Tinker-hengstenkeuring 19 februari

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Tinker-hengstenkeuring 19 februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:49

Cayusejuhh schreef:
pubelia schreef:
zilver shampoo heeft dat nog een speciale naam?
en houtskool :S

ja ?? so????

ZIlvershampoo heet gewoon zilvershampoo.. heeft geen aparte naam.

uuhhh doe ff normaal..... is maar een vraag.....

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:57

Wie moet hier n godsnaam normaal doen???

Jij zegt Houtskool Verward wat ik bedoel....ja so???? MAAK JE ZIN OF STELLING AF!

Wil je weten waar je het koopt// wil je weten hoe het werkt.. wat wil je weten of doen??

EN dat zilvershamppo... wat is daar mis mee met die zin>???

zlivershampoo= zilvershampo..

tja Rolleyes Lips are sealed

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:00

Kiara schreef:
Jean schreef:
De tee three sil soap heb ik gekocht via website www.silverlinde.com en ik had 1 liter voor €19.60

Rolleyes
Behoorlijk aan de prijs dus!

Ja Kiara, dat wel maar je hebt er niet veel van nodig

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:15

Chrettiene, volgens Cayusejuhh zegt ze niets verkeerd hoor en volgens mij ook niet, maar reageer jij als een bok op de haverkist en snapte je het even niet. Zo maak je wel snel ruzie en dat is natuurlijk helemaal niet nodig.

Zilvershampoo heet gewoon zilvershampoo bij de drogist als je hem wilt gaan kopen, maar misschien heb je die wel in verschillende merken, dat moet je dan maar even vragen aan de drogist.

Groetjes Dienie Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:21

Dienie schreef:
Chrettiene, volgens Cayusejuhh zegt ze niets verkeerd hoor en volgens mij ook niet, maar reageer jij als een bok op de haverkist en snapte je het even niet. Zo maak je wel snel ruzie en dat is natuurlijk helemaal niet nodig.

Zilvershampoo heet gewoon zilvershampoo bij de drogist als je hem wilt gaan kopen, maar misschien heb je die wel in verschillende merken, dat moet je dan maar even vragen aan de drogist.

Groetjes Dienie Knipoog
uhhhhh Verdrietig Verward

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:40

als ik nu je uitkomst zie hou ik het lekker gewoon bij zilvershampoo werkte bij mij perfect ik had het dan wle voorgewassen met gewone shampoo en toen de zilvershampoo een klein kwartiertje in laten werken.
dit was het resultaat.

Afbeelding

en zo zien ze er normaal uit
Afbeelding

voor mij is het nu dus echt duidelijk wat ik voor de 19 de weer ga gebruiken Haha!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:41

pubelia schreef:
Dienie schreef:

Groetjes Dienie Knipoog

uhhhhh Verdrietig Verward

Ik merk dat je met simpele vragen nog al moeite heb.... laat maar zitten dan.. want heb geen zin om gewoon iets simpels uit te leggen.. Dromen

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:42

ik ben het helemaal eens met dinie,je gaat toch geen ruzie zoeken over zilvershampoo Doei!
als ik verschillende topics leest vind ik toch dat sommige erg snel geiriteert zijn en elkaar verkeerd begrijpen ! Cool
misschien de tijd van het jaar !
ik gebruik altijd biotex vind ik perfect en niet duur !
morgen macho maar weer eens wasssen na een verblijf van 4 maanden in een kudde zie je zijn witte benen niet meer!
ik maak wel foto's voor en na het wassen !
ik zit nog niet zolang op het forum maar wat ik doe ik lees eerst de meningen (wordt dan boos wacht een kwartier) en dan probeer Knipoog ik volwassen te reageren !
zie jullie allemaal wel op de keuring,kunnen we een potje worstelen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:52

die Cayusejuhh zoekt ruzie ikke niet, ik heb niks verkeerd gezegt of gedaan, maar zij denkt dat iedereen de universiteit hebben gedaan en alles maar moeten begrijpen, over een simpele ziel gesproken..... Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:56

ik vind dit werkelijk onvolwassen gedrag laten we hier dus mee ophouden.
en weer verder gaan met het topic voordat iedereen zich er mee bemoeid.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:09

even om het af te leren... ik heb huishoudschool gedaan hoor! Vingers aflikken Pling

ik weet dat ik geweldig Nagelbijten / Gniffelen dank je wel voor het compliment..

