Erkenning ICS: het vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:42

Een speeltuin is geen onprettige omgeving Haha! , zie dat niet iets als negatiefs!

Een slachtveld echter wel, en er is uiteindelijk maar 1 slachtoffer(hoofdrol speelster) waar we het steeds gezamelijk over hebben! Zowel links als rechts zijn het daar over eens!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:42

Soms denk ik toch echt dat mensen dingen lezen die er niet staan. Niemand hangt de vuile was buiten behalve dan die buiten gehangen moet worden en volgens mij heeft niemand op dit moment op wat voor manier dan ook de discussie Tinker/Irish Cob aangewakkert.

Een interim-bestuur zou wel een idee zijn maar zonder de administratie kan die niet veel. Ik neem aan dat degenen die er mee bezig zijn hier wel hun plannen voor hebben maar het is denk ik niet verstandig om hun plannen op een forum te zetten.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:47

Misschien hebben jullie hier al lang aan gedacht, maar een tijd geleden was er ook ellende binnen het FPS (Fries paarden stamboek) er is toen ook een bestuur afgezet (met heel veel gezeik en bedreigingen) en vervangen door een nieuw bestuur.

Misschien een idee om info in te winnen bij het FPS over de aanpak van de ICS situatie?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:52

Denk je serieus dat de gemiddelde Tinkerliefhebber wilt lezen wat een rommel het is bij de vereniging waarvan ze dachten dat ze er goed zaten?! Ik denk dat 8 pagina's steunbetuigingen, tips, adviezen en "verhalen uit 1e hand" ruim voldoende is om een statement te maken.

Vooral in het geval ICS en NST zul je een beetje op moeten passen voor negatieve publiciteit. En ik weet wel dat er een hoop opbouwends gebeurt nu, maar weet de gemiddelde Tinkerliefhebber dat ook?

Ik vind het flauw om nu van 8 pagina's quotes te moeten gaan zoeken om voorbeelden te geven over de kwestie Tinker/ Irish Cob.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:00

Chubby schreef:
Vooral in het geval ICS en NST zul je een beetje op moeten passen voor negatieve publiciteit. En ik weet wel dat er een hoop opbouwends gebeurt nu, maar weet de gemiddelde Tinkerliefhebber dat ook?
.

Ik denk dat we nu juist gaan afkomen van die negatieve publiciteit. Ik denk dat we nu ook afmoeten van het door twee mensen in het leven geroepen ZIJ/WIJ verhaal.
Juist lezend door al die pagina's zie ik steeds meer begrip voor elkaar, zie ik hoe mensen juist het nieuwe bestuur steunen en hoe meer dat gezegd en geschreven wordt, hoe eerder die negatieve publiciteit uit de wereld zal zijn. En hoe minder grond het oude bestuur heeft want die hebben daar altijd hun kracht uit geput.

Dat wil niet zeggen dat we in oeverloos geklets moeten gaan vervallen en straks worden de reacties vanzelf minder maar ik zie het juist als positief dat er nu weer saamhorigheid ontstaat, ook met twee stamboeken!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:01

Ik denk dat ik dat erg graag zou weten ja, liefst nog op het moment dat ik er wat aan kan doen.
Wat heb je er aan om nu weer alles in de doofpot te stoppen.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:10

Goed bereid kost even tijd...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:16

tinkernikky schreef:
Goed bereid kost even tijd...

Yep en als je er daarna de deksel afhaalt komt er even veel stoom vanaf maar dat wordt vanzelf minder Knipoog

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:16

Ik kan in ieder geval zeggen dat het prettig is te weten dat we zoveel steun hebben en ik vind niet dat er nu geharrewar is over de stamboeken onderling, en dat we ook heel druk bezig zijn achter de schermen en we stoppen zeker niets meer in welke doofpot dan ook Ach gut

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:30

Percy schreef:
Yep en als je er daarna de deksel afhaalt komt er even veel stoom vanaf maar dat wordt vanzelf minder Knipoog

Ik bedoelde er mee te zeggen dat mensen gewoon wel even tijd nodig hebben om zich voor te bereiden en info te verzamelen en zich goed voor te bereiden op wat komen gaat. En we weten allemaal waar tegen ze moeten opboxen(geen gemakkelijke taak).. Tong uitsteken

Niet dat dat volgens mij iets is van de laatste tijd, maar al een tijdje speelt binnen het ics zelf. Alleen nu staat men achter elkaar en is het geen 1 mans actie meer. Cool
Ik heb toch zelf 2 jaar geleden mensen gesproken van binnens huis die toen al spraken over dat ze bepaalde mensen liever kwijt dan rijk waren.
Maar dat de meningen daarover nog niet echt op 1 lijn zaten.
Nu staan mensen wel allemaal op 1 lijn, en nu staan ze samen sterk.
Daarbij wetende dat ook wij daar nog weer achter staan. Niet dat dat belangrijk is, maar voor die mensen wel fijn om te weten!
Wij zijn daarom ook een bevestiging dat het besluit wat nu is genomen de juiste is! *LOL*

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:34

Als het aan ons lag, was er deze week nog een ledenvergadering geweest waar hopelijk de door ons aangedragen mensen in het bestuur gestemt worden. Maarja.. we moeten ons aan de regels houden, en terecht..

