Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 16:03

even NDR bellen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:09

Tuurlijk, dat had ik ook kunnen bedenken Knipoog
Stom zeg...

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:19

op internet kun je jaargangen van dravers vinden, kijk naar de fokker, en natuurlijk bij de lijst de 1e letter van zijn, naam maar dat weet iedereen al als dravers fan:D Haha!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:29

wie zijn er morgen in wolvega? mijn verzorgpaardje loopt in de 3 e koers, als favoriet, ben benieuwd

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 20:37

ik helaas niet. Soncero en Skorpje moeten ook weer lopen, maar ik kan er helaas niet bijzijn

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:45

das balen, andere keeer mischien:D

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:00

nozem is ook heel nuchter weet niet van wie hij het heeft, heb zijn ouders niet gekend
Mijn oom heeft alleen zijn moeder gekend, kan het wel een vragen

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 09:37

Mijn paard was al hengst heel nuchter en stoer, maar is al ruin wat schijteriger geworden, voor mensen en voor dingen. Maar als je gewoon doet of er niks aan de hand is, past ie zich wel aan

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:28

mooneyes schreef:
op internet kun je jaargangen van dravers vinden, kijk naar de fokker, en natuurlijk bij de lijst de 1e letter van zijn, naam maar dat weet iedereen al als dravers fan:D Haha!

Kun je me dan ook zeggen op welke website? Ik ben niet zo thuis in de dravers

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:36

dravers.mine.nu of www.dravers.com

Ik ben vandaag wel op Wolvega, maar moet wel werken. Ben nu foto's van het rijden op Ofir aan het uploaden...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:50

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 10:58

leuke foto's *LOL*

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:02

promptertje schreef:
Djilan, het is alsof je mijn 18-jarige dravermerrie beschrijft; die al vanaf veulen af aan bij mij is, nooit geslagen is (ik heb haar nog nooit met een zweep gereden), ze vindt alles doodeng, vooral paarden voor 4-wielige wagentjes (sulky's heeft ze geen problemen mee Haha!) zijn goed voor paniek, en elke vorm van stemverheffing raakt ze door overstuur.

Het is gewoon een heel angstig, wantrouwend paard. Als veulen stond ze altijd al achter haar moeder... De laatste jaren is het door PNH wat verbeterd, maar haar karakter is gewoon angstig. Dat zou bij jouw paard ook het geval geweest kunnen zijn. Iemand die mijn merrie nu zou kopen, zou waarschijnlijk ook denken dat ze ooit mishandeld is.

Bokkertjes hier die mij en mijn merrie IRL kennen, zullen je kunnen verzekeren dat ze enorm liefdevol behandeld wordt :+:

Nou nou,wat word jouw paarden mishandeld zeg Schijnheilig ...hihi,kon het niet laten Haha! ...nee hoor ik verzeker inderdaad dat Danny het enorm getroffen heeft,bij een hoop andere eigenaren(inclusief ik Schijnheilig )had ze het niet zo getroffen.Promptertje heeft een hoop geduld(en een grote dosis humor om Danny zo af en toe gewoon uit te lachen Cool )

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:04

ruitje schreef:
Nou nou,wat word jouw paarden mishandeld zeg Schijnheilig ...hihi,kon het niet laten Haha! ...nee hoor ik verzeker inderdaad dat Danny het enorm getroffen heeft,bij een hoop andere eigenaren(inclusief ik Schijnheilig )had ze het niet zo getroffen.Promptertje heeft een hoop geduld(en een grote dosis humor om Danny zo af en toe gewoon uit te lachen Cool )

edit: ik bedoel met dat Danny het bij mij niet getroffen had dat ik niet goed om kan gaan met nerveuze paarden...ik word er zelf ook nerveus van Bloos ...voordat er inderdaad verkeerde verhalen Bokt overgaan Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 18:07

wkoekoek schreef:
Ideal du Gazeau is een Franse hengst, qua uiterlijk lijkt ze in ieder geval wel op hem Ofir's oma was ook van Surge Hanover. Was een supermerrie, ontzettend lief karakter, echt een schat.
Ofir is van Ares Impulse, maar daar waren maar heel weinig veulens van. Ik denk eerder dat het van moederskant komt. Ilana was ook een echte zenuwpees. Dan zou het bij haar ook weer van vaderskant (Ulaan) moeten komen, aangezien Zinia zo rustig was. Ik denk dat dat ook wel klopt. We hadden ook een volle zus van Ilana, Leonie. Dat was ook een heel apart paard Scheve mond

