Ervaring connemara pony's.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:21

@fina, ik weet een lieve merrie van 1.44 te koop. Of ze geschikt is voor een 8-jarige weet ik niet. 8 is wel jong voor een D-pony denk ik.
http://www.connemara.nl/verkooplijst/detail.asp?Id1=195

@marrit13, er zijn nog geen nieuwe crosstrainingen gepland. De laatste (4 januari) is helaas afgelast ivm het weer. Zodra er weer een nieuwe datum bekend is komt het op de site en op FB te staan! Je bent uiteraard van harte welkom om te kijken!

@freedom3o, NF's zijn ook prachtig maar Connemara's hebben vaak net iets meer massa waardoor ze net iets geschikter zijn voor volwassenen. Mijn zoon van 1.78 heeft tot en met zijn 18e op een Connemara van 1.45 gereden. Pastte nog prima!

@kyarah, leuk dat je dit jaar weer naar het ONCK wilt komen!

Ik moet altijd wat wegslikken bij de parade op het ONCK. Ik vind dat zo geweldig! En idd, de pony's zijn zo braaf!
Ik vergeet nooit mijn eerste ONCK. Zoonlief was 12 en reed met zijn valkmerrie in de parade tussen 2 valkhengsten (want op kleur gesorteerd ;) ). Ik vond het doodeng, zo tussen die 2 hengsten. Zijn pony werd spontaan hengstig maar die hengsten bleven zo braaf!!

Punz

Berichten: 8593
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:28

Pm: als je bij Tieks koopt en je wil tzt je pony hier bij het stamboek inschrijven, dan even goed naar de papieren kijken. Je moet dan toch liefst een klasse 1 dier hebben. Bij klasse 2 moet je even kijken. Te grote pony's komen in klasse 2 ( op 2 jarige leeftijd >1.48), Blue eyed creames ( cremello's), maar óók dieren die niet helemaal aan het type voldoen. Dus dan even uitzoeken waarom her een klasse 2 dier is.
Als het klasse 3 is: even goed nagaan: is het klasse 3 omdat het dier nog niet aangeboden is voor inschrijving, of is het in klasse drie gekeurd. In dat geval wordt het dier nl niet opgenomen als fokdier in her Nederlandse stamboek!!

Martie

Berichten: 2395
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:36

Ik heb zitten genieten van de paradefilmpjes! Was weer helemaal terug in mijn ponyclubtijd en toen ik jou met Jou-Jou zag, was het net of ik Spoky weer zag lopen. Dank je, you made my day! :j

Marrit13

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:44


Punz

Berichten: 8593
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:45

Graag gedaan Martie en Marrit :D
En om het een en ander nog meer in perspectief te zetten:
Er lopen dus in beide filmpjes ook gewoon een stuk of wat hengsten mee ( gereden dus door kinderen/ pubers!)

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:56

Punz schreef:
Pm: als je bij Tieks koopt en je wil tzt je pony hier bij het stamboek inschrijven, dan even goed naar de papieren kijken. Je moet dan toch liefst een klasse 1 dier hebben. Bij klasse 2 moet je even kijken. Te grote pony's komen in klasse 2 ( op 2 jarige leeftijd >1.48), Blue eyed creames ( cremello's), maar óók dieren die niet helemaal aan het type voldoen. Dus dan even uitzoeken waarom her een klasse 2 dier is.
Als het klasse 3 is: even goed nagaan: is het klasse 3 omdat het dier nog niet aangeboden is voor inschrijving, of is het in klasse drie gekeurd. In dat geval wordt het dier nl niet opgenomen als fokdier in her Nederlandse stamboek!!



Hoe kan ik dat zien bij een klasse 3? Bar gaf aan dat de mijne in het veulenboek is opgenomen maar misschien kan zij dat meer zien...?

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:57

@Bar, vanwege haar eigen lengte toch op zoek naar een (kleine) D-pony. Maar ik begrijp je terughoudendheid v.w.b. achtjarige op D-pony.
Dus toch die kleine D (of grote C). Ook omdat ze een vertrouwensband aangaat met pony (shetlander blijft ook bij ons) en ik liever niet over bijvoorbeeld twee of drie jaar (en ze nog flink wat langer is geworden) dat we alweer op zoek moeten naar een andere pony. Daarom dus op zoek naar een super brave, super betrouwbare (kinder)pony.

Staat ook een merrie (c-pony) bij Horseteam Urk, maar die lijkt mij flink overbouwd. En waarschijnlijk geen stamboekpapier.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:12

Bij een jonge pony die in de Ierse database als klasse 3 staat kun je er bijna zeker van zijn dat ze nog niet op de keuring is geweest en dus nog klasse3 (= veulenboek) om die reden.
Evt. keuringsresultaat moet wel terug te vinden zijn in het paspoort.

Ruinen blijven ook vaak klasse 3 om de simpele reden dat de meeste ruinen niet voor stamboekopname aangeboden worden.

Ik haal mijn info alleen uit de Ierse database: http://www.cpbs.ie/db/public.php?a=10
Helaas niet altijd 100% betrouwbaar

@fino, als je dochter idd groot is voor haar leeftijd dan snap ik dat je niet een heel kleine pony wilt.
Misschien is de merrie uit mijn link eerder dan toch wel interessant.
Een pony zonder papier is wel heel jammer als je evt. een keer een veulen wilt fokken.