-----------------------------------------

Als de DA komt enten en hij maakt hem schoon met alcohol.. dan wordt het ook super wit zeg!!!!!

Verder ECHT dé ultime oplossing voor wit krijgen moet nog denk ik worden uit gevondne..

1 tip.. koop een paard die zich niet vies maakt. Pling . Offspring.. die ziet er op stal altijd schoon uit.. ligt NOOIT in de poep.. en schijt op 1 plek! Tong uitsteken

Cayuse.. Huilen schijt zn hele stal onder en ligt er lekker in. Koe
Als ik hem gewassen heb laat ik hem nat ( lees zn benen en staart(TJE)) in de bak rollen... zand en zo trekt ook de mest kleur er uit..

als hij droog is.. talkpoeder en hijziet er weer goed uit..

Talk poeder werkt wel! hij maakt wit ( voor het oog) maar poest je het er uit dan is het weer vies.. dus het bedekt de vieze plek

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:19

Chrettiene: ik weet dat je ooit een zwaar ongeluk hebt gehad en dacht ook dat je dyslectisch was (?), dus hier nog even een antwoord: de zilvershampoo die hier bedoelt wordt is gewoon v/h Kruitvat huismerk en ziet er blauw uit (ook als je het erop smeert). Normaal wordt die gekocht door van die omaatjes om hun haar mooi wit (grijs) te houden hi hi..... Dussss: als je naar het Kruitvat gaat en vraagt naar zilvershampoo dan weten die werknemers het wel. Volgens mij staat het meestal onderin het schap bij de shampoos (natuurlijk omdat het lekker goedkoop is, slim he...)

Ik zelf maak altijd eerst Kayleigh haar sokken nat en smeer met een spons de betadineshampoo er puur op!! Werkt ook prima en is lekker makkelijk. Fles gaat wel redelijk hard zo, dus niet voor regelmatig gebruik.

Nou ik wacht weer met smart op de volgende voor/na foto's!!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:22

Maar Nadine, hoe zit het dan met de zwarte vlekken?
Ik bedoel, dat talkpoeder het wit witter maakt begrijp ik, maar....
doe je het dan niet op zijn zwarte vachtje?
Beetje zigzaggen met de bus poeder zeg maar?

En Dobbel, dat ziet er keurig uit zeg, dat witte!
Leuk dat je ook laat zien hoe zijn sokjes er normaliter uitzien! Haha!
Wat zit hij overigens netjes in zijn vachtje!
Novia heeft een dekentje op, maar heeft wel heel lange haren onderaan haar buik en op haar billen.
Bij jou zie ik dit niet?
(ik bedoel natuurlijk niet bij jou als persoon, aar bij jouw paard Knipoog )

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:24

Kiara schreef:

Novia heeft een dekentje op, maar heeft wel heel lange haren onderaan haar buik en op haar billen.
Bij jou zie ik dit niet?

meestal alleen in zn sokken of staart.. ik heb het geluk dat ze op de lijf schoon zijn..

Ik was ze niet eens voor een hengstenshow.. alleen de benen en staart.. nee zeker niet op zwart doen.. Maar op de hand strooien en dan uit wapperen.

Op zwart moet je een doek of liever schapevacht met babyolie doen.. en dan op poetsen;;
gegarandeerd GLIM effect Cool

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:29

Haha! Ja met Raven moet dat lukken Haha! , dan heb ik voor Falcon nog een goudkleurige shampoo, het is wel erg, voor de paarden hebben we meer verschillende shampoo's dan voor onszelf haha

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:29

Cayusejuhh schreef:
meestal alleen in zn sokken of staart.. ik heb het geluk dat ze op de lijf schoon zijn..

