Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NatasjavE schreef:Typische luchtDie ken ik nog niet
maar misschien was dat bericht ook door franka75?
) Ireen_ schreef:haha ik heb het eens eerder gelezen hier op bokt dat ze anders zouden ruiken/stinkenmaar misschien was dat bericht ook door franka75?
Heb zelf geen idee hoor, zie niet zo vaak een gelserse van dichtbij. De gelderse merries die ik gekend hebben waren wel allemaal enorme haaibaaien. Geen fijne paarden in omgang met andere paarden. Ruinen wel erg lief.
(kleine kanttekening; ik zie niet altijd het verschil tussen een gelder en tuiger)
) maar die verschillen cht niet qua gedrag naar andere(paarden) in vergelijking met andere paarden. Er zitten rotbokken tussen maar de meeste gedragen zich normaal. Iets minder gecompliceerd vaak qua karakter juist.
Ik vind ze wel lief enz maar als ik nu de keuze kreeg voor een 2de paard erbij te kopen zou het alles behalve een warm/volbloed zijn

Elly_Nabor schreef:ArabierenEn zo'n andere smalle dingetjes heb liever wat zwaarder!
M_hartje_M schreef:horen friezen echt bij de warmbloeden ? nooit van gehoord. Kan iemand mij vertellen waarom ze onder warm bloeden vallen?
het is niet alsof ze bepaald smal en dun gebouwd zijn?
lisenpip schreef:M_hartje_M schreef:horen friezen echt bij de warmbloeden ? nooit van gehoord. Kan iemand mij vertellen waarom ze onder warm bloeden vallen?
het is niet alsof ze bepaald smal en dun gebouwd zijn?
tegen woordig wel hoor de nieuwe type frieze zijn onweis slank gebouwd!