Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:09

Mackie schreef:
tja.... ieder zijn soort paard! Haha!

Ik vind dat ze vaak heel relaxed zijn, mits je met ze om kan gaan. Die van mij is wel eens nerveus, maar dan ligt dat meestal aan mij, als ik geïrriteerd ben of boos, of gewoon niet eerlijk naar Mores toe dan wordt ie nerveus en daarmee zet ie mij weer ff op mij plaats.

Inderdaad, en dat maakt ze nou juist zo ontzettend leuk *LOL*
Ik heb nog nooit zoveel van een paard geleerd als van mijn draver Slim en ik blijf bij leren hoor... daar zorgt ze wel voor Knipoog

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 10:36

jah, vind ik ook. mijn paard heeft een trouma aan spuitbussen overgehouden....en hij had erge schuurplekken van de deken, dus wilde ik er wat spul op spuiten. daar was hij het niet mee eens, en maaide met zijn voorbeen naar voren, niet gericht, maar wel om me te waarschuwen, toen deed ik dat spul op een doekje, en hij vond het allang goed, hij stond alweer te dommelen...en een halfe minuut geleden nog boos met z'n hoofd omhoog en wit voor de ogen....allemaal kleine leermomenten Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 22:46

Idd zo leer je van je draver van alles Tong uitsteken

Ik ga volgend weekend naar m'n nieuwe stalling en ik heb daar best zin in. Haha! De eigenaresse van deze stalling hebben we het vandaag verteld en ze vond het allemaal goed enzo. Daar waren we best zenuwachtig over want de vorige mensen waren met een soort van ruzie weg gegaan en dat wilde wij niet. We vonden het best gezellig daar en ik wil daar best nog eens langs kunnen komen. Maar dat vond ze allemaal erg leuk en wenste ons veel geluk met onze nieuwe stal. Maar om haar toch een beetje te bedanken denk ik eraan om een foto van in iedergeval ons paard (misschien ons erbij) en een bos bloemen aan haar te geven voordat we weg gaan.

Sorry dit heeft helemaal niks met het onderwerp te maken maar ik wilde het ff laten weten omdat ik er best zenuwachtig maar ook blij om ben!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:39

haha, is goed hoor........we zijn een en al oor......... Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:44

lovemaan schreef:
haha, is goed hoor........we zijn een en al oor......... Knipoog

thnx OK dan!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:39

radnah2 schreef:
thnx OK dan!

Graag gedaan

radnah2

Re: Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:30

Het begint hier een beetje rustig te worden! Waar is iedereen? Cool

Oke bokt is wat vernieuwd en alles werkt niet zoals het hoort oke! Maar geduld is een schone zaak en hoop dat ze er wat leuks van maken! Ach gut

Maar hoe gaat het met iedereen en hun dravers? (Niet dat dat al genoeg gevraagd is maarja moet toch wat)

Met de mijne gaat het goed! Haha!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:07

haj, ik ben er nog hoor!! hihi...bij mij is het idd ook heel apart....wel leuk, maar alles in het engels ofzo.[/color]
ff kijke of die kleurtjes werken ghehe Sigaar [/color]
Owja, met mijn dravertje gaat het goed hoor! ik kan alleen niet rijden want de bak is erg bevroren Frusty wat een vette emoticons trouwens!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:13

alleen de kleuren doen het niet.... of nu wel Party!! Pling

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 23:33

ja alleen geen geel gebruiken Haha! anders moet ik straks nog een bril!

ff kijken of het bij mij ook werkt

thiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:33

Met mijn draver gaat het ook goed.Zelfs te goed!Hij heeft verschrikkelijke kuren.Ga ik gezellig met mijn nicht rijden,is meneer niet te houden.Hij moest toch wel laten zien dat hij beter en harder kon.Hij vergeet alleen dat haar dravers nog in koers zijn en hij niet.Hard konden we toch niet rijden want meneerke wou niet meer stoppen (liep gewoon op de sulky,al een geluk op haar rug).Anders is hij zo te rijden op stemcommando's maar nu niet.Denk dat zijn koersinstinct boven kwam.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:00

radnah2 schreef:

Oke bokt is wat vernieuwd en alles werkt niet zoals het hoort oke! Maar geduld is een schone zaak en hoop dat ze er wat leuks van maken! Ach gut

Maar hoe gaat het met iedereen en hun dravers? (Niet dat dat al genoeg gevraagd is maarja moet toch wat)

Ik ben er ook nog hoor, heb t druk gehad, ben namelijk verhuisd dus dat vergt aardig wat tijd... toen was internet nog niet aan gesloten, maar we zijn er weer...
Met KM gaat het erg goed, die heeft 2weken vakantie gehad door de verhuizing en het zeer slechte weer!!!
Bij ITP staan nieuwe fotos van ons... kijken dus!
Ohwjah, zie mn onderschrift is makkelijker hahah

