DDW: helemaal waar.

Denicee: ik vind het wel grappig dat hetzelfde bij mijn paard gebeurt. Regelmatig staat er iemand naar haar te kijken als ik langskom.

Girley: klopt, de mijne staat alleen in mijn profiel. Vind het zo opschepperig overkomen om dan meteen met de mijne te spammen hahaha.
Capriole: klopt, net zoals ze in IJsland bijv. haringen voeren. Bij de Teke is het pure noodzaak door gebrek aan ruwvoer. Het hele ras is zo in duizenden jaren ontwikkelt.
Quebelle: die laatste zegt me zo uit mijn hoofd niks, maar dat komt omdat het normaal is nummers en/of afstamming te noemen. Ik dacht in eerste instantie aan Djakhan uit de Sere lijn. Sere is een van de bloedlijnen (die ong. 6% beslaat van de populatie, een vrij zeldzame bloedlijn dus). Probleem is dat zonder afstamming en/of nummers je hengsten en merries makkelijk kunt verwarren. Hoeveel AT er bijvoorbeeld alleen al (geweest) zijn met de naam Melekush is bijna niet voor te stellen.

lakshmi: lijkt me erg leuk! Dit weekend heb ik alleen geen tijd en ben ik niet thuis, helaas.
Amalarab: er staat een goudkleurige AT in Nederland ter dekking. Daarnaast nog diverse andere. In Duitsland wordt overigens al op grotere schaal gekruist met Arabieren, o.a. met een goudvalk hengst. In Iran wordt het al honderden jaren gedaan. Deze paarden worden 'windvoetigen' genoemd vanwege hun luchtige gangen. Mocht je interesse hebben kan ik je eventueel wel wat links geven naar zulke kruisingen.