Tinker keuring!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij met je tinker naar de keuring?

Poll eindigt op

ja, ik ga naar vrouwenpolder op 26 juni
1 (1%)
ja, ik ga naar houten op 14 augustus
10 (18%)
Ja, ik ga naar Uden op 4 september
6 (11%)
ja, ik ga naar lokatie in drente op 18 september
4 (7%)
ja, maar ik weet nog niet waar en wanneer
7 (13%)
nee, ik ben een voorgaand jaar al geweest
3 (5%)
nee, ik ga niet naar de keuring
15 (28%)
ik ga kijken bij de keuring maar heb geen paard bij
6 (11%)
ik ga op 3 juli naar de keruing in Bilzen (Belgie)
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 53

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:33

Ik vind dat iedereen die naar een wedstrijd gaat zijn/haar paard moet kunnen de baas zijn, ik weet wel dat die van mij niet lastig word.
Ben gisteren voor het eerst met hem naar buiten geweest en ik kwam langs een kudde Merries nou die deden wel gek rennen enz. Maar Lonan keek wel een keer maar er was verder niet zo veel aan de hand. Hij is dan hengst maar je kan het aan werkelijk niks merken dat ie het is Hij is de enige hengst op stal en het is er altijd rustog onder de paarden.
Maar goed ik ben er al van genezen ik heb ook al een mailtje gestuurd dus ik maak er verder geen woorden meer aan vuil.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 08:30

Toen Offspring nogniet dekte reed ik 7 maanden zwanger en al ook op hem langs merries en zo HIJ STOND ZELFS MET MERRIES INHET WEILAND !!!! Shetten dan maar hij deed er niks mee niet eens dekken.
Toen hij eenmaal gedekt had,.., kon hij niet meer in het land. hij sloopt paardennu en is niet te houden buiten.. het oer instinct komt naar boven.

dobbel schreef:
Ik vind dat iedereen die naar een wedstrijd gaat zijn/haar paard moet kunnen de baas zijn, ik weet wel dat die van mij niet lastig word..

hoe vaak zie je niet dat iemand een paard rijd die hij of zij niet aan kan!?
Kom op zeg laten we reeel zijn. Dit is toch voor veiligheid van IEder die er die dag loopt? en toch niet alleen voor JOU plezier? wees eens eerlijk en niet zo onsportief zeg
Wil ook verder geen woorden ocer vuil maken..

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 08:39

Mijn opmerkingen zijn niet aanvallend bedoeld, maar ik hou mijn hart vast als ik dit lees.

dobbel schreef:
Ben gisteren voor het eerst met hem naar buiten geweest

Jouw paardje is dus alleen zijn eigen vertrouwde omgeving van stal gewend? Hoe weet je nu hoe hij zal reageren op andere paarden in een andere omgeving na een reis in een trailer. Allemaal stressfactoren.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 08:49

Vasthi schreef:
Mijn opmerkingen zijn niet aanvallend bedoeld, maar ik hou mijn hart vast als ik dit lees.

Jouw paardje is dus alleen zijn eigen vertrouwde omgeving van stal gewend? Hoe weet je nu hoe hij zal reageren op andere paarden in een andere omgeving na een reis in een trailer. Allemaal stressfactoren.

ja idd. Offspring zijn bijrijdster reed hem op de show.. die schrok van zijn temperement op die show! Thuis en buiten en zo is hij een dooie koe!maar ergens anders willen ze zich bewijzen voor de ander paarden die voor hem vreemd zijn!
Ik heb hier al jaren ervaring mee met die hengsten ONDERSCHAT ze niet!

Elk paard in zneigen vertrouwde omgeving is kalm. Maar ja... Neem dit van ons aan het is goed bedoelt en wij weten van spreken omdat we zelf al jaren op keuringen of shows rond lopen met paarden! en dit alleen goed bedoelt is!

