minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:37

KWPN is wel een ras.. die 3 types onder doen Knipoog Rijpaard gelders en tuigers..

Maar het is wel een ras Haha!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:23

Barcelano schreef:

De meesten mensen die maar iets van het Arabisch Volbloed afweten,weten wel hoe het zit Schijnheilig

Ja hoor! Dat weet ik zeker! Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:13

ok dr komen leuke reacties voorbij,
pegassa ofzo, even vergeten en djuno ook super

maar wat denken al die mensen die eerst gaan vertellen van ja niet generaliseren en vervolgens bv een tuiger een zeetanker noemen...

haha hoezo consequent in wat je wel en niet wil horen...

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:06

Waar dit topic op neerkomt is eigenlijk bijna dezelfde lijstjes, het fjord-ijslander-tinker-trekpaard lijstje voor de mensen die van ranke paardjes houden en kwpn/nrps/arabier etc van mensen die van stevige paardjes houden. Clown Ik heb op endurance een keer een vrij stevige arabier gezien, die vond ik echt heel leuk, hij was ook heel rustig en totaal niet nerveus vond ik, dus zo zie je idd weer dat vooroordelen gewoon vooroordelen blijven. Knipoog Ik ga geen lijstje geven omdat er niet echt rassen zijn die ik niet leuk vind... Scheve mond

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:32

Och, in mijn geval zou ik niet van vooroordelen willen spreken (maar goed, ook ik zie wel dat ze weer veeeeel voorkomen in dit topic -zoals overal op bokt Rolleyes Knipoog -) meer van een persoonlijke smaak. En zoals al gezegd; daar valt gewoon niet over te twisten. Er zijn ook zat rijtjes waar haflingers in staan en daar kan ik me nou niet direct druk om maken. Ik weet dat ik ongelooflijk veel lol met die van mij heb en dat het helemaal mijn type pony is. Tsja en dat een ander daar niet van houdt dat is zijn of haar goed recht, net zoals dat tinkers mij gewoon niet aanspreken.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:36

Amulet schreef:
Och, in mijn geval zou ik niet van vooroordelen willen spreken (maar goed, ook ik zie wel dat ze weer veeeeel voorkomen in dit topic -zoals overal op bokt Rolleyes Knipoog -) meer van een persoonlijke smaak. En zoals al gezegd; daar valt gewoon niet over te twisten. Er zijn ook zat rijtjes waar haflingers in staan en daar kan ik me nou niet direct druk om maken. Ik weet dat ik ongelooflijk veel lol met die van mij heb en dat het helemaal mijn type pony is. Tsja en dat een ander daar niet van houdt dat is zijn of haar goed recht, net zoals dat tinkers mij gewoon niet aanspreken.

OK dan!

enne..nog bedankt voor je excuus via pb, is dat ook weer opgelost! Knipoog

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:46

Amulet schreef:

Zoals jij het zegt komt het tenminste normaal en niet kwetsend over. Ieder z'n smaak!
Maar om nou bepaalde rassen op een kwetsende manier te vergelijken met dingen of andere dieren vind ik treurig.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:54

joepje"]
+:)+

enne..nog bedankt voor je excuus via pb, is dat ook weer opgelost! Knipoog
[/quote]

haha ik denk dat jij Alet bedoelt, ik heb jou niet ge PB't, niet dat ik weet tenminste Knipoog Haha!

[quote="Djuno schreef:
Maar om nou bepaalde rassen op een kwetsende manier te vergelijken met dingen of andere dieren vind ik treurig.