Ik was ze niet eens voor een hengstenshow.. alleen de benen en staart.. nee zeker niet op zwart doen.. Maar op de hand strooien en dan uit wapperen.

Op zwart moet je een doek of liever schapevacht met babyolie doen.. en dan op poetsen;;
gegarandeerd GLIM effect Cool

Okee, dan heb ik dus alvast een idee voor de witte sokken en het zwarte lijf van Novia!
Voor als ze OOIT een staart heeft en naar dekeuring mag van mij Knipoog

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:30

Jean schreef:
:D Ja met Raven moet dat lukken Haha! , dan heb ik voor Falcon nog een goudkleurige shampoo, het is wel erg, voor de paarden hebben we meer verschillende shampoo's dan voor onszelf haha

En duurdere.. Ik heb altjid goedkope van de super ofzo..
hihi zolang het schoon wast en het ruikt lekker.. maakt het mij niet uit..
En me kleur van de kapper blijft er goed in zitten!!

tja die paarden.. *zucht*.. Clown

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:32

Kiara schreef:

Bij jou zie ik dit niet?

we hebben Lonan eind augustes snachts al inder de deken gezet en hij heeft nu een hele dikken deken 360 gram geloof ik in het begin stond hij er wel eens onder te zweeten dan denen we even een dunne op maar daarna weer de dikke.
En dit is dan het resultaat hij heeft nooit lange haren onder de buik gehad en glimt de hele winter al zo mooi. ik heb hem natuurlijk voor de keuring wat vaker gerost en gepoetst maar eigenlijk ziet hij er altijd zo uit op z`n sokken na als je nu bij Lonan @ dressuur kijkt kan je zien hoe vies ze altijd zijn en ik was ze hoogstens 1 in de anderhalve maand of nog langer niet.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:44

jacqie70 schreef:
Chrettiene: ik weet dat je ooit een zwaar ongeluk hebt gehad en dacht ook dat je dyslectisch was (?), dus hier nog even een antwoord: de zilvershampoo die hier bedoelt wordt is gewoon v/h Kruitvat huismerk en ziet er blauw uit (ook als je het erop smeert). Normaal wordt die gekocht door van die omaatjes om hun haar mooi wit (grijs) te houden hi hi..... Dussss: als je naar het Kruitvat gaat en vraagt naar zilvershampoo dan weten die werknemers het wel. Volgens mij staat het meestal onderin het schap bij de shampoos (natuurlijk omdat het lekker goedkoop is, slim he...)

Ik zelf maak altijd eerst Kayleigh haar sokken nat en smeer met een spons de betadineshampoo er puur op!! Werkt ook prima en is lekker makkelijk. Fles gaat wel redelijk hard zo, dus niet voor regelmatig gebruik.

Nou ik wacht weer met smart op de volgende voor/na foto's!!
ja klopt ik heb een ernstig ongeluk gehad en heb last van dingen te begrijpen. (maar ik weet echt nog steeds niet wat ik fout heb gedaan Verward) en dank je voor de uitleg en ook aan jeannette die had me al ge-pb voor uitlegt.

is dus bv re-nature die gebruikt mijn vader Haha! ?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:45

maar hoe ga je tewerk met talkpoeder?

eerst wassen en dan goed drogen en dan erop doen? met de hand? ik ken eht nml niet..

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:52

Talkpoeder kun je gebruiken om de sokken wat witter te laten worden, of om mestvlekjes als ze hebben gemest weg te werken, terwijl je al op de keuring bent en niet meer kan wassen. Gewoon flink wat op je hand doen en dan door de sokken wrijven.

Waar ik zelf trouwens ook hele goede resultaten mee behaal is gewoon dreft van Albert Heijn. Is lekker goedkoop, schuimt super en je kunt er lekker lang mee doen. Ik heb zelf allerlei shampoos te koop in mijn ruitersportzaak, maar sorry ik vind dat nog steeds te duur, is puur commercie (mag ik eigenlijk wel niet zeggen) , terwijl ik het voor inkoopprijs heb en zowieso alle merken kan inkopen, gebruik ik zelf toch een flesje dreft.