Suc 6 met je paard

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 10:50

Die van mij is wel een trailer gewent heeft er meerdere malen in gestaan en dat is werkelijk geen probleem die van mij is ook wel op andere plaatsen geweest en dat is ook geen probleem.
Ik zij dat ik voor het eerst alleen buiten was geweest. Die van mij is wel vaker naar buiten geweest maar dan zamen met anderen in een groep.
Maar het geeft niet hoor, Ik begrijp het enigzins best wel ik ben niet gek.
Maar ik had het al goed overlecht met mijn instructrice daar staat hij nu ook op stal. Je hard vasthouden is niet nodig hoor?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:06

Kieran is een ruin en hoewel hij normaalgesproken erg relaxed is, zit ik al in de stress over hoe hij zich zal gedragen in een vreemde omgeving! Scheve mond Zo'n keuring is ook spannend voor paarden die dit voor het eerst meemaken!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:40

en vooral als hun baasjes net zo zenuwapig zijn als ik Tong uitsteken

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:08

Nou meiden ik was afgelopen hengstenshow ook bloeed nerveus:P want vorig jar was rich met offie over de kop gevlogen. En cayuse moest de keurings baan op.
Maar keep it cool!!! komt allemaal goed.!!! GO FOR IT

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:13

Cayusejuhh schreef:
Nou meiden ik was afgelopen hengstenshow ook bloeed nerveus:P want vorig jar was rich met offie over de kop gevlogen. En cayuse moest de keurings baan op.
Maar keep it cool!!! komt allemaal goed.!!! GO FOR IT

Getsie! Wil je niet van die enge dingen vertellen!! Dat willen we allemaal helemaal niet weten! Knipoog (draagt alleen maar bij aan de rampscenario's die al in m'n koppie zitten Haha! )

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:22

MelanieS schreef:
Getsie! Wil je niet van die enge dingen vertellen!! Dat willen we allemaal helemaal niet weten! Knipoog (draagt alleen maar bij aan de rampscenario's die al in m'n koppie zitten Haha! )

Relaxx.... adem in, adem uit! Komt helemaal goed!!!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:17

MelanieS schreef:

Jij hoeft toch niet te rijden?? HAHAH SORry

Caysue moest aan de hand en Offie voor de show maar eens een koe altijd een koe hij struikelde.

hahah OEPS Nagelbijten / Gniffelen Lips are sealed

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:22

dobbel schreef:
Je hard vasthouden is niet nodig hoor?

OK dan laat ik mijn harT weer los Knipoog

Het zal vast wel gaan MelanieS, heeft hij een maatje bij zich?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:19

Gelukkig hoef ik inderdaad niet te rijden! Bloos

Nee, hij heeft geen maatje bij zich (behalve mij dan! Lovers ) maar we hebben wel mentale ondersteuning (ienieminiminifanclub )

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:38

Ik ga 18 september ook naar Drenthe met Sweety. Het zal een heel eind rijden worden en alles moet nog geregeld worden maar mijn mams en ik willen haar echt laten meedoen na de goede rezultaten in Bilzen zegt iedereen dat ze echt mee moet doen. En tja waarom niet een andere hobby heb ik niet dus kan net zo goed alles in me knollie steken he.
In Drenthe das toch de kampioenskeuring niet? En moeten ze dan onder het zadel :s neen he?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:54

MelanieS schreef:
Kieran is een ruin en hoewel hij normaalgesproken erg relaxed is, zit ik al in de stress over hoe hij zich zal gedragen in een vreemde omgeving! Scheve mond Zo'n keuring is ook spannend voor paarden die dit voor het eerst meemaken!

Een paard dat normaal vrijwel altijd relaxt is zal ook niet zo snel ontploffen op vreemd terrein hoor. Jordy kan op eigen terrein ook weleens uit zijn panty gaan (gisteren weer vol gas door de bak gegaan op een tempo dat je moeite hebt de bordjes nog te lezen Bloos! ), maar ik weet wel altijd wat ik aan hem heb. Hij kan op vreemd terrein ook heel druk doen, heel erg loperig zijn, dikke nek opzetten, snuiven en brullen (Jordy heeft af en toe een identiteits-crisis Haha! ). Maar voor andere paarden of mensen is hij absoluut niet gevaarlijk. Hij zal zich aan een touwtje, ook al is hij nog zo opgefokt, altijd gedragen en nooit iemand meesleuren o.i.d.
Onder het zadel ook, hij kan weleens een heel enkele keer gaan rennen, maar ik heb altijd nog een stuur.
Ik maak me dus nog steeds geen zorgen, ik weet hoe hij is en wat ik kan verwachten, hoogst waarschijnlijk is hij gewoon braaf Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:11

Quinzy schreef:
Ik ga 18 september ook naar Drenthe met Sweety. Het zal een heel eind rijden worden en alles moet nog geregeld worden maar mijn mams en ik willen haar echt laten meedoen na de goede rezultaten in Bilzen zegt iedereen dat ze echt mee moet doen. En tja waarom niet een andere hobby heb ik niet dus kan net zo goed alles in me knollie steken he.
In Drenthe das toch de kampioenskeuring niet? En moeten ze dan onder het zadel :s neen he?

