Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
promptertje schreef:Djilan, het is alsof je mijn 18-jarige dravermerrie beschrijft; die al vanaf veulen af aan bij mij is, nooit geslagen is (ik heb haar nog nooit met een zweep gereden), ze vindt alles doodeng, vooral paarden voor 4-wielige wagentjes (sulky's heeft ze geen problemen mee) zijn goed voor paniek, en elke vorm van stemverheffing raakt ze door overstuur.
Het is gewoon een heel angstig, wantrouwend paard. Als veulen stond ze altijd al achter haar moeder... De laatste jaren is het door PNH wat verbeterd, maar haar karakter is gewoon angstig. Dat zou bij jouw paard ook het geval geweest kunnen zijn. Iemand die mijn merrie nu zou kopen, zou waarschijnlijk ook denken dat ze ooit mishandeld is.
Bokkertjes hier die mij en mijn merrie IRL kennen, zullen je kunnen verzekeren dat ze enorm liefdevol behandeld wordt :+:
ruitje schreef:Nou nou,wat word jouw paarden mishandeld zeg![]()
...hihi,kon het niet laten
...nee hoor ik verzeker inderdaad dat Danny het enorm getroffen heeft,bij een hoop andere eigenaren(inclusief ik
)had ze het niet zo getroffen.Promptertje heeft een hoop geduld(en een grote dosis humor om Danny zo af en toe gewoon uit te lachen
)
wkoekoek schreef:Ideal du Gazeau is een Franse hengst, qua uiterlijk lijkt ze in ieder geval wel op hemOfir's oma was ook van Surge Hanover. Was een supermerrie, ontzettend lief karakter, echt een schat.
Ofir is van Ares Impulse, maar daar waren maar heel weinig veulens van. Ik denk eerder dat het van moederskant komt. Ilana was ook een echte zenuwpees. Dan zou het bij haar ook weer van vaderskant (Ulaan) moeten komen, aangezien Zinia zo rustig was. Ik denk dat dat ook wel klopt. We hadden ook een volle zus van Ilana, Leonie. Dat was ook een heel apart paard![]()
To the Point en Rival hebben dezelfde vader, Incredible Crafts en zijn ook allebei lief en niet snel nerveus. Ze zijn wel slim... >;)
Tammy is een Armbro Pompei, ik weet dat ze wel het uiterliijk heeft van haar vader. Qua karakter weet ik alleen dat haar moeder een lief paard is, en heel makkelijk. Tammy heeft wat meer temperament. Voor vaderskant moet ik bij ruitje zijn, aangezien die ook Armbro Pompei's heeft
promptertje schreef:Manza staat bekend om zijn drukke kindertjes.