Aan welk paarden/ponyras heb jij nou een hekel aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:32

Wesco schreef:
Wat een kortzichtige antwoorden kom ik tegen in dit topic, als paardenliefhebber kan je toch niet aan een bepaald ras een hekel hebben.
Bij elk ras kom ik wel een leuk paard tegen.

I rest my case! Ik wilde exact hetzelfde gaan zeggen! Ik heb ook zo mijn voorkeur maar zelfs in de minder favoriete soort kom ik leuke of lieve paarden tegen. Ik vind het vooral mooi als iemand heel erg goed met zijn/haar paard in harmonie en balans is. En of dat nou met een Shetlander is of een volbloed.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:40

rox_en_wilvy schreef:
I en hou ook niet van mensen met vooroordelen!!! :o

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sterker nog... ik heb een hekel aan mensen met vooroordelen. ~~}>

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:42

jes_sira schreef:
Sharani schreef:
En wat denk je van mensen die never te nimmer een merrie willen..... Die zijn er ook genoeg.

Ik wilde ook geen merrie. . Absoluut geen hekel aan, maar ik vond ze gecompliceerd met wisselend humeur met hengstigheid he... Leken mij teveel op vrouwen :+ (en op mijzelf?).. ik heb er nu 3 :+
En ze zijn mij alle drie even lief.
Laatst bijgewerkt door liljebo op 25-11-11 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:43

franka75 schreef:
ik denk de gelderlander ze ruiken anders

Ja, zo irritant is dat he?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:46

Aan geen enkel ras heb ik een hekel, het is meer dat of ie er goed uitziet of niet, dat ik ze wel of niet mooi vind.

Je hebt bijvoorbeeld ook binnen het ras Arabier dat ze er niet uitzien.

Het is meer het karakter dat of ze een rotkarakter hebben of niet dat ik een hekel aan t dier hebt en dat wil zeggen: die zou ik nooit voormezelf willen kopen.

Verder doe ik er niets mee hoor, niet dat ik ze ga pesten en of echt ga haten ofzo, t blijven dieren dus ze hebben altijd wel een goede reden om zo rot te zijn door een vervelende verleden ofzo.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-11-11 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:46

HAFLINGERS!!!!

Toen God de Haflinger schiep is hij het brein vergeten...

Lomp, onhandig, eigenwijs, tegendraads, stom en bot

En toch blijven ze me verbazen, want soms is van dit alles niks te merken. ( en dat is ook stom!!)

MAAR MEESTAL WEL!!!

Maar hekel, nee. Het zijn dieren zeg. Maar ze spreken me gewoon niet aan

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:47

Axel_Clauw schreef:
Ik heb aan geen 1 ras een hekel, zelfs niet aan 1 paard. Zou ook niet weten wat een paard of ras zou moeten doen om gehaat te worden haha. De mens maakt het paard en vormt voor een groot deel het gedrag en karakter.

_/-\o_
Juist... het paard is maar gewoon een paard, ongeacht ras.
Neem nu de shetjes... gewoon een heleboel paard in een miniverpakking. Ze worden nogal eens uitgemaakt voor koppig, eigenwijs, brutaal, dominant en weet ik het....
Drie keer raden wie de schuld draagt van dit gedrag.

Ik zal een hint geven... het is niet de shet....

En dat geldt met alle rassen.... het is wat je ervan maakt (eventueel met hulp van de nodige vooroordelen)

Ik kan mij hooguit voorstellen dat je voor bepaalde paarden niet kiest omdat ze niet bij je passen. De een heeft graag een zeer gevoelig paard, de andere wil met windkracht 10 het strand op kunnen zonder ankers mee te nemen. Raseigenschappen kunnen dan een rol spelen, maar dat hoeft niet altijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:48

Vienna2007 schreef:
franka75 schreef:

:') Riiiiiiiiight....

wille

Re: Aan welk paarden/ponyras heb jij nou een hekel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:46

zeepaardjes, ik hou niet van water ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:57

Vienna2007 schreef:
franka75 schreef:

Een Gelderlander is ook een krant...die moeten wel anders ruiken :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:56

Geen hekel maar ik zo nooit eenhaflinger, fjord, trekpaard of iets in die richting willen hebben. (ookwel te omschrijven als iets heel stevigs. Ik ben meer van de sportfiguurtjes.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:03

Ik heb er geen hekel aan maar van die Amerikaanse shetlanders, die zijn zo verschrikkelijk dun.
Daardoor lijken de "Nederlands" Shetjes alleen nog maar dikker :=
En ik heb ook liever een lekker dik Shetje, met een wollig vachtje. <3

Sommige Friezen zijn ook niet echt mooi, die hebben zo'n slungelige bouw.
en dan heb ik het niet over jonge paarden, maar over oudere.
Een fries moet een beetje spieren hebben, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:06

ik vind haflingers & fjorden niet mijn favoriete ras :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:09

Hoe kun je nou een hekel hebben aan een ras? ik denk dat dat meer gaat om niet mooi vinden of niet bij jou vinden passen maar dat is toch logisch dat niet alles bij iedereen past...maar er per definitie direct een hekel aan hebben :n

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:11

Zwerfkei schreef:
HAFLINGERS!!!!