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 17:08

KindnessM schreef:
radnah2 schreef:

Ik ben er ook nog hoor, heb t druk gehad, ben namelijk verhuisd dus dat vergt aardig wat tijd... toen was internet nog niet aan gesloten, maar we zijn er weer...
Met KM gaat het erg goed, die heeft 2weken vakantie gehad door de verhuizing en het zeer slechte weer!!!
Bij ITP staan nieuwe fotos van ons... kijken dus!
Ohwjah, zie mn onderschrift is makkelijker hahah

Gelukkig maar! Pling (Dat je er nog bent)

En? Mooier huis nu? groter? Kan je je paard al achter in de tuin zetten Tong uitsteken

KM zal wel blij zijn geweest met z'n vrije dagen Haha! De mijne niet want inplaats dat ik ging verhuizen ging m'n paard verhuizen dus die moest juist werken }> Maar ze staat nu op een leuke stal met 2 vriendjes en de heeeeele dag buiten zodat ze s'avonds lekker op stal kan Dromen

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:09

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:40

ik vind het karakter van dravers geweldig... Lachen

Ik heb zelf een halfbloed-draver, geweldige merrie... ze wil met respect behandeld worden (logisch, wil ik ook), ze is tegen iedereen lief en aardig, maar aan de andere kant toch ook wel wat eenkennig...
ze is ook erg veelzijdig... gaat voor me door het vuur...

Ik wil nooit meer een paardje zonder draversbloed.... Haha! (als ik in de toekomst ooit nog een paardje erbij zou hebben... Banjer is en blijft bij mij... Haha! )

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:44

ben er ook weer/ nog!!! Ik ben op vakantie geweest naar Oostenrijk...gesnowboard was mega...... Cool

maan heeft dus een weekje stil gestaan en ik ben nu weer aan het werk. was weer ff rodeo in de bak }> ........maar dat was wel geinig.

we hebben de boeking trouwens binnen voor de mei vakantie...want dan ga ik met Manuel naar Zeeland op vakantie!!!!! Strandritten maken zooooo gaaf!!!!

maar eerst in April nog een wedstrijdje van de regio, ben benieuwd hoe het gaat. Ik ga B dress en B springen starten Clown ==>dat wordt wat met de galop Bloos !!

maar we zullen het allemaal wel zien!!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 23:47

lovemaan schreef:
ben er ook weer/ nog!!! Ik ben op vakantie geweest naar Oostenrijk...gesnowboard was mega...... Cool

maan heeft dus een weekje stil gestaan en ik ben nu weer aan het werk. was weer ff rodeo in de bak }> ........maar dat was wel geinig.

we hebben de boeking trouwens binnen voor de mei vakantie...want dan ga ik met Manuel naar Zeeland op vakantie!!!!! Strandritten maken zooooo gaaf!!!!

maar eerst in April nog een wedstrijdje van de regio, ben benieuwd hoe het gaat. Ik ga B dress en B springen starten Clown ==>dat wordt wat met de galop Bloos !!

maar we zullen het allemaal wel zien!!

Zo dat klinkt druk! Knipoog

Maar lijkt me ook gaaf om strandritten te gaan maken! Cool

Ik wil ook wedstrijden gaan rijden maar heb gehoord dat je eerst bij een vereniging lid moet worden! Boos! Ach ja! ik heb de tijd! Tong uitsteken

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:12

ja, ik ben bij onze ponyclub lid. dan kan ik meedoen aan onderlinge wedstrijdjes. maar als de galop straks nog beter gaat en maan loopt wat beter ga ik misschien een startkaart aanvragen! Bloos

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 20:52

lovemaan schreef:
ja, ik ben bij onze ponyclub lid. dan kan ik meedoen aan onderlinge wedstrijdjes. maar als de galop straks nog beter gaat en maan loopt wat beter ga ik misschien een startkaart aanvragen! Bloos

Ach dat lukt je wel! Knipoog Veel oefenen en geduld hebben en dan komt er vanzelf wel een keer dat ie super in galop gaat Haha!

