht van kleur, ben inderdaad benieuwd naar de kleur van de ouders.
Luckystory
Geplaatst: 15-08-12 13:47
Mama is gewoon bruin (wel duidelijk met countershading etc. door sooty) en zij heeft een zelf een zwarte moeder en vos vader. (dus kan waarschijnlijk wel zwarte veulens geven.) En papa is smoky black.
als veulen zou je haast valk zeggen! (maar kan dat wel met die kleuren ouders?) en de foto's van nu eigenlijk weer niet
keona
Geplaatst: 15-08-12 13:56
ik denk smokey black,waarom test je hem niet op kleur lijkt me wel interessant bij deze.wij gaan het ook doen bij geisha omdat romina toen niet zeker was of het valk was of toch bruin met wild,zelf denken wij valk omdat ze wl heel erg licht is.maar ik wil het toch zeker weten
Luckystory
Geplaatst: 15-08-12 13:59
Ja ik zal wel moeten testen, denk ik. Want ik zou momenteel niet weten wat ik op zijn papieren moet laten zetten. Hij lijkt mij alleszins wel verdund. Ik heb lang gedacht dat hij (donker) valk was, maar ik vind hem nu heel erg lijken op een foto die ik ooit van zijn vader gezien heb op dezelfde leeftijd. En die is dus smoky.
ik blijf erbij dat je smokey over het algemeen niet ziet. Er zijn wel enkele uitzonderingen, en als je die allemaal bij elkaar op een site verzameld, lijkt het heel wat natuurlijk. Ik ga dus voor valk.
Ik ga ook voor valk zeker nu ik zijn veulen foto heb gezien. Zeker met sooty kan het er zo anders uit zien. Kleurtestje is altijd wel erg leuk bij zo'n vraagtekentje.
keona
Geplaatst: 15-08-12 14:33
dan ben ik benieuwd wat uit de test gaat komen.en wie er dus gelijk heeft in het topic
samira_baco
Geplaatst: 15-08-12 15:32
omdat ik meerdere valkbonte paarden in het topic gezien heb vind ik dat mijn mooie baco er ook wel bij kan
Baco is wel gaaf zeg! Ik heb geen foto, maar mijn verzorgshet is een toverballetje. 's zomers vos roan, 's winters vos en in het voorjaar als hij verhaart is hij spierwit (en dan lijken zijn manen en beentjes knal oranje )