Tinker taxatietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:33

Ik heb helemaal geen verstand van tinkers, dus ik wil wel schatten, maar dat zou puur gegokt zijn.

Ik vroeg me wel af wat jullie voor doris zouden geven, aangezien mijn mond openviel van verbazing wat daar voor gevraagt wordt Bloos!

Hij is nog een hengst, 3 jaar, ongeveer 1.40/1.45 hoog, bereden en aangespannen. Doet het allemaal netjes, af en toe een rare bokactie of zo, maar niks geen kwaad zit erin. Geen hengstenstreken (heeft wel een merrie gedekt) superverkeersmak en eigelijk best wel sloom. Evt ook voor kinderen, maar hij is nog jong en ook weer niet zo lang onder het zadel dat je er een echte beginner op kunt zetten.
Dressuurmatig is er eigelijk niks mee gedaan. Loopt wel aan de teugel als je het vraagt en kan stelling maar verder...

Afbeelding

Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:03

ik weet wat ze voor hem vragen en daar schrok ik ook van,
hij is wel mooi ofzo, maar als je verder kijkt

het is een hengst en daar zijn niet veel mensen naar op zoek
hij is niet echt groot
hij is ook niet echt breed
is nog jong en dus niet lang onder het zadel ookal is hij braaf

tussen de 2000 en 2250 zou ik hem zetten, maar ik heb dr totaal geen verstand van,
misschien zit ik nog wel een beetje hoog zelfs, haha

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:36

wat is de vraagprijs dan

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 07:08

ga jij ze ook allemaal taxeren lien?! Haha!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 07:32

pppppppppppffffffffffffffffffffffffffffff
ik lees me suf en nee ik taxeer er geen een hahahahhahahahahaa

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 11:29

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:01

desillies schreef:
pppppppppppffffffffffffffffffffffffffffff
ik lees me suf en nee ik taxeer er geen een hahahahhahahahahaa

*tsss* Rolleyes scheer je weg!

de 3 jarige hengst zet ik ook eerst op 2200,-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:03

Dan nog even Dewi

Tinkermerrie, van 7 jaar. 143 hoog maar met pit voor 2. Western en engels ingereden, kan ook een sprongetje. Waarschijnlijk beleerd voor de kar. Drachtig van Baggio. Pittig karakter, behoorlijk koppig en eigenwijs, ontzettend leergierig en intelligent. Probleem bij haar is dat je ze moet 'vangen'. Als ze eenmaal toegeeft kun je weer alle kanten met haar op.
Ingeschreven bij NTS, kreeg in Vrouwenpolder een 2e premie.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Baggio komt eraan

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:21

Dan Baggio nog:

2e premie (138 punten) NTS stamboekhengst. Vader: King Rocky, Moeder: 2e premie merrie
Nu 2,5 jaar oud, hoogte: 157
Zeer goed karakter, erg werklustig en leergierig, vriendelijk, maar wel stevig in zijn schoenen. Een hengst.....
Heeft dit voorjaar een aantal succesvolle dekkingen gedaan, en wordt in februari voorgebracht op de hengstenkeuring...

Foto's:

van mei....

Afbeelding

van september.....

Afbeelding

Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:46

niemand meer bezig met dit topic??

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:45

Ik geloof het niet

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 09:20

Leonoor, ik moet eerlijk bekennen dat ik Baggio ervan verdenk om een kruising te zijn, zijn behang is niet echt tinkerachtig en zijn maat is ook behoorlijk hoog! Dewi vind ik een erg mooie merrie!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:26

irish_lady schreef:
Leonoor, ik moet eerlijk bekennen dat ik Baggio ervan verdenk om een kruising te zijn, zijn behang is niet echt tinkerachtig en zijn maat is ook behoorlijk hoog!

Scheve mond Ehm ouders Baggio zijn beide bekend, tich echt tinkers dacht ik zo...
Of bedoel je kruising qua type? Ik zet Baggio iig op Grai...(uit de kluiten gewassen Knipoog )

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 11:53

en dan nog : tinkers zijn allemaal kruisingen hoor! joehoe :S

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:32

Ik heb zelf ook een nakomeling van King Rocky. Als ik naar Baggio kijk dan zie ik wel enkele overeenkomsten. Een ding vooral, en dat is de maat.

Mijn jaarlinghengst van KR is ook behoorlijk aan de maat voor zijn leeftijd. Terwijl zijn moeder een Cob is. Ik denk dat King Rocky gewoon wat minder zwaardere nakomelingen fokt, onder het type Grai, maar dan net als wat Leon zegt meer uit de kluiten gewassen qua hoogte (denk bijv. aan een Glen King Hill). Hoger op de benen, en langer in de hals en nek.

En daarbij komt ook nog dat Baggio nog niet uitgegroeid is.

Een kruising is het volgens mij niet. Dan zou die van mij dat ook zijn, en dat is hij absoluut niet.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:46

Monique_2 schreef:
Ik heb zelf ook een nakomeling van King Rocky. Als ik naar Baggio kijk dan zie ik wel enkele overeenkomsten. Een ding vooral, en dat is de maat.

Mijn jaarlinghengst van KR is ook behoorlijk aan de maat voor zijn leeftijd. Terwijl zijn moeder een Cob is. Ik denk dat King Rocky gewoon wat minder zwaardere nakomelingen fokt, onder het type Grai, maar dan net als wat Leon zegt meer uit de kluiten gewassen qua hoogte (denk bijv. aan een Glen King Hill). Hoger op de benen, en langer in de hals en nek.

En daarbij komt ook nog dat Baggio nog niet uitgegroeid is.

Een kruising is het volgens mij niet. Dan zou die van mij dat ook zijn, en dat is hij absoluut niet.

Baggio is echt geen nep Tinker hoor Haha!
ik heb ook een nakomeling van KR net als Monique, hij is nu 17 maanden en 1.47, ik weet niet hoe groot hij zal worden maar KR fokt groot door.
trouwens Monique, heb je een foto van jou paard???
ben erg benieuwd, ik probeer zo veel mogelijk foto's van KR z'n nakomelingen te vinden, pb me even.
groetjes
Annick

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:38

irish_lady schreef:
Leonoor, ik moet eerlijk bekennen dat ik Baggio ervan verdenk om een kruising te zijn, zijn behang is niet echt tinkerachtig en zijn maat is ook behoorlijk hoog! Dewi vind ik een erg mooie merrie!

Zijn behang gaat mee met de seizoenen, nu het kouder wordt zie je het echt weer groeien en dikker en voller worden. Tevens heeft hij van de zomer ontzettend veel haar afgeschuurd met die droge en stugge wei. Zoals als Snowdon al zegt, zijn beide ouders van Baggio bekend....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 07:59

hai leonoor,

Baggio is duidelijk wel een echte tinker, de 1 heeft gewoon wat meer behang dan de ander, die korte manen kun idd niets aan doen, die van mij schuurt zich ook helemaal gek in de zomer en in de winter groeit alles weer aan, om ze dan vervolgens in de zomer er weer eraf te schuren, balen maar weinig aan te doen, misschien in een dwangbuis zetten Haha!
Ik vind Baggio erg mooi geworden, hij heeft een echte hengstenuitstraling, dat taxeren maar even laten wachten tot hij gekeurd is, als hij goedgekeurd word is hij denk veel meer waard, succes bij de keuring OK dan!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:23

Ik heb Brenda al eerder neergezet maar nu zijn we vandaag naar de keuring geweest. Ze is opgenomen in het stamboek en heeft een 2e premie gekregen.
Zal ze nu in waarde gestegen zijn of gedaald of is er helemaal niets in veranderd. Ook is ze nu gechipt en word er een dna profiel van haar gemaakt.

Foto hoe ze er nu uitziet:
Afbeelding

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:37

zal ik gelijk duuk ff laen zien,hij heeft geen stamboek papieren,is ook geen hengst...maar goed
Afbeelding

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:40

Fleury schreef:
Ik heb Brenda al eerder neergezet maar nu zijn we vandaag naar de keuring geweest. Ze is opgenomen in het stamboek en heeft een 2e premie gekregen.
Zal ze nu in waarde gestegen zijn of gedaald of is er helemaal niets in veranderd. Ook is ze nu gechipt en word er een dna profiel van haar gemaakt.

Ligt eraan voor welk stamboek ze gekeurd is!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:12

irish_lady"]
[quote="Fleury schreef:

[/quote]

Nee dat ligt eraan hoeveel waarde de eigenaar of eventuele kopers aan het uitverkorene stamboek hechten.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:30

irish_lady"]
[quote="Fleury schreef:

[/quote]

Waarom zou ze bij het ene stamboek dan meer waard zijn als bij het andere?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:35

Fleury"]
[quote="irish_lady"][quote="Fleury schreef:

[/quote]

Waarom zou ze bij het ene stamboek dan meer waard zijn als bij het andere?
[/quote]

Vraag ik me persoonlijk ook een beetje af, Maar ik neem persoonlijk aan dat het het ICS is, omdat er volgens mijn beter weten geen NTS keuringen meer zijn geweest de laatste weken.....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:38

nou, ik zal de tinkers van deze pagina proberen te taxeren, allemaal is wel erg veel, dit is wat ik er voor over zou hebben,

Doris: 2200 euro, leuke hengst maar kan nog niet veel en is niet zo groot

Dewi : 2750 euro, mooie merrie, niet zo groot, drachtig van een leuke maar nog niet gekeurde hengst

Baggio:2250 euro, mooie hengst met uitstraling, nog niet gekeurd, maar als hij goedgekeurd word is het een aanwinst voor het stamboek en stijgt hij behoorlijk in waarde

Brenda:2550 euro, leuke merrie met mooi behang

Duuk: 2250 euro, mooie ruin, nog niet gekeurd, maar wel mijn smaak

helaas heb ik geen flauw idee hoe ik foto's moet plaatsen, ben echt een licht met pc's, maar willen jullie Chakotay en Sylvano taxeren, foto's staan op de pagina:home.hccnet.nl/f.vreeswijk

Sylvano staat bij het nageslacht, tis de onderste, hij is nu een maand of 6, kan niks bijzonders maar is erg lief, vriendelijk en rustig, bij Chakotay staat een omschrijving.

ben benieuwd OK dan!