Connemara

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Re: Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:55

wij hebben ook een tijdje op stal bij mijn vorige huurpony een connemara met veulen gehad, echte schatjes alleen wel een beetje chagereining maargoed.
voor foto's moet je me effen pbeen

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 10:09

El_vis schreef:
wij hebben ook een tijdje op stal bij mijn vorige huurpony een connemara met veulen gehad, echte schatjes alleen wel een beetje chagereining maargoed.
voor foto's moet je me effen pbeen

dat chagrijnige herken ik nu juist totaal niet. de connemara's die ik heb (gehad) of heb gekend waren nu juist stuk voor stuk totaal niét chagrijnig, dat vind ik er juist het leuke aan.
ze zullen er zeer zeker wel zijn, maar rastypisch vind ik het zeker niet.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:39

Lenneku schreef:
@jamy: Wel een foto van je nieuwe pony op deze topic zetten he!! en een uitgebreid verslag:P

Spreekt voor zich Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:03

Mijn paarden lopen op dit moment op het natuurgebied waar ook de paarden van de zonnehoeve lopen.

Op enkele hoeven na(mag wat mij betreft best wat controle op komen) zien ze er allemaal super goed uit.
Sommige zijn idd wel wat schuw maar zeker niet lelijk kwa karakter.
Laatst had ik ook zo'n schuwe bij me maar met wat gedult en heel voorzichtig zijn kon ik hem al snel over de hals aaien.

Verder heb ik voor mezelf(lees wanneer ik de loterij win) al een paar exemplaren uitgezocht Haha!

Afbeelding

Deze merrie is echt super mooi, lief koppie en ook een erg lief karakter(ze liep de hele tijd achter me aan. En een hele mooie maat ook.

Afbeelding

En deze ruin(leuke combi met die merrie voor 2 span rijden Vingers aflikken ).
Lekker stevig paard alleen wel wat schuw.
Deze heeft net als die merrie echt super mooi stevig beenwerk.

Afbeelding

En deze mag er ook best zijn, hel veel behang, een echte hengsten uitsraling heeft deze nog, mooi beenwerk.

Het is echt super om daar te lopen.

Dus Jamy als je paarden wilt gaan kijken ga dan ook eens op dat natuurgebied kijken.
lopen erg leuke beestjes tussen.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:04

Ja gaan we ook heen Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:22

ik heb ook een connemara, een merrie van vijf jaar..
ik ben supertrots op haar, ze ziet er fantastisch uit, heeft de energie van een arbier, en is altijd lief en vrolijk!!
het is een blauwschimmel..!
ik ben ook helemaal verliefd op het connemararas, nu ik er een gekocht heb!!!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:17

een vriendin van mij loopt stage op de zonnehoeve en daar staan inderdaad mooie exemplaren tussen Lachen

Mijn connemara x e-pony ben ik nu aan het inrijden en daarbij maakt ze het mij niet makkelijk, ze is wat onzeker en ik heb nog steeds niet besloten of ik dr nu engels of western wil gaan rijden Verward

@cowgirl volgens mij ben jij een beetje fan van schimmels Knipoog haha

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:16

Cowgirl schreef:
Mijn paarden lopen op dit moment op het natuurgebied waar ook de paarden van de zonnehoeve lopen.

Op enkele hoeven na(mag wat mij betreft best wat controle op komen) zien ze er allemaal super goed uit.
Sommige zijn idd wel wat schuw maar zeker niet lelijk kwa karakter.
Laatst had ik ook zo'n schuwe bij me maar met wat gedult en heel voorzichtig zijn kon ik hem al snel over de hals aaien.

Verder heb ik voor mezelf(lees wanneer ik de loterij win) al een paar exemplaren uitgezocht Haha!

Afbeelding

Deze merrie is echt super mooi, lief koppie en ook een erg lief karakter(ze liep de hele tijd achter me aan. En een hele mooie maat ook.

Afbeelding

En deze ruin(leuke combi met die merrie voor 2 span rijden Vingers aflikken ).
Lekker stevig paard alleen wel wat schuw.
Deze heeft net als die merrie echt super mooi stevig beenwerk.

Afbeelding

En deze mag er ook best zijn, hel veel behang, een echte hengsten uitsraling heeft deze nog, mooi beenwerk.

Het is echt super om daar te lopen.

Dus Jamy als je paarden wilt gaan kijken ga dan ook eens op dat natuurgebied kijken.
lopen erg leuke beestjes tussen.

