Welk ras vind jij nou echt lelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:36

Ik vind een Belg, Merens en een Tinker niet mooi.
De meeste Arabieren vindt ik ook niet mooi ,maar dat komt omdat ze meestal te dik zijn.
Een slank lichaam met een mooi arabieren hoofd er op is mooi maar ze mogen geen dikke buik hebben.
De meeste Friezen vindt ik ook niet mooi.

Ik hou niet echt van bonte paarden.
Bij pony's vindt ik het wel weer schattig staan.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:09

nou ik vin arabieren dus helemaal niet Maar quarters vind ik helmaal top

manonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:12

Wat jammer zeg dat er zoveel stemmen tegen de fjord zijn, terwijl dat juist de paardjes bij uitstek zijn om eer meerdere dingen mee te doen.
Ooit een KWPN er gezien die en dressuurt en springt en western rijd en buiten rijden en voor de kar staan??? Nee zeker.. Fjorden kunnen alles!!!

brandje281

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:32

als alles in een redelijke verhouding is met de raskenmerken wat is er dan mis mee???
Het enige wat een paard echt lelijk kan maken is een irritant of juist doods karakter, dan straalt of de vervelendheid eraf of juist dat het juist zo'n "dooie" is.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:51

Afbeelding

Ik houd niet zo van Tinkers, maar er zijn heus wel mooie, zo houd ik ook niet zo van Tuigers, maar als ze voor de wagen staan veranderen ze in zo verre dat ik het juist weer prachtige paarden vind Verward .

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:25

Tuigers vind ik zwaar lelijk. Haha! Fjorden eigenlijk ook, maar het is niet zo dat ik er helemaal geen mooie tussen kan vinden.
Op tinkers had ik het ook niet zo, maar als ik Snowdon zie Tong uitsteken .... Haflingers vind ik vaak ook niet zo heel mooi. *LOL*
Ik houd een beetje van pony's met fijne koppies, lekkere ondeugende oogjes erin enzo. Vooral Welshes hebben dat wel.
Wel apart trouwens, dat ik tinkers helemaal niet zo vind, maar shires wel. En die hebben helemaal niet zo'n fijn koppie enzo, die hebben gewoon weer wat anders. Schijnheilig

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:22

Tsja....ik vind in principe elk ras wel wat hebben....Het hangt voor mij *veel* meer van het individuele paard af...Om even 2 extremen te nemen: als je je een *hele* iele, smalle arabier voorsteld, met een gigantisch bobbel & dish....Objectief gezien vind ik dat niet zo mooi, maar als zo'n paard echt gaan showen heeft ie misschien wel een super-uitstraling en dan vind ik ze juist *prachtig*....Hetzelfde voor bv fjorden: ik ken ook wel een fjord die eigenlijk gewoon een veel te dik, lomp bakbeest is (dit bedoel ik dus *niet* naar fjorden in het algemeen, maar het geldt zeker wel voor deze Knipoog) en ook echt niet moeders mooiste, maar hij heeft wel een geweldig karakter en als ie je dan zo ontdeugend aankijkt smelt je gewoon....Oftewel: een ras zegt niks! Er zitte altijd leukere en minder leuke, mooie & lelijke tussen....
Er is maar één ras wat ik vooral een beetje 'raar' vind qua bouw en dat zijn de akhal teke's....Ik krijg bij die paarden altijd het gevoel dat er iets niet klopt....Maar misschien heb ik dan dus wel net de verkeerde exemplaren gezien Haha!

Het enige wat ik *echt* niet mooi vind (maar dat is geen ras Lachen ) zijn cremello's: die lichte ogen, wimpers, snoet, etc maakt bij elkaar dat ik ze er vaak een beetje zielig uit vind zien....maar goed, dat is dan ook weer mijn mening ...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 21:06

ik houd niet zo van de lompere paarden en pony's zoals tinkers enzo.
Tuigers vind ik ook niet echt mooi, die hebben zo;n rechte rug en kruis.
ramshoofden vind ik ook niet echt mooi.
ik heb liever de meer rankere paarden, maar ook weer niet te, een arabier met een knik in z'n neus alsof ie gebroken is of een lange iele rug vind ik ook afschuwelijk!
de "normale" paarden komen dus het dichtste in de buurt.

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:46

mm ik vind zelf de lippizaners niet mooi en ik hou niet zo van arabiertjes maar het gaat mij niet erom of een paard mooi is maar het hangt van het karakter af.....
Haflingertjes,ijslanders en wat van de *dikkere* paardjes vind ik leuker *LOL*

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 19:50

sorry voor de arabieren liefhebbers, maar die vind ik echt niet mooi
al zijn er wel mooie beestjes tussen, zolang ze maar niet te extreem worden
Fjorden vind ik best wel leuk, maar je hebt er ook "lelijke" tussen...
Haffen vind k dan weer super (vooral max van dyonne)
ik kan zonog uuren doorgaan
maar geef mij maar een KWPN, BWP, SF ofzo...

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:53

Tuurlijk, ieder paard heeft wat, maar ik krijg de kriebels als ik deze zie...

Afbeelding

Cremello's en perlino's...

ChestnutArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:31

tuigers vind ik dus echt niet mooi.
en voor de rest vind ik alles wel mooi maar tuigers met van die enorme ramshoofden bah

Rupertlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:05

Ik vind western paarden niet echt mooi , ze hebben geen mooie bouw vind ik. en ik vindt verder niet egt een ras lelijk.... paarden zijn gewoon mooi maar de een is net wat mooier als de ander....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:26

Tja, toen wij nu bijna 10 jaar geleden ons paard gingen kopen had ik ook wel een paar uitgangspunten:

t Liefst:
Geen Arabier
Geen merrie
Geen vos
Geen paard jonger dan 5

.....

En waar kwamen we mee thuis?
Met een 4 jarige, 3 kwart Arabische vosmerrie... Lovers
Toen ik haar zag staan in het weiland was ik op slag verliefd....wat kan je dan nog doen he? Haha!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:20

Rupertlover schreef:
Ik vind western paarden niet echt mooi , ze hebben geen mooie bouw vind ik. en ik vindt verder niet egt een ras lelijk.... paarden zijn gewoon mooi maar de een is net wat mooier als de ander....

Uuh.. westernpaarden? Wat versta jij onder een westernpaard? Er wordt met hele verschillende paarden western gereden, van Fjorden tot Quarters tot Arabieren. Ik neem aan dat jij de Quarters bedoeld, omdat die wel bekend staan als westernpaarden. Dit vind ik zelf wel hele mooie paarden. Ik vind tuigers soms niet mooi, maar als ze echt gaan showen met de knieen twee meter hoog in de lucht, vind ik dat toch wel wat hebben. En ik hou niet van ramsneuzen! Dat ziet er zo lomp uit! Arabieren zijn wel cool, vooral als ze op Evita lijken! Ze moeten alleen niet te scharminkelig zijn (knik in neus moet géén 90 graden zijn!!!!!) en niet te dik. Gewoon goed (kijk in mijn profiel voor voorbeeld Evita).

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:01

Ik vind van die iele paardjes maar niks (Ahkal Teke's, sommige Arabieren etc).

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:21

Tja, er is niet echt een speciaal ras wat ik lelijk vind. Zo vind ik haflingers wel heel erg mooi, maar ik zie af en toe ook wel eens haflingers die ik echt niet mooi vind... maar zo heb ik het ook bij arabieren. shetlanders, ijslanders en noem maar op.

machogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:59

uhm.. haflingers, shires, friezen,
eigenlijk alle brede rassen Tong uitsteken
val meer op slank en mooi hoog op de beentjes dan grof en log

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:34

Heey ik hou niet van:

Arabieren
Tinkers
Haflingers
Friezen
Shetlanders
IJslanders
Trekpaard

Eigenlijk alle paardne die lomp gebouwd zijn. En die arabieren omdat ze z'n lelijk hoofd hebben door dat knikje. Maarja smaken verschillen (gelukkig wel!)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:22

Van die smalle paarden.. arabier.. volbloed etc..

Ik vind ze niet lelijk, maar ik zou ze zelf niet kiezen ... Bloos!

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:40

xxappiexx schreef:
ik heb liever de meer rankere paarden, maar ook weer niet te, een arabier met een knik in z'n neus alsof ie gebroken is of een lange iele rug vind ik ook afschuwelijk!
de "normale" paarden komen dus het dichtste in de buurt.

Bij meerdere heb ik om en nabij deze opmerking gelezen en het verwondert mij, dat men voorbij gaat aan de rasspecifieke eigenschappen van de verschillende rassen. De mens kent ook zo zijn eigenschappen, maar een ieder heeft zo zijn zeer positieve eigenschappen. Om terug te komen op de volbloedarabieren is de mooie dis een van de zeer specifieke raseigenschappen en een lange "iele"rug behoort daar in zijn geheel niet bij!! De rug wordt juist omschreven als kort, schoft goed ontwikkeld, kruis als lang en vlak, bil als goed gespierd en de ribben diep en goed gebogen. Zo zijn er maar weinig arabieren, die kunnen voldoen, door o.a. minder fokbeleid van de eigenaren. Je kan dus niet zomaar paardenrassen afschilderen als lelijk, als je niet per ras weet, welke eigenschappen er bij een paard horen en als er toevallig een bij je in de buurt op het land of manege staat, een geheel ras afschilderen, zoals hierboven beschreven!! Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:36

Komt ie, haflingers, tinkers, shetlanders(Zijn dat paarden...) tuigers.....fjorden.
Al kreeg ik ze gratis dan wilde ik ze nog niet eens bekijken Schijnheilig Zo dat is er ook weer uit Haha!

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:54

hihih leuk om te lezen dat de meeste mensen toch wel dezelfde paarden lelijk vinden.

maar ik vind dat elk paard zo zijn charme heeft waar je verliefd op kan worden. Vind ook niet 1 bepaald ras echt super lelijk. Maar zou nooit een tinker of een fjord kopen. Mijn voorkeur gaat toch naar een Quarter Horse of een luxe gebouwde haflinger of een haflo arabier. een arabier zelf vind ik weer net iets te rank en van die hittepitten. maar ieder paard heeft zo zijn charme. vind bij elk paard wel iets wat me aantrekt.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 16:09

ligt eraan wat voor paardje het is maar ik vind geen een paar LELIJK, ik vind sommige wel niet echt mooi maar ik vind er echtg geen een lelijk..... dus.....

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 17:12

Ik ben eigelijk nietr zo gek van arabieren ze zijn wel mooi hoor maar niet echt mijn smaak!
Verder vind ik alles Oke!! OK dan!
Het mooiste dier vind ik een shire!