waarom altijd zo negatief over dravers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:07

fransje23 schreef:
Aan talent dat in het paard zit heb je niet veel als het er niet uitkomt. Buiten dat hoe kan je zien dat het paard echt talentvol is? Afstamming zegt lang niet alles. Daar moet je het paard toch echt voor aan het werk zetten.

En een springgefokt paard hoeft zeker geen springpaard te zijn. Er zijn genoeg springgefokt paarden die echt niet uitblinken in springen. Er zijn zelfs springgefokte paarden die veel meer dressuurtypisch gebouwd zijn. Dit komt waarschijnlijk mede omdat het de fokkerij van types betreft en het geen ras is.

Je kan talent idd niet zo aan de buitenkant zien. Maar als je een paard ziet dat gereden wordt, zeg maar gewoon op B niveau. En hij springt met een super techniek, dan weet ik wel dat dat paard talent heeft.

En idd niet iedere springgefokt paard hoeft een springpaard te zijn maar dat is andersom net zo.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:03

Niet ieder springgefokt paard hoeft een springpaard te zijn, maar dat alleen paarden op hoog niveau springpaarden zijn, dat is al helemaal onzin.

Als een paard in de B loopt kan je toch in het parcours zien of het een talentje, een prutser of iets wat daar ergens tussenin zit betreft Verward

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:56

Wat maakt het nu uit af de galop er niet supper uitziet.Als het paardje het leuk vind maakt het toch niets uit.Ik heb zelf een draver gehad (van zijn 12 tot z'n 18 jaar),hij kwam recht uit de koers,maar kon gallopperen als een echt rijpaard,niemand zag het verschil.Andere konden het niet of alleen een vlakke galop.Die ik nu heb kan het niet,hij wil geen fout maken;ja voor hem is galop een fout maken en dat krijg je er niet uit,op de koers is hij nooit uitgesloten voor galop.En dan,ik laat hem in z'n waarde en wij draven!!

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:31

Hier zijn enkele foto's
Dit is White Midge hij is helaas in november overleden.
Afbeelding

Dit is Eveil de Grez hij kan niet gallopperen,maar maakt dat goed door zijn andere talenten!
Afbeelding
dit was zijn laatste koers,was hij 3de
Afbeelding
Afbeelding

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:30

Mooie paardjes hoor! Haha! Super!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:06

[quote="thiry"]Wat maakt het nu uit af de galop er niet supper uitziet.Als het paardje het leuk vind maakt het toch niets uit.I[\quote]

Dit maakt wel uit als je opzoek bent naar goeie sportpaarden...

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:22

Ik denk niet dat er veel mensen een draver kopen om sportpaard te worden.Denk dat de meeste mensen wel weten dat er beperkingen zijn.Ik heb al weleens dravers het goed zien doen in de springsport,maar denk niet dat die veel gekoerst hebben (weet het natuurlijk niet zeker)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:26

Mariek87 schreef:
Iedereen hier praat over lol met je knol, en mijn draver is hartstikke lief, en die van mij is zo braaf.

En dat is dus ons punt, het zal mij toch -even heel lomp gezegd- aan mijn reet roesten of hij lief is en braaf en een goede persoonlijkheid heeft, als 1 deel van zijn karakter maar is dat hij wil doorzetten, anders is hij voor de sport niets waard.

Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde doelen in 'de sport' en stelt ook niet iedereen dezelfde eisen aan een paard. De een zoekt vooral een lief en braaf paard, de ander wil een doorzetter en weer een ander stelt prijs op een combinatie daarvan. Voor ieder wat wils, toch? Knipoog

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:27

Groot gelijk!!Al goed dat we niet allemaal dezelfde keuze hebben,anders zou het maar saai zijn.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:29

Karin schreef:
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde doelen in 'de sport' en stelt ook niet iedereen dezelfde eisen aan een paard. De een zoekt vooral een lief en braaf paard, de ander wil een doorzetter en weer een ander stelt prijs op een combinatie daarvan. Voor ieder wat wils, toch? Knipoog

Klopt Haha! Daar ben ik het ook mee eens hoor Haha!

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:59

Afbeelding

Kon het niet laten om een foto van mijn draver erop te zetten.....Onder het moto alle dravers zien er het zelfde uit... Ik rij western met hem en daar zijn dravers erg goed voor geschrikt, op wedstrijden zeiden mensen wel eens wat een mooie Quarter.......erg grappig!! Haha! En ik maar uitlegen dat het een draver is Ben er 3 jaar uit geweest....reden zit voorop Haha! ga weer met wedstrijden beginnen!
Vraagje over White Midge die heeft toch bij Jantje Offenberg gestaan in Lynden??? Ik weet bijna zeker dat mijn zus dat paard eens gereden heeft of hem verzorgt heeft! Hij was vroeger van Cor van Houten??