Daar heb je absoluut gelijk in, en dat zegt uiteraard meer over de intelligentie van de persoon die het plaatst dan het ras op zich. Al vergelijk ik die dikke haflinger van mij (overigens inderdaad wat traag en sloom maar wel heel erg lief Knipoog ) graag met een monster. Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:29

Ach Amulet, mijn IJs is ook een echte kinderpony hoor! Wel de enige IJs die ik ooit gezien heb die zo rustig is... *LOL* Maar precies mijn smaak, en af en toe ook nog best wat pit erin. (alleen daar moet je hem dan eerst toe aansporen, en vervolgens wil ie alleen nog maar hard als ie eenmaal moe en bezweet is. Clown) Ik vind jouw manier inderdaad ook prima hoor, en ik erger me er zelf niet zo heel erg aan als mensen vooroordelen hebben, laat ze maar lekker Cool Maar het viel me op dat er best veel lijstjes waren met alleen maar ranke en alleen maar brede paarden. Ook niet als kritiek bedoeld, maar dat soort dingen vind ik grappig. (ja, ik ben raar, I know... >;))

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:34

judith_slu schreef:
ja ben ik helemaal met je eens Knipoog

Het is de bedoeling dat je zegt welke rassen je niet erg aanspreken, dus minst favoriet dat wil niet zeggen dat je er een hekel aan moet hebben ofzo Scheve mond

En al die fabeltjes over slome, saaie fjorden, en showende nerveuze arabieren Verward
ja het ene paard is wat meer aangelegd voor dressuur de ander wat meer voor de recreatie, maar dat maakt ze juist misschien wel leuk. Ieder paard heeft zijn goeie en ieder paard heeft zijn slechte kanten

En het is niet de bedoeling hier alle fjorden en arabieren af te kraken, wat bereik je daarmee Verward
zo dat is er uit Tong uitsteken [/b]

heb je even een mededeling., gaan sommige mensen net zo hard door Stoom uit je oren

ieder zijn eigen smaak, en dan van die dingen een tinker is net een koe, en haflingrs zijn sloom dat ras is lelijk Verward het is wel de bedoeling dat het een beetje leuk blijft

Dus ook al heb je een vreselijke hekel aan een bepaald ras hou het een beetje leuk Knipoog En het is niet de bedoeling om alle rassen af te kraken, nee gewoon het ras dat je het minst aanspreekt
en ieder zijn eigen smaak

Doei, doei

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:44

1. Tinker (Brr....)
2. Fjord (Sorry)
3. Haflinger (Whahaha)

Je ziet het: De koudbloeden..Ik hou er niet van. Doe mij maar een Forester!

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:47

judith_slu schreef:
heb je even een mededeling., gaan sommige mensen net zo hard door Stoom uit je oren

ieder zijn eigen smaak, en dan van die dingen een tinker is net een koe, en haflingrs zijn sloom dat ras is lelijk Verward het is wel de bedoeling dat het een beetje leuk blijft

Dus ook al heb je een vreselijke hekel aan een bepaald ras hou het een beetje leuk Knipoog En het is niet de bedoeling om alle rassen af te kraken, nee gewoon het ras dat je het minst aanspreekt
en ieder zijn eigen smaak

Doei, doei

ben het hier helemaal mee eens...zoals iemand anders ook al ene keer in dit topic zei.
Bij elk ras zitten wel wat mindere paarden..en sommige rassen trekken je gewoon niet.
mischien dat ik een beetje fel had gereageert de vorige keer...sorry daarvoor.
Maar dat deed ik omdat iedereen zo vreemd over fjorden praate.
Maar ik vind het best wel flauw als sommige mensen zeggen dat er in fjorden niks zit en dat tinkers op koeien lijken
hou die mening dan voor je.. Scheve mond

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:58

tja,, ik ben ook geen koudbloedfan..

ik heb t niet zo op fjorden emn haflingers..
tinkers gaan soms nog,,

maar neej,, ik ben meer t type voor arabiertjes en KWPN-ers enz...

en t ik weet heus wel dat er ook leuke haffie's en leuke fjorden zijn!! ik heb echt geen vooroordeel, maar als ik ergens voor moet kiezen dan kies ik geen Fjord enzo..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:22

love_sander schreef:
1. Tinker (Brr....)
2. Fjord (Sorry)
3. Haflinger (Whahaha)

Je ziet het: De koudbloeden..Ik hou er niet van. Doe mij maar een Forester!

