Haflo's (haflinger X arabier)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amondi

Re: Haflo's (haflinger X arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:20

whaha XD loop je daar....nee ook die mag je niet zo vertrouwen maarjah naieve mensen doen dat he Bloos soms vergeet je even dat het een dier is en dat het ook zo zijn bedeninkingen heeft over zijn eigen dingen Koe whaha maar daar leer je ook weer van Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 21:27

Katinka is nog steeds kreupel.. Verdrietig

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:31

ow, das heel vervelend. weet je ook wat het is dan of niet?
hopen dat het snel weer over is

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:38

WAT! en weet je niet waardoor ze kreupel is geraakt??? iets raars gedaan ofzo of was het zomaar opeens???

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 22:35

Nee, het was zomaar opeens. Nagelbijten / Gniffelen
In draf loopt ze onregelmatig, in stap normaal..
Ze is net boven de hoef op 't been wat warmer. De hoefsmid was geweest maar kon niets aan dr hoeven vinden.
Hopelijk halen ze snel de DA erbij, maar dat zal vast nog wel even duren, ze zijn er nooit zo snel mee..

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:02

Oei dat is niet fijn... Op zo'n moment is het dan wel jammer dat ze niet van jou is want dan kun je zelf bepalen wanneer je een DA erbij haalt. Maja sterkte ermee!! komt vast wel weer goed! Ach gut

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:05

@ wickedsanty : Dat is nu echt een super grappig verhaal ik zie dat al helemaal voor me zo'n paard die gewoon lekker rustig wegdraafd en jij het nakijken hebt Nagelbijten / Gniffelen
Maar op zekers dat je op dat moment in de zenuwen heb gezeten, althans dat zou ik wel zitten. Scheve mond

Oxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:08

He zo'n verhaal ken ik ook nog wel over Amondi... Blijft altijd braaf los staan als je hem afzadelt; zonder halster, zonder hoofdstel... totdat hij het door had... en dan idd: tralala naar mijn vrieindjes in de wei... Joehoe, die rennen ook lekker mee aan de andere kant van de draad Bloos! toch jammer als de hele buurt net thuis is en het heeft gezien.
Maar ja, achteraf kon ik er wel hartelijk om lachen hoe dat hij me weer gefopt had!! Clown

Trouwens balen dat je pony kreupel is, weten ze al wat het is?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:44

hihi, amondi kun je het altijd heel makkelijk vergeven he.
^^

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 18:31

Katinka staat ook altijd 'los' aan de poetsplaats. Het halstertouw hang ik gewoon om dr hals voor als ze wegloopt.
De ene keer gaat het goed, de andere keer gaat ze aan de wandel. Clown

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:06

Ik moet even wat woorden terug nemen ik had gezegd dat mijn pony het liefst nog door een dicht hek heen loopt. MAAR......vandaag stond de deur van zijn stal open (wist ik niet) en ik was even weg gelopen en ik kwam terug en hij stond gewoon nog netjes in zijn stal Schijnheilig Go jij! Go jij! .

En als ik hem bij de poets plaats los zet dan gaat die niet echt weglopen (althans heeft hij nog niet geaan) maar hij gaat eten zoeken gewoon voor hem op de grond er ligt altijd wel een strootje op hooitje of weet ik wat wat die kan eten. maar ik zet hem gewoon vast om dit soort acties te voorkomen Knipoog Clown

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:45

haha ik zet hem bijna nooit meer vast, vind hij ook maar stom volgens mij ( ik had hem een x aan twee touwen tussen muren gezet, was onze wasplaatsje, en was even aan het babbelen met iemand tot ik wat raars hoorde, ik draaide me om had mondi zich losgetrokken en stond daar zo van nou en dit vind ik er dus van:P laat mij maar lekker los staan Haha!) .......boos zijn op amondi kan gewoon niet met die mega oortjes en die oogjes die je dan aankijken, met zon maar ik heb tog niets fout gedaan baas blik Tong uitsteken daar smelt je gewoon weer spontaan door.....
Whitje: goed vcan je pony jah Haha! komt allemaal wel Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:06

Afbeelding
Dit ben ik met Katinka gisteren toen we een stukje gingen stappen.

Van de week geef ik haar even helemaal rust en dan eens kijken vrijdag of donderdag als ik weer tijd heb (heb toch niet eerder tijd) of het alweer beter is en of ze de DA er al bijgehaald hebben als het niet beter is.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:02

zit er nog steeds geen verbetering in Ntlie_ ?, want dat is niet goed hoor....wordt misschien toch maar tijd dat je gaat vragen aan de eigenaren of de dierenarts erbij komen mag/kan.

