Veranderingen AVS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:53

Pegassa, er is om onze meningen gevraagd hoor, door Diamonds i.v.m. een te houden discussieavond.
Bovendien zijn er mensen die zich beter schriftelijk kunnen uitdrukken.
Was je trouwens ook op de laatste BALV waar een lid zijn standpunt uit een zette aan het bestuur en waar toen gen boe of bah op kwam, alleen doodse stilte.........................

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:00

Ik beweer ook niet dat er niet naar onze mening wordt gevraagd. Het enige waar ik voor vrees is dat er in forums wel meningen worden geuit maar niet tijdens de vergaderingen..... en dat is zo jammer.

nee ik was er niet tijdens de laatste vergadering, aangezien mijn laatste ervaring met de speciale vergadering zó teleurstellend was dat ik me hier niet meer voor kan motiveren. De teleustelling was niet eens zozeer richting AVS (zij ondernamen ten minste IETS) als wel richting de leden, die zwijgzaam zaten ja te knikken en dat terwijl ze het "nergens" mee eens waren.....Dat gaat er bij mij echt niet in.

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:07

Citaat:
Het is door de stamboeken aangenomen. Er komt nu vanaf januari een nieuw paspoort. Elk stamboek krijgt hetzelfde paspoort met alleen een ander logo erop. We hebben het nog wel voor elkaar gekregen dat er ook nog keuringsresulaten in gezet kunnen worden, maar verder is het meer op de sport gericht

Wordt lachen, ik weet niet of jullie de internationale regels wel goed gecontroleerd hebben..... Bij veel landen dient het oorspronkelijke paspoort van het land van herkomst gehandhaafd en bij het paard te blijven, ofwel met andere woorden, ik heb een Jordanier staan, met een Jordaans paspoort, dit dient ten alle tijde bij het paard te blijven. Door het AVS is dit ook netjes overgenomen (alleen afgestempeld). Deze regel geldt voor het hele Midden Oosten (Egypte, Qatar, Jordanie, UAE). Als ik met zo'n nieuw NL paspoort ooit bij de douane aankom, kom ik gewoon met dit paard het land niet in!

Dit is identiek aan de regels die wij als burgers hebben. Wij mogen altijd immigreren, zelfs een andere nationaliteit aanvragen, echter we kunnen nooit afstand doen van onze oorspronkelijk nationaliteit!

Dit is weer iets typisch NL, iemand roept en wij volgen. Ik geloof dat een zekere minister Brinkhorst hier ookal een paar keer mee op zijn bek gegaan is (de oormerken discussie), op Europees niveau is nog steeds niets geregeld over deze registratie en iedere lokale (land) regeling is in strijd met het Europese recht, dat toevallig boven onze wet gaat.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:08

Haha!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:09

Oude paspoorten blijven gewoon geldig. Vanaf 1 januari komen er gewoon nieuwe paspoorten voor de dieren die dan een paspoort aanvragen. Elk dier mag trouwens ook maar 1 paspoort hebben.

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:11

Dat is nou wat ik bedoel, hoe gaan ze dit voor de "bestaande" dieren oplossen?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:13

Alle veulens moeten vanaf januari 2004 binnen 7 maanden na geboorte een paspoort met chip hebben. Voor de overige paarden geldt een overgangstermijn. Ze moeten in elk geval een paspoort en chip hebben als ze in Nederland vervoerd worden

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:32

Hahahaha binnen 7 maanden ?? Toen ik nog lid was van het AVS, duurde het altijd veeeeeeeel langer voordat de kindertjes eens geregistreerd waren, die 7 maanden deadline halen ze nooit, whoehahahahahaha !

ff serieus, ik vind het allemaal weer te zot voor woorden, de bestaande paspoorten zijn prima, en mijn paarden worden in elk geval NIET gechipt. (maar goed die vallen ook niet meer onder het avs, dat scheelt).

Dan ff wat anders... ik kreeg vandaag met de post de geweldige avs nieuwsbrief (jaja, de voorlaatste denk ik, eind van het jaar ben ik officieel opgehoepeld), en betreffende de discussieavond van regio Noord, wil ik even iets quoten :

"Om tot een constructieve discussieavond te komen, ****, zouden wij graag zien dat u, leden van het AVS, onderwerpen aandraagt, die op deze avond aan de orde gesteld kunnen worden. Daar wij op deze avond een positieve impuls aan het AVS willen geven, verwachten wij ook opbouwende items, waarmee het AVS verder kan. Deze items moeten van te voren kenbaar worden gemaakt, tegelijkertijd met uw inschrijving"

Jacq, moeten wij voor de 21e ook nu alvast schriftelijk en in drievoud aangeven waar we over willen praten ? Haha!

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:35

Ik ren even naar de brievenbus!!!!

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:48

oliebol zit nog op mijn werk....

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:57

Brievenbus leeg.....
Wel leuk werk heb jij Rob, als je gelijk kunt bokten. Ik zit hier met m'n schoolboeken op schoot, lessen voorbereiden zoals dat heet,maar wel in m'n vrije tijd.
En vlgns mij moet Diamonds gewoon de boel uitprinten, heeft hij gespreksstof genoeg!!

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:07

Marga,

Je hoort me ook niet klagen, zit alleen niet altijd on-line

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:40

Ha Josje,
Nee hoor l*l er maar gewoon op los, alles is bespreekbaar zeg ik altijd, daarbij, ik heb een hekel aan papierwerk dus bij mij GEEN schriftelijke aanvragen aub. Enne waarom denk jij dat ik Verward bij mijn verhaal had gezet . Over geldklopperij gesproken: als je paard aangemeld is voor de HK en hij is ziek of wat dan ook dan kun je naar de nakeuring, kost alleen "slechts" Euro 113,- extra...............
Chippen ?????????? Doe ik lekker niet aan mee. !!!!! Hoezo dwars ?? Ik ??
}> Marga: Excuses zijn zzooooooo moeilijk als je in het bestuur zit, ik ken er nog die al jaartje of twee erop wachten. Ja, wist ik toch dat Meccie in Utrecht geweest was, EN GERÖNTGEND....... OK dan!

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:42

En ook geen inschrijvingen svp..........
Gewoon komen is ook goed Haha!

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:49

weten we alleen de tijd nog niet, of moeten we wachten op de volgende ANTI-AVS nieuwsbrief, inclusief programma voor de dag?

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:58

Nee programma krijg je dus ook niet hè......eigenwijs. >;)
Da's wel een goeie ja, hoe laat willen/kunnen jongens ??
Mijn AVS nieuwsbrief zit trouwens nog in de brievenbus, ga er echt effe niet speciaal voor op en neer rennen...

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:04

Nou ik zal even wat verklappen Jacq, ze willen graag OPBOUWENDE items.
Zit me echt suf te piekeren.........HELP!
Volgens mij ben je wel opbouwend bezig als je fouten erkent en verbetert.

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:10

Citaat:
Volgens mij ben je wel opbouwend bezig als je fouten erkent en verbetert.

Als we ze al zo ver krijgen, hebben 10 jaar verdiend!

(even kijken, de laatste echte kampioenen waren begin 1990 (uitgezonderd de Riki Hoeve), waren echter al uitschieters, dus wordt eind jaren 80, go, hoeven ze nog maar 5 jaar achterstand in te halen....) Slim

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 01:12

marengo schreef:
Nee programma krijg je dus ook niet hè......eigenwijs. >;)
Da's wel een goeie ja, hoe laat willen/kunnen jongens ??
Mijn AVS nieuwsbrief zit trouwens nog in de brievenbus, ga er echt effe niet speciaal voor op en neer rennen...

Een programma willen we niet, let's go with the flow (and with the champagne, hahahahaha!)

Die nieuwsbrief kun je gerust in je brievenbus laten zitten hoor jacq, zo spannend is het allemaal weer niet. Oh, en de Ghajariy-affaire gaat gewoon de doofpot in hoor (heel wijs) Haha!

Tijd ? Uhh... ik wou maar achter de spits aanrijden denk ik, of beginnen we smiddags al ? Met mij kun je alle kanten op, dus zeg het maar !

SjaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:09

Verhip, zie ik Ghajariy toch nergens in de Nieuwsbrief. Alleen iets over de sport in Aken. De hele Nations Cup incluus Ghajariy wordt gewoon collectief 'vergeten'.
Verward

Heee...ik krijgt tegenwoordig kippenvel van het woordje 'stand'geloof ik, want wat lees ik...een endurancerit over het...strand!! Haha!

Handig om schriftelijk vantevoren kenbaar te maken waar je over wilt discussieren. Kan het bestuur zich tenminste goed en degelijk voorbereiden en komen er geen lastige, onaangekondigde vragen....wa's dan het punt van een discussieavond als alles vantevoren al vastgelegd is Verward Dan vált er toch ook gewoon niets te discussieren? Lijkt verdorie wel of je de koningin van het AVS ( RD) wilt spreken: wel ff vantevoren in drievoud indienen, dan kan ze zich tenminste voorbereiden. En vantevoren als leden wel goed oefenen op deze houding:
anders wordt je aan de deur geweigerd.
Opbouwende kritiek?? Ja hoor: begin dan maar met het lozen van het vooraf schriftelijk indienen van vragen op een normale discussieavond.
Wat een onzin zeg! Wie is hier nu ''bang'' voor wie Verward

Opbouwende kritiek? Wat te denken van de paspoortfraude en de chipknip. Daar dan maar eens mee beginnen?

Gegroet,
Chiquita.

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:15

SjaanBanaan schreef:
Handig om schriftelijk vantevoren kenbaar te maken waar je over wilt discussieren. Kan het bestuur zich tenminste goed en degelijk voorbereiden en komen er geen lastige, onaangekondigde vragen....wa's dan het punt van een discussieavond als alles vantevoren al vastgelegd is Verward Dan vált er toch ook gewoon niets te discussieren? Lijkt verdorie wel of je de koningin van het AVS ( RD) wilt spreken: wel ff vantevoren in drievoud indienen, dan kan ze zich tenminste voorbereiden. En vantevoren als leden wel goed oefenen op deze houding:
anders wordt je aan de deur geweigerd.
Opbouwende kritiek?? Ja hoor: begin dan maar met het lozen van het vooraf schriftelijk indienen van vragen op een normale discussieavond.
Wat een onzin zeg! Wie is hier nu ''bang'' voor wie Verward

Gegroet,
Chiquita.

Tja dat is nou typisch een aktie die men onderneemt als men of de materie niet goed machtig is óf niet alle neuzen in dezelfde richting staan.
Door het vooraf indienen van vragen, klachten en wat nog meer kan men zich dus grondig voorbereiden en standpunten innemen die allang hadden moeten zijn uitgekristaliseerd.

In iedergval is men kennelijk wel tot de conclusie gekomen dat "paniek management on the spot" niet de beste oplossing tijdens vergaderingen is. Er is duidelijk een te kort aan kundige vergadertechnieken en inzicht hoe om te gaan met kritiek, nieuwe ideen en wat nog meer .........Vreemd hoor, worden tegenwoordig hele goede trainingen voor gegeven, misschien een tip?

Clown

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:23

Chippen is nu dus nog niet verplicht, want er is nog geen wet voor.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:15

Heb net het AVS nieuws gelezen .................hahahaha, Haha! vragen van tevoren indienen ?????????? Beoordelings cursus of zoiets ??? enne wie gaat dat begeleiden cq uitleg geven ???? Is Christine weer gevraagd ?? of gaan we weer richting rijpony sorry: arabier
Bloos! Nou?? Zal ik dan ook maar een beoordelings cursus doen de 21ste ?? Cool Kweenie hoor tis allemaal weer vaag.
Ja, jongens zeg effe hoe laat we willen, lijkt me een best plan na de spits, laat maar weten........ OK dan!

sphinxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:26

Vind ik ook na de spits, voor de noorderlingen onder ons, de A50 van Arnhem naar Valburg (Den Bosch) op vrijdagmiddag kun je schudden tot ca. 19.00 uur. Voorstel, beginnen rond 20.00 uur? Kan iedereen achter de spits rijden

Groetjes,

Rob

epoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:36

Goed voorstel, het wordt toch na werktijd.
Marga