Welk ras sla jij al kwijlend af?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:37

Alleen een Fries.. Ik vind vooral het oude type erg mooi. Maar het type wat ik dus mooi vind, is imo voornamelijk geschikt voor de kar. En dat is niet wat ik met een paard wil :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:47

xSOULSISTER schreef:
troi schreef:
Fries, prachtig om te zien maar zit voor geen meter.. Laatst op 1 een buitenrit gemaakt en ik dacht de eerste paar drafpassen gelanceerd te worden..

Licht denk ik gewoon aan wat je gewend bent!

Absoluut waar, daarom had ik er ook bij gezegd dat ik quarters gewend zijn die, tenminste degene die ik rijd, nauwelijks van de grond komen met hun voeten en dus zitten als een leunstoel. Waar ook lang niet iedereen van houdt maar wat ik fantastisch vind!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:22

Mizora, de AT is weliswaar gevoelig en sensibel, maar is ook erg intelligent en moedig; wegspringen doet een goede Teke niet behalve als het zijn ruiter JUIST zou helpen. Ze zijn niet afhankelijk overigens, maar onafhankelijk en àànhankelijk. Ze zijn gefokt op intelligentie en zelfstandig denken (en dat is juist hetgeen waar veel ruiters niet mee om kunnen gaan waardoor ze te boek staan als koppig, opstandig enz). Overigens worden ze op een ruiterclub in Kalinigrad ingezet voor therapie met gehandicapten en (gehandicapte) kinderen. En je kunt je wel indenken dat zij de aandacht er niet altijd bij hebben.

En voor diegenen die ze te klein vinden; er zijn ook exemplaren die richting de 1.70 gaan. :D

Dan naar de vraag van het topic: voor mij zou dat een Boulonnais of Shire zijn. Simpelweg omdat als ik er zoeen bij zou kunnen nemen, kan het net zo goed een tweede Teke zijn... en als ik voor een dergelijke keus sta is die snel gemaakt. Overigens zou ik een zuivere Berber, Perzische Arabier of Marwari waarschijnlijk niet afslaan al zou dat betekenen dat ik nog meer bloedlijnen en fokbeleid heb om me in te verdiepen dan nu al het geval is met de AT en Turkoman.
Hmm, misschien toch maar afslaan mocht de kans zich ooit voordoen. := ;(

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:29

Anoniem schreef:
PRE's Lippizaners, Lusitano's en andere barrokke rassen(op een fries na)
Waarom? Omdat ze niet kunnen springen :+

dit heb ik ook :p
en connemara's vind ik ook geweldig. alleen ook net een beetje klein

c_alsemgeest

Re: Welk ras sla jij al kwijlend af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:38

shires en clydesdale's :Y)
Echt geweldig, van die machtige grote beesten met benen als boomstammen :+:
Alleen zal ik in de huidige situatie er niet zo snel een aanschaffen... misschien ooit als ik een huisje met land erbij heb wel *zwijmel* :')

Ik vond ze al prachtig, maar na bij Dapper te zijn geweest ben ik helemaal verliefd, zeker op Knorp :+: "mijn" paard voor die dag van 2m07 :D
Echt zo indrukwekkend, helemaal na de shire-race :+
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:21

JoSav schreef:
En voor diegenen die ze te klein vinden; er zijn ook exemplaren die richting de 1.70 gaan. :D

(

:):) :):) :):) :):)

Ik wil em. ik wil em, ik wil em!!!!!!!

En dan zo'n goudvale <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:30

@Josav, juist door al jouw verhalen en info over de AT ben ik ze interessant gaan vinden :) De omschrijving van het ras spreekt mij enorm aan. Al heb ik nog wel het idee dat het veel tijd, moeite en geld kost om daadwerkelijk zo'n paard te vinden/aan te schaffen. Maar ik moet bekennen dat ik me daar ook niet op ingelezen heb, voorlopig heb ik nog een dame die alle aandacht nodig heeft :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:36

Ahhhh, Sinterklaas???? Toe???
Afbeelding

Alleen deze in mijn schoen.

