Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xSOULSISTER schreef:troi schreef:Fries, prachtig om te zien maar zit voor geen meter.. Laatst op 1 een buitenrit gemaakt en ik dacht de eerste paar drafpassen gelanceerd te worden..
Licht denk ik gewoon aan wat je gewend bent!

"mijn" paard voor die dag van 2m07 

De omschrijving van het ras spreekt mij enorm aan. Al heb ik nog wel het idee dat het veel tijd, moeite en geld kost om daadwerkelijk zo'n paard te vinden/aan te schaffen. Maar ik moet bekennen dat ik me daar ook niet op ingelezen heb, voorlopig heb ik nog een dame die alle aandacht nodig heeft

mariska32 schreef:Juangi schreef:Marwari idd en die paarden met die krulletjesvacht (naam vergeten) allebei te duur, maar zo ontzetten gaaf!
En ach, normaal stond er altijd nog een Iberisch paard op mijn lijstje vanwege de prijs, maar die mag ik nu afstrepen
je bedoeld de curly?

Maar nee, elk heethoofdig kijkerige schrikkerige piepmuts sla ik af. Hoe mooi hij ook maar mag zijn! ik ben heerlijk achtelijk soms als het gaat om paarden (doe gewoon echt alles.. heb ook helemaal niks afgeleerd) waardoor hij best wel koelbloedig mag zijn. Maar zolang ik geen paard heb.. of pony ga ik niet -al- te moeilijk doen. troi schreef:Fries, prachtig om te zien maar zit voor geen meter.. Laatst op 1 een buitenrit gemaakt en ik dacht de eerste paar drafpassen gelanceerd te worden..
Ben quarters gewend, die zitten als een leunstoel..
) dus wellicht is hij inmiddels nog groter. Af en toe komt er zo een langs. Sommige fokkers selecteren steeds groter (en anderen juist niet) dus mogelijk dat er over een aantal jaar steeds meer grote Teke zullen zijn. Iets met vraag enzo.
Of gewoon een die ook zo glimmie is?

Op zich is het wat AT betreft echt een kwestie van een kenner meenemen en weten wat je wilt. Verder is het niet lastiger dan welk ander niet-inheems ras. Ik dacht zelf dat importeren uit Rusland gigantisch moeilijk zou zijn, maar ook dat viel mee. Daarnaast is de populatie binnen Europa de afgelopen 5 jaar explosief gegroeid dus ook in Europa is inmiddels genoeg te vinden (maar niet te vergelijken met de Tinker-, KWPN- en Haflingerpopulatie hier in Nederland uiteraard)... Enne, klinkt als een leuke dame!

JoSav schreef:NatasjavE: Om de zoveel tijd komt er eens een (hele) grote langs. Je moet goed zoeken, maar ze zijn er zeker van 1.65-1.70m en ook in goudvalk, goudpalomino, enz. Je zou dan alleen bereid moeten zijn te wachten tot de kans zich voordoet en vaak is het dan ook niet goedkoop. Zo was er twee jaar terug een hengst die als driejarige is gemeten op 1.67m. Hij is kort na aankomst geruind () dus wellicht is hij inmiddels nog groter. Af en toe komt er zo een langs. Sommige fokkers selecteren steeds groter (en anderen juist niet) dus mogelijk dat er over een aantal jaar steeds meer grote Teke zullen zijn. Iets met vraag enzo.
(voor een AT dan he
). Maar goed...dan moet Sinterklaas eerst maar eens een geldboom brengen.Citaat:Zo, wil je Sagib voor Sinterklaas?![]()
![]()
Of gewoon een die ook zo glimmie is?
Ik zie overigens best wat jij in Gelders ziet!![]()
Dan heeft ie een naam.
En inderdaad hij is mooi bling, bling. (dromen mag toch
)

De rest wegens geld en ruimte gebrek niet
Ik sla ze dan ook niet af, heb er nl ook eentje!
(of is dat ook een vooroordeel?) xSOULSISTER schreef:Mloes schreef:Vind het raar dat mensen zeggen dan PRE's niet geschikt zijn voor dressuur.xSOULSISTER schreef:Een PRE/Andalusier, niet echt geschikt voor de hogere dressuursport maar supermooi.
En helaas ook wat klein.
Er staat dus niet dat ze niet geschikt zijn voor dressuur.