Kijk, zo'n lijstje kan dus best zonder die toevoegingen, ze zijn nietszeggend en komen neerbuigend over.
Dat je niet van koudbloeden houdt is prima, maar zet er niet zoiets achter.
Of is dit puur om uit te dagen omdat ervoor een stuk of wat mensen laten weten hier niet van te houden?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:24

ja ik vind het ook nergens op slaan, je houd van paarden of niet. niet van sommigen wel van anderen niet Verward

jammer dat sommige mensen koudbloedjes niet kennen, want ze zijn echt super! Maar ze nemen de moeite niet om ze echt te leren kennen..

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:41

FjordieLover schreef:
ben het hier helemaal mee eens...zoals iemand anders ook al ene keer in dit topic zei.
Bij elk ras zitten wel wat mindere paarden..en sommige rassen trekken je gewoon niet.
mischien dat ik een beetje fel had gereageert de vorige keer...sorry daarvoor.
Maar dat deed ik omdat iedereen zo vreemd over fjorden praate.
Maar ik vind het best wel flauw als sommige mensen zeggen dat er in fjorden niks zit en dat tinkers op koeien lijken
hou die mening dan voor je.. Scheve mond

zo er word geluisterd OK dan!
En eerlijk berichtje, sommige mensen zijn idd een beetje neerbuigend enzz...... over fjorden haflingers, tinkers maar ook over arabieren

natuurlijk zijn alle paarden leuk, maar smaak is het woordmiss. had ik dit topic iets anders moeten noemen ofzo maar iig niet meer van die akelige dingen dat is niet erg leuk

elk ras heeft iets leuks en elk ras iets minders Knipoog

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:45

coydog schreef:
Kijk, zo'n lijstje kan dus best zonder die toevoegingen, ze zijn nietszeggend en komen neerbuigend over.
Dat je niet van koudbloeden houdt is prima, maar zet er niet zoiets achter.
Of is dit puur om uit te dagen omdat ervoor een stuk of wat mensen laten weten hier niet van te houden?

ja dat lijstje van love_sander is echt deprimerend
en neerbuigend idd Scheve mond

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:55

vrijalover schreef:
ja ik vind het ook nergens op slaan, je houd van paarden of niet. niet van sommigen wel van anderen niet Verward

jammer dat sommige mensen koudbloedjes niet kennen, want ze zijn echt super! Maar ze nemen de moeite niet om ze echt te leren kennen..

ja sorry,, ik ben en blijf toch echt geen koudbloedfan...
Ze zullen voor de een super zijn en voor de ander minder..
ik heb heus wel de moeite gedaan om ze te leren kennen.. ik heb zelfs een 4 daagse op een tinker gedaan,, ik vond t erg leuk, maar voor mijn dagelijkse werkzaamheden + mijn karakter vind ik gewoon over t algemeen (let op de zijn dus uitzonderingen) warmbloeden leuker..

kijk ik hou niet van een slome dikke fjord maar ook niet van een dikke slome KWPNer..

mijn VOORKEUR gaat uit naar een kwpner of arabier,, dit betekend dus niet dat ik alle fjorden, tinkers en haffies stom vind.. ik wil ze absoluut niet over een kam scheren...

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:15

Ehhh, ik vind alle paardjes eigenlijk leuk..... Verward Verward

Ben wel mega fan van koudbloeden en mijn volgende paardje wordt een Belg! Cool

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:06

kijk ik snap al helemaal niet waarom dit topic eigelijk geopend is..
wantdit is natuurlijk de goden verzoeken..

Is het niet beter om dit topic te sluiten?? ik bedoel IEDEREEN voelt zich aan gevallen of beledigd..

net een stelletje kleuters in een hok... kakel de kakel... bah zeg..
express mensen afzeiken.. of in dit geval paarden van mensne..

Waarom wordt er geen topic geopend met JE MEEST FAVO paarden ras!

Mischien dat de TS of naief is geweest. of gewoon eigelijk uit is op rellen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:09

Helemaal gelijk, Cayusejuhhh!

