arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:04

leuk is dat...het is namelijk onder de 156(geloof ik) nog steeds een pony maakt verder niet uit mijne noem ik altijd pony

Hazzebaz

Re: arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:00

Fjorden, Ijslanders, Haflingers, Amerikaantjes etc zijn ook meestal onder de 1.56m, maar zijn echt paarden. Zo ook met het Arabisch Volbloed, die is ten aller tijde een paard, hoe hoog ze ook zijn!

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:36

...en toch is de mijne een pony
ach dat is net zoiets als de minipaarden...zijn ook echte paarden terwijl ze zo klein zijn

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 00:20

Als iemand zegt dat een Arabisch volbloed een pony is vind ik dat erg storend en minderwaardig klinken naar het ras.

Ik noem een grote kwpn toch ook geen shire

Zoals ik al vaak gezegt de stokmaat alleen maak een paard geen paard of pony.
wat denk je van bouw.
Gang werk.

En trouwen allleen nederlanders hebben deze domme regel bedacht
En nog het khns(als ik me niet vergis) ook die aandelen in het kwpn hebben dus het liefst ook alleen dat soort in de "sport"ziet
En alles wat niet sport gefokt is in vele ogen minderwaardig.
Dat is dus de mentaliteit in de sport wereld in Nederland

Maar dat soort paarden is niet uit de lucht komen vallen.
IEDEREEN DIE MINDER WAARDIG NAAR HET ARABISCH VOLBLOED DOET.
DOET MINDERWAARDIG NAAR ZIJN EIGEN PAARD

Ik heb net iets bedacht heb het nooit ergens gelzen hoor:is een theorie van mij

Maar als je kijkt vergeleken met een "paard" zoals men dat hier in nederland ziet is een arabisch volbloed vrij compact ik bedoel ze hebben minder lengte dan een kwpn.
Daarom doen ze het zo goed in de woestijn.
De bloedcirculatie gaat snel het lichaam rond dus verbruikt minder warmte.Het heeft weinig ernegie nodig om rond te komen.
Ook huid en haar(ander structuur) is natuurlijk dunner dan bij andere paarden.

Orly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:24

Alhoewel de warmbloedfokkers in Nederland vrij sceptisch omgaan met 'bloed' en met name als het om Shagya/Arabisch bloed gaat, kan geen enkele warmbloedfokkerij op het Europese continent om deze, meer dan unieke, hengst heen. Zonder Amurath zouden we in Nederland geen Sinaeda, geen Farn, geen Rigoletto, geen Ramiro, geen Nimmerdor, geen Voltaire, geen Burggraaf, geen Ferro en ook geen Cocktail om maar een paar van de invloedrijke Nederlandse hoekstenen in de fokkerij te noemen, hebben gehad. Maar ook geen sportgrootheden zoals De Sjiem, Tinka's Boy, Krack C of Aktion. Zonder Amurath zou de Europese sportfokkerij er heel anders hebben uitgezien.

Gekopieerd uit: http://www.easpstamboek.nl/Amurath.htm !

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:21

ik heb een 3/4 arabier een super lieve merrie vanaf 7 jaar.
Ik heb haar gekocht toen ze een half jaar was en heb haar zelf ingereden en verkeersmak gemaakt

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:05

Barcelano schreef:
Als iemand zegt dat een Arabisch volbloed een pony is vind ik dat erg storend en minderwaardig klinken naar het ras.

Ik noem een grote kwpn toch ook geen shire

Zoals ik al vaak gezegt de stokmaat alleen maak een paard geen paard of pony.
wat denk je van bouw.
Gang werk.

En trouwen allleen nederlanders hebben deze domme regel bedacht
En nog het khns(als ik me niet vergis) ook die aandelen in het kwpn hebben dus het liefst ook alleen dat soort in de "sport"ziet
En alles wat niet sport gefokt is in vele ogen minderwaardig.
Dat is dus de mentaliteit in de sport wereld in Nederland

Maar dat soort paarden is niet uit de lucht komen vallen.
IEDEREEN DIE MINDER WAARDIG NAAR HET ARABISCH VOLBLOED DOET.
DOET MINDERWAARDIG NAAR ZIJN EIGEN PAARD

Ik heb net iets bedacht heb het nooit ergens gelzen hoor:is een theorie van mij

Maar als je kijkt vergeleken met een "paard" zoals men dat hier in nederland ziet is een arabisch volbloed vrij compact ik bedoel ze hebben minder lengte dan een kwpn.
Daarom doen ze het zo goed in de woestijn.
De bloedcirculatie gaat snel het lichaam rond dus verbruikt minder warmte.Het heeft weinig ernegie nodig om rond te komen.
Ook huid en haar(ander structuur) is natuurlijk dunner dan bij andere paarden.

ik kan er juist niet tegen als ze een van mijn favorietjes een pony noemen.. Als iemand vraagt, hee Kathink, hoe is het met je pony?? kan ik het nooit laten even duidelijk te maken dat ze met een PAARD te maken hebben

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:55

Ik verzorg een kruising arabier. De andere helft is niet bekend, maar de arabier is overduidelijk in de meerderheid bij hem
Chuwaz kan erg fel zijn en heel mooi showen Hij is alleen een beetje dik
Afbeelding
Chuwaz, meer foto's in m'n profiel.

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:10

Ik heb ook een arabiertje een hele liefe schat zijn naam is Aurilla Rose oftewel Jamy en zo noem ik hem ook altijd dus als ik het over Jamy heb gaat het over Aurilla Rose.

Gr Jeroen

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:25

heb zelf 1 volbloed 1 3/4 en 2 halfbloedjes zonder papier. het zijn echte toppers, maar af en toe wel zeikerig }>

hier de volbloed:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een foto van de 3/4 arabier:

Afbeelding
Afbeelding

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:26

is Aurilla-Rose een nakomeling van Aurilla Gold van Emma???

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:55

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:19

oh jee...zo te horen hebben veel mensen er een hekel aan als ik mijn EIGEN pony een pony noem...Ze lijkt zich er zelf ook niet aan te storen.
Ik bedoel het ook helemaal niet minachtend. De reden dat ik haar pony noem is eigenlijk juist een compliment. Pony's zijn kleine zeer dappere dieren. M'n pony is klein(zelfs voor een arabier) en ongelovelijk dapper. Ze geeft niet op en gaat door(ga nou niet zeggen dat dat het kenmerk voor een arabier is want dat weet ik ook wel...).
En daarbij moet ik volgens mij zelf weten hoe ik haar noem...noem haar namelijk ook regelmatig koe, zeug kalf etc...al wil ik d'r een fietsbel noemen. Stoor je toch niet aan hoe iemand z'n paard noemt...

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:29

meid je moet toch helemaal zelf weten hoe je je paardje/ponnie noemt, die van ons heeft soms als koosnaam EZELTJE..sommige maken zich te onnodig druk!

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:39

Even een vraagje: Ik ben zelf al jaren gek op arabische paardjes. Helaas zal het nog wel een paar jaar duren voor ik zelf een paardje kan kopen (maar het is absoluut mijn bedoeling ). Nu lijkt het me fantastisch om een groen paard te kopen en hem/haar zelf te beleren. Maar hoeveel moet ik dan eigenlijk voor een arabiertje neertellen?

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:55

Het kan mij nooit wat schelen of ze Sal (raheem kennen ze nog niet) een pony of een paard noemen..lekker belangrijk... Salco word ook wel Gijs Gans genoemd en hij luisterd er ook nog naar.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:05

Kim@ ben je de dagen al aan het aftellen ...nog even volhouden en je kunt lekker optimaal genieten van Raheem

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:45

Nu had ik even een kleine pauze op m'n werk en na aanleiding van jou berichtje ben ik de dagen aan het tellen geweest.... nog 97 dagen pffffffffffffffffffffffff kan ik er ondertussen niet een van jou lenen? hahaha

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:48

oeps ik kwam een maand tekort... nog 130 dagen!!!

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:17

welke wil je lenen

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:19

ehhh ienemienemutte.... O nee ik kan niet kiezen!! sorry

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:41

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:47

mariettek schreef:
Even een vraagje: Ik ben zelf al jaren gek op arabische paardjes. Helaas zal het nog wel een paar jaar duren voor ik zelf een paardje kan kopen (maar het is absoluut mijn bedoeling ). Nu lijkt het me fantastisch om een groen paard te kopen en hem/haar zelf te beleren. Maar hoeveel moet ik dan eigenlijk voor een arabiertje neertellen?

Tja dat ligt er geheel aan of het super bloedlijnen zijn of niet ik denk dat je een Arabisch volbloed vanaf € 1000 tot hoe gek je het wil hebben. Ik denk ( verbeter me als ik het fout heb) dat het gemiddelde van een Arabier ongeveer € 2500,- is Mischien voor een onbeleerde iets lager maar daar ben ik niet helemaal zeker over. Succes met je zoektocht naar je eigen 'biertje'( al duurt dat nog even)

Groetjes Kim

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:16

weetje waar ik me vooral aan stoor op de manier waarom het gezegt wordt van "Die pony"Op zo toon dat ik denk van:S
als jullie snappen wat ik bedoel

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:38

als ze het op een soort van sarcastische manier zeggen, denk ik eerder dat ze erg jaloers zijn, kan storend zijn maar jij heb toch het leukste paard van allemaal... Jammer voor hun toch? haha