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:27

Niemand in dit topic heeft gezegd dat alle dravers er hetzelfde uitzien hoor.. Hoogstens dat iemand ze persoonlijk niet mooi vind, wat slechts een mening is, of dat ze niet functioneel zijn voor spring-dressuursport.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:35

Mariek87 schreef:
Klopt Haha! Daar ben ik het ook mee eens hoor Haha!

ik ook! Knipoog

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:43

Ben het denk wel mee eens dat er weinig dravers erg hoog in de dresuur en springsport komen. Dan heb ik het over z-zz enz.. en dat terwijl het toch erg werkwillige paarden zijn!! Ik denk dat je dan toch met een jong dravertje moet beginnen zonder dat die ooit gekoerst heb. Misschien is het in de toekomst wel voor iemand weggelegd om dat te kunnen presteren met een draver!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:43

radnah2 schreef:
ik ook! Knipoog

me 2!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:45

escadron schreef:
Ben het denk wel mee eens dat er weinig dravers erg hoog in de dresuur en springsport komen. Dan heb ik het over z-zz enz.. en dat terwijl het toch erg werkwillige paarden zijn!! Ik denk dat je dan toch met een jong dravertje moet beginnen zonder dat die ooit gekoerst heb. Misschien is het in de toekomst wel voor iemand weggelegd om dat te kunnen presteren met een draver!

ik denk het ook . ik ben ook al op weg...ghehehe.....ik weet niet of mijne ooit gekoerst heefd, hij is nu 5 jaar, en heeft in het jaar dat ik hem had de galop super geleerd.....ik heb aankomende maand wat wedstrijden...we zullen zien Knipoog

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:55

Hahaha hoopt dat jij de top bereikt!!!!! OK dan! Mijn draver heeft wel gekoerst maar de galop gaat super rustig en hij is heerlijk vlak! *LOL*

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:15

escadron schreef:
Hahaha hoopt dat jij de top bereikt!!!!! OK dan! Mijn draver heeft wel gekoerst maar de galop gaat super rustig en hij is heerlijk vlak! *LOL*

thnx Knipoog ...met mijne gaat de galop ook al veel beter.....je merkt het gewoon met de dag !!!!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:23

lovemaan schreef:
thnx Knipoog ...met mijne gaat de galop ook al veel beter.....je merkt het gewoon met de dag !!!!

Doen we het samen Tong uitsteken Mijn word in maart 4 jaar en heeft wel eens voor de kar gestaan maar nooit echt gekoerst. En ik wil toch van de zomer met wedstrijden beginnen Zal wel niet hoogkomen maarja kan altijd proberen. Nu eerst maar een vereniging vinden waar ik me aan kan melden Schijnheilig

thiry

Re: waarom altijd zo negatief over dravers ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:12

White Midge heeft mijn nicht gekocht van de trainer T.J. Kokkes.Ik weet niet wie de eigenaar er van was.Hij heeft 2 jaar voor mijn nicht gekoerst (zeer goed zelfs,26 overwinningen op rij),hij heeft dan een ongeluk gehad in de koers,daarna wou hij niet meer koersen,bang voor de sulky's,hij was niet meer te hanteren in de koers.Ik heb hem dan gekocht als rijpaard.Ik heb hem 6 jaar gehad,tot mijn grote spijt hebben we hem moeten laten inslapen (hij was versleten,vooral z'n gewrichten,hij kon niet meer stappen en rijden al 2 jaar niet).

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:19

Heb net even mijn zus gebeld, zij heeft er mee gewonnen toen hij bij Jantje Offenberg stond! Hij is bij hun weggegaan en toen naar Kokkes gegaan. Mijn zus vind het erg jammer dat hij niet meer leeft Huilen

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:58

Ja,wij waren er ook kapot van.Hoe was hij bij haar om te rijden?Bij ons werd hij welleens te heet en trekken dat hij dan kon.Hij was wel nergens bang voor en heel lief,mijn dochtertje van 4 stapte er mee rond in de paddock,poetste hem mee en kon hem mee van de weide halen.Ik ben toch blij dat hij 18 jaar is geworden en nu geen pijn meer heeft.