Cayusejuhh schreef:
Waarom wordt er geen topic geopend met JE MEEST FAVO paarden ras!

De reden waarom dat topic niet geopend is, is trouwens dat zo'n topic al zo vaak voorbij is gekomen. Lachen

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:45

Minst favo rassen van mijn zijn :

1 Hackneys
2 Dravers
3 KWPNers

Ik hou meer van de koudbloed paarden lekker dik stevig zoals een paard hoort te zijn. Maja dat is mijn mening.

Top 3tje meest favo rassen van mij zijn:

Tinker
Fjord
shetlander Vingers aflikken

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:48

Ik kijk naar paarden eigenlijk het zelfde als naar mensen. Het ene paard ligt me en het andere paard totaal niet. Dat heeft bij mij niets te maken met ras. Net als dat ik met het ene mens liever in contact kom dan met een ander mens. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren... Ik vind zelf de wat zwaardere paarden qua uitstraling het mooist maar ik ben ook wezenloos geweest van een arabiertje en ik rij ook graag op een KWPN-er.
Voor mij is het belangrijkste dat ik me met het dier op mijn gemak voel Lachen
Maar t is zo makkelijk om af te kraken waar een ander zo veel van houdt, terwijl het soms zo goed is om uit de dingen die je zelf niet zo geweldig vind toch iets positiefs te halen....
Liefde voor een dier is toch veel belangrijker dan het "merkje" Knipoog ieder beest is gewoon uniek..net als jij en ik (of begin ik nu door te draven.. Haha! )

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:50

Jellie schreef:
Ik kijk naar paarden eigenlijk het zelfde als naar mensen. Het ene paard ligt me en het andere paard totaal niet. Dat heeft bij mij niets te maken met ras. Net als dat ik met het ene mens liever in contact kom dan met een ander mens. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren... Ik vind zelf de wat zwaardere paarden qua uitstraling het mooist maar ik ben ook wezenloos geweest van een arabiertje en ik rij ook graag op een KWPN-er.
Voor mij is het belangrijkste dat ik me met het dier op mijn gemak voel LachenMaar t is zo makkelijk om af te kraken waar een ander zo veel van houdt, terwijl het soms zo goed is om uit de dingen die je zelf niet zo geweldig vind toch iets positiefs te halen....
Liefde voor een dier is toch veel belangrijker dan het "merkje" Knipoog ieder beest is gewoon uniek..net als jij en ik (of begin ik nu door te draven.. Haha! )

Amen OK dan!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:35

Jellie schreef:
Voor mij is het belangrijkste dat ik me met het dier op mijn gemak voel Lachen
Maar t is zo makkelijk om af te kraken waar een ander zo veel van houdt, terwijl het soms zo goed is om uit de dingen die je zelf niet zo geweldig vind toch iets positiefs te halen....

dat is opzich wel zo..

maar ik geef en blijf mn voorkeur geven aan KWPN-ers en Arabieren...enz

en das echt niet om t merkje of het uiterlijk alleen..
ik ben een iel meisje wat graag dressuur en springen wedstrijden doet..
en met mijn karakter past over het algemeen een KWPN-er beter bij me als een fjord..

en tuurlijk er zijn vast fjorden die wel leuyk zijn ook voor mij, maar over t algemeen is t een KWPN-er die t meest bij mij past..

ik heb een eigen paard een KWPN-er en ben bewust naar een KWPN-er op zoek gegaan..
als ik een paard koop moet t ook een geweldig beest voor mij zijn!
Ik geef mijn geld er aan uit!
en dan ga ik niet opzoek naar een fjord!!
Als ik 50 ben en ik wil alleen nog maar recreatief rijden dan koop ik denk ik een tinker of fjord ofzo..
want dan wil ik bospaardje en geen wedstrijdpaardje...

De vraag is welk ras vind jij t minst leukst??

das voor mij t ras wat op dit moment het slechts bij MIJ past..
dat wil nog niet zeggen dat het een slecht ras is alleen dat t niet bij mij past!!!!!!!!!!!!!!