To the Point en Rival hebben dezelfde vader, Incredible Crafts en zijn ook allebei lief en niet snel nerveus. Ze zijn wel slim... >;)

Tammy is een Armbro Pompei, ik weet dat ze wel het uiterliijk heeft van haar vader. Qua karakter weet ik alleen dat haar moeder een lief paard is, en heel makkelijk. Tammy heeft wat meer temperament. Voor vaderskant moet ik bij ruitje zijn, aangezien die ook Armbro Pompei's heeft Haha!

Qua karakter zijn Vincent en Urgent ook nogal temperamentvol Knipoog ....Vincent is op dit moment echt gigantisch nerveus...zal wel komen omdat hij gecastreerd is *vork .....nu denkt hij dat we langzaam aan al zijn lichaamsdelen gaan afhakken Vingers aflikken ...Urgent is al een stuk rustiger geworden sinds ze bij ons is dus ik heb hoop voor Vincent Knipoog

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 19:12

Skorpios won, wat is ie toch geweldig he?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:07

Goh, goed Mackie, gefeliciteerd!

Ruitje, jij bent prima voor je paard(en), maar zo'n zenuwenlijertje vergt inderdaad wel een hoop geduld. Dat heb ik met paarden wel, met mensen een stuk minder Schijnheilig

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 20:09

Ik heb met het ene paard meer geduld dan met het andere. Vaak met de druktemakers meer geduld dan met niet-druktemakers. Maar ook weer niet bij elke druktemaker, van sommige kan ik het gewoon wel hebben en van andere niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:19

promptertje schreef:
Manza staat bekend om zijn drukke kindertjes Lachen.

Ook om zijn drukke kleinkindertjes? Tong uitsteken

Hoewel Retje al stukken beter te hanteren is sinds hij iets minder krachtvoer krijgt. Knipoog

Anyway, ik heb Manza twee jaar geleden gezien op de drafbaan in Groningen, bij de koers die hij zelf in 1974 won (Sweepstakes?). Hij werd aan een touwtje voorgebracht en zijn begeleider had er moeite mee hem bij zich te houden. Beestje was toen al 30 en in zijn doen en laten was het net onze Ret. Haha!

Heb nog wel ergens foto's van die middag in een upload staan, maar dan moet ik goed zoeken. Haha!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:29

Gefeliciteerd Mackie Haha! .....ik ben met drukke paarden soms beter dan de andere keer,als ze mij op een foute dag te pakken hebben is het niet gezellig Knipoog .....Leuk foto's Haha! !Foto's zijn altijd leuk Karin Lachen !

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 20:32

Was ie nou inmiddels overleden trouwens of vergis ik me??

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:33

Ik geloof dat er inderdaad toen een stukje in de paardenkrant stond dat hij dood was ja.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:53

Klopt ja, Manza leeft niet meer. Volgens mij in januari alweer twee jaar geleden dat hij overleed, zal het ff nazoeken.

[Edit] berichtje op Bokt gevonden: [HK] NIEUW: Draverpraat

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-04 20:57

goh alweer zoland geleden!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:41

Net terug uit Wolvega Haha! Soncero werd nog vierde Mackie. Maar niet van harte volgens mij, voor de koers had ie Mariel Mol bijna van de sulky afgeschopt Scheve mond Verder weinig spectaculairs, al viel het me op dat er behoorlijk veel paarden uitgeschakeld werden voor onregelmatig draven of telgang Verward Vaag... zal wel liggen aan wie er in het comite zitten...

Hillie Bandringa, fokster van de meadow paarden ligt trouwens in het ziekenhuis.