Rijpaard gelders en tuigers..Maar het is wel een ras
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb op endurance een keer een vrij stevige arabier gezien, die vond ik echt heel leuk, hij was ook heel rustig en totaal niet nerveus vond ik, dus zo zie je idd weer dat vooroordelen gewoon vooroordelen blijven.
Ik ga geen lijstje geven omdat er niet echt rassen zijn die ik niet leuk vind...
-) meer van een persoonlijke smaak. En zoals al gezegd; daar valt gewoon niet over te twisten. Er zijn ook zat rijtjes waar haflingers in staan en daar kan ik me nou niet direct druk om maken. Ik weet dat ik ongelooflijk veel lol met die van mij heb en dat het helemaal mijn type pony is. Tsja en dat een ander daar niet van houdt dat is zijn of haar goed recht, net zoals dat tinkers mij gewoon niet aanspreken. Amulet schreef:Och, in mijn geval zou ik niet van vooroordelen willen spreken (maar goed, ook ik zie wel dat ze weer veeeeel voorkomen in dit topic -zoals overal op bokt![]()
-) meer van een persoonlijke smaak. En zoals al gezegd; daar valt gewoon niet over te twisten. Er zijn ook zat rijtjes waar haflingers in staan en daar kan ik me nou niet direct druk om maken. Ik weet dat ik ongelooflijk veel lol met die van mij heb en dat het helemaal mijn type pony is. Tsja en dat een ander daar niet van houdt dat is zijn of haar goed recht, net zoals dat tinkers mij gewoon niet aanspreken.

Amulet schreef:Och, in mijn geval zou ik niet van vooroordelen willen spreken (maar goed, ook ik zie wel dat ze weer veeeeel voorkomen in dit topic -zoals overal op bokt![]()
-) meer van een persoonlijke smaak. En zoals al gezegd; daar valt gewoon niet over te twisten. Er zijn ook zat rijtjes waar haflingers in staan en daar kan ik me nou niet direct druk om maken. Ik weet dat ik ongelooflijk veel lol met die van mij heb en dat het helemaal mijn type pony is. Tsja en dat een ander daar niet van houdt dat is zijn of haar goed recht, net zoals dat tinkers mij gewoon niet aanspreken.
joepje"]
+:)+
enne..nog bedankt voor je excuus via pb, is dat ook weer opgelost!
[/quote]
haha ik denk dat jij Alet bedoelt, ik heb jou niet ge PB't, niet dat ik weet tenminste![]()
![]()
[quote="Djuno schreef:Maar om nou bepaalde rassen op een kwetsende manier te vergelijken met dingen of andere dieren vind ik treurig.
) graag met een monster.
Wel de enige IJs die ik ooit gezien heb die zo rustig is...
Maar precies mijn smaak, en af en toe ook nog best wat pit erin. (alleen daar moet je hem dan eerst toe aansporen, en vervolgens wil ie alleen nog maar hard als ie eenmaal moe en bezweet is.
) Ik vind jouw manier inderdaad ook prima hoor, en ik erger me er zelf niet zo heel erg aan als mensen vooroordelen hebben, laat ze maar lekker
Maar het viel me op dat er best veel lijstjes waren met alleen maar ranke en alleen maar brede paarden. Ook niet als kritiek bedoeld, maar dat soort dingen vind ik grappig.
(ja, ik ben raar, I know... >;)) judith_slu schreef:ja ben ik helemaal met je eens![]()
Het is de bedoeling dat je zegt welke rassen je niet erg aanspreken, dus minst favoriet dat wil niet zeggen dat je er een hekel aan moet hebben ofzo![]()
En al die fabeltjes over slome, saaie fjorden, en showende nerveuze arabieren![]()
ja het ene paard is wat meer aangelegd voor dressuur de ander wat meer voor de recreatie, maar dat maakt ze juist misschien wel leuk. Ieder paard heeft zijn goeie en ieder paard heeft zijn slechte kanten![]()
En het is niet de bedoeling hier alle fjorden en arabieren af te kraken, wat bereik je daarmee![]()
zo dat is er uit[/b]
het is wel de bedoeling dat het een beetje leuk blijft
En het is niet de bedoeling om alle rassen af te kraken, nee gewoon het ras dat je het minst aanspreekt
judith_slu schreef:heb je even een mededeling., gaan sommige mensen net zo hard door![]()
ieder zijn eigen smaak, en dan van die dingen een tinker is net een koe, en haflingrs zijn sloom dat ras is lelijkhet is wel de bedoeling dat het een beetje leuk blijft
![]()
Dus ook al heb je een vreselijke hekel aan een bepaald ras hou het een beetje leukEn het is niet de bedoeling om alle rassen af te kraken, nee gewoon het ras dat je het minst aanspreekt
en ieder zijn eigen smaak![]()