Welk natuurgebied heb je deze gezien dan? niet het kromsloot park toch?
Het zijn idd wel leuke beestjes, die merrie lijkt een beetje op mijn (3jarige) merrie.. Weet je toevallig de afstamming van deze ponys?
@alytuiere: schimmels zijn toch ook gewoon de mooiste Tong uitsteken

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 11:37

Die schimmelmerrie lijkt ook erg veel op moonlight van de zonnehoeve, alleen leeft die al 2 jaar niet meer Verdrietig

Caroline321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:30

Die bruine lijkt als twee druppels water op mijn kruisling, Sneaky van de Zonnehoeve (Sammy). Alleen de aftekeningen zijn een klein beetje anders (sneb iets naar rechts). Vooral qua houding en bouw lijkt hij precies. De vader van sammy is Iltshi, de moeder Santi (NRPS). Kan overigens iemand mij aan een foto van Santi helpen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:39

Citaat:
Die schimmelmerrie lijkt ook erg veel op moonlight van de zonnehoeve, alleen leeft die al 2 jaar niet meer

Misschien is het wel familie.

De meeste paarden die daar staan zijn niet ouder dan 3 a 4 jaar.

Vrijdag ga ik weer heen...dan komt de hoefsmid voor mijn paarden Haha!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:34

jeeeeh we hebben een hengst voor Nad,
Iltshi van de leliaard, hierachter zit helaas ook brimstone (wat ook achter hatatitla zit vader van nadja) maar de fokker kruist wel eens vaker zo en het gaat altijd heel goed. En zoals mn moeder al zei: Nadja is toch al een zooitje.

Het komt heel goed uit want deze hengst staat hier in lelystad bij het vliegveld en ik mag mn merrie er gewoon een week bijgooien als ze hengstig is. ook fokt Iltshi vaak groot. Dus hopelijk komt er een leuk veulentje uit:D:D

Nadja heeft trouwens al twee veulentjes gehad, eentje zou er verongelukt zijn toen hij uit de trailer viel. Als iemand per ongeluk één van de veulentjes kent/ heeft gekent, laat wat horen:P, het waren hengstjes en ze zijn nu 6/7.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:39

foto natuurlijk van Iltshi:
Afbeelding

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 09:53

mooi paardje die Iltshi!!!
Mooi dat je een hengst hebt gevonden, altijd weer spannend wat eruit komt!!
Vandaag wordt Flash gedekt door Marzas die staat op manege de achterhoek in Ijzerlo.
Oostervelts Marzas is een volbloedarabier.
Afbeelding
Vorig jaar is Flash ook al gedekt door Marzas, maar ze werd telkens niet drachtig, dus dit jaar gaan we het weer proberen en ze wordt ook nog onderzocht of er niks mis is met haar.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:35

We zijn net even wezen kijken naar Iltshi, je kan zien dat hij al 16 is en zijn glorietijd heeft gehad:p. Hij staat nu samen met een rachtige merrie en pinken in de wei van zn pensioentje te genieten. Het is dat ik weet dat het een goedgekeurde dekhengst is anders had ik het niet geloofd:P. Maar dat komt ook omdat ie nu gewoon dag en nacht op de wei staat en geen rij spieren meer heeft.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:17

Lenneku schreef:
We zijn net even wezen kijken naar Iltshi, je kan zien dat hij al 16 is en zijn glorietijd heeft gehad:p. Hij staat nu samen met een rachtige merrie en pinken in de wei van zn pensioentje te genieten. Het is dat ik weet dat het een goedgekeurde dekhengst is anders had ik het niet geloofd:P. Maar dat komt ook omdat ie nu gewoon dag en nacht op de wei staat en geen rij spieren meer heeft.

Wat een verschil dan he, maar hij is echt wel goed hoor !

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:27

vincentlover schreef:
mooi paardje die Iltshi!!!
Mooi dat je een hengst hebt gevonden, altijd weer spannend wat eruit komt!!
Vandaag wordt Flash gedekt door Marzas die staat op manege de achterhoek in Ijzerlo.
Oostervelts Marzas is een volbloedarabier.

Vorig jaar is Flash ook al gedekt door Marzas, maar ze werd telkens niet drachtig, dus dit jaar gaan we het weer proberen en ze wordt ook nog onderzocht of er niks mis is met haar.

Dat vindt ik wel zonde, een connemara met een arabier kruizen...... Zonde van de connemara wel te verstaan. Kies dan een mooie anda hengst, of een wat steviger paard... Connemaras zijn een van de laatste rassen die nog niet verpest zijn met arabieren bloed, en dan ga je die ook kruizen...

Nee zou zeker niet mijn keuze zijn

Als mijn Flowertje (connemara x WP, maar ze lijkt op een anda/lusi) niet drachtig blijkt te zijn van de kwpn'er hengst (wat ik hoop) dan laat ik haar dekken door een connemara of een anda, ben er nog niet helemaal uit.
Ze is zelf vrij breed, haar moeder is een zwaar warmbloed paard, dus een iets slanker paard kan niet zoveel kwaad, ze geeft vast wel wat breedte door, ze is zelf 1.55 dus haar kinders mogen ook best wat kleiner uitvallen. Mjaw dat zien we over een jaar wel Tong uitsteken

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 14:11

Citaat:
Dat vindt ik wel zonde, een connemara met een arabier kruizen...... Zonde van de connemara wel te verstaan. Kies dan een mooie anda hengst, of een wat steviger paard... Connemaras zijn een van de laatste rassen die nog niet verpest zijn met arabieren bloed, en dan ga je die ook kruizen...