Toen God de Haflinger schiep is hij het brein vergeten...

Lomp, onhandig, eigenwijs, tegendraads, stom en bot

En toch blijven ze me verbazen, want soms is van dit alles niks te merken. ( en dat is ook stom!!)

MAAR MEESTAL WEL!!!

Maar hekel, nee. Het zijn dieren zeg. Maar ze spreken me gewoon niet aan

_O- dat zie je verkeerd, ze zijn slim, sterk en denken meestal een seconde eerder dan de ruiter en weten je altijd te verbazen, wanneer je ze de kans niet geeft om die ene seconde te denken zijn het de meeste fijne paardjes die er zijn (trotse eigenaresse van een Haflinger ;-) )

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:22

_Summerly_ schreef:
Een hekel eraan hebben is wel een heel groot woord, maar ik heb over het algemeen helemaal niks met fjorden en hafs. :P

Stomme Summy

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:30

heb niet zo veel met belgische trekpaarden en tinkers. maar haten? :n

gelderse paarden ruiken anders? hoezo? verzorg / verzorgde zelf een gelderse. ruiken niet anders dan een fjord ofzow hoor??
?? :P

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:40

Als ik een Haw of een Itp topic zie met een haflinger dan klik ik m meteen weer weg :o
Vreselijk die beesten slepen je mee of zijn niet vooruit te branden , denken alleen aan eten , kijken altijd zo dom, zijn 9 van de 10keer moddervet , breken altijd uit om een voertoen leeg te eten , zijn hard en stug met rijden , zetten zich nergens 100% voor in , laten zich niet vangen in het land , breken door het stroomdraad heen omdat ze een pluk gras zien , fokken je paard op als jij die uit het land wil halen, rollen altijd met hun witte manen in de strond , trekken je gewoon de bak uit als je aan het rijden bent, maar waar ik nog het meeste hekel aan heb is als je zo'n haflinger hebt als hierboven beschreven staat die dan de meest vreselijk vrolijke vlechtjes staartjes enzovoort in hebben.. :+ }:0 :o

(sorry haflingerfans :o )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:42

claudia_lady schreef:
Als ik een Haw of een Itp topic zie met een haflinger dan klik ik m meteen weer weg :o
Vreselijk die beesten slepen je mee of zijn niet vooruit te branden , denken alleen aan eten , kijken altijd zo dom, zijn 9 van de 10keer moddervet , breken altijd uit om een voertoen leeg te eten , zijn hard en stug met rijden , zetten zich nergens 100% voor in , laten zich niet vangen in het land , breken door het stroomdraad heen omdat ze een pluk gras zien , fokken je paard op als jij die uit het land wil halen, rollen altijd met hun witte manen in de strond , trekken je gewoon de bak uit als je aan het rijden bent, maar waar ik nog het meeste hekel aan heb is als je zo'n haflinger hebt als hierboven beschreven staat die dan de meest vreselijk vrolijke vlechtjes staartjes enzovoort in hebben.. :+ }:0 :o

(sorry haflingerfans :o )

:roll: :roll: :roll:
Over kortzichtig gesproken..
Nou ik heb een jaar lang een haflinger gedaan, en die was super gevoelig, hartstikke dun. te rijden op je pinken en in de bak super mak! :~
Dat jij nou misschien één haflinger kent die zo is, geeft jou niet het recht om het ras in het algemeen zo af te branden! :oo

Op deze foto was die haflinger drachtig, vandaar dat buikje
Klik

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:45

Dit is niet een ras afbranden ,dit is hoe ik naar dat ras kijk ...
Mijn mening over het ras ...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:49

Die opmerking van Franka over Gelderlanders is echt briljant!!!! :') en ik geloof dat men dat met een snufje sarcasme moet lezen. paardendiscriminatie }:0
laat je toch niet opnaaien allemaal
ik persoonlijk heb een gloedhekel aan bruine andalusiers. Dat is toch geen porem? :j en ze zijn over het algemeen nog rete irritant ook.

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:57

Ik heb niet echt een hekel aan een bepaald ras, maar vaak vind ik Shetlanders toch wel irritant :P Ze zijn vaak saggo :') Of tenminste, de shetlanders die ik ken :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:45

Hihihihihihi wat een rare/grappige berichtjes allemaal....het past gewoon niet bij je en je zal er niet voor kiezen maar waarom z`n hekel aan?

Smokey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:51

aan welk paardenras heb je een hekel ???

elk paardenras heeft een - puntje maar voor mij is het allemaal gelijk

paarden zijn levende dieren ...
het is het zelfde als wij vragen wie vind jij het hatelijkste mens van de wereld *D

maar oke ... het is jouw vraag en mijn antwoord is ik vind ze allemaal even tof !
xxx C; :+

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:02

Haflingers en schets pokke beesten het,ze komen niet in de wei met uitmesten voor je kruiwagen gaan staan,en zo lomp en traag.
En vreselijke koppig,die zijn van mijn man.
Ik heb zelf een arabier en dat ligt me heerlijk maar haflingers nee dank je.