Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:54

Shetlanders. Ik vind ze echt verschrikkelijk!

Anouk1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:55

Elk paard heeft wat leuks vind ik, ik heb op van alles gereden en mij ging het dan meer om het karakter van het paard. Net als bij mensen heb je er leuke en minder leuke tussen zitten :D Zelf heb ik een Haflinger, ik hou er van maar kan mij voorstellen dat andere dat niet doen. Hij is ook lomp, heb m alleen niet zelf opgevoed, ben aan het her opvoeden haha! Ik geef meer om de klik die ik heb dan alleen maar om het ras...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:57

Shetlanders en alles wat bont is, maar dat is geen ras :+.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:00

Dravers.
Niet echt een specifieke reden, maar heb er gewoon niks mee.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:10

niet specifiek een ras maar dat cremello kleur met van die blauwe ogen ieuwwwwww sowieso blauwe ogen bij een paard afschuwelijk en van die stippelpaarden vind ik ook echt lelijk.
dus niet perse een ras,een fjord spreekt me niet bepaald aan maar er zijn fjorden die ik wel redelijk vind...
zo is dat met ieder ras.Ben gek op criollos maar een criollo met een ramskop vind ik ook niet om aan te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:12

Cremello's vind ik juist helemaal het einde <3!

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:14

brrrr ik krijg er rillingen van echt zo lelijk...maar blijkt dus..smaken verschillen gelukkig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:01

Wat een gedoe over die Tinkers. Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat een Tinker inderdaad lomp/grof/hoe je het ook wilt noemen (om nou te gaan vitten op zo'n woordje...) is als je het ras vergelijk met bv een Arabier? Ongeacht het feit dat de ene Tinker luxer is dan de andere.
Lijkt me niet echt nodig om er telkens over door te blijven gaan :=

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:07

Celine_Famke schreef:
xEmily schreef:
Knollen.
Alle knollen.
Heb dr niks mee.
Zo lelijk rond achtwerk, bah ...
En traaaag.

Knollen? Dat is toch gewoon een beetje een 'lomp' woord voor alle paarden? Of heb ik het nou mis?

ik denk dat ze bedoeld de trekpaarden

donbrento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:08

Telpeva schreef:
Fjorden, die vind ik lomp en lelijk tegelijkertijd.

akkoord

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:09

Fjord heb er slechte ervaringen mee en daarom heb ik er gewoon iets mee

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:17

Tsja, ik zit in de arabieren, en ik ben dan ook niet zo van de zwaardere en lompere types paarden. Trekpaarden, tinkers, friezen etc doen mij gewoon niet zo veel. En hoe hard je ook inderdaad roept dat jouw tinker wel luxe is... ik denk dat ik gewoon iets andere referentiekaders heb :=

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:27

Ik heb niet zoveel met Tinkers, Fjorden en Haflingers (al zitten er zekerweten uitzonderingen tussen, zag laatst een prachtige Haflinger!)
Ook trekpaarden trekken mij totaal niet.
Mooie woordspeling hahaha :+

Best apart, want Friezen vind ik wel vreselijk lief, eerlijk en mooi.. (Ook niet alle)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:45

Zo grappig dat velen Dravers niet moeten.. terwijl de Amerikaanse gefokte best een mooie bouw hebben en wel iets van een Quarter weg hebben. Nahjah puur omdat ze koersen en zogezegd niets anders kunnen :') Maar ben heeeeel blij met mijn 2 dravers :D

Ik heb het niet zo op de doorsnee warmbloeden en al helemaal niet met het BWP stamboek.
Geen gekende karakter raskenmerkende paarden vind ik het persoonlijk, veel geld en attitude mee gemoeid (zover ik het meegemaakt hebt, spreek uit mijn ervaringen)

En de PRE's met zo'n lelijke kap op hun veel te brede hals is voor mij een echte afknapper.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:55

Ijslanders, daar heb ik echt helemaal niets mee, en Arabieren vind ik net barbiepaardjes :=

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 01:06

Ik heb echt een hekel aan dravers, arabieren, fjorden en quarters. Lekker uiteenlopend! Haha quarters zijn op zich wel leuk qua karakter maar die bouw! Sorry maar het zijn net dik-bil-koeien! Dravers en arabieren zijn veel te gevoelig en veel te dun en ielig. En fjorden.... Die zijn gewoon écht lelijk. Ze zijn lomp en kunnen gewoon niet mooi lopen. De meeste hebben een groot lichaam en van die kortere lompere benen. T zijn net grote ezels ofzo hihihi

Waar ik dan wel van houd zijn: Tuigers(geen lompe grote maar liever wat fijner), Hackneys, PRE's?Andalusiërs, Lipizzaners en luxe Friezen.

