Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

El_vis schreef:wij hebben ook een tijdje op stal bij mijn vorige huurpony een connemara met veulen gehad, echte schatjes alleen wel een beetje chagereining maargoed.
voor foto's moet je me effen pbeen
Lenneku schreef:@jamy: Wel een foto van je nieuwe pony op deze topic zetten he!! en een uitgebreid verslag:P

).
haha Cowgirl schreef:Mijn paarden lopen op dit moment op het natuurgebied waar ook de paarden van de zonnehoeve lopen.
Op enkele hoeven na(mag wat mij betreft best wat controle op komen) zien ze er allemaal super goed uit.
Sommige zijn idd wel wat schuw maar zeker niet lelijk kwa karakter.
Laatst had ik ook zo'n schuwe bij me maar met wat gedult en heel voorzichtig zijn kon ik hem al snel over de hals aaien.
Verder heb ik voor mezelf(lees wanneer ik de loterij win) al een paar exemplaren uitgezocht![]()
Deze merrie is echt super mooi, lief koppie en ook een erg lief karakter(ze liep de hele tijd achter me aan. En een hele mooie maat ook.
En deze ruin(leuke combi met die merrie voor 2 span rijden).
Lekker stevig paard alleen wel wat schuw.
Deze heeft net als die merrie echt super mooi stevig beenwerk.
En deze mag er ook best zijn, hel veel behang, een echte hengsten uitsraling heeft deze nog, mooi beenwerk.
Het is echt super om daar te lopen.
Dus Jamy als je paarden wilt gaan kijken ga dan ook eens op dat natuurgebied kijken.
lopen erg leuke beestjes tussen.

Citaat:Die schimmelmerrie lijkt ook erg veel op moonlight van de zonnehoeve, alleen leeft die al 2 jaar niet meer

Lenneku schreef:We zijn net even wezen kijken naar Iltshi, je kan zien dat hij al 16 is en zijn glorietijd heeft gehad:p. Hij staat nu samen met een rachtige merrie en pinken in de wei van zn pensioentje te genieten. Het is dat ik weet dat het een goedgekeurde dekhengst is anders had ik het niet geloofd:P. Maar dat komt ook omdat ie nu gewoon dag en nacht op de wei staat en geen rij spieren meer heeft.
vincentlover schreef:mooi paardje die Iltshi!!!
Mooi dat je een hengst hebt gevonden, altijd weer spannend wat eruit komt!!
Vandaag wordt Flash gedekt door Marzas die staat op manege de achterhoek in Ijzerlo.
Oostervelts Marzas is een volbloedarabier.
Vorig jaar is Flash ook al gedekt door Marzas, maar ze werd telkens niet drachtig, dus dit jaar gaan we het weer proberen en ze wordt ook nog onderzocht of er niks mis is met haar.
Citaat:Dat vindt ik wel zonde, een connemara met een arabier kruizen...... Zonde van de connemara wel te verstaan. Kies dan een mooie anda hengst, of een wat steviger paard... Connemaras zijn een van de laatste rassen die nog niet verpest zijn met arabieren bloed, en dan ga je die ook kruizen...
Nee zou zeker niet mijn keuze zijn
Citaat:Leuk Lennekuh, je pony laten dekken door Iltshi. Zoals je kan lezen is de vader van mijn pony ook Iltshi. Ook zit er aan moederskant arabierenbloed (onder andere Baccarat in de verte). Een zuvere connemara zou ikzelf niet willen. ben bijna 40 en 1m76, dan ga je niet meer op een D-pony. Sammy is een flinke E-pony, stevig en 1.56. Hij is mooi, lief, slim, erg ondeugend en hij kan alles (springen, dressuren). Jammer dat ik niet zo talentvol ben. Ik ben dus erg blij met mijn Iltshi nakomeling. Ik hoop jij straks ook
Caroline321 schreef:Een zuvere connemara zou ikzelf niet willen. ben bijna 40 en 1m76, dan ga je niet meer op een D-pony. Sammy is een flinke E-pony, stevig en 1.56. .
Lenneku schreef:Citaat:
Christatjuh/Marja1988 Welkom bij de connemarabokkers