Goh als ik er zo naar kijk...ergens een Gelders model met die opstaande hals en dat rechte kruis :)*
Maar dan veel lichter en sierlijker gebouwd..hihi

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 22-10-10 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:38

<3
Afbeelding

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:40

Een Shire of Belgisch Trekpaard. Ik vind ze echt super mooi en ze kijken zo mooi uit hun ogen. En ze draven ook geweldig. Maar de hoogte, nee ik durf daar niet op te gaan zitten :')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:16

mariska32 schreef:
Juangi schreef:
Marwari idd en die paarden met die krulletjesvacht (naam vergeten :+) allebei te duur, maar zo ontzetten gaaf!

En ach, normaal stond er altijd nog een Iberisch paard op mijn lijstje vanwege de prijs, maar die mag ik nu afstrepen <3

je bedoeld de curly? ;)

Jaa! De American Bashkir Curly.

Zwijmel... <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:19

xSOULSISTER schreef:
Een PRE/Andalusier, niet echt geschikt voor de hogere dressuursport maar supermooi.
En helaas ook wat klein.
<3 ;(

Ahum hoe kom je daar nou bij?
Zoek maar ff op bokt, ze doen het niet minder dan totilas.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:22

Fries, Tinker, Lustiano...

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:26

Een draver of renpaard met de bijbehoorende spieren.. alleen jammer dat zodra ze vanaf de baan omgeschoold worden ze andere spieren krijgen en ik ze toch altijd weer vind inkakken..
Dus ik hou het lekker bij mijn friesje :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:27

Ik ga toch geen paard afslaan :P Maar nee, elk heethoofdig kijkerige schrikkerige piepmuts sla ik af. Hoe mooi hij ook maar mag zijn! ik ben heerlijk achtelijk soms als het gaat om paarden (doe gewoon echt alles.. heb ook helemaal niks afgeleerd) waardoor hij best wel koelbloedig mag zijn. Maar zolang ik geen paard heb.. of pony ga ik niet -al- te moeilijk doen.

Maar Tinkers, fjorden of barokke rassen... och man, sla ik plat achterover zo mooi. Die nekken, die mooie korte stevige lichamen.. *zwijmel*.. w.. waar hadden we het over?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:00

troi schreef:
Fries, prachtig om te zien maar zit voor geen meter.. Laatst op 1 een buitenrit gemaakt en ik dacht de eerste paar drafpassen gelanceerd te worden..

Ben quarters gewend, die zitten als een leunstoel..

dan moet je eens op mijn fries rijden...die zit heerlijk en maakt hele goede en fijne draf waarbij je heel goed kan lichtrijden en doorzitten...
de ene fries is namelijk de andere niet...mijn vorige fries was een kwpn-er in vermomming qua karakter...echt een heethoofdje en dominant (niet dat alle kwpn-ers dat zijn, maar bij friezen hoort het eigenlijk niet), maar ook die had heerlijke gangen (kwam ik achter nadat ik leerde werken met haar karakter)...

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 21:32

NatasjavE: Om de zoveel tijd komt er eens een (hele) grote langs. Je moet goed zoeken, maar ze zijn er zeker van 1.65-1.70m en ook in goudvalk, goudpalomino, enz. Je zou dan alleen bereid moeten zijn te wachten tot de kans zich voordoet en vaak is het dan ook niet goedkoop. Zo was er twee jaar terug een hengst die als driejarige is gemeten op 1.67m. Hij is kort na aankomst geruind ( ;( ) dus wellicht is hij inmiddels nog groter. Af en toe komt er zo een langs. Sommige fokkers selecteren steeds groter (en anderen juist niet) dus mogelijk dat er over een aantal jaar steeds meer grote Teke zullen zijn. Iets met vraag enzo.
Zo, wil je Sagib voor Sinterklaas? :)) :$ :$ Of gewoon een die ook zo glimmie is?
Ik zie overigens best wat jij in Gelders ziet! :D :D

@rebeltje: oh, echt? :o :D Op zich is het wat AT betreft echt een kwestie van een kenner meenemen en weten wat je wilt. Verder is het niet lastiger dan welk ander niet-inheems ras. Ik dacht zelf dat importeren uit Rusland gigantisch moeilijk zou zijn, maar ook dat viel mee. Daarnaast is de populatie binnen Europa de afgelopen 5 jaar explosief gegroeid dus ook in Europa is inmiddels genoeg te vinden (maar niet te vergelijken met de Tinker-, KWPN- en Haflingerpopulatie hier in Nederland uiteraard)... Enne, klinkt als een leuke dame! :D :D

Curlies zijn ook gaaf zeg! Maar nee, niet voor mij. :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:28

JoSav schreef:
NatasjavE: Om de zoveel tijd komt er eens een (hele) grote langs. Je moet goed zoeken, maar ze zijn er zeker van 1.65-1.70m en ook in goudvalk, goudpalomino, enz. Je zou dan alleen bereid moeten zijn te wachten tot de kans zich voordoet en vaak is het dan ook niet goedkoop. Zo was er twee jaar terug een hengst die als driejarige is gemeten op 1.67m. Hij is kort na aankomst geruind ( ;( ) dus wellicht is hij inmiddels nog groter. Af en toe komt er zo een langs. Sommige fokkers selecteren steeds groter (en anderen juist niet) dus mogelijk dat er over een aantal jaar steeds meer grote Teke zullen zijn. Iets met vraag enzo.

Als ik ooit paarden aan huis heb, en ik krijg de kans...dan laat ik er zo een niet lopen. Nu ik weet dat ze er ook in formaatje XL zijn :D (voor een AT dan he ;) ). Maar goed...dan moet Sinterklaas eerst maar eens een geldboom brengen.

Citaat:
Zo, wil je Sagib voor Sinterklaas? :)) :$ :$ Of gewoon een die ook zo glimmie is?
Ik zie overigens best wat jij in Gelders ziet! :D :D

Aha, heet ie Sagib? Mooi dat scheelt zoeken voor de Sint. :D Dan heeft ie een naam. :') :') :z

Neehee niet een ander. Deze lijkt qua exterieur ook erg mooi. :D :') _O- En inderdaad hij is mooi bling, bling. (dromen mag toch :D )

Ja mooi he zo'n Gelderse knol :D

De foto is van de Keur hengst Elegant. De papa van mijn Gelderse schone.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:15

Voor mij ook de AT! Lijken me geweldige paarden, maar hier heb je voornamelijk berbers, wat mijn andere favoriete ras is dus tsja.. Dan is het makkelijk kiezen he ;)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:23

Andalusiers, lusitiano's, shire's en haflingers <3
De laatste heb ik dan ook in mijn bezit :D De rest wegens geld en ruimte gebrek niet :Y)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:31

De Sorraia <3
En dan vooral deze : Afbeelding
Alleen zijn er zo weinig van en zijn ze waarschijnlijk pokke duur ;(

Voor de rest... Een Kiger Mustang :~ , maar die zou ik afslaan omdat ze in het wild thuishoren!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:33

Wow, wat een apart, maar blijkbaar hardnekkig vooroordeel dat PRE's niet geschikt zijn voor de hogere dressuursport... Dit zijn ze juist, bij uitstek. Goed geinformeerd, xsoulsister, zeggen dat er geen PRE heeft meegedaan aan WEG Kentucky.
Speciaal voor jou dus maar even een filmpje van Fuego tijdens de WEG opgezocht: http://www.youtube.com/watch?v=GPWvb6MX3Mc

Zoals Kelly ook al zegt, ja ze bewegen anders, omdat ze veel makkelijker te sluiten zijn. Daarnaast is het karakter helemaal geweldig :+: Ik sla ze dan ook niet af, heb er nl ook eentje!

Wat ik wel (tenzij ik een geldboom heb), zou afslaan is zo'n American Miniature Horse. Vind ze echt prachtig, maar kan er niet op gaan zitten helaas... :D (of is dat ook een vooroordeel?)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:42

Mloes schreef:
Vind het raar dat mensen zeggen dan PRE's niet geschikt zijn voor dressuur.

xSOULSISTER schreef:
Een PRE/Andalusier, niet echt geschikt voor de hogere dressuursport maar supermooi.
En helaas ook wat klein.

Er staat dus niet dat ze niet geschikt zijn voor dressuur.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:56

xSOULSISTER schreef:
Mloes schreef:
Vind het raar dat mensen zeggen dan PRE's niet geschikt zijn voor dressuur.

xSOULSISTER schreef:
En helaas ook wat klein.

Er staat dus niet dat ze niet geschikt zijn voor dressuur.

Maar er staat wel dat ze niet geschikt zijn voor de hogere dressuursport...en dat is dus niet waar. Kijk maar naar onder andere Fuego.(5e op de WEG) En er waren er meer in de geschiedenis van de moderne dressuursport.

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:04

Ik ga voor het trekpaard. Dat vind ik geweldige paarden. Maar helaas ik heb daar geen plek voor. Misschien ooit eens...........