Ziet er trouwens niet bepaals warm uit op de foto brrrr.... Haha! Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 14:00

Nou, voordat ik ging lopen leek het minder warm te zijn, maar daarna weer erger..
Nouja ik zal vrijdag eens even die mensen aan hun jasje trekken als het nog steeds foute boel is.
En het was idd niet echt lekker weer. Knipoog

Luca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:32

ik vind haflo's heel mooi.
ik ken er ook wel een, maar ik heb zo snel geen foto.

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:49

heey, Haha!

mijn vz-pony is een Haflo,

ze is echt heel lief en knuffelig,
ze is nu 19 jaar oud, maar ziet er nog best jong uit,

ik probeer binnenkort foto's te plaatsen

XX Pling

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 18:41

Leuk, Mar_X! Ben benieuwd naar foto's! Haha!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:18

Ja inderdad nieuwe fotootjes !!!....altijd welkom.

Bij bento is vandaag de fysio geweest want hij ging met rijden ersteeds vandoor vanuit het niets en dan onwijs bokken dus das niet goed. En geloof niet dat een jongpaard zomaar vanuit het niets raar gaat doen er moest gewoon een aanleiding voor zijn dus ik dacht laat de fysio ernaar kijken.
En wat blijkt last van zijn rug en van zijn hals klinkt ff niet leuk natuurlijk maar ik ben allang al blij dat er een aanleiding van zijn gedrag is en dat we het gevonden hebben en nu kunnen 'behandelen'. Maar nu is het alleen nog de vraag of dit ook daad werkelijk zijn gedrag verklaard maar dat weten we pas weer als ik weer kan gaan rijden dus ook weer afdwachten. Maar ja ik ben dus Haha! .

@ Ntlie_ : inderdaad gewoon die mensen aan de jasje trekken, jij maakt je ook alleen maar zorgen om die pony dus zullen ze vast niet erg vinden. Ze zouden het juist super fijn moeten vinden dat je je zorgen maakt toch?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 20:52

Sterkte met Bento zijn rug.. Ach gut
Gelukkig dat je nu wel weet waar het bokken vandaan komt. Lachen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:55

Ja bedankt! maar komt allemaal wel goed. En het is de vraag nog maar of het daar vandaan komt maar ga er wel vanuit ik geloof gewoon niet dat een paard zomaar van uit het niets gaat rennen en bokken als een idioot, ze zullen er misschien wel zijn dat soort paarden maar ikgeloofden dat gewoon niet van bento. Maar ja zoals ik al zou is het weer afwachten. Je moet trouwens een hoop afwachten als je een paard hebt Clown .

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:18

Ntlie: ik hoop dat er dan snel een dierenart na komt kijken :S dit is natuurlijk nooit leuk als je niets kan doen, hoop dat het gauw beter wordt....

Whitje: vervelend dat ze last heeft van haar rug en nek, maar je hebt het iig wel gevonden, er zijn veel mensen die het gewoon negeren en het op het paard afschuiven, nu maar hopen dat dat haar gedrag ook verklaard...

Leuk nieuwe foto's van haflotjes Haha!:D

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:40

spottie zeg maar gewoon hij voor zover ik weet is die geen homo Tong uitsteken whahahah

Hoe is het trouwens met de rest van de haflootjes ik hoor helemaal niets meer hoe he gaat enzo ben wel benieuwd tog vast wel wat leusk meegemaakt

Ik ben trouwens vndaag beetje gaan werken met het vertrouwen van me paard. Ging deken op zijn rug gooien en dan zo dat hij eraf zou vallen dus dan zorgen dat het niet eng is als er iets achter hem neer valt. en ging gekke dingen in de bak zetten en dan er langs lopen. Beetje vertrouwen winnen van me paardje. OP een gegeven moment had ik handdoek over zo'n hoofd en ogen en dan ook gewoon door de bak stappen achteruit halt enz. enz. Vandaag voor het eerst met hem gedaan hij vind dat echt super leuk en ik ook dusdat gaan we vaker doen echt LEUK! een aanrader..... en je kan lekker creatief zijn om dingen zogenaamt eng te maken

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:23

Mijn haflo is een ondeugd, ben er van de week afgevallen..

Maar zondag was hij weer heel braaf!
We hadden wedstrijd, 2 x eerste en 3 winstpunten Haha!
188 en 199 en we zijn nu L1 startgerechtig.. Lieve pony Haha!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:35

Whaha sorry sorry sorry Bloos Bloos Koe
hihi klein foutje Clown

(kruipt nu in een hoekje van schaamte)
Bloos Bloos Bloos