Nee zou zeker niet mijn keuze zijn

Tjah, daar heb ik weinig over te vertellen, aangezien ik "maar" de verzorgster ben. De eigenaar vindt het leuk om daarmee wat te proberen. 2 jaar terug is Roxanne al gedekt door een KWPN hengst en dit jaar weer, maar dat veulen van 2 jaar is wel erg leuk geworden....
Ik zie wel wat het wordt van Flash en Marzas.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:15

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Connemara Pling
Foto's kun je vinden in mijn onderschrift.

Geslacht: Merrie
geb.dat.: 31-05-2002
stokmaat: gisteren gemeten op 1.44m.
vader:Carrabaun Finn
moeder: Ashfield Blue Pebbles van de Leliaard

Ik heb haar gekcoht van de fokker.
En ben erg blij met haar Pling

Caroline321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:26

Leuk Lennekuh, je pony laten dekken door Iltshi. Zoals je kan lezen is de vader van mijn pony ook Iltshi. Ook zit er aan moederskant arabierenbloed (onder andere Baccarat in de verte). Een zuvere connemara zou ikzelf niet willen. ben bijna 40 en 1m76, dan ga je niet meer op een D-pony. Sammy is een flinke E-pony, stevig en 1.56. Hij is mooi, lief, slim, erg ondeugend en hij kan alles (springen, dressuren). Jammer dat ik niet zo talentvol ben. Ik ben dus erg blij met mijn Iltshi nakomeling. Ik hoop jij straks ook.

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:29

Ik verzorg een Connemara.

Naam: Iron Bear
Geslacht: Ruin
Geb dat: 31-05-2001
Stokmaat: ehh weten we niet denk zo rond de 1.50 of zo
Vader: Deise Sam Maquire
Moeder: Bailey Made

en natuurlijk even een foto van mn mannetje

Afbeelding

en nog een om het af te leren

Afbeelding

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:00

Citaat:
Leuk Lennekuh, je pony laten dekken door Iltshi. Zoals je kan lezen is de vader van mijn pony ook Iltshi. Ook zit er aan moederskant arabierenbloed (onder andere Baccarat in de verte). Een zuvere connemara zou ikzelf niet willen. ben bijna 40 en 1m76, dan ga je niet meer op een D-pony. Sammy is een flinke E-pony, stevig en 1.56. Hij is mooi, lief, slim, erg ondeugend en hij kan alles (springen, dressuren). Jammer dat ik niet zo talentvol ben. Ik ben dus erg blij met mijn Iltshi nakomeling. Ik hoop jij straks ook

Daarom nemen we ook Iltshi, die fokt heel groot en heeft wel eens een paard van 1.65 gefokt en mijn pony is 1.48 dus hopelijk komt er een grote E uit Haha!
Vandaag Nad geschouwd maar ze was nog niet echt hengstig Vork

@Christatjuh/Marja1988 Welkom bij de connemarabokkers Haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:39

Caroline321 schreef:
Een zuvere connemara zou ikzelf niet willen. ben bijna 40 en 1m76, dan ga je niet meer op een D-pony. Sammy is een flinke E-pony, stevig en 1.56. .

Niet aanvallend bedoelt maar ik ben 1.75 en ik rij ook op d ponys (zelfs c tjes) zuivere connemaras zijn meestal sterker dan kruizingen met arabieren, dus die kunnen je dan ook juist beter dragen. Schofthoogte zegt niet zo veel over of de pony je kan dragen of niet en of het staat of niet.
Ik heb wel een foto van mij op henzo(zuivere connemara) (henz is rond de 1.40 en ik dus 1,75 ) en het past juist perfect!) en ook wel fotos van mij op een draver van 1.60 maar deze is beetje arab achtig gebouwd en dan lijk ik echt meters te groot. Ik voel dan ook dat dat paardje mij wel zwaar vindt... Of ik op hassisch (dartmoor), hasch is waarsch rond de 1.20/1.30 en terwijl ik wel met mn benen eronder uitkom, misstaat het ook niet eens.

Maar als jij gelukkig bent met je paardje (wat je zeker bent voorzover ik weet)dan is dat toch alles wat telt.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:49

Lenneku schreef:
Citaat:

Christatjuh/Marja1988 Welkom bij de connemarabokkers Haha!

Dankt zeer vriendelijk Cool

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:18

dit is de mijne:
Afbeelding