En ik snap wel dat jullie allemaal graag je verhaal willen doen, en allemaal smachtend op informatie van onze kant zitten te wachtten.. Maar er gebeurt veel achter de schermen en jullie zullen ons even de tijd moeten geven om alles goed te doen.. We moeten er echt voor waken dat Marijke een "het zijn die verdraaide NST mensen, kijk maar op bokt en op mariska`s forum" stelling neer kan zetten.. Alles wat er geschreven wordt kan Marijke tegen ons gebruiken naar buiten toe..

Ik hoop op jullie steun, en dat iedereen het rustig aan doet met posten.. Haha!
Mariska

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:42

Mariska_28 schreef:
Ik hoop op jullie steun, en dat iedereen het rustig aan doet met posten.. Haha!
Mariska

*Gaat op haar handen zitten*

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:44

Lips are sealed

succes Mariska

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 14:44

Ikke ook, en met dit weer is dat niet eens zo'n slecht idee, lekker warmpjes voor me vingers Haha!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:08

en nog maar een keer geprobeerd

----- Original Message -----
From: ICS Nederland
To: 'Jeannette Belksma'
Sent: Wednesday, December 22, 2004 3:21 PM
Subject: RE: ledenlijst voor buitengewone ledenvergadering

Hallo Jeannette,

Ik heb helaas niets met die meneer te maken. Ik vind zijn insinuaties ook nogal impertinent. Zoals je weet is er een algemene ledenvergadering gepland op 20 maart, je kunt je agendapunten voor deze vergadering kenbaar maken voor 1 maart. Ik vind het een beetje onzin wat jullie doen want voor die tijd is er i.v.m de hengstenshow en andere activiteiten geen ruimte voor een ledenvergadering. Overigens heb ik je al eerder gezegd dat niet jullie een vergadering kunnen uitschrijven. Dit kan alleen het bestuur op verzoek van een aantal leden. Als de leden zo ongerust zijn als je stelt dan zullen ze zich wel bij jullie melden. Eerlijk gezegd krijg ik uit de reacties die ik krijg de indruk dat de meeste leden zich ontzettend storen aan de antireclame die jullie op dit moment voor de ICS maken.

Groeten,

Marijke

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Jeannette Belksma [mailto:info@gipsy-spirit.nl]
Verzonden: woensdag 22 december 2004 14:11
Aan: ICS Nederland
Onderwerp: ledenlijst voor buitengewone ledenvergadering

hallo Marijke

Bij deze nogmaals het verzoek om de ledenlijst, ik heb ook op deze site gekeken en wij willen dan wel niet met elkaar gaan sporten maar een buitengewone ledenvergadering organiseren.

En wat Mariska of ik willen is niet zozeer van belang.

Re: buitengewone ledenvergadering

Gaarne nog even een reactie met een korte vraag.

Worden de ledenmutaties in de Tinkertales of een andere vorm van mailing aan de leden kenbaar gemaakt?

Zo ja dan kan ik slechts verwijzen naar de site van het College Wet Beschwerming persoonsgegevens waar specifiek wordt ingegaan op het verstrekken van ledenlijsten aan leden van de vereniging. Hierbij wordt nadrukkelijk vermeldt dat een deze NIET onder de Wet Beschwerming persoonsgegevens valt.
Bij verenigingen gebeurt het vaak dat de ledenlijst aan alle leden wordt verstrekt. Bijvoorbeeld bij een sportvereniging zodat de leden met elkaar
kunnen afspreken om te gaan sporten.

http://www.cbpweb.nl/documenten/inf_bet ... atie.stm#1

ps Ik ken deze mevrouw Marijke niet, heb verder ook niets met paarden etc maar als nuchtere hollander met een redelijk opleidingsniveu kan ik uit de reactie wel uitleiden dat deze mevrouw het erg hoog zit. Wat mij tevens opvalt is het fijt dat zij, zonder overleg met bestuursleden of leden klaarblijkelijk uit kan maken wat wel of niet in het belang is van de vereniging. Volgens mij is het voor haar zeer moeilijk vereniging en prive van elkaar te scheiden.

pps, Wel te zwaar gebouwd maar zeker niet opgeblazen

------

Met vriendelijke groet Jeannette Belksma Verdrietig

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:18

idd niet teveel bloot geven maar juist achter de schermen goed bezig zijn OK dan!

Hopelijk is het snel weer een mooie en gezonde organisatie OK dan!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 16:53

Lips are sealed

bigfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 17:54

Afbeelding

zwaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:19

Tong uitsteken Ik heb mij even afzijdig gehouden van de verhitte discussies,aangezien de gemoederen nogal hoog opliepen.
Maar waarom richtten wij niet gewoon een heel nieuwe vereniging op.
Met een andere naam? Cheese!
Dan zijn gelijk de vervelende associaties met de naam ICS ook uit de lucht? Clown
Mvg.Zwaan
Laatst bijgewerkt door zwaan op 22-12-04 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

zwaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:20

Sorry, Haha! het moet zijn associaties!! *LOL*
gr.Zwaan

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:26

Mag ik al wat zeggen????

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:40

nop.. Haha!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:41

Doe ik het toch! Haha!

Als Ric zo blijft zo als hij nu is mag hij voor de kerst naar huis!

Gr Mon Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 22-12-04 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:55

Joepiiii Mon wat een supergoed nieuws !!! Haha! Haha!

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:09

Wat fijn!!!!
Leuke dingen mogen van mij altijd gezegd worden.
Je hebt al heeeel rustig aan gedaan met posten.