love_sander schreef:1. Tinker (Brr....)
2. Fjord (Sorry)
3. Haflinger (Whahaha)
Je ziet het: De koudbloeden..Ik hou er niet van. Doe mij maar een Forester!
FjordieLover schreef:ben het hier helemaal mee eens...zoals iemand anders ook al ene keer in dit topic zei.
Bij elk ras zitten wel wat mindere paarden..en sommige rassen trekken je gewoon niet.
mischien dat ik een beetje fel had gereageert de vorige keer...sorry daarvoor.
Maar dat deed ik omdat iedereen zo vreemd over fjorden praate.
Maar ik vind het best wel flauw als sommige mensen zeggen dat er in fjorden niks zit en dat tinkers op koeien lijken
hou die mening dan voor je..
coydog schreef:Kijk, zo'n lijstje kan dus best zonder die toevoegingen, ze zijn nietszeggend en komen neerbuigend over.
Dat je niet van koudbloeden houdt is prima, maar zet er niet zoiets achter.
Of is dit puur om uit te dagen omdat ervoor een stuk of wat mensen laten weten hier niet van te houden?
vrijalover schreef:ja ik vind het ook nergens op slaan, je houd van paarden of niet. niet van sommigen wel van anderen niet
jammer dat sommige mensen koudbloedjes niet kennen, want ze zijn echt super! Maar ze nemen de moeite niet om ze echt te leren kennen..

ieder beest is gewoon uniek..net als jij en ik (of begin ik nu door te draven..
) 
Jellie schreef:Ik kijk naar paarden eigenlijk het zelfde als naar mensen. Het ene paard ligt me en het andere paard totaal niet. Dat heeft bij mij niets te maken met ras. Net als dat ik met het ene mens liever in contact kom dan met een ander mens. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren... Ik vind zelf de wat zwaardere paarden qua uitstraling het mooist maar ik ben ook wezenloos geweest van een arabiertje en ik rij ook graag op een KWPN-er.
Voor mij is het belangrijkste dat ik me met het dier op mijn gemak voelMaar t is zo makkelijk om af te kraken waar een ander zo veel van houdt, terwijl het soms zo goed is om uit de dingen die je zelf niet zo geweldig vind toch iets positiefs te halen....
Liefde voor een dier is toch veel belangrijker dan het "merkje"ieder beest is gewoon uniek..net als jij en ik (of begin ik nu door te draven..
)
Jellie schreef:Ik kijk naar paarden eigenlijk het zelfde als naar mensen. Het ene paard ligt me en het andere paard totaal niet. Dat heeft bij mij niets te maken met ras. Net als dat ik met het ene mens liever in contact kom dan met een ander mens. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren... Ik vind zelf de wat zwaardere paarden qua uitstraling het mooist maar ik ben ook wezenloos geweest van een arabiertje en ik rij ook graag op een KWPN-er.
Voor mij is het belangrijkste dat ik me met het dier op mijn gemak voel
Maar t is zo makkelijk om af te kraken waar een ander zo veel van houdt, terwijl het soms zo goed is om uit de dingen die je zelf niet zo geweldig vind toch iets positiefs te halen....
Liefde voor een dier is toch veel belangrijker dan het "merkje"ieder beest is gewoon uniek..net als jij en ik (of begin ik nu door te draven..
)