Owww volgens mij heb ik iets gemist! Vertel, hoe deed ze t????

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:00

Alles gewonnen Haha! Echt alles. Ze is 3 keer de ring ingegaan en heeft 3 keer gewonnen!
Ze had 1ste premie met vette ster 145 punten, dagkampioen en mooiste merrie. We waren allemaal overdonderd dat rezultaat hadden we echt nie gedacht joh. ik deed gewoon mee op in't samboek opgenomen te worden Lachen
Ooooohh Leon dan heb je de foto's ook nog niet gezien foei! *grapje* Hier is het topic
[HAW] Tinkerkeurings foto's van Sweety dagkampioen.
Met foto's en meer uitleg.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:15

Wat zag ze er prachtig uit op de keuring Kalinka!! Je moet gewoon komen in Dalen! Ik ben er dan misschien als hulpfotograaf *LOL* Nog van harte gefeliciteerd!!!!

En dan te bedenken dat ik twee jaar terug Candy leuker vond Bloos Schijnheilig (Is toch half tinker/ half haflinger?)

Maar Sweety ziet er nu 's werelds mooi uit! Verdiend aantal punten!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:20

Leuk dan zie ik je daar. En deze keer maken we dan wel een babbel he want vorig jaar in Houten was zo snel.
Candy is idd een half tinker half Haflinger. Maar die is ook erg mooi geworden. Maar toch niet zo mooi als Sweety :p
Citaat:
Maar Sweety ziet er nu 's werelds mooi uit! Verdiend aantal punten!

Bedankt ! Ik was en ben ook echt superfier had het nooit gedroomd Haha!

Ze heeft er ook een dekking gewonnen en word volgend jaar dus gedekt. Zal de 1ste keer zijn dat ik zo wat mee maak lekker spannend nu al.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:17

euh..waarom kom je niet naar Houten dan ?? is veeeeeeeel dichter bij dan drenthe!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:23

Cayusejuhh schreef:
euh..waarom kom je niet naar Houten dan ?? is veeeeeeeel dichter bij dan drenthe!!

Kampioenskeuring!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:38

snowdon schreef:
Kampioenskeuring!

jA DAT KLOPT.. euh...... Blond

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:59

Quinzy schreef:
Leuk dan zie ik je daar. En deze keer maken we dan wel een babbel he want vorig jaar in Houten was zo snel.
Candy is idd een half tinker half Haflinger. Maar die is ook erg mooi geworden. Maar toch niet zo mooi als Sweety :p

Bedankt ! Ik was en ben ook echt superfier had het nooit gedroomd Haha!

Ze heeft er ook een dekking gewonnen en word volgend jaar dus gedekt. Zal de 1ste keer zijn dat ik zo wat mee maak lekker spannend nu al.

hey leuk, nog eentje die naar Dalen gaat!! Lachen

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:45

Citaat:
hey leuk, nog eentje die naar Dalen gaat!!

We gaan echt alles op alles zetten om te kunnen komen. via vrienden kunnen we een vrachtwagentje lenen voor transport maar 1tje waar je met gewoon rijbewijs mee mag rijden. En dan nog kijken of op en af rijden te doen is of we niet beter overnachten daar ik weet het nog niet. Het is echt wel een heeeeeeeel eind voor ons. Maar pellie leuk als jij ook komt. Kunnen we ook nog wat Bull-Terrier stories uitwisselen. Hoest trouwens met PeeWee?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:34

Quinzy schreef:
We gaan echt alles op alles zetten om te kunnen komen. via vrienden kunnen we een vrachtwagentje lenen voor transport maar 1tje waar je met gewoon rijbewijs mee mag rijden. En dan nog kijken of op en af rijden te doen is of we niet beter overnachten daar ik weet het nog niet. Het is echt wel een heeeeeeeel eind voor ons. Maar pellie leuk als jij ook komt. Kunnen we ook nog wat Bull-Terrier stories uitwisselen. Hoest trouwens met PeeWee?

Ja ik zou idd kijken of je ergens kan slapen1! is ergug ver rijden he nar drenthe en dan terug nar bels!! *LOL*

IK duim voor allemaal op de keuring!! wij gaan 14 augustug alleen naar Houten.. nou wie weet zie ik jullie nogwel! Haha!