Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
), maar al bij al is dit geen garantie voor een gelijkaardig type veulen, vooral gezien paps een Ierse stoere was en hij liever anoniem door het leven gaat
. Voor mij persoonlijk is Chakotay te wit en dan heb ik het niet over hem als dekhengst maar gewoon dat ik zo'n kleur niet zou kopen. Hij zou echter wel een goede dekhengst kunnen zijn, zijn bouw vind ik wel mooi (hoofd dus ietsje minder maar dat komt misschien door de foto).
Maar dat is het nadeel van open keuringen.

Esme_27 schreef:Ja ik vind dat alle Tinker geregistreerd moeten worden. Ook ruinen e.d
En fokken met een niet goedgekeurde hengst vind ik helemaal niet slim.
Waarom vind je dat niet slim? Omdat je niet week of hij erfelijke afwijkingen doorfokt?
en er zit een dekbewijs bij van het ICS. Niet verkeerd bedoeld maar hier kan ik dus niets mee want ik ben bij het NTS. Ik weet dat hij van KR is maar zal nooit voor 100% bewezen worden. 
Ik zou anders ook wel 's z'n evolutie tonen hoor (ben er zelf héél fier op
)

.
rashonden), niet veel, maar in de loop der jaren toch een paar honderd euro. Ligt ook maar net aan het ras hoeveel meer. Als je doodgegooid wordt met tinkers dan stijgen de prijzen natuurlijk niet. Een shetlanderveulen kost bijvoorbeeld nog minder dan een bastaardhondje. Voor 50 euro of zo gaan ze hier al van de hand. Dat zullen dan waarschijnlijk ook veulens zijn zonder papier maar het is toch bijna niks!
tinkernikky schreef:en hij gaat nog groeien dus je weet maar nooit welke hogte hij nog in gaat enz..
Monique
.
. Welke hengst ik dan zou gebruiken weet ik echt niet: hij moet iig. groter zijn dan Chubby (die nu zo'n 1.60 meet). Daarbij zou ik vooral kijken naar de mindere punten in Chubby's exterieur en gangen (even 16 augustus afwachten voor een deskundiger oordeel
), de hengst moet die goed in-/ aanvullen... En dan hoop ik op een hengstveulen...
(Tinker)mensen van hier wel?!