Ik hoop niet dat ik nu wat mensen heb beledigd haha ik bedoel het niet gemeen :D

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 01:12

Het aparte is dat ik Akhal-Teke's wél erg mooi vind! Net als Marwari's Allebei rank en dunnig maar echt prachtig! En dravers en Arabieren vind ik niks zoals ik al zei haha

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 01:53

Ik weet dat er veel liefhebbers en fokkers op bokt zitten, dus bij voorbaat excuses, is niet mijn bedoeling jullie af te kraken :+

Maar ik heb helemaal niks met nmprs/amha en het hele gedoe er om heen. Ik vind het echt een beetje de chihuahuas onder de paarden. Dat gemiep met die kleurtjes, hoe ze worden opgetut etc. Ik vind de veulentjes ook echt ontzettend lelijk met die waterhoofden.. en wat kan je er nou eigenlijk mee? Misschien net een klein kindje op zetten of voor een wagentje planten, maar dat kan je met een shet ook en die heb je voor éen tiende van de prijs van een nmprs al!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:33

Niet per se een ras maar ik heb niks met "paarden". Al vanaf 1.55m vind ik het te groot (niet vanwege m'n eigen lengte want ik ben echter 1.83m lang := ).
Terwijl de meeste mensen vlakke lange gangen prettig vinden, vind ik het heerlijk om rond te hobbelen (stuiteren haha) op een pony! Door m'n lengte is dat wel lastig. Daarom ga ik altijd voor de wat stevigere types.
En ik ben gek op kruisingen! Heb zelf een haflinger x paint en is voor mij het ideale paard: ik ben er niet te groot op maar ik rijd toch op een grote "pony".

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:39

Owja IJslanders vind ik ook niks...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:47

nou ik vond bont meestal niet zo mooi....tot er een bont veulen was geboren en tja die was dan weer wel mooi, rassen ach wat zegt een papiertje nou behalve predicaten en bekende ouders?
en idd kruisingen vind ik dan weer interessant.
Het blijft echt pers voorkeur, en dat kan nooit goed of fout zijn toch. :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:52

Bambolina schreef:
Ik weet dat er veel liefhebbers en fokkers op bokt zitten, dus bij voorbaat excuses, is niet mijn bedoeling jullie af te kraken :+

Maar ik heb helemaal niks met nmprs/amha en het hele gedoe er om heen. Ik vind het echt een beetje de chihuahuas onder de paarden. Dat gemiep met die kleurtjes, hoe ze worden opgetut etc. Ik vind de veulentjes ook echt ontzettend lelijk met die waterhoofden.. en wat kan je er nou eigenlijk mee? Misschien net een klein kindje op zetten of voor een wagentje planten, maar dat kan je met een shet ook en die heb je voor éen tiende van de prijs van een nmprs al!

dat vond ik ook tot schoonzus besloot om falabellas te fokken, toch heeft ze er eentje die ik van karakter echt gaaf vind. zij wat minder een stront eigenwijze hittepetit en tja het werd nogserieus europese kampioen ook dus zo lelijk is die dan weer niet. ik vind gewoon dat beestje zijn karakter het leukste, bij die is geen dag saai. :+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:01

Ik vind veel paarden wel wat hebben.
Behalve die mini's eigenlijk. Ik vind ze veel te klein met te grote hoofden, je kan er bijna niks mee en inderdaad dat hele getut eromheen... Alles weg scheren en overal van dat gladmakende, glanzende spul op.. Haha.
Kleurtjes die ze hebben vind ik dan wel weer heel leuk. Ik wou dat bijvoorbeeld kwpn zulke kleuren had :)

Kwpn-ers vind ikzelf vaak veel te saai om eerlijk te zijn. Je ziet ze zo vaak, van die bruine paarden. Ik vind ze niks bijzonders hebben.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:02

Ik ben niet zo weg van IJslanders.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:49

Mariett schreef:
Ik vind veel paarden wel wat hebben.
Behalve die mini's eigenlijk. Ik vind ze veel te klein met te grote hoofden, je kan er bijna niks mee en inderdaad dat hele getut eromheen... Alles weg scheren en overal van dat gladmakende, glanzende spul op.. Haha.

Dat vooral ja. Vind het bij sportpaarden al stom als ze tot de oren en snorharen aan toe geschoren worden maar dat snap ik nog wel aangezien ze getraind en op wedstrijd moeten. Maar die kleine pony'tjes met de billen bloot en er vervolgens een deken op gooien, dat snap ik echt niet.

kwita schreef:
dat vond ik ook tot schoonzus besloot om falabellas te fokken, toch heeft ze er eentje die ik van karakter echt gaaf vind. zij wat minder een stront eigenwijze hittepetit en tja het werd nogserieus europese kampioen ook dus zo lelijk is die dan weer niet. ik vind gewoon dat beestje zijn karakter het leukste, bij die is geen dag saai. :+

Haha na 't is altijd anders als je er zelf met eentje te maken hebt. Ik heb bijvoorbeeld ook niks met de doorsnee fjord, maar de fjord die ik zelf rijd vind ik dan toch wel weer erg leuk. Ze is echt van het type 13-in-een-dozijn, typisch fjorden karakter en beweging, maar toch vind ik haar leuker dan andere fjorden. Staat hier op stal ook nog een andere fjord die ik dan ook wel weer echt stoer vind, maar die kan ook echt uitzonderlijk goed bewegen. Er zijn altijd uitzonderingen!