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:00

ja idd. maar als ik nu thuis in de bak rij rijd ik hem met thiedeman bit, omdat hij net even iets te sterk was in galop voor mij. dat gaat nu echt super!! maar in de les bij de club mag je daar niet mee rijden dus dan rijd ik met een (iets te dikke) bustrens, dus dan neemtie soms een loopje met mij }>

maar hij kan nu al van stap naar galop, eenvoudige galopswissel, wijken, en op de linkerhand de hele bak al rond heel rustig zonder uit galop te vallen!!! (rechts ben ik hard aan et oefenen) Dus ik ben heel trots Haha! Pling

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:34

lovemaan schreef:
ja idd. maar als ik nu thuis in de bak rij rijd ik hem met thiedeman bit, omdat hij net even iets te sterk was in galop voor mij. dat gaat nu echt super!! maar in de les bij de club mag je daar niet mee rijden dus dan rijd ik met een (iets te dikke) bustrens, dus dan neemtie soms een loopje met mij }>

maar hij kan nu al van stap naar galop, eenvoudige galopswissel, wijken, en op de linkerhand de hele bak al rond heel rustig zonder uit galop te vallen!!! (rechts ben ik hard aan et oefenen) Dus ik ben heel trots Haha! Pling

wijken in galop? Haha! Gaaf!

Mijnes kan soms van stap naar galop maar soms gaat het wel eens fout en dan raakt ze helemaal van streek. Dus dat moet ik nog oefenen. En wisselingen lukken nog helemaal niet. Maar in galop blijven (links en rechts) gaat wel en ze kan ook rustig galopperen! Knipoog Haha!

Maar ik ben sinds kort (3 weken ong) naar een andere stalling verhuisd en sindsdien heb ik het een beetje laten vallen ten eerste omdat ik eerst wilde dat ze aan der nieuwe stalling wende en ten tweede omdat ik de laatste 2 weken erg druk heb gehad en dus weinig tijd voor der heb gehad. En als ik dan bij der was ging ik maar ff rijden.

Maarja over 2 weken heb ik een week vakantie en dan wil ik kijken om alles weer een beetje op te pakken. Want ik maakte eerst ook veel buitenritten maar zelfs die maak ik weinig tot niet meer! Verdrietig

Maarja ik ga het goed maken met haar Ach gut

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:35

Owja ik rij met een dubbel gebroken bit (die eigelijk te groot voor der is maar hij rijd wel lekker) en ze reageert dat erg goed op. Ik heb een paar dagen een ander bitje gebruikt maar die was scherper en dat rijd niet bij haar!

Ik hou het wel gewoon bij dubbel gebroken! Knipoog

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:55

Ik heb een half jaar met dravers gewerkt op een stoetterij daar stond van alles wat veulens, jaarlingen, tweejarige, fokmerrie, dekhengsten en probleem/geblesseerde paarden. Ik ben er achter gekomen dat er heel "heet" kunnen zijn en ook heel rustig maar wel eerlijk. Echt allemaal verschillende karakters. Maar iets wat ik daar echt heb geleerd is dat ze heel slim zijn en je goed moet opletten want anders halen ze zo een grapje met je uit.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:58

mamauba schreef:
Ik heb een half jaar met dravers gewerkt op een stoetterij daar stond van alles wat veulens, jaarlingen, tweejarige, fokmerrie, dekhengsten en probleem/geblesseerde paarden. Ik ben er achter gekomen dat er heel "heet" kunnen zijn en ook heel rustig maar wel eerlijk. Echt allemaal verschillende karakters. Maar iets wat ik daar echt heb geleerd is dat ze heel slim zijn en je goed moet opletten want anders halen ze zo een grapje met je uit.

Ja, da's waar! Dravers zijn hele slimme paarden, da's zo leuk aan ze! Haha!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 11:14

hoihoi

werd weer een beetje rustig dus zet maar ff een berichtje neer.

Ik ben snotverkouden en heb 2 dagen keelpijn gehad Sigaar maarja gelukkig niet de griep die heerst want ik heb gehoord dat die niet fijn is. Er zijn 2 mensen die ik ken die het al gehad hebben en mij hadden kunnen aansteken maar gelukkig niet Haha!

Met Liberty gaat het goed. Ze had een weekje dat ze slecht at (2 dagen at ze helemaal niks daarna alleen der biks niet) maar dat is over. Daar ben ik wel blij om. Nou alleen nog iemand zoeken die mijn paard wil verzorgen in de 6/7 weken dat ik er niet ben. Verdrietig Heb alleen al 3 dagen niet gereden (wel gelongeerd maar dat is anders Tong uitsteken ). Dus dat moet ik goedmaken Ach gut Heb zaterdag wel een wandeling gemaakt waar ze op een grasveldje ff lekker mocht grazen. Vork

Deze week heb ik deelexamens dus veeeeel leren (ahum!) Knipoog Clown Maar volgende week een weekje vakantie dus dan lekker veel rijden! nou nog het weer meehebben Bloos Als het mooi weer word ga ik lekker veel buitenritten maken. Cool