Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
purple schreef:Avalanche, wat een gek paard heb jij Misschien vind ze het gewoon gezelliger om met jou aan de hand te grazen!
purple schreef:Qua werken/rijden gaat het af en aan. Ik heb na de verhuizing les van iemand die echt van de klassieke dressuur is, maar merk dat dat gewoon niet zo bij ons past. Bij mijn vorige instructrice moest ik Moos zijn aandacht erbij houden door hem actief te houden en vooral actiever maken als hij iets eng vond (hem zo overtuigen dat het niet eng is en we er gewoon langs kunnen) en dat werkte echt fijn, we gingen echt de goede kant op. Maar deze dame wil dat doen door allerlei oefeningen toe te passen, waar we voor mijn gevoel nog helemaal niet aan toe zijn. Bij de vorige les moest ik voltes verkleinen in draf en galop, maar voor mijn gevoel moest ik Moos echt rechtop houden omdat hij het balans gewoon miste. Later moest ik 8-jes rijden in galop en op de diagonaal terug naar draf en dan weer aanspringen. Ik gaf aan dat ik dat nog te moeilijk vond en hem liever meer lang en laag wilde rijden. Dus dat gedaan, voelde fijn, maar toen wilde ze dat ik in deze houding een gebroken lijn in galop ging rijden.
Moos deed het allemaal braaf, maar het voelde gewoon niet goed. Ik wil gewoon lekker ontspannen rijden en tijdens een les ook een soort logica hebben, niet een opeenstapeling van allemaal ingewikkelde oefeningen uitvoeren zonder rode draad.
Komende week heb ik weer les, dan ga ik dit ook wel aangeven en als het dan nogsteeds niet goed voelt, ga ik stoppen bij haar. Maar hier in de buurt is het nog niet zo makkelijk een fijne instructeur te vinden...
mrie schreef:Vandaag op een bommetje gereden. Achteruit het erf af, achteruit de stal in, achteruit de poetsplaats op. Hij reageert nogal op het gras geloof ik. Gelukkig moest hij van de osteopaat veel achteruit lopen