Alexandra_x
Berichten: 464
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:16

Oh wat leuk om al die connemara's te zien :D
Wij hebben er zelf ook 2 en ik wil eigenlijk nooit meer iets anders *\o/*
@Fino, ik ben zelf toen ik 7 jaar was begonnen met mijn connemara pony die toen nog geen 3 jaar was en tegenwoordig rijd er af en toe een meisje van 9 jaar op mijn pony die net is begonnen met rijden. Nou moet ik toegeven dat ik echt een top kinderpony heb! Op bijv de connemara van mijn zusje zou ik niet zo heel snel een wat kleiner/jonger kind zetten. Veel succes met je zoektocht en ik hoop dat je een geschikte (connemara) pony kan vinden!

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:16

In haar papier staat inderdaad verder niks.

Change3x

Berichten: 6611
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:16

Ik denk dat als je echt een brave pony hebt het niet veel uit maakt hoe groot de pony is. Ik had op mijn 8ste ook een grote D pony en was zelf echt een ukkie, maar de pony was zo braaf dat zijn schofthoogte niet uit maakte!

Voor de liefhebbers; ik heb gisteren de 4,5 jarige Bosco Dawn meegenomen naar Heeten om voor het eerst na maanden een proefje te lopen. Wel veel spanning vanaf zijn kant en daardoor een paar mega grote fouten, maar toch met 2 winstpuntjes thuis gekomen en weer een ervaring rijker!

Afbeelding

Afbeelding

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:17

*\o/*

Goed gedaan!!

Marrit13

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:19

Wow wat een stoer dier!! <3

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:39

Gave foto's Change! Bosco is ook echt superknap!

@marrit, Leliaardje (van Stoeterij de Leliaard) heeft nog een volle zus van hem. 1 jaar jonger. :D
Alhoewel ik niet weet of die te koop is.


Leliaardje heeft de moeder van Bosco (met Bosco als veulen aan de voet) drachtig gekocht van de veiling in Clifden.
Toevallig de enige veiling waar ik geweest ben. Wij zagen de moeder met het veulen en vonden ze bloedmooi. Mijn man en ik zeiden toen al tegen elkaar dat als wij de ruimte hadden gehad haar zo hadden willen kopen. Later bleek dus dat ze in Nederland bij Leliaardje terecht is gekomen. De moeder (Ballygarris Dawn) is nog steeds mijn favoriete merrie. Wat een ontzettend knap dier.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:40

Zonnetje81 schreef:
In haar papier staat inderdaad verder niks.


Dan is ze hoogstwaarschijnlijk klasse 3 omdat ze nog niet op de keuring is geweest!

Change3x

Berichten: 6611
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:42

Bar schreef:
Gave foto's Change! Bosco is ook echt superknap!

@marrit, Leliaardje (van Stoeterij de Leliaard) heeft nog een volle zus van hem. 1 jaar jonger. :D
Alhoewel ik niet weet of die te koop is.


Leliaardje heeft de moeder van Bosco (met Bosco als veulen aan de voet) drachtig gekocht van de veiling in Clifden.
Toevallig de enige veiling waar ik geweest ben. Wij zagen de moeder met het veulen en vonden ze bloedmooi. Mijn man en ik zeiden toen al tegen elkaar dat als wij de ruimte hadden gehad haar zo hadden willen kopen. Later bleek dus dat ze in Nederland bij Leliaardje terecht is gekomen. De moeder (Ballygarris Dawn) is nog steeds mijn favoriete merrie. Wat een ontzettend knap dier.


Ik weet wel dat de eigenaar van zijn volle zus binnenkort een ruiter buiten de deur voor haar zoekt!

_Kyarah

Berichten: 111
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:01

Gefeliciteerd met je winstpunten Elysa! Jullie zijn een leuke combinatie :). Jij komt dit jaar dus ook naar het ONCK?

Change3x

Berichten: 6611
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:09

Ik ben weer van de partij! :j

_Kyarah

Berichten: 111
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:20

Leuk! Kunnen we eindelijk eens meeten haha :D!

Punz

Berichten: 8593
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:25

Gefeliciteerd met je punten Elysa!!


Alleen....
Eehh.....


Je rijdt volgens mij met het verkeerde dekje...
Dat moet nl zoiets zijn :j ;)

Afbeelding

( even inzoomen>

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:26

Hahahaha.

Leuke foto Punz!!!

Change3x

Berichten: 6611
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:27

Stuur er maar één op! :D :j

Punz

Berichten: 8593
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:37

Ha: op het ONCK te koop :D

Change3x

Berichten: 6611
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:44

Ga ik dan daar wel even halen denk ik! Leuk :D

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:06

Voor de liefhebbers, Celtic Dark Meallan is ook te koop! Kan straks even een filmpje van haar uploaden en hier neerzetten :) Erg fijne pony, met super gangen & is ook erg braaf, maar wel veel pit! Met vertrouwen kom je met haar een heel eind! Heb een tijdje met haar gewerkt, leren longeren, singeltje etc etc. Was eerst wat schuw maar dat is nu wel weg :)

Hier de link:

http://www.sporthorses.nl/advertentie/9 ... Lp2gkbtTCQ