Mijn paardjes staan in een africhtingsstal en daar gebruiken ze dus autoshampoo en chloor om de vlekken weg te krijgen. Autoshampoo voor het hele lichaam en chloor voor de gele vlekken (chloor is trouwens ook een goedkoop middeltje voor mijten in de sokken). Dit wordt echter alleen gedaan als de paarden naar een keuring toe moeten. Ik kan echt geen irritatie ontdekken op de vacht, op onze eigen handen zie ik ook geen irritaties, maar natuurlijk kan ik me goed voorstellen dat jullie zoiets hebben van, dat gebruik je toch niet.... maar alle shampoos ontvetten en dat is nu eenmaal nodig om het vuil te doen laten verdwijnen.

Als mijn paarden dag en nacht in de wei staan, dan was ik ze natuurlijk niet meer i.v.m. de vettige laag die ze moeten blijven behouden voor de weersinvloeden.

Groetjes Dienie
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 30-01-05 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:53

inderdaad, ja die paarden, je blijft aan de gang.

Ik heb gewoon eigen merk pubelia voor de zilvershampoo ik geloof dat re-nature veel duurder is.

En de talkpoeder doe ik altijd op het laatste moment op de witte sokken of een beetje grauwe plekken, dan worden ze mooi wit. Net voordat je de ring in moet zeg maar.

Als je straks de 19e een witte wolk ziet, daar zit ik te stressen om alles op tijd klaar te krijgen

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:01

Jean schreef:
inderdaad, ja die paarden, je blijft aan de gang.

Ik heb gewoon eigen merk pubelia voor de zilvershampoo ik geloof dat re-nature veel duurder is.

En de talkpoeder doe ik altijd op het laatste moment op de witte sokken of een beetje grauwe plekken, dan worden ze mooi wit. Net voordat je de ring in moet zeg maar.

Als je straks de 19e een witte wolk ziet, daar zit ik te stressen om alles op tijd klaar te krijgen

Jemig en ik vond 1 paard al zo'n gestress...... Maar ben dan ook wel een pietje precies. Jammer dat ik bepaalde tips toen niet wist. Kayleigh heeft bijv. niet van de mooie gigasokken, dus ik had ze best mooi wit en daarna antiklit eringedaan. Nou dat kan je kennelijk beter niet doen, want dan zit er geen 'fluf' (zoals jullie dat hier uitdrukken) meer in.... Als ik toen van die talkpoeder had geweten!!
Die antiklit werkt net als cremespoeling, dan kan ik ook niks meer met mijn haar beginnen. Alles glijdt er dan uit...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:02

Ik gebruik ook vaak Chloor . maar ook alleen voro de keuring.. Cayuse heb ik dit jaar ook onder gespoten met Chloor,, maar hij zag er niet uit Cool

Naja... met AL deze middeltjes zullen ze hoop ik toch best schoon worden

dus schrobt ze!

EDIT.. Voor meer volume gebruik ik haarlak.. in de sokken en staart enmanen..

Gewoon sterkte haarlak. Het bolt meer op en lijkt veel meer .. jajaja allemaal truukjes om de mooiste knol op de keuring te krijgen gna gna nga

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:15

Cayusejuhh schreef:

EDIT.. Voor meer volume gebruik ik haarlak.. in de sokken en staart enmanen..

Gewoon sterkte haarlak. Het bolt meer op en lijkt veel meer .. jajaja allemaal truukjes om de mooiste knol op de keuring te krijgen gna gna nga

En dan vraag ik me dus af: ruiken die keurmeesters dat nou niet Clown
Maar het zal ongetwijfeld effect hebben. Heb ook mijn haar ooit pakweg zo'n 15 cm omhoog gehad in mijn 'wave' periode Haha!