Fjordenpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pink_unicorn

Re: Fjordenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:26

pink_unicorn schreef:
Kimmes schreef:
Mijn Aran is ook van Manus.Foto's staan in mijn profiel.
Ook van Manus trouwens

Ik ga meteen ff kijken,ik heb eigenlijk nog geen nakomeling van
Manus gezien,dus ik ben wel benieuwd of Manus de elegantie door geeft.

groetjes Nicole

Ik zal ff het foto album van Primair zoeken,want ik schrok echt toen primair namelijk die leeftijd was leek hij prescies op Aran..2 druppels water gewoon.Moet wel ff zoeken.
Is hij trouwens nog hengst???
zo ja,laat je hem hengst?

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:31

Moonlightje schreef:
Bella ziet er leuk uit!!

Tja moon staat op een redelijk kale wei, maar krijgt geen krachtvoer enzo

Dankje

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:40

graag gedaan hoor

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:31

pink_unicorn schreef:
Ik zal ff het foto album van Primair zoeken,want ik schrok echt toen primair namelijk die leeftijd was leek hij prescies op Aran..2 druppels water gewoon.Moet wel ff zoeken.

Leuk,daar ben ik wel benieuwd naar
Ja,hij is nog hengst en dat blijft hij zolang hij nog bij de opfok is en zolang hij in de hand te houden is
Als hij naar stal komt,is het hakkie takkie.Of hij moet zo geweldig zijn,dat hij door kan als dekhengst

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:39

Sythaa schreef:
eeeuuh... mijn fjordje is niet ongelukkig!!! Hij staat de hele dag buiten, alleen niet in de wei maar in de paddock. op zand. En krijgt daar gewoon hooi. Hij is van kleins af aan gewend om op stal te staan en gaat graag naar binnen als het tijd is. Als het heet is wil ie zelfs alleen maar naar stal.
Eerst heeft hij in pension gestaan en ging daar met een koppel naar buiten en werd veel te veel bijgevoerd, eiwitrijk hooi en dat soort ellende. Ik heb hem twee keer bijna bevangen gehad. Het gaat mij dus niet alleen om de slankheid maar gewoon om zijn gezondheid.
Hij eet nu per dag 3 plakken hooi, 1 kg draversbrok, 1/2 kilo kantucky light (havermix) en 1 schep lucerne. Lijkt mij een prima menu voor een koudbloedje en hij ziet er super uit. Soms laat ik hem in het weekend even een uurtje in de wei, maar alleen als hij flink gewerkt heeft. Het gaat gewoon niet.
Voor de rest hebben wij 6 dravers en die zijn gewoon heel anders. Die kan je de hele dag in de wei laten, dik worden ze niet en eten tot ze er bij neer vallen doen ze ook niet.

Ah oke. Ik dacht dat die arme jongen anders heel de dag op stal stond.
Dat hij in de zomer op stal gaat is normaal. dat doen ze tegen de hitte en de vliegen. Skara heeft een loopstal, ze gaat daar nooit in behalve in de zomer soms.

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:49

Kimmes schreef:
pink_unicorn schreef:

Leuk,daar ben ik wel benieuwd naar
Ja,hij is nog hengst en dat blijft hij zolang hij nog bij de opfok is en zolang hij in de hand te houden is
Als hij naar stal komt,is het hakkie takkie.Of hij moet zo geweldig zijn,dat hij door kan als dekhengst

Wij hebben Primair met 2 jaar laten helpen.moest wel want we hadden een merrie (zijn moeder) En de paarden lopen bij ons altijd los,ze kunnen de box in maar ze kunnen ook in de rij-bak lopen,dus zijn zakie moest er af anders zou hij zijn eigen moeder dekken.
Maar ik zou zo lang mogelijk wachten,daar worden zo mooi grof van (nou,ik vind dat mooi) dat zie je bij primair ook,ik vind echt dat je aan hem kan zien dat hij een Man is (zeg maar) die haflinger van ons is geholpen met 1 jaar en die is niet zo manelijk als primair.
Maar als je hem laat laat helpen gaat hij zeker op primair lijken,of je moet dat niet willen.

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:39

Ik verzorg nu het prachtbeestje Roos.
Heeft 4 maanden geleden haar 2e veulen Bjanca gehad van de hengst Jolster.

Afbeelding
Afbeelding
Roos

Afbeelding
Bjanca

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:07

Roos is leuk!!! Is ze toevallig van Tunar, die donkere voorpluk gezien?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:16

Wouw Roos is zeker knapperd, dat koppie, alles.......ben benieuwd hoe Bjanca uitgroeid (Jolster spreekt me erg aan, wie weet fokken we er ooit nog eens mee)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:30

Roos is echt leuk!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:27

Idd Roos is een leuk beesje, mooi hoofdje!

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:01

@ Sythaa: Roos is idd van Tunar

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:10

hallo allemaal voor het eerst op de fjorden topic heb heel lang een fjordje gehad jody ze is er 1 van zidar helaas leeft zidar niet meer hij was echt een super hengst om op te rijden schat van een dier nog meer mensen hier die er 1 van zidar hebben of ervaring hebben met zidar arin heb ik ook gereden en barstad maar die leeft ook niet meer groetjes moniek

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:29

ff een vraagje (ja ik weet het het is offtopic maar omdat heel veel fjorden houders hier komen wie weet)
kent hiet iemand de fjord us(stond bij me op de manege)
isabel kleurig, vrij groot oogt ook groot.
heeft alleen een probleem aan zn rug waardoor als je zn staart optilt hem niet terugtrekt. heb alleen zo 1,2,3 geen foto maar mischien herkent iemand er een met dat probleem.hij is vorig jaar verkocht. en er kom nog wel 1 a2 keer in de week op gereden worden maar niet intesief en geen lessen meer.
als iemand hem herkend kan die me pben?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:28

Sissa schreef:
@ Sythaa: Roos is idd van Tunar

haha hoe zie ik dat toch he, de mijne is ook van Tunar en je herkent ze zooo vaak! Leuk!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:33

charily schreef:
ff een vraagje (ja ik weet het het is offtopic maar omdat heel veel fjorden houders hier komen wie weet)
kent hiet iemand de fjord us(stond bij me op de manege)
isabel kleurig, vrij groot oogt ook groot.
heeft alleen een probleem aan zn rug waardoor als je zn staart optilt hem niet terugtrekt. heb alleen zo 1,2,3 geen foto maar mischien herkent iemand er een met dat probleem.hij is vorig jaar verkocht. en er kom nog wel 1 a2 keer in de week op gereden worden maar niet intesief en geen lessen meer.
als iemand hem herkend kan die me pben?

De meeste fjorden zijn isabelkleurig ';). Een naam is misschien wel handig.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:39

hij heet us,
en volgens mij was hij van bjorngard en zal nu rond de 8/9 ofzo zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:50

verzameltopic