Het arabieren taxatie topic

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:55

mijn god wat ene lage bedragen voor plagom en patent, arabieren en volbloeds die leuk hebben gelopen op de baan worden aardig hoge bedragen voor gevraagd, en dan wordt er alleen nog maar gekeken naar prestaties. karakter uiterlijk etc. komt er daarna nog maar bij

plagom zou ik 8000 voor geven(plagom heeft mee dat een sjeik hem mooi vond wat zijn prijs zo verhogen tot.... 15000 misschien, die mensen bieden veel voor een paard wat ze leuk vinden),patent ongeveer 8500.
rajesh erg leuk paardje om te zien denk zo rond de 9000

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:26

Ik doe nu ook maar eens een poging:

AR Sivmayall

[img]http://home.hetnet.nl/~horseranch/PLAATJESMAP/AR%20Sivmayall%20(1)-exloo-schilderij.jpg[/img]

2 jarige hengst - schimmel met zwarte manen en staart
zeer showy - super bewegingen - mooi type - super karakter
1e plaats regionale keuring 2003 (tussen de nr. 1 en nr. 2 zaten 14 punten verschil !!!)
1e plaats nationale keuring 2002

Wat denken jullie wat deze hengst nu waard is ???
Ben benieuwd. Tong uitsteken

nog een foto:

Afbeelding

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 08:21

Dit zijn wat foto's van Andira, Symmetje, zij is nu 9jaar.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:52

S.A. Abu Al Khayr is getaxeerd na de geboorte op 3500 euro waarde dankzij de zwarte bloedlijnen van paps en de mooie lijnen via mams. De bewegingen zijn uitstekend, de bouw schitterend en hij maakt een goede kans op een premie bij de hengstenkeuringen. De benen zijn in orde maar waren erg omgebogen na de geboorte. Dit trekt volledig bij. Zijn moeder werdt 3e in haar allereerste show in tilburg met slechts een paar puntjes verschil met de 1e en 2e plaats. Haar bewegingen zijn gracieus en zwevend, lekker ruim en in perfecte balans. De exotische mix tussen de basgier-lijn en de anthal-lijn waar moeder het meest van heeft geërfd is een uitdaging. De super-karaktereigenschappen komen van de anthal-lijn. Abu is een showy hengstje met een rustig en kalm karakter en hij is volledig mak in de hand, wat helaas bij de meeste veulens niet veel voorkomt. Bas Safari word dit jaar voor het eerst getoond op de keuringen volgens berichten van die kant. Ook hij is een schitterende typische hengst met mooie, ruime bewegingen. De getaxeerde waarde van moeder A.F. Shanaya ligt op zo'n 5000 euro.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 09:55

Kijk eens..... Lachen....dus toch meer waard dan we denken die Basgiertjes Knipoog Leuk dat Abu zo'n mooi veulen van een mooie combi is geworden OK dan! Pling Hebben jullie toevallig ook foto's van moeder en van Safari? Ik ben nu wel heel benieuwd *LOL*

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:19

Woogy schreef:
plagom zou ik 8000 voor geven(plagom heeft mee dat een sjeik hem mooi vond wat zijn prijs zo verhogen tot.... 15000 misschien, die mensen bieden veel voor een paard wat ze leuk vinden)


die 15000 euro komt al meer in de buurt ja. Hij zou voor iets meer naar saoedie arabie gaan, maar dat is nu anderhalf jaar geleden dus.. Frusterend om dan te weten dat ik hem voor de prijs van 2 shetlandpony's mee mocht nemen, maar ik het niet mocht van me ouders Boos!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:34

Het begint in de buurt te komen van het bedrag dat er oorspronkelijk voor gevraagd werd, maar nu doen we 'm er niet meer voor weg!
Plagom schreef:
Voltrack denk ik zo'n 3000 E

Bloos! Leg daar maar een hele hoop bovenop! 1000 onafgekeurde wedstrijdkilometers is niet niks in de Endurance hoor! Haha! Het maakt niet uit, voor mij is ie de hele wereld waard! hij kan zelfs weggaan als je de komma eentje opschuift Bloos

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:03

Woogy schreef:
mijn god wat ene lage bedragen voor plagom

plagom zou ik 8000 voor geven(plagom heeft mee dat een sjeik hem mooi vond wat zijn prijs zo verhogen tot.... 15000 misschien, die mensen bieden veel voor een paard wat ze leuk vinden),patent ongeveer 8500.
rajesh erg leuk paardje om te zien denk zo rond de 9000

Je gaat aan enkele feiten voorbij: Plagom kan zich aardig op de renbaan hebben gemanifesteerd, maar heeft al een aardige leeftijd achter hem staan en als hij op de renbaan nog goed mee zou kunnen komen, zou hij niet de koop staan. Hij wordt ook aangeboden voor de endurance, maar daar gaan weer enkele jaren over heen, voordat hij daar verantwoord in de hogere klassen zou mee kunnen doen. Leuk paard, maar helaas wat te oud voor eventuele topsport. Derhalve tussen €3000 en €4000.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:30

horseranch schreef:
Ik doe nu ook maar eens een poging:

AR Sivmayal
2 jarige hengst - schimmel met zwarte manen en staart
zeer showy - super bewegingen - mooi type - super karakter
1e plaats regionale keuring 2003 (tussen de nr. 1 en nr. 2 zaten 14 punten verschil !!!)
1e plaats nationale keuring 2002

Wat denken jullie wat deze hengst nu waard is ???
Ben benieuwd. Tong uitsteken




Ben nu toch even bezig en ga door, voor wat het waard is !!
Blijft heel moeilijk te beoordelen en een 1e plaats regionaal is heel leuk, maar die 14 punten verschil geven niet de aan hoe goed hij is beoordeeld, maar geeft aan, dat de tegenstand op die dag niet erg groot was. Sivmayal is een leuke hengst in ontwikkeling en moet nog aantonen, wat hij internationaal gaat doen en ja dan gaat zijn waarde pas bepaald worden.Als ik moet schatten, wat zijn waarde zou kunnen zijn..nogmaals 2 jarige hengst, tussen de €5000,- en €6500,-

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:01

Guinni schreef:
Oke, ik doe ook mee met Patent:
Patent
Nikelx Portugalia (v. Gwizd)
8 jaar oud, Hengst, 1.57 hoog
'99 Nederlands kampioen op de lange afstand (3200m) op de renbaan.
Goed karakter, nu klasse III startgerechtigd (Endurance) is in een jaar tijd van geen Endurance ervaring naar klasse III
Ik ben benieuwd!


Als 4 jarige een zeer goede prestatie op de renbaan neergelegd en in mijn ogen wel wat veel te snel ingeleid in een andere hobby van mij, de endurance van klasse 1 naar 3 in een jaar. Bij de bepaling van de waarde van het paard, zou ik eerst een X-ray(rontgen) willen zien van de benen. Hoe oud was hij, toen hij onder het zadel kwam? Wanneer is hij gestart op de renbaan en hoe lang zat er tussen renbaan en endurance? Bij zo vele vragen en voorwaarden gaat mijn schatting niet uit naar de door jou aangebrachte extra 0 en als er nu naar en schatting gevraagd wordt zit ik tussen € 5500 en €6500

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:42

[quote="Paduc


Ben nu toch even bezig en ga door, voor wat het waard is !!
Blijft heel moeilijk te beoordelen en een 1e plaats regionaal is heel leuk, maar die 14 punten verschil geven niet de aan hoe goed hij is beoordeeld, maar geeft aan, dat de tegenstand op die dag niet erg groot was. Sivmayal is een leuke hengst in ontwikkeling en moet nog aantonen, wat hij internationaal gaat doen en ja dan gaat zijn waarde pas bepaald worden.Als ik moet schatten, wat zijn waarde zou kunnen zijn..nogmaals 2 jarige hengst, tussen de €5000,- en €6500,-[/quote]

Paduc, de tegenstand van de regionale was misschien niet groot, maar dan KIJK je juist naar de punten. Hij had net zo goed met 1 of 2 punten kunnen winnen, maar met een verschil van 14 punten op de nr. 2 en een 21 punten op de nr. 3 dat zegt toch genoeg !!!! (of was de concurrentie niet echt bijster..... dat kan ook). Nee, zijn punten zeggen mij genoeg.
Kijk ook maar naar de nationale vorig jaar, waar hij zijn rubriek ook won met 6 punten verschil op de nr. 2 en 7 punten op de nr.3 (en de nr. 3 was WEL een Psytadel zoon).
De waardeschatting die je gaf vind ik reeël. Al zal deze alleen maar stijgen in de toekomst.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:05

Absoluut niet mijn bedoeling het resultaat te kleineren, maar je weet, dat de jurypuntjes nog al eens verschillen. In Wels wint Tariq nog met 'n puntje van OM. Extreem en later wordt hij weer flink op punten verslagen. De grootste gemene deler gaat dadelijk je prijs bepalen en dan wederom de bekende gek, die hem tegen elke prijs wil kopen.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:51

Paduc"]
[quote="Woogy schreef:
mijn god wat ene lage bedragen voor plagom

plagom zou ik 8000 voor geven(plagom heeft mee dat een sjeik hem mooi vond wat zijn prijs zo verhogen tot.... 15000 misschien, die mensen bieden veel voor een paard wat ze leuk vinden),patent ongeveer 8500.
rajesh erg leuk paardje om te zien denk zo rond de 9000

Je gaat aan enkele feiten voorbij: Plagom kan zich aardig op de renbaan hebben gemanifesteerd, maar heeft al een aardige leeftijd achter hem staan en als hij op de renbaan nog goed mee zou kunnen komen, zou hij niet de koop staan. Hij wordt ook aangeboden voor de endurance, maar daar gaan weer enkele jaren over heen, voordat hij daar verantwoord in de hogere klassen zou mee kunnen doen. Leuk paard, maar helaas wat te oud voor eventuele topsport. Derhalve tussen €3000 en €4000.
[/quote]


Renpaarden mogen maar tot hun 12e op de renbaan staan, om hem nu weer in training te zetten heeft dus geen nut meer. Anders zou hij zeker terug gegaan zijn. Bovendien is hij niet eerder terug gegaan omdat de onderhandelingen met die sjeik erg lang hebben geduurt (ruim een jaar). En inderdaad hij is al wat aan de oudere kant, maar in de endurance zou hij het zeker niet slecht doen. Daar gaan zeker geen enkele jaren overheen.
De prijs die je geeft is veel en veels te laag, Zeker gezien zijn prestaties.

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 23:06

Horseranch schreef:

Citaat:
Paduc, de tegenstand van de regionale was misschien niet groot, maar dan KIJK je juist naar de punten. Hij had net zo goed met 1 of 2 punten kunnen winnen, maar met een verschil van 14 punten op de nr. 2 en een 21 punten op de nr. 3 dat zegt toch genoeg !!!! (of was de concurrentie niet echt bijster..... dat kan ook). Nee, zijn punten zeggen mij genoeg.
Kijk ook maar naar de nationale vorig jaar, waar hij zijn rubriek ook won met 6 punten verschil op de nr. 2 en 7 punten op de nr.3 (en de nr. 3 was WEL een Psytadel zoon).
De waardeschatting die je gaf vind ik reeël. Al zal deze alleen maar stijgen in de toekomst.


Moet toch zeggen dat Paduc wel een beetje gelijk heeft, internationaal kan hij pas gemeten worden na 2 of 3 shows. Het is zeker een leuke hengst, echter op zijn 4e of 5e kan hij beter beoordeeld worden. De Nederlandse resultaten zeggen niet veel. Ik denk dat zijn nadeel nu is zijn leeftijd, als jaarling was dit makkelijker geweest als iemand er veel in zag. Als 4 of 5 jarige ook makkelijk als je ziet hoe hij geworden is (beter, slechter, gelijk?), zijn bloedlijnen zijn niet zodanig dat men nu al kan stellen hoe hij wordt. Voor iemand die zoiets zoekt, was de prijs een reeele waardeschatting

Plagom schreef:

Citaat:
Renpaarden mogen maar tot hun 12e op de renbaan staan, om hem nu weer in training te zetten heeft dus geen nut meer. Anders zou hij zeker terug gegaan zijn. Bovendien is hij niet eerder terug gegaan omdat de onderhandelingen met die sjeik erg lang hebben geduurt (ruim een jaar). En inderdaad hij is al wat aan de oudere kant, maar in de endurance zou hij het zeker niet slecht doen. Daar gaan zeker geen enkele jaren overheen.
De prijs die je geeft is veel en veels te laag, Zeker gezien zijn prestaties.


Ik denk ook dat Paduc wel gelijk heeft, alhoewel het niet helemaal eerlijk is daar hij zijn echte vraagprijs kent, en zit niet ver boven de gestelde prijs. Zoals al eerder gesteld, als je Plagom naats Najibb zet, die wel die showprestaties heeft gehaald naast zijn renprestaties, 15.000 Euro? kom ik hem graag voor thuis bezorgen. Dit is op dit moment nou eenmaal niet anders.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:54

Sphinxje schreef:

Moet toch zeggen dat Paduc wel een beetje gelijk heeft, internationaal kan hij pas gemeten worden na 2 of 3 shows. Het is zeker een leuke hengst, echter op zijn 4e of 5e kan hij beter beoordeeld worden. De Nederlandse resultaten zeggen niet veel. Ik denk dat zijn nadeel nu is zijn leeftijd, als jaarling was dit makkelijker geweest als iemand er veel in zag. Als 4 of 5 jarige ook makkelijk als je ziet hoe hij geworden is (beter, slechter, gelijk?), zijn bloedlijnen zijn niet zodanig dat men nu al kan stellen hoe hij wordt. Voor iemand die zoiets zoekt, was de prijs een reeele waardeschatting


Als veulen konden wij hem al goed verkopen. (rond de 6000 euro).
Je zou zeggen "stom dat je dat niet gedaan hebt", maar wij zagen wel wat in deze jongen. Nou maar hopen dat wij er goed aan doen.
Met zijn 2 jaar nu kun je hier weinig van zeggen. Siv is een leuke hengst, zeker ook qua karakter, dit is mij echt goud waard. We zullen zien wat hij in de toekomst gaat doen, internationaal?? We doen ons best....

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:52

sphinxje schreef:
Ik denk ook dat Paduc wel gelijk heeft, alhoewel het niet helemaal eerlijk is daar hij zijn echte vraagprijs kent, en zit niet ver boven de gestelde prijs. Zoals al eerder gesteld, als je Plagom naats Najibb zet, die wel die showprestaties heeft gehaald naast zijn renprestaties, 15.000 Euro? kom ik hem graag voor thuis bezorgen. Dit is op dit moment nou eenmaal niet anders.


Goed, ik geef er ook geen 15000 voor hoor! En inderdaad de prijzen dalen, dat zagen we wel op de kossack stud. Maar pas op he, plagom staat nog niet bij jullie! Haha! En najibb en plagom zijn wel neefjes he?!
Even offtopic: rob, nog iets gehoord van die eventuele kopers?

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:27

Arabianranche schreef:

Citaat:
Als veulen konden wij hem al goed verkopen. (rond de 6000 euro).
Je zou zeggen "stom dat je dat niet gedaan hebt", maar wij zagen wel wat in deze jongen. Nou maar hopen dat wij er goed aan doen.
Met zijn 2 jaar nu kun je hier weinig van zeggen. Siv is een leuke hengst, zeker ook qua karakter, dit is mij echt goud waard. We zullen zien wat hij in de toekomst gaat doen, internationaal?? We doen ons best....


Groot gelijk! Ik vind het niet stom dat je het niet gedaan hebt, zeker niet als je precies gefokt hebt wat je wilde, verkopen kan altijd nog.

Savajka
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 22:01

haha leuk zo'n taxati topic! En wat een prachtpaarden komen er hier voorbij Haha! Vingers aflikken

Ik heb ook een hele lieve Arabier op stal staan nu, helaas niet mijn eigen paard, maar ben toch benieuwd hoe hij het hier bij de taxatie zou doen Lachen . Heb alleen geen foto... Is dat een probleem? Verdrietig

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:11

Tuurlijk niet.....al is met foto natuurlijk wel handiger!

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:56

Guinni schreef:
Oke, ik doe ook mee met Patent:
Patent
Nikelx Portugalia (v. Gwizd)
8 jaar oud, Hengst, 1.57 hoog
'99 Nederlands kampioen op de lange afstand (3200m) op de renbaan.
Goed karakter, nu klasse III startgerechtigd (Endurance) is in een jaar tijd van geen Endurance ervaring naar klasse III gekomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben benieuwd!

Ik heb Patent meerdere keren bij de Kossack Stud gezien, en ik vind het een heel leuk paard, die fantastisch kan bewegen !
Maar ik vind hem eerlijk gezegd op de foto's niet heel arabisch, je zou mij wijs kunnen maken dat het een ander ras was.
Ik heb het puur over de foto in het echt zie je wel dat het een arabier is, en nogmaals ik vind het wel een mooi en leuk paard !

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:15

o ja, waarde 4000 euro, vanwege zijn prestaties. Maar ik zou hem wel keuren zoals Paduc zei .

saskija
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: in een weids veldje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:26

Wat denken jullie van deze Nagorny x Nagoma van 2002 hengst stokmaat wordt 1.50.

en van Hiro x Nagoma hengst 1999 stokmaat 1.52 niet zadelmak.

en Alexander x Sennah Hengst van 2001 is nu 1.56 niet zadel mak.

Ben hier heel nieuwsgierig naar ivm eventuele koop door mij.

Is iemand misschien ook bekend met het voornoemde arabierenbloed?

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:32

Kan mij zonder foto's geen voorstelling maken van deze hengsten en er verder geen zinnige opmerking over maken. Weet alleen, dat Nagory na 2x een 3e premie te hebben gehad , bij de laatste keuring geen premie meer heeft gekregen.

Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:45

Oke wie durft?

Balasjow (Balaton x Langani) 6x 1e premie en definitieve 1e premie.
Heel succesvol op de shows geweest en meerdere succesvolle nakomelingen in de sport, shows en fokkerij.



Afbeelding

Afbeelding

Nakomelingen:

Rih-al-Tariq

Afbeelding

Rih-Hayyan
Verkocht naar Griekenland voor 8.000 Euro

Afbeelding

Rih-al-Djanna

Afbeelding


Balasjow heeft tot nu toe ca. 60 nakomelingen, waarvan er maar weinig geshowd worden.

Ella

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 15:13

Deze hengst en vader van mijn bovengenoemde hengst, maakt hem voor mij moeilijk te taxeren, maar kan hem wel inschatten naar zijn huidige status.Zeer sterk regenererend vermogen, na een zo'n ernstige kwetsuur aan zijn rechter knie en compensatoire overbelasting ten tijde van groei. Met Riksie mooie nakomelingen voortgebracht o.a. Tariq en Majidah.Definitieve 1e premie en nationaal aansprekende premie's zijn mede bepalend voor een taxatie. Echter zijn inzetbaarheid in de sport is wat minder door bovengenoemde problematiek en schat zijn waarde